Selim Işık Tutunamayan Albümü

Bütün yorumları okuduktan sonra şarkıyı dinledim. Bazı yorumlar çok acımasız geldi. Selim Işık'ın gitaristliğini vokalistliğini eleştirmeyeceğim herkesin yeteneği farklı. Biraz meyve veren ağaç taşlanır durumu olmuş. Ülkede herkes her şeyin en iyisini kendisinin yaptığını düşünür durumda maalesef. Düşünün burada Kirk Hammett'ın gitaristliği bile tartışıldı. Sen ondan daha iyi gitar çalabilirsin. Ama o Metallica'da sen ise evinde amfinin dibinde kuzu kuzu çalıyorsun. Demek ki iyi olmak yeterli değil başarılı olmak için. Bu çekememezlik de oradan geliyor zaten. Ben ondan daha iyiyim o zaman niye buradayım mantığı. Adım gibi eminim ki medya bölümünde tıngır mıngır gitarını çalıp videosunu çeken ve onlarca beğeni ve yorum alan arkadaşlardan bir tanesi kendi kitlesini oluşturup biraz ses getirmeye başlasın onu bile topa tutmaya başlarız. Bizim işimiz çalmayla falan değil aslında.

Biz ne cüretkar bir toplumuz arkadaş. En iyisini yapmak, çok çalışmak, çok para harcamak, virtüöz olmak her zaman başarılı olacağınızın garantisini vermez. Bir kişi çok iyi gitarist, çok iyi vokalist olmayabilir. Ama bazen kimsenin akıl edemediği bir fikri hayata geçirmek, kendi kendine bir kapı açıp o kapıdan ilerleyip insanların taktirini kazanmak, kendine bir çevre yaratmak, o çevreyi genişletmek, kendini kendi imkanlarıyla insanlara bir şekilde tanıtmak da bir başarıdır. Selim Işık bunları gerçekleştirdi şimdide kendine bir albüm yaptı. Ben yapılan yorumlardan gerçekten bir kıskançlık, çekememezlik olduğunu çıkarıyorum. Çünkü dinlediğim kadarıyla normal, iyi düzenlenmiş, beni rahatsız etmeyen, akılda kalıcı bir şarkı bu. Resmen yerin dibine sokulmuş. Youtube videosunu laptoptan izlerken laptopun hoparlöründen dinlediğimiz şarkı hakkında teknik analiz yapan insanlarız biz. Ülkemizden düzgün bir şey çıkmıyor lafını bir tarafa bırakalım. Ülkemizden düzgün şeyler çıkıyor ama herkes ben daha iyisini yaparım mantığında olduğu için o düzgün şeyler düzgün olarak raflarda düzgün düzgün kalıyorlar. Cem Yılmaz'ın dediği gibi herkes komik memlekette. Aslında herkes her şey. Bizim sorunumuz sosyolojik.
Yorumunuzun tek bir kelimesine dahi katılmıyorum. Gerçi bunu bildirmem pek umrunuzda olmayabilir. Bir insan profesyönellerin arasında piyasaya açılmışsa, ondan da profesyönel bir iş ya da performans beklenir. İnanın şu çaldığı parçayı ya da bestesini iki yıl gitar çalan herkes besleyebilir. Mesele ünlü olmaksa tek şarkısıyla, sansasyonel açıklamalarıyla ünlü olan ve tutulan aleyna tilki sanat güneşi o zaman. Meyve veren ağacı taşlamıyoruz yani. Kaldı ki yine dediğim gibi sabri, yasin gibi futbolcuları eleştirmeyelim. Hadise, hande yener gibi popçuların şarkılarını illa beğenelim. Çünkü biz onlar gibi ünlü değiliz. Kimse kimseyi eleştirmesin o zaman ya! Herkesin farklı bir tarzı, başarısı var çünkü. Ama mesele bu değil işte. Ünlü olmuş olabilir,- ki ününü tamamıyla gitar derslerinden alıyor.- Ama ünlü olmuş diye illa beğenmek diye bişey olmaz. Ben ünlü olursam mi telinden caddelerde rüzgar çalacağım. Kimse tek bir laf etmeyecek. Çünkü önemli olan yetenek değil ün. Hele sen bi ünlü ol benim gibi, piyasaya gir falan. o zaman eleştirirsin derim artık.
 
