Bias Fx Tanıtımı Artıları Eksileri

#61
Bias FX bence heavy, thrash ve death için 5 para etmez :)
Bias Fxten çok kast ettiğim mevzu bias amp. Fx'in korsan sürümünün hiçbir anlamı yok. Ama bias amp'ın var
Acaba sattığınız amfiniz nedir ve o zamanki bias la kullandığınız ses kartı ve monitör neydi.
Elimden geçen amfileri şöyle söyleyeyim size sırasıyla. Bunlar gitarı elime aldığımdan beri olanlar;

Line6 15w Spider
Tech 21 tm60
Marshall dsl40c
Marshall mg30cfx

karttan önce sattığım amfi mg30cfx ti. ailevi çapta ekonomik kriz yaşayınca önce bütün dsl'i sattım sonra mg30u. Bu arada mg30cfx te kötü bi amfi değildi bence. Neyse velhasıl kelam şu an kullandığım ekipmanlar; Emu 0404,Yamaha Hs50m, Windows masaüstü Pc, Epi Les Paul Custom Korea, Ibanez grgr121ex, Sx stl h3 ts. Dean exotica Satin Akustik.
 
#63
hmm Bias Amp denemedim ama deneyeceğim :)
Bias fx konusunda haklı olabilirsiniz. Açıkçası korsan sürüm kullanınca pek kullandırtmadı bana program kendini. Sadece Bias ampı açtıktan sonra chorus delay tarzı efektler için açıyorum. Ama bias Amp a laf söyleytirmem :) Şu an kempere Axe fx'e karşı dimdik duruyorsa, vardır bunda bi keramet. ki gerçekten de inanılmaz sıcak ve tatlı tonları var. Hani tarif edemem sizin denemeniz lazım. Üstelik bias amp'ın cracklisi fx gibi değil herşeye erişim sağlayabiliyorum. Programın bana sunduğu factory ampler dışında yaklaşık 50 tane kendim oluşturduğum, indirdiğim amfi var ki her biri ayrı bir değer benim için :)
 
#64
SX gitarım varken evet Bias FX banada çok keyif vermişti. O tarz tonlar için güzel.

Az önce Bias Amp demo kurdum. EQ kabin mikrofon falan ayarladım. Sonrada Hiç denemediğim LePou Legion amfiyi TSE808, NadIR Catharsis Impulse ile denedim. Hiç bir alakası yok aldığım tonların. Ben ya kendi düzenime çok alışmışım zınk diye ton alıyorum ya da Bias FX/AMP gerçekten kötü.
 
#65
Bias FX bence heavy, thrash ve death için 5 para etmez :)

Ama ara yüzü 10 numara
Bu tonlara 5 para etmez diyorsanız siz de bi kayıt yapın dinleyelim.
Bias Fx'le amp aynı şey. Sadece birinde efektler var diğerinde amfiye ince ayar çekiliyor. Ama aynı amfileri kullanıyorlar. Bias amp ile amp match yapılıyor. Yani amfinin trafosundan tüplerine sabahlara kadar ayar çekseniz gerçek amfiyle eşleştirilmiş tonları kendi başınıza yapamazsınız.
 
#67
Aslında iki video arasındaki tek fark ikinci videonun post processingden geçmiş olması. Yoksa Bias zaten tanıtımını Marty Friedman'a falan yaptırıyor. İlk videodaki adam metallica tonlarıyla bayağı meşhur oldu ve tonecloud'da en çok indirilenlerde. Yani vasat bulan pek yok, zevk renk işidir tabi bişey demiyorum ama bu tonlara 5 para etmez diyene itiraz ederim.
 
#68
İlk video bildiğiniz amatör youtube kavırcısı ve benim takip ettiğim LambChopper678. Post processing yaptığını hiç sanmıyorum çünkü stüdyo ortamında değil, ev ortamında çalıyor. Hakikaten videoyu falan geçtim de Lepou'nun Hybriti dışında geri kalanı da bana o kadar vasat geliyor ki.. (Le456, LeCto, LeGion, LeXtac.. Hatırlarsınız siz tavsiye etmiştiniz bende ilk zamanlar beğenmiştim.) Zevkler kesinlikle farklı olabilir. Fakat benim nazarımda organik, Tuşeye güzel tepki veren ve istediğim her türden hacimli tonları veren kısaca isviçre çakısı gibi bir simülasyon. Hatta ilerde organikliği artsın diye Efekt prgramı yerine efekt pedallarından oluşan ve amfiler arası geçiş yapabilmek için MIDI Footswitch olan bir pedalboard oluşturmayı ciddi ciddi düşünüyorum.
 
#72
İlk video bildiğiniz amatör youtube kavırcısı ve benim takip ettiğim LambChopper678. Post processing yaptığını hiç sanmıyorum çünkü stüdyo ortamında değil, ev ortamında çalıyor. Hakikaten videoyu falan geçtim de Lepou'nun Hybriti dışında geri kalanı da bana o kadar vasat geliyor ki.. (Le456, LeCto, LeGion, LeXtac.. Hatırlarsınız siz tavsiye etmiştiniz bende ilk zamanlar beğenmiştim.) Zevkler kesinlikle farklı olabilir. Fakat benim nazarımda organik, Tuşeye güzel tepki veren ve istediğim her türden hacimli tonları veren kısaca isviçre çakısı gibi bir simülasyon. Hatta ilerde organikliği artsın diye Efekt prgramı yerine efekt pedallarından oluşan ve amfiler arası geçiş yapabilmek için MIDI Footswitch olan bir pedalboard oluşturmayı ciddi ciddi düşünüyorum.
Metallica videosu ham amfi tonu. Belli yani. Post processing için studyo ortamına gerek yok. Yine yazılımlarla evde yapabilir herkes.
Bu videoda baştan sona anlatıyor. Buna da Bias tanıtım videosu diyen olur mu acaba?
 
#74
Bu tip programlar ünlü gitaristlere ve belli youtuberlara bedava programa artı olarak ünü veya takipçi sayısı ile doğru orantılı olarak para yedirip goygoy yaptırabildikleri kadar iyi oluyorlar. Özellikle Positive Grid bu PR ve Reklam konusuda tam anlamıyla bir numara. Saçma sapan 20bin 30bin takipçisi olan youtuberlarla dahi anlaşıp her cover videolarının önüne sponsored by bias, made with bias vs. diye yazı yazdırıyorlar.

Hiçbiri kötü program değil, işi bilen adamın ellerinde hepsi canavar ama özellikle positive gird ürünlerinin youtube'da yapılan goygoyuna çok müsama göstermemeniz, daha dorusu ilk etapta "aaa çok iyimiş, herkes kullanıyormuş, bak buda kullanıyor süper ton çıkmış, bak şuda kullanmış mükemmel ton almış" diyerek para yatırmamanız yararınıza olur. Çünkü kendim deneyimlediğim kadarı ile positive grid yazılımları ile aynı performasta olan hatta daha iyi sonuçlar alabileceğiniz bedava amp sim vst'leri ve cab ir'leri mevcut.
 
Son düzenleme:
#75
İnsan hayret ediyor gerçekten. Youtube videolarına bakıp amfi alan, gitar alan on binlerce insan var. Kaldı ki bu programların korsanı var demosu var o'su var bu'su var. Denemesi bedavayken ben sanmıyorum ki bir kişi bile youtube videosuna kandım da program aldım desin. Üstelik aynı tonu indirip kullanıyorsunuz bi de. Yani işin içinde kandırmaca olsa dediğinize hak veririm. Mesela metal signature pack çıkarttılar genel olarak beğenilmedi. Madem bu iş youtube goygoyu neden aynı hamleyi yapmadılar? Adamlar reklam için youtuberlara para ödüyorlarsa (ki zaten reklam yaptırdıkları dünya çapında bir sürü gitarist var) bunun neresi kötü? Evde kendi halinde cover yapan müzisyen bu sayede para kazanıyorsa bence bu çok güzel bişey. Keşke bana da verseler, evin duvarlarına bile made by bias yazarım.
Bence yıllardır gitar, amfi üreticilerinin yaptığı pazarlama ve reklam stratejesini ilk defa bir yazılım firması yaptı ve bizim insanımız durumu idrak edemedi. Bu kadar basit. Bir düşünün neden eline ilk defa gitar alan adam düplü amfi düplü amfi diye ortalıkta koşuşturuyor.
Ben şahsen 18 yıldır dinlediğim ezbere laflardan bıktığım için yazılım tarafını tutuyorum. Adamlar bir yandan da ezber bozmaya çalışıyor ki ezber bozmak çok zordur. Genelde insanlar kendi doğrularına sıkı sıkıya bağlıdırlar. Yoksa bias mias umrumda değil. Ama bias amp, amp match ile bias fx de dual signal path ile olayı başka boyuta taşıdılar.
@1nsanetr videoyu post processing işlemlerinin evde de yapılabileceğini göstermek için koydum. TSE808 zaten Bias FX'te var. Harici impulse yükleme de programın kendi özelliği. Amfi modellemesiyle bir alakası yok. O videoda daha esas dünyanın compu eqsu stereo imageri limiteri ıvırı zıvırı kullanılıyor. Amaç evde yapılabildiğini göstermek.
 
