Prs Gitarlar

yanı bılemıorm bence burada koru korune yapılan bır taraf tutma olayı mevcut ve ne yazıkkı fazlasıyla sacma gozukuyo cunkı her markanın ayrı bı ozellıgı vardır yanı madem o akdar gereklı ıkı gıtar sadece bunnar vırtözlar falan nıe ibanez esp prs kullanıo yanı hepsının ayrı bır tadı var kı yanı bu kadar yuksek fıyata satılmasına ragmen alıosa ınsanlar bosa vermezler herald
 
LP-Man demiş ki:
lotion demiş ki:
hayret ediyorum ya .. peki en gerekli marka nedir sizce, ? çok lazım olan olmazsa olmayan?

bende hayretler içindeyim. Cevap, fender ve gibson. başka ne olabilir. :roll:

Yazdıklarınızı gayet saçma buluyorum, takım tutar gibi marka tutuyorsunuz aklım almıyor gerçekten...

Her şey ton mudur yani? Mesela ben sırf "çok agır" olduğu için gibson les paul çalmak istemiyo olamaz mıyım? ya da sapının profili rahat gelmediği için fender strat sevmiyo olamaz mıyım? Ben floyd rose seviyor, alder gövdeden ve abanoz saptan vazgeçemiyor olamaz mıyım? Koprumde humbacker seviyorken sapta single da single diyor olamaz mıyım?

Ya da belki gitara bakış açım sizden biraz daha farklıdır... Onumde uzay mekiği gibi bir processor arkamda buzdolabı gibi bir rack sistem vardır... Benim için gitarın sorunsuz ve rahat olması, güzel görünmesi ve de köprüsünde bi humbacker olması yeterli geliyodur, dengesinin düzgün olmasını iki saniye az sustain vermesine tercih ediyorumdur, olamaz mı?

Ben gerçekten anlayamıyorum, prs gereksiz o gereksiz ibanez gerekli jackson gereksiz oburu gerekli... Yav zevk meselesi işte, ben mesela sapın üst tarafında çıkıntı sevmiyorum, otururken gitar üstüme hafif yatsın istiyorum, bu nedenle strat ya da les paul çalamıyorum mesela, ne yapayım? Kelly explorer falan benim için çok gerekli mesela? gitardan anlamıyo mu oluyorum, kötü gitarist mi oluyorum ben şimdi...

Anlamıyorum sizi gerçekten... Şu tartışma "Mavi en güzel renktir" tartışmasından pek farklı görünmüyor gözüme...
 
LP-Man demiş ki:
Gereksiz lafı benim şahsi kötü tecrübemden de. McCarthy çok güzel, o kadar param olursa alabilirim gereksiz olsa da. Dediğim gibi kafamdaki bir şeye belki cevap veriyordum. hep gibson kıyaslaması olur. Yanlış, o manada gereksiz. CDde dinlediğimiz bir çok ton için gibson ve fender yeter. Mesela ikinci gitarım da gereksiz, g&l, fender varken. :LOL:

Flareos. Okuma yazma öğren. mesajima losyon hayret ... falan diye cevap vermiş ki ne ayak anlamadım. Ve sizce hangisi gerekli demiş. Benim fikrimi soruyor. bundan sana benim fikrim hakkında yorum yapmak düşmez. çünkü ben senin saçma sapan kötü bir gitarı gibson diye kakalarım saçmalığına mesela cevap yazmadım. takım tutar gibi bir zihniyetim de yok. oku yazdıklarımı. prse fat stratla yaklaşırsın yazıyo. :roll: şahsi tecrübeden sevmediğim yazıo. ve he hakkım var gereksiz demeye çünkü o gitarın 3 4 sene sahibi oldum! :roll:
Ne kadar saçma sapan tipler var bu forumda, inanılmaz.
 
Flareos demiş ki:
2000 dolara alınacak bir sisteme girdiğim 600 dolarlık Jacksonumla yaptığım kayıtları forumun %99,9'na prs ya da gibson diye iteleyebileceğimi iddia ediyorum...

o zaman 5000dolara aldığın sistemle kendini bize Joe Satriani diye de iteleyebilirsin?... :) bence söylediğin tamamen aynı şey.