Paylaşılan iki videoda da vibrato ve bendlerin gitarda duyguda ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz :) Önce de yazdığım gibi selim ışık; teorik bilgisine birşey diyemem çokca da faydalanmışımdır ama " çok iyi, süper über bir gitarist" kesinlikle değil.
 
To live is to die 1. solonun başı gibi bir şeyler yapmaya çalışmış sanırım. Zaten Selim Işık çoğu şarkısında metallica kırpıklıyor. Hakkını yiyemem, çoğu grup gibi diyelim.
 
Mix ve aranje olarak vasat bir şarkı olmuş.Bazı coverlar için hakkını verelim fena iş çıkartmamış.15-20 yaş aralığındaki öğrencileri için yaptığı iyiikleride kenara koyalım ama profesyonel netd gibi bir ortama çıkacak bir şarkı için daha fazla uğraşılması gerekirdi.Pre ve post prodüksiyon açısından çok kötü.Özellikle Behzat Ç. jenerikteki bendlerin detone olduğunu yeni başlayan birisi bile anlayabilir.Bir tanıtım sitesinde de ürün tanıtırken overdrive'ı kökleyip la pentatonik inip fazla abartı blues bendleri dışında hiç bir ekstra şey katmıyor.
 
Ben bu klibini beğendim luthierin sap işçiliği gayet temiz gözüküyor.Selim Işık rock discipline de yerli kaynak olarak başvurabileceğiniz az kaynaktan biri.Ben kendisini eğitim konusunda çok paylaşımcı ve faydalı buluyorum.Üstüne yaptığı işlerin notalarını backing tracklerini paylaşmış.Yaptığı albümler bana çok hitap etmiyor o ayrı.Ama dediğim gibi kişi ve müziğe yaklaşım olarak kendisinin hakkı yenemez.
 
Ben bu klibini beğendim luthierin sap işçiliği gayet temiz gözüküyor.Selim Işık rock discipline de yerli kaynak olarak başvurabileceğiniz az kaynaktan biri.Ben kendisini eğitim konusunda çok paylaşımcı ve faydalı buluyorum.Üstüne yaptığı işlerin notalarını backing tracklerini paylaşmış.Yaptığı albümler bana çok hitap etmiyor o ayrı.Ama dediğim gibi kişi ve müziğe yaklaşım olarak kendisinin hakkı yenemez.

:) süpermiş gerçekten, gayet temiz :)
 
önce yorumları okudum merak ettim parçayı. tarzım değil ama müzik vv gitar solo abartıldığı kadarda kötü değil bence. adamda normal bi gitarist. ne çok iyi ne kötü. millet beklentiyi yüksek tutmuş sanırım.
 
Bir ara buraya yorumlayanların seceresine bir şekilde bakayım dedim, niyetlendim.. Ama sonra vazgeçtim.

Her müzisyenin kendine has bir tarzı, duruşu ve hitap ettiği kitle var değil mi? Beğenmek/beğenmemek tabii ki dinleyicilere kalmış bir durum.
Fakat şu soloyu dinledim gözüm kanadı, solosu bi b.ka benzememiş, dinlerken kabız oldum gibi saçma sapan kıskançlık içeren cümleleri bir kenara bırakalım.

Adam birçok genç müzisyene örnek ve destek olarak katkıda bulundu. Bunu inkar edebilecek olan var mı?

Gelelim yeteneğine;

Başta dediğim gibi, görecelidir. Beğenen olur beğenmeyen olur. Eleştiri yapacaksan yapıcı eleştiri yapar geçersin kenara.

Bu güne kadar dinlediğim bütün çalışmalarını beğenip takdir etmişimdir. Konu başındaki videoda Vokal hariç, keşke yapmasaymış demekten fazlasını söylemeye hakkım olmadığını düşünüyorum.

Grubu ile yaptığı birçok cover veya şarkıyı beğenerek dinledim. Selim Işık çalışmaları öyle bağımlılık yapacak türde değil fakat takdiri hak ettiği aşikar bir durumdur.

Aşikar olan bir durum daha var ki Selim Işık için seveni kadar gıcık olanı da var. Kıskançlıktan gıcık olmaktan bahsediyorum. Gizli gizli adamı takip edip, adını sorduğunda o kim la! Tanımıyorum diyecek acizler tanıyorum. Kasmamak lazım, emeğe saygı var ise karşısında eğilmek gerek.