#76
Düşük-orta gain (ve vintage) tınıda Bluecat's destructor bana resmen umut verdi ama programın kırığı olmadığı ve amatörlere hitab etmediği için pek dillenmedi. Mercuriall'ın marshall modellemelerini bekliyorum, U530 başarılıydı ama tınısı bana uzak olduğu için sadece deneme amaçlı kurcalamıştım.

Eskiden modellemelerde en çok kabin tınılarını beğenmezdik, hoparlörün fiziksel karakterini nasıl modelleyecekler diye merak ederken ir'lar güzelleştikçe o boşluk unutuldu gitti. Şimdi ise poweramp modellemeleri (en azından bana) batmaya başladı, muhtemelen o nedenle bluecat ve mercurall ilgimi çekiyor.
 
#77
Aynen dediğin gibi milyon tane ıvır zıvır VST var ve bu bence işi kolaylaştırma konseptine aykırı. Bias'ı kaldırıp LePou koyarsamda işlem tamam olacak o video'da. Çünkü LePou ile yaptığım herşeyi Bias içinde yapmış. İşi kolaylaştırmamış yani. Ton anlamında baya bir fark olmalıki bence parasını hak etsin. Maalesef öyle bir durumda yok. Ezmix'i bu yüzden ben sevdim. İki tane parametresi var her tonun ve çok rahat kullandım. 29 dolar gibi bir fiyata (Black Friday indirimi) bir kaç güzel ton aldığıma bence değdi. Metal Gods 4 çıkmış onuda deneyeceğim.

Bias'ın 3 tane takdir ettiğim tarafı var. Sosyal medya pazarlamasında adamlar gerçekten çok iyi. Yumuşak tarzlar için başarılı. iPad gibi küçük bir aleti müzisyenler için canavara dönüştürüyor. Dediğim gibi benim SX ile kullandığımda hoşuma gitmişti ama aynı şeyi Schecter ile söyleyemeyeceğim.

Para verip yazılım alacaksanız "Black Friday" indirmini muhakkak bekleyin 23 gün kaldı. Günlerce demo veya kırık kullanın bir kaç tanesini. Eklentileri değerlendirin, Ezmix 2 kendisi bence çöp ama Metal Gods 3 eklentisi bence şaka gibi iyi. Tanıtım videoları dikkat ederseniz çoğunlukla eklentilerle.
 
#78
Bias FX denemedim fakat dandik bir kulaklık ile Guitar Pro kullandım yurtta kalırken. Hem Bias, hem de bu tarz programlar genelinde sorum olacaktı, yanıtlayan olursa çok sevinirim.

Bias ile kullanmak için kulaklık ve hoparlör almak isteyen bir kişi nelere dikkat etmeli ve hangi tür kulaklık ve monitör almalı? Bütçe olarak kaç liranın altına inmemek lazım? Bu tarz ekipmanlarla ilgilenmedim daha önce, bi tek kayıt almak için mikrofon alırken ilgilenmiştim yıllar önce, nedir ne değildir biliyorum dersem yalan olur.
 
#79
Bias FX denemedim fakat dandik bir kulaklık ile Guitar Pro kullandım yurtta kalırken. Hem Bias, hem de bu tarz programlar genelinde sorum olacaktı, yanıtlayan olursa çok sevinirim.

Bias ile kullanmak için kulaklık ve hoparlör almak isteyen bir kişi nelere dikkat etmeli ve hangi tür kulaklık ve monitör almalı? Bütçe olarak kaç liranın altına inmemek lazım? Bu tarz ekipmanlarla ilgilenmedim daha önce, bi tek kayıt almak için mikrofon alırken ilgilenmiştim yıllar önce, nedir ne değildir biliyorum dersem yalan olur.
referans monitör yada kullaklık kullanmak gerekli . Bütçe kısmı siparişi nereden vereceğine bağlı yani tr den alırsan 10 lira olan mal sana kaynağından alırsan avrupa yada amerikadan bir online siteden 6 liraya gelir....
 
#80
referans monitör yada kullaklık kullanmak gerekli . Bütçe kısmı siparişi nereden vereceğine bağlı yani tr den alırsan 10 lira olan mal sana kaynağından alırsan avrupa yada amerikadan bir online siteden 6 liraya gelir....
Peki örnek olarak ürün gösterebilir misiniz? Kaç liradan başlayıp kaça gidiyorlar bilmediğim için şu fiyat aralığı diyemiyorum maalesef. Markaları falan da tanımıyorum, muhtemelen orta kalite, bütçe dostu bir şey almak isteyeceğim.
 
Üst