Abi çok üzgünüm ama şu sözlerimle bu geceki programıma nokta koyucam , bu başlıkta herangi ünlü bir markanın çok güzel "kopya"larını yapan bir gitar firmasının ürünlerini konuşmuyoruz. Kendine has bir çizgisi ve karizması olan bir markayı tartışıyoruz. Bu sebepten birçok gitar markasının ve modellerinin tonları birbirine benzeyebilir ama unutulmaması gereken tek birşey. PRS ten PRS'e özgü , Gibsondan Gibsona , Fenderden Fendere özgü tonu çıkarırsınız ancak. Musicman içinde aynı şey geçerlidir.

Normal yaşantımızdan ve teknolojinin öteki sektörlerinden o kadar soyutluyoruz ki kendimizi.

Sony Playstation 3 ve Microsoft Xbox 360 sözde aynı işi gören 2 alet. Özelliklerini kabaca anlatsam ayrım yapmazsınız , fakat 2sinide uzunca deneseniz , elbet sizi birinin ; görüntüsü diğerinin kutusu , ötekinin ses kalitesi diğerinin çözünürlüğü etkileyicektir.

Ama en önemlisi birinin CD'si diğerine hiçbir zaman uymayacaktır. Bu sebepten bu adamlar inanılmaz büyük bir sektöre ürün yapıyorlar. Biz akıllıyızda bu herifler mi salak. Adam diğerlerinden farklı bir ekipman yapmıyor olsa bunca sene nasıl ayakta kalır? Bir aletten diğerinin aynı sesini çıkartma iddiası anca 600 dolarlık gitardan 600 dolarlık gitara olur. Daha fazlasıda olmaz.Üzgünüm ama gerçek bu :)

Saygılar...
 
LP-Man demiş ki:
LP-Man demiş ki:
Gereksiz lafı benim şahsi kötü tecrübemden de. McCarthy çok güzel, o kadar param olursa alabilirim gereksiz olsa da. Dediğim gibi kafamdaki bir şeye belki cevap veriyordum. hep gibson kıyaslaması olur. Yanlış, o manada gereksiz. CDde dinlediğimiz bir çok ton için gibson ve fender yeter. Mesela ikinci gitarım da gereksiz, g&l, fender varken. :LOL:

Flareos. Okuma yazma öğren. mesajima losyon hayret ... falan diye cevap vermiş ki ne ayak anlamadım. Ve sizce hangisi gerekli demiş. Benim fikrimi soruyor. bundan sana benim fikrim hakkında yorum yapmak düşmez. çünkü ben senin saçma sapan kötü bir gitarı gibson diye kakalarım saçmalığına mesela cevap yazmadım. takım tutar gibi bir zihniyetim de yok. oku yazdıklarımı. prse fat stratla yaklaşırsın yazıyo. :roll: şahsi tecrübeden sevmediğim yazıo. ve he hakkım var gereksiz demeye çünkü o gitarın 3 4 sene sahibi oldum! :roll:
Ne kadar saçma sapan tipler var bu forumda, inanılmaz.

Fikrine yorum yapılmasını istemiyosan kendine git forum aç, istediklerini yaz oraya kimseyi de alma... O zaman kimse senin fikrine yorum yapmaz, forum kelimesinin sözlük anlamıyla çelişiyorsun bu bir...

İkincisi benim o "saçmalığıma" mantıklı bir cevap verebilmeni herşeyden çok isterdim, herkes anlamak istediğini anlar... Benim orada anlatmak istediğim şey şuydu... 2007 yılında yaşıyoruz, bu kadar techizat ekipman kıl yün yapılmış, sizin dayandıgınız yere yani şahsi tecrübeye dayanarak söylüyorum, bazı dinlediğim kayıtlarda gibsonu fenderi geçtim, çalınan konumun neck mi bridge mi oldugunu bile çıkaramıyorum, buradaki tartışmalar ise abijim 24 perde çıkmaz ondan o ton gibi inanılmaz detay seviyesinde geçiyor... Ben bunu anlamıyorum... Gitarın ben "ton" konusunda 20 30 sene onceki kadar baskın bir rol oynadıgını düşünmüyorum... "rahatlık" konusunun da göreceli oldugunu söyleyerek sizin verdiğiniz "gibson ve fender dışındaki gitarlar gereksizdir" tezinin "saçma" oldugunu söylüyorum...

Ben hala fikrimin arkasındayım, ve cevap bekliyorum... 24 perde ve 22 perdeli bir gitardaki sap tonu arasındaki fark güzel bir eq ayarına bakar, düşüncem budur ve de ben bu düşünceme mantıklı antitezler istiyorum... Saçmasapan bulabilirsiniz, ama iddia sahibi iddiasını kanıtlamakla yükümlüdür... Bana saçma diyen adam mantıklı yerlere dayamıyorsa söylediklerini konuşması benim için sinek vızıltısıyla eşdeğerdedir...

Ya ben yazdıklarınıza bakınca ciddi ciddi gerizekalı gibi hissediyorum, bu forumda ne kadar müthiş kulaklar ne kadar iyi müzisyenler var ya... Benim gibi saçmasapan insanlara engin bilginizden yararlanma fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim...

İyi geceler...
 
Flareos demiş ki:
LP-Man demiş ki:
LP-Man demiş ki:
Gereksiz lafı benim şahsi kötü tecrübemden de. McCarthy çok güzel, o kadar param olursa alabilirim gereksiz olsa da. Dediğim gibi kafamdaki bir şeye belki cevap veriyordum. hep gibson kıyaslaması olur. Yanlış, o manada gereksiz. CDde dinlediğimiz bir çok ton için gibson ve fender yeter. Mesela ikinci gitarım da gereksiz, g&l, fender varken. :LOL:

Flareos. Okuma yazma öğren. mesajima losyon hayret ... falan diye cevap vermiş ki ne ayak anlamadım. Ve sizce hangisi gerekli demiş. Benim fikrimi soruyor. bundan sana benim fikrim hakkında yorum yapmak düşmez. çünkü ben senin saçma sapan kötü bir gitarı gibson diye kakalarım saçmalığına mesela cevap yazmadım. takım tutar gibi bir zihniyetim de yok. oku yazdıklarımı. prse fat stratla yaklaşırsın yazıyo. :roll: şahsi tecrübeden sevmediğim yazıo. ve he hakkım var gereksiz demeye çünkü o gitarın 3 4 sene sahibi oldum! :roll:
Ne kadar saçma sapan tipler var bu forumda, inanılmaz.

Fikrine yorum yapılmasını istemiyosan kendine git forum aç, istediklerini yaz oraya kimseyi de alma... O zaman kimse senin fikrine yorum yapmaz, forum kelimesinin sözlük anlamıyla çelişiyorsun bu bir...

prs seviyorum desem, benim bu fikrime yorum mu yapabileceksin. Türkçede bir tabir var, zevk renk tartışılmaz die. Ben gibson varken prseyi gereksiz buluyorum. NOKTA! :roll: alete de sahip oldum, çaldım sahnede kullandım... daha ne ya... kendi fikrim var,internetten bakıp atıp tutumuyorum burada gnelin aksine!

Flareos demiş ki:
İkincisi benim o "saçmalığıma" mantıklı bir cevap verebilmeni herşeyden çok isterdim, herkes anlamak istediğini anlar... Benim orada anlatmak istediğim şey şuydu... 2007 yılında yaşıyoruz, bu kadar techizat ekipman kıl yün yapılmış, sizin dayandıgınız yere yani şahsi tecrübeye dayanarak söylüyorum, bazı dinlediğim kayıtlarda gibsonu fenderi geçtim, çalınan konumun neck mi bridge mi oldugunu bile çıkaramıyorum, buradaki tartışmalar ise abijim 24 perde çıkmaz ondan o ton gibi inanılmaz detay seviyesinde geçiyor... Ben bunu anlamıyorum...

o zaman kulak yok demek sende. neyi konuşabilirim ki! duyduğunun strattan mı lespaulden mi gelmesini bırak, köprü sap ayırımı yapamıyorsan sana cevap zaman kaybı olur o kadar.

Flareos demiş ki:
Gitarın ben "ton" konusunda 20 30 sene onceki kadar baskın bir rol oynadıgını düşünmüyorum... "rahatlık" konusunun da göreceli oldugunu söyleyerek sizin verdiğiniz "gibson ve fender dışındaki gitarlar gereksizdir" tezinin "saçma" oldugunu söylüyorum...

yanlış düşünüyorsun.

Flareos demiş ki:
Ben hala fikrimin arkasındayım, ve cevap bekliyorum... 24 perde ve 22 perdeli bir gitardaki sap tonu arasındaki fark güzel bir eq ayarına bakar, düşüncem budur ve de ben bu düşünceme mantıklı antitezler istiyorum... Saçmasapan bulabilirsiniz, ama iddia sahibi iddiasını kanıtlamakla yükümlüdür... Bana saçma diyen adam mantıklı yerlere dayamıyorsa söylediklerini konuşması benim için sinek vızıltısıyla eşdeğerdedir...

Ya ben yazdıklarınıza bakınca ciddi ciddi gerizekalı gibi hissediyorum, bu forumda ne kadar müthiş kulaklar ne kadar iyi müzisyenler var ya... Benim gibi saçmasapan insanlara engin bilginizden yararlanmıza izin verdiğiniz için teşekkür ederim...

İyi geceler...

yukarda yazdım. kulak yoksa konuşacak bir şey yok. zamana yazık. müzisyeniz... hayatta başarılar...
 
Flareos demiş ki:
24 perde ve 22 perdeli bir gitardaki sap tonu arasındaki fark güzel bir eq ayarına bakar, düşüncem budur ve de ben bu düşünceme mantıklı antitezler istiyorum... Saçmasapan bulabilirsiniz, ama iddia sahibi iddiasını kanıtlamakla yükümlüdür... Bana saçma diyen adam mantıklı yerlere dayamıyorsa söylediklerini konuşması benim için sinek vızıltısıyla eşdeğerdedir...

Ya ben yazdıklarınıza bakınca ciddi ciddi gerizekalı gibi hissediyorum, bu forumda ne kadar müthiş kulaklar ne kadar iyi müzisyenler var ya... Benim gibi saçmasapan insanlara engin bilginizden yararlanmıza izin verdiğiniz için teşekkür ederim...

İyi geceler...


Ekolayzır örneğin de ; dijital kamerayla çekilmiş bir videoya öyle bir efekt ayarı çekerim ki aynı 35 mm çekilmiş video gibi olur demenle aynı şey.

Bunu ;
Her gitardan her ton çıkar gerekli ekipman desteğiyle demene bağlıyorum....çok ilginç...
 
lp man verdiğin cevapları numaralandırmış olarak düşün şimdi tek tek onları quote etiketine alarak düzenlemekle uğraşamayacagım...

1) Prs sevmiyorum fikrine karşı dediğim bişey yok zaten, prs sevmeyebilirsin... Benim sorunum prs gereksizdir lafınla, nasıl ki prs gereksizdir gibi bir fikir üretiyorsan ben de dogru düşünmüyorsun diyorum ve elimden geldiğince fikrimi desteklemeye çalışıyorum... Sense ısrarla beni sagdan soldan duydugum şeylerle konusmakla, saçma sapan olmakla falan suçluyorsun... Konuştuklarını destekle de adam gibi tartışalım, ben senin baban benim babanı döver tadında geçen bu tartışmamızdan hiç keyif almıyorum... kimseye birşey kattıgını da düşünmüyorum...

2)

3) "Bana saçma diyen adam mantıklı yerlere dayamıyorsa söylediklerini konuşması benim için sinek vızıltısıyla eşdeğerdedir..." demişim, onun için bunu cevaplamaktan muaf sayıyorum kendimi...

4)

@cançalışkan

senin dediğin biraz uç bir örnek oluyor, mesela bir köprü humbackeri ile neckteki single a yaklaşmak olarak karşılanabilir o verdiğin örnek... o kadar uç örneklerde siz haklı olabilirsiniz...

tamam metallicadan giriyorum aynen bakınız...

http://www.youtube.com/watch?v=mKKbT3zyqtw
http://www.youtube.com/watch?v=zcElDhtLTEQ

videoyu izleyiniz... başta rg470, basswood gövde, v manyetikler, rosewood klavye vs vs... sonradan aldıgı kh2 yi ise hepimiz biliyoruz zaten... fark öyle sap uzunlugu degil, klavye agacı, aktif manyetikler falan... görmesem ayıredebilirim diyebilecek büyük müzisyen süper kulak var mı? ben ayıredemiyorum çünkü bende kulak yok...

ya da james hetfieldin emg setli esp explorerlarla aldıgı clean tonların emg den çıktıgını anlayabilecek olan var mı? ya da

http://www.youtube.com/watch?v=D9v5e1TTwts

videosunda joe satrianinin elindekinin dandik bi strat oldugunu gormeden söyleyebilecek olan var mı?? ben bunları söyleyemiyorum, çünkü bende kulak yok...
 
Flareos demiş ki:
@cançalışkan

senin dediğin biraz uç bir örnek oluyor, mesela bir köprü humbackeri ile neckteki single a yaklaşmak olarak karşılanabilir o verdiğin örnek... o kadar uç örneklerde siz haklı olabilirsiniz...

tamam metallicadan giriyorum aynen bakınız...

http://www.youtube.com/watch?v=mKKbT3zyqtw
http://www.youtube.com/watch?v=zcElDhtLTEQ

videoyu izleyiniz... başta rg470, basswood gövde, v manyetikler, rosewood klavye vs vs... sonradan aldıgı kh2 yi ise hepimiz biliyoruz zaten... görmesem ayıredebilirim diyebilecek büyük müzisyen süper kulak var mı? ben ayıredemiyorum çünkü bende kulak yok...

ya da james hetfieldin emg setli esp explorerlarla aldıgı clean tonların emg den çıktıgını anlayabilecek olan var mı? ya da

http://www.youtube.com/watch?v=D9v5e1TTwts

videosunda joe satrianinin elindekinin dandik bi strat oldugunu gormeden söyleyebilecek olan var mı?? ben bunları söyleyemiyorum, çünkü bende kulak yok...

Asıl sen konuya uç bir örneklen girip şimdi konuyu daha haklı olduğun bir yöne doğru çekiyosun. Senle hem fikir olduğum noktalar var. Büyük ihtimal koca kafa kabinler ve t.c. electronic rackler kullanıyor metallica çocuklar ve ibanez - emg arası dağlar kadar fark olmadığı apaçık ortada.

Fakat senin örneğinden yola çıkarak EMG aktiflerin ince kasa Explorer da chorusla verdiği ses ile Zakk wylde sign. Gibson Les Paul'ün verdiği choruslu ses tıpatıp aynı oluyor mu? Bence kesinlikle olmuyor. Kulakla ayırdedilir mi? Bence kesinlikle anlaşılıyor... Gibson Les Paul tonuna "dark strat" denmesi les paul tonunun inceltilemediğinden kaynaklanmıyor sanırsam...
 
@cancalıskan

Abi ben tonu aynıdır demedim hiçbizaman yanlış anlaşılıyorum sanırım, benim savunduğum nokta şu... Bence sen bir ince govde esp explorer kullanarak zw'nin o choruslu tonlarına dogru ekipman ve tonlamayla kulağın ayıredemeyecegi kadar yaklaşabilirsin... Ben bunu savunuyorum... O ton sadece zw les paul'den çıkar düşüncesine karşıyım ben, ne yaptıgını bilen ve dogru ekipmana sahip adam o tonu sl2h den de çıkarır, gibson explorerdan da çıkarır ibanez bilmemneden de çıkarır...
 
Flareos demiş ki:
@cancalıskan

Abi ben tonu aynıdır demedim hiçbizaman yanlış anlaşılıyorum sanırım, benim savunduğum nokta şu... Bence sen bir ince govde esp explorer kullanarak zw'nin o choruslu tonlarına dogru ekipman ve tonlamayla kulağın ayıredemeyecegi kadar yaklaşabilirsin... Ben bunu savunuyorum...

Hmm peki , bende bi amatör ruhlu bir müzisyen adayı olarak kendimden doğru - "oha ne güzel telecaster tonu yakaladım , bu gitarın neck manyetiğiyle" demiş olan her insanın ilk fırsatında koşa koşa en beğendiği telecasterı alıcağını savunuyorum.

Koşma sebebine marka,prestij,zevk,renk ne derseniz diyin fakat bence istediği ve beğendiği şeyin tam olarak o gitarda olması en fazla buna sebep.

İşte bu tam olarak birşeyde olma olayı PRS'te de var. Bazı şeyler tam olarak sadece PRS'lerde var...


Anlaştık mı abi? Söylediğin şey doğru evet bir gitardan diğerine yaklaşılabilcek durumlar var. Fakat Gretsch , Telecaster vs gibi uç noktalar da var. Ayırt edilmesi kolaydan zora birçok ses var çünkü birçok değişkeni olan bir denklem gitardan ses çıkarma eylemi.
 
Gereksiz muhabbeti cidden gereksiz olmuş zira gördüğüm her argümanda bir parça dahi haklılık payı olsa da, yeteri klasifikasyon yapılmadığında söylenen laflar sağa sola her yere çekilebiliyor.

İlk olarak janmoreye yine olacaksan tokmak ol demiş ve de olayı özetlemiş: Altınla platini karşılaştırın! Hangisi daha iyi diye sorun kendinize. Cevabı yok, kimisi onu tercih eder ötekisi de bunu. Öyle ki PRS ile LP tonunun bir alakası yok, ve şu iyidir demek ancak tercih belirtmektir.

Fakat tercih belirtirken gereksiz demek de gereksiz. Kime göre gereksiz? !!! Bir yerde anlıyorum ne denmek istediğini, "elzem değil" sanırım doğru laf. Yani kayıtlarda dinlediğiniz tonlar için bir PRS şart değil. LP zaten yapacağını yapıyor ve de ondan dolayı PRS olmasa da çok bir şey kaybetmezdi müzik dünyası. Buna hemfikirim. Hatta ben de 8 9 sene önce (valla zaman nasıl geçiyor hiç anlamıyorum, o kadar olmuş! :cry: ) bir ay kadar olsa da bir PRS McCarty alıp sattım. Bana uymadı, tonu çok bass kaldı. Money Back Guarantee kaçırmamak için geri götürdüm ABDde iken. Ama bunun yanında o zaman elimde olan bir Mesa Dual Recto'ya bağlandığında verdiği tonların çok kendine has olduğunu da belirtmem gerek. Fakat bana uymadı. Bu gereksiz mi demek, hayır, ben tercih etmiyorum demek ve de seveni de anlıyorum demek. Doalyısı ile elzem olmamasına rağmen belki bir bakış açısına göre, yine de kendine has bir tonu var demek. PRS'in yaptığını LP yapamaz demek, SG yapamaz demek...

Gelelim Gibson savunuculuğuna: Nerdeyse 20 senedir gitarı kalbura çeviren, sonra bu yetmezmiş gibi şimdi de gitarı davula çeviren bir şirketten bahsediyoruz. Bence bindikleri dalı kestiler, yakın bir zamanda bir ara uyandılar, ve şimdi geri kaldıkları yerden bindikleri dalı kesmeye devam ediyorlar. Chambered ve weight relief deliklerinden bahsediyorum teknik detayını bilenleriniz için.

PRS bu zihniyete karşıtlık olsun diye bir yerde tutmuş bir marka öncelikle. McCarty kimdir biliyormusunuz? Gibson şirketinin eski genel müdürü. Dolayısı ile PRSe gereksiz derken bunu unutmayın.

Zaten o kadar gereksiz olsa LesPaul kullanıcıları arasında gelmiş geçmiş en büyük konumda olanlardan Warren Hayes ve Dickey Betts doksanların başında PRS kullanmazdı. Evet Allman Brothers'dan bahsediyorum ve o herifler kullanıyorsa bir halt vardır bu alette o kadar basit.

Ton olayına gelince, açıkçası aradaki ton farkı anlaşılır, gitarlar arasında pozisyonlar arasında. Kendi yaptığım kayıtlarda hangi stratı kullandığımı söylüyebiliyorum. Bu eq ile bertaraf olur, kassan Jackson'nın sesi LP gibi duyulur lafına inanmıyorum. Gitarları biraz tanıdığınızda bunun olamayacağını zamanla tecrübe ile görürsünüz. JAcksonun sapından, SGnin sapından LP sap tonu çıkmaz. Yeterince yuvarlak olmaz, o woooo diye yuvarlak ama net tonu yakalayamazsınız. Köprü daha kolay ama o bile bayağı farklı. Hem tok hem tiz çünkü köprü manyetiği köprüye bayağı bir yakın. SG ile de fark var, yani bir Gibson tonu yok meydanda.

Haa hangileri birbirine çok benzer derseniz o zaman var örnekler. Alın bir Heritage LP bakın o Gibson'a çok benziyor olacak çünkü sap ölçüsü manyetikleri falan zaten onun aynısı.

Bunun yanında enteresan iki tane ters örnek de verelim Flareos nickli arkadaşın bahsettiği zihniyeti biraz desteklemek açısından çünkü onda da doğruluk payı var. Stairway to Heaven! LP değildir, TELEdir! Hotel California, çift gitar soloda Joe Walsh'ın çaldığı daha yanan ton LPden değil bir TELEden gelmektedir. Ondan dolayı müzik sadece bu iki şarkıdan ibaret olsaydı, LPlere gereksiz mi diyecektik, zira LP tonu zannedilen yıllardır en tepe noktalardan biri olarak kabul edilen bu iki ton da TELE tonu.

Ha adam nasıl yapmış. Digital eq falan değil! Mikrofonlama hadisesi Stairway to Heavendaki. Büyük bir odaya giriyor ve de amfiyi odanın bir tarafına ve de mikrofonu da öteki tarafa koyuyor ve sonra amfiye abanıyor. Ve de dolayısı ile Telenin o cavak tonunu biraz traşlayıp çok daha tok bir hale getirmeyi başarıyor. Bundan dolayıdır ki yeni digital aletlere falan hacet yok Flareos'un bahssettiği şey için.

Kısacası PRS çok güzel çok detaya önem veren gitarlar üretiyor. Ama LP yerine PRS alın zihniyeti maalesef doğru değil, almayın yanlış yaparsınız. Farklılar, o PRS öteki LP. LP yerine Heritagelara, Hamer USA monacolara falan bakınız.

B
 
Flareos demiş ki:
görmesem ayıredebilirim diyebilecek büyük müzisyen süper kulak var mı? ben ayıredemiyorum çünkü bende kulak yok...
flareos, yanıldığın nokta şu. Bize izlettiğin veya bahsettiğin videolar, aşırı düzeyde gainle sıkıştırılmış artık tonluktan çıkıp frekansa dönüşmüş tonlar. Bir adet marshall JTM-45, veya 68 öncesi bir Fender amfi alıp kullandığında işler değişir. Zaten senin aradığın şey, Metallica soundu veya yüksek düzekye Distortion içeren bir sound ise, bunu tartışmanın bir anlamı yok. Benim elimde Amerika fiyatı 2000 Doların üzerinde olan 2 tane amfi var ve ikisi de her gitarın sesini farklı veriyor, ve oturup her bir gitarı 30 saniye dinlesen, hepsini gözün kapalı ayırt edebilirsin. Ha olay kayıt olduğu zaman iş Barlo Hocanın dediği gibi değişebilir tabiiki.
Ben hem PRS Custom 22, hem de Gibson Custom Shop 59 Reissue kullanmış bir insanım. PRS yi 3 sene önce sattım, Gibson hala duruyor. İki gitarın arasındaki farkı şu şekilde ayırabiliriz. PRS tıpkı bir Corvette gibi. Teknolojinin nimetlerinden yararlanılmış, kullanımı çok kolay, rahat hızlı bir araba. Ama Gibson Ferrari gibi. belki Corvette kadar rahat değil, debriyajı yumuşak değil, direksiyonu zor dönüyor. Ama Ferrarinin sesi, havası, mojosu mallesef Corvette'te yok. Resimlerini de koyayım yavruların.
PRS Custom 22
prs1.jpg

Gibson R9
59.jpg
 
@janmoreye

Elimin altında sürekli çaldığım bir jtm var, neyin ne oldugunu az çok biliyorum, arka arkaya farklı gitarlar tabii ki kendini gösteriyor... ;) benim zaten hepsi aynı tınlıyor gibi bir iddiam hiçbirzaman olmadı...

Açıkçası yukarıda koyduğum örnekler birazcık sinirle konmuş şeyler, yukarıda lp-man bana "bazı kayıtlarda sap uzunluğunu falan geçtim neck mi bridge mi bile seçemiyorum" diyince "sende kulak yok" demişti, açıkçası ben de onun için koydum, çünkü onda kulak varsa "herşeyi" anlayabiliyor olmalı bu lafının üzerine, dediği laf az bi laf değil bayağı iddialı farkındaysan, normalde biliyorsun umursamam o kadar, he der geçerim de, laf direk bana gelince umursamak durumunda kaldım... Dediğim gibi biraz da ondan koydum, yoksa hi gain'e girdin mi ohooo ooo bunun ben de farkındayım...

Bir de bir yanlış anlaşılma oldu sanırım, benim lafım "pahalı gitar almak aptallıktır" a çekilmesin lütfen, ben de hastasıyım bişey demiyorum... :) İmkan olsa 20 tane dizerim buraya hatta ... :) senin o les paulununun govdesindeki ağaç figürüne ilk gördüğümde "vay anasını be" diye kaç dakika baktım bilemiyorum...

Konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum, söyleyeceklerimi söyledim zaten :) konu prs'lerden çok dışarı çıktı...
 
Niye bu tartışma yaşanmış, anlamadım. Arkadaşlarım iyi bilir, uzun bir süre Gibson diye dolandım durdum. Hatta Barlo Hocam'a mesajlar attım ne yapalım ne edelim diye. Denedim elime geçen Gibson'ları, sonra Gretsch'i gördüm ve denedim; bunu istiyorum dedim ve aldım.

Yine aynı şekilde, acaba bir Gibson alsam mı dedim; aradım taradım, tam o sırada PRS denk geldi. Tam aradığım gitar dedim. Artık Gibson gitarlara bakmıyorum bile.

Fakat Gibson bir klasik midir? Evet bir klasiktir. Hiç Fender sevmememe rağmen, Fender de bir klasiktir ve saygı duyarım.

Bir PRS bir Gibson'dan iyi midir? İşçilik, malzeme açısından, PRS Tremonti, Gibson Standart'tan daha iyi olabilir. Hatta 2007 modellerden kesinlikle iyidir. Ama Gibson Custom Shop, PRS Private Stock, Fender Custom Shop alırken; bu bundan daha iyi demek pek de mantıklı bir hareket değil bence. Asıl husus zevk bu noktada.

Bundan sonra çok yönlü bir alım peşindeyim. Bana Cavin, Stratvs. önerileri geliyor. Ben yine PRS almayı planlıyorum.

T.
 
ben anladım Flareos'un ne demek istediğini ve sonuna kadar da haklı ilk cümlesinden itibaren. konuyu farklı yerlere çekmişsiniz (ya da çekmek istemişsiniz).
 
Geri
Üst