Son bir dip not :

Bu soloları vesaire beğenmeyen arkadaşlar, kendileri bir kayıt atsın, ben ve benim gibi düşünenler de susup dinlesin.
 
Bir ara buraya yorumlayanların seceresine bir şekilde bakayım dedim, niyetlendim.. Ama sonra vazgeçtim.

Her müzisyenin kendine has bir tarzı, duruşu ve hitap ettiği kitle var değil mi? Beğenmek/beğenmemek tabii ki dinleyicilere kalmış bir durum.
Fakat şu soloyu dinledim gözüm kanadı, solosu bi b.ka benzememiş, dinlerken kabız oldum gibi saçma sapan kıskançlık içeren cümleleri bir kenara bırakalım.

Adam birçok genç müzisyene örnek ve destek olarak katkıda bulundu. Bunu inkar edebilecek olan var mı?

Gelelim yeteneğine;

Başta dediğim gibi, görecelidir. Beğenen olur beğenmeyen olur. Eleştiri yapacaksan yapıcı eleştiri yapar geçersin kenara.

Bu güne kadar dinlediğim bütün çalışmalarını beğenip takdir etmişimdir. Konu başındaki videoda Vokal hariç, keşke yapmasaymış demekten fazlasını söylemeye hakkım olmadığını düşünüyorum.

Grubu ile yaptığı birçok cover veya şarkıyı beğenerek dinledim. Selim Işık çalışmaları öyle bağımlılık yapacak türde değil fakat takdiri hak ettiği aşikar bir durumdur.

Aşikar olan bir durum daha var ki Selim Işık için seveni kadar gıcık olanı da var. Kıskançlıktan gıcık olmaktan bahsediyorum. Gizli gizli adamı takip edip, adını sorduğunda o kim la! Tanımıyorum diyecek acizler tanıyorum. Kasmamak lazım, emeğe saygı var ise karşısında eğilmek gerek.

Son bir dip not :

Bu soloları vesaire beğenmeyen arkadaşlar, kendileri bir kayıt atsın, ben ve benim gibi düşünenler de susup dinlesin.

Hocam, haklısınız fakat selim ışığı bırakın, malmsteen bile olsa eleştirilecek yanı varsa eleştirilir. (malmsteen bu forumda selim ışıktan çok eleştiriliyor.)
Eğitmenliğine lafım yok, bilgi kirliliğinin çok olduğu, en azından ingilizcesi olmayan genç arkadaşlara yardımının yadsınamayacak kadar çok olduğunu da biliyorum buraya kadar da tamamız.
Fakat, beğenmeyen arkadaşlar kısmına, hadi sen daha iyisini yap görelim tarzı yaklaşmak bence doğru değil. Futbol eleştirmenleri futbol oynuyorlar mı eleştiride bulunuyorlar? Yani selim ışığı eleştirmek için selim ışık kadar ünlü olmamız mı gerekiyor?
Emeğe saygım sonsuz, fakat özensiz işler hele selim ışık gibi türkiyede bilinen tanınan bir adamın böyle kayıt çıkarması bana mantıklı gelmiyor.
Eğer dediğiniz gibiyse de, profilimde video var. Buyurun dinleyin, istediğiniz gibi eleştirin. Ama unutmayın, ticari veya beğenilme kaygım yok benim. Selim ışık kalitesinde bir iş bekliyor insan, şahsen hayal kırıklığı yaşadım. Çok mu önemli? bence Selim ışığın umrunda bile değildir. fakat biz dikkatli ve emek vermiş müzisyenlerin kulağını tırmaladığında, verdiğimiz tepkiyi de çok görmeyin.
 
Eğer bir bend yapılıyorsa ve bu tam ses olması gerekirken yarım ses oluyorsa, selim ışık da dinlediğinde kulağını tırmalamıyorsa ortada bence ciddi bir problem var.
Kişiliği 10 numaradır, çok severim kendisini şahsen.
 
Bir ara buraya yorumlayanların seceresine bir şekilde bakayım dedim, niyetlendim.. Ama sonra vazgeçtim.

Her müzisyenin kendine has bir tarzı, duruşu ve hitap ettiği kitle var değil mi? Beğenmek/beğenmemek tabii ki dinleyicilere kalmış bir durum.
Fakat şu soloyu dinledim gözüm kanadı, solosu bi b.ka benzememiş, dinlerken kabız oldum gibi saçma sapan kıskançlık içeren cümleleri bir kenara bırakalım.

Adam birçok genç müzisyene örnek ve destek olarak katkıda bulundu. Bunu inkar edebilecek olan var mı?

Gelelim yeteneğine;

Başta dediğim gibi, görecelidir. Beğenen olur beğenmeyen olur. Eleştiri yapacaksan yapıcı eleştiri yapar geçersin kenara.

Bu güne kadar dinlediğim bütün çalışmalarını beğenip takdir etmişimdir. Konu başındaki videoda Vokal hariç, keşke yapmasaymış demekten fazlasını söylemeye hakkım olmadığını düşünüyorum.

Grubu ile yaptığı birçok cover veya şarkıyı beğenerek dinledim. Selim Işık çalışmaları öyle bağımlılık yapacak türde değil fakat takdiri hak ettiği aşikar bir durumdur.

Aşikar olan bir durum daha var ki Selim Işık için seveni kadar gıcık olanı da var. Kıskançlıktan gıcık olmaktan bahsediyorum. Gizli gizli adamı takip edip, adını sorduğunda o kim la! Tanımıyorum diyecek acizler tanıyorum. Kasmamak lazım, emeğe saygı var ise karşısında eğilmek gerek.

Son bir dip not :

Bu soloları vesaire beğenmeyen arkadaşlar, kendileri bir kayıt atsın, ben ve benim gibi düşünenler de susup dinlesin.
Bir de selim ışık çok büyük imkanlara sahip değil. Sivasta doğmuş, elektro gitarı çok sonradan tanımış. Yani zorluklarla buraya geldi. Türkiye gibi bi ülkede sanat yapmak zor. Üretmek zor. Piyasada aktif gitaristlerin (konserler veren, albüm yapanlar) sayısı çok az. Bir elin parmağını geçmez nerdeyse. Selim ışıkta gitarın tanıtılmasını sevdirilmesine katkı sağladı. Elbette eleştirmek eksiklerini bulmak lazım. Bu eksikleri hataları değerlendirip bizim yapmamamız gerek.
 
Bakın bendi doğru yapmanın, doğruyla yanlışı ayırmanın parayla pulla alakası yok, yukarıda anlattığımızı iyi okumadınız ya da hatalı bend nedir bilmiyorsunuz.
Burada anlatmaya çalıştığımız karşıdaki kişi gitar çalmayı bilmeyen biri olunca nasıl bend hatalı diyorsak, karşıdaki kişi selim ışık olduğunda da dememiz lazım. Bendin yanlışlığı kişiden kişiye değişmemeli. Geçirdiği zorluklar konusuna girmeyeceğim, kimse olduğu yere kolayca gelmedi (istisnalar hariç).
Albümü eleştirmedim, bu ülkede onurr gibi bir gerçek var en basitinden. İnsanların tarzı değişebilir, müziği bırakabilir, bu gün blues yarın serdar ortaç söylüyor olabilir. Bunların hepsi değişken, kendi görüşün olur saygı duyarım. Fakat bend yanlış hocam, ya türkiyede yok, zorluklarla geldi gibi cevaplar savunma olmamalı.
Bendleri biz de yanlış yaparız, benim doğru çaldığım, hatasız çaldığım şarkı yok. Fakat piyasaya şarkı sürüyorsun ve ya etrafındakiler uyarmıyor ya da daha kötüsü sen bunu duymuyorsun. Burada bizim anlattığımız aslında sizin selim ışık'ı övmenizden daha yapıcı birşey. Kişilerin hataları olabilir, fakat bunun kendi farkında değilse ve birisi uyardığı zaman düzeltirse, o kayıp değil kazançtır.
Tekrar ediyorum, albüme saygım sonsuz, tarza birşey demedim. Gitarları olmamış. Selim ışık değil bu forumdan herhangi birisi albümü yapsaydı, hatalarını yine söylerdim. Kitap çıkaran, o kadar kişiyi eğiten, endorsement anlaşması bulunan bir kişi için, ne yaptığının farkında olmaması, evet cidden kötü.
 
Adam muhtemelen şöyle düşündü: Metallica'nın bile albüm beğendiremediği bu metalci gençlerle uğraşacağıma pop yaparım en azından cebe biraz para girer.
 
Geri
Üst