Delay(Hard rock-Blues)-İzmir

Gitar 1- Back vokal : Umut Okkan
Gitar 2 : Doğanay Aydındoğan
Vokal : Erdi Uçar
Bas : Zafer Serbeş
Davul : Recep Üzüm

Delay 2007 yılında zevk için yapılan stüdyo çalışmaları sonucu ortaya çıkan İzmir li bir grup.Gitaristle Umut ,Doğanay ve Zaferin uzun süredir yaptığı çalışamalar devam ederken Recep gruba katıldı. Erdi ninde katılmasıyla grup çalışmalarına hız verdi. Delay hard rock- blues tarzda müzik yapıyor. Bunun yanındada kendi besteleriylede uğraşıyor...
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #2
Delay 15 mayıs 2007 de 16:00 da ege şenliklerinde çalıyor... Herkesi bekleriz..
Repertuar örnekleri
-Yavuz Çetin,Pİnk floyd,megadeath,deep purple, leny kravitz, garry moore,jimmy hendrix,anathema
 
walla o gün baya kötü bi ses düzeni vardı lakin solak gitarcı baya işi götürdü.çok kafa bir repertuar ayrıca.tebrikler... :)
 
grup mükemmel bir gitarist ve iyi bir davulcu barındırıyo içinde.Ses sistemi ve uyumsuzluklar olmasa daha da ii olacaktı kanısındayım.Başarılar....
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
teşekkürler arkadaşlar iyi kötü ama samimi yorumlarınızı bekliyoruz... ilginiz için çok teşekkürler

DELAY ( davul )
 
Arkadaşlar öncelikle ege üniversitesinin şenliklerinde gösterdiğiniz performansdan dolayı sizleri kutlarım.
Her şey güzeldide bide ritm gitaristleri efekt seçiminde biraz seçici davransaydı konser çok daha iyi olacaktı ;BLACK NİGHT & SMOKE ON THE WATER parçalarında kullandığı ritm gitar efektleri çok kötüydü.Niye öyle kötü bi efekt seçimi yaptı? -Bu büyük bi soru işareti bence(Stüdyoda çalışırken hiç kendi aranızda bu parçalarla ilgili görüş alışverişinde bulunup tartışmadınızmı?)
Arkadaşlar eğer grup olarak ilerki zamanlarda daha ciddi bişeyler yapmak istiyorsanız,bu konuya eğilmelisiniz.Grup içindeki herkesin kendi enstrumanından sorumlu olduğunu düşünürsek ,bu sorumluluğu eksiksiz olarak yerine getirmesi gerekir.Ritm gitaristleri umarım bu yazılanları okur ve bundan sonrada aynı hatalı efekt seçimini tekrarlamaz
BAŞARILAR
 
Slm arkadaşlar..Grup hakkında samimi düşünceleriniz bizi sevindirdi.Yalnız Doğanay'ın provalarda sesleri gayet netti ve akıcıydı.Kişinin yanlış ton seçiminden öte,mixerdan ritm gitarın yanlış tonlanması gerçeği gözden kaçmış sanırım.Ve monitörlere giden sesler,monitör çıkış güçleri de buna dahil.Ayrıca pedalların led lambaları öğle güneşi ışığında pek gözükmedi ben bunu kendi analog setupımda da yaşadım.Ve en önemli ses kaybına rüzgar sebebiyet verdi .ve siz izleyiciler gölgede keyiflenirken ve de sahnenin 20 m ötesindeyken bu gibi faktörleri de düşünerek yorum yapmanızı diliyoruz.Çok teşekkürler eleştirilerinizi dikkate alacağız.

Umut okkan, Delay Lead Gitar
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
slm arkadaşlar doğanayın üyeliği olmadığı ve nete çok fazla uğramadığı için cvpları biz yazıyoruz. Bende umut un yorumlarına katılıyorum hatta bizim sahnede duyduğumuz sesler le sizin duyduklarınız aynı olmayabiliyor.(Bunun nedeni tone master) Ama iki gitaristin farklı pedallar kullanması nedeniyle(analog-dijital) böyle bir sorun da ortaya çıktı. Ama stüdyolarda anfi kullandığımız için bu sorun hiç patlak vermemişti. En kısa zamanda bu sorunu çözmeye çalışacağız. İlginiz için teşekkürler. iyi kötü her türlü yorumunuzu ve eleştirinizi bekliyoruz...

DELAY ( Davul )
 
Umut'u uzun bi aradan sonra çalarken görmek güzel.ellerine sağlık.Zaferinde tabiki.Aşkolsun bi çağırır insan yav:( neyse başarılar,nice güzel konserlere delay grubu
 
merhabalar öncelikle sevmiş olduğum dönemler ve müzisyenlerin parçalarını benimseyip çaldığınız için ayrıca keyif aldığımı belirtmek isterim bi çok aksiliğe rağmen genede iyi olduğunuzu söylemeliyim gurup olarakta hepinizi kutluyorum. başarılarınızın devamını diliyorum.

tone master-o geri zakalı herifi oraya dikmelerine hiç anlam vermiş değilim bi boktan anlamadığını görmemek imkansız zate performansınızı çok ciddi derecede etkiledi bu açıdan bende çok üzüldüüm ve küfürü saydırdım arka arkaya. mixerde gitarların davulun vokalin nerden geldiğini duyamadım açıkcası bi çok yerde seslar gidip geldi özellikle bi kaç parçanın solo kısımlarında bu ciddi oranda anlaşıldı microfon değişimide oldu orda da bi ses kayması yaşandı tonlama olayıda çok kötü idi genel itibari ile bütün enstürmanların.kısaca lanet okuyorum o herife.ben olsam dövmüştüm siz gene iyi sabrettiniz.

lead gitar-gitarda alt yapının iyi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim alınma ama tonlama yaparken solo olayını biraz fazla kaçırdın.kendini ispatlama çaban et doğal.analog setupla digital olayındada uyum yoktu açıkcası birbirini tamamlayan tonlar seçmeliydiniz mixerdeki saçmalıkların etkisi tartışmasız.ama tüm suçu ve sorumluluğunu onların üzerine atamayız sizden sonra guruplarda vardı özellikle gurup olarak sizden daha çok sesli olan son gurubun soundu et iyidi.bide şunu söylemeden geçemeyecem.bi çok parçanın solo kısımlarında o dönemin solo gitarıstlerinın yaptığı şeyler nazarında g3 tende alıntı cover parça vardı şimdi hatırlayamayacağım.satriani-vai-petrucci-gilbert-steve moorse vs bunların havasını sezdim.ritchie blackmore-david gilmor-gray moore jimi hendrix yavuz çetin beklerdim.sololarda hardrock ve blues gitaristlerini incelersen derinlemesine ve birazda orjinale yakın bi şeyler tınlardan çok daha saygı duyulan bi gitarist olcağına eminim.çünkü potansiyelin ve birikimin var.başarılarının devamını diliyorum

ritim gitar-black night ve smoke on the water da gerçekten kötü idi ton.içi içimi yedim olduğum yerde diğer tüm enstürmanlar harcandı direkt. o kötü ve uygunsuz ton vardı herkezin kulağında benim gibi.ama bunlar ufak sorunlar aslında gnx ler güzel aletler sende gnx3 vardı sanırım.ben kişisel tercihim olarak prosesörlerde .bence digitech boss behringer line 6 olsun hepsinden başarılı özellikle whammy süper satrinai-vai tutkunları için vazgeçilmez herneyse mixerden kaynaklanan bi şeydeğil bence stüdyoda doğru tonlar yansıtmiş olabilirisiniz.ama burda başarılı değil çok kötü idi.biri dijital biri analog olmuyo arkadaşlar bu çözülmesi gereken bi sorun çok ciddi anlamda dinleyici olarak hissediliyo fark.digitalda analoga yakın ve birbirini tamamlayan tonlar elde etmelisiniz yada tavsiyem analog setupa dönmen.genel olarak iyidin başarıların devamını diliyorum

baterist-sesin dengesizliğinden sende nasibini aldın galiba kardeşim.genede başarılı idin başarılarını devamını diliyorum.

vokal-bu adamı bırakmayın biraz kendini geliştirirse gelecek ifade ediyo fazlasıyla gurubu performansını yükselten isim di bence.slowları çok iyi yorum ufak tefek detoneler olmasına ramen smoke on the water da vardı hatırladığım ilk perfonmansana göre üstün bi vokaldi özellikle giyimi ile de bi bütünlük oluşturdu başarılarının devamını diliyorum kardeşim.yolun açık olsun

son 3-4 parçada her şey yoluna girmişti tamam oldu harika şeyler çıkıyo derken ne yazıkki sizlere veda ettik.fazla canlı perfonmansa cıkmamanın getirdiği acemilikleri sezilmesine ramen iyiydiniz.eleştirilerim sizlerin en iyiyi yatsıtacağınızı düşündüğüm ve bu potansiyele sayip olduğunuza inandığım için yazdığım şeyler.genel olarak başarılı idiniz aşmanız gereken ufak sorunlar bunlarıda aşacağına inanıyorum izmirde sizin gibi gurupların varlığını görmek güzeldi.her zaman destekciniz ve yanınızdayım. NİCE NOTALI GÜNLERE BERABERCE İNŞALLAH.(YAVUZ ÇETİN)
 
mistikefendi öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim. Bulunduğun tespitler çok yerinde öncelikle iyi bir ses siteminde kötü bir tonemasterla iyi olarak kabul ettiğimiz bir şey çıkarmak bizi mutlu etti. Ama solediğin gibi bu grubun ilk sahnesi daha önce elemanlar başka gruplarla sahne tecrübesi var. Bu yüzden bizden de kaynaklanan (yani acemiliğimize gelen tonlar, ses dengeleri) sorunlar yaşadık ve iyi bir ders aldık... :) Ama şole bi şey var altyapını temeli olan enstruamnlardan bas ve davulun seslerinin duyulmammsı öncelikle bir davulcu oarak beni üzdü.(sonlarda düzelmesine rağmen) Umarım önümüzdeki performanslarda çıkardığımız dersleri göz önüne alarak sahnede olacağız. Yapıcı eleştirilerin için teşekkürler...
 
Kompozisyonun gayet iyi mistikefendi..Yalnız gelişme bölümünde daha detaylı örnekler verirsen ve yazına başlık atarsan 100 alabilrsin bizden...:)
 
yazıma gösterdiğiniz incelikten ötürü teşekkürlerimi iletiyorum.başlık sizsiniz delay gerek duymadım yazmaya kompozisyon olarakda nitelendirdiğin için umut ayrıca teşekkürler.gitarlar üzerinde özellikle durmama ramen senden olumlu eleştiri almak güzel.gelişme dönemi daha detaylı yazamadım çünkü belli bi süre geçti aklımda kaldığınca aktarmaya çalıştım.merak ettiğim konular sizin hakkınızda yüksek müsadenizle bunlar hakkında konuşmak istiyorum.

Öncelikle aklıma takılan bi şey var bassçı arkadaşa hakkında hiç yazmadım üzgünüm inan aklıma bile gelmedi.çünkü çoğu zaman duyamadım onu. duyduğum zamanda bi bass tonu gelmedi kulağıma sanırım mixer e direkt bağlandı.bass tonu aşırı tiz idi.yada tellerden kaynaklanan bi şey olmalı ya uzun vadeli kullanımlı yada yeni değişmiş.

bi yazımı sizlerle paylaşacağim bire bir yazamam sanırım aklıma geldiğince artıjk yanımda getirmedim.


GURUP OLMA BİLİNCİ

Şüphesiz rock tarihi bi çok gurubu içinde barındırdı ve barındırmaya devam ediyo.öncelikle müzikte çok sesliliğin keşfedilmesi ile başladı gurup olma bilinci. müzikal benzerlikler özdeş tutumlar aynı hisler ve enstürmanların birbiriyle oluşturduğu uyum gurup olma bilincini doğuran en büyük etken şüphesiz.
Gurup olma bilincindeki oluşumları 2 katagoride görüyoruz şüphesiz.ya tüm varlığı ile ortak bi müzikal amaç edinme adı altında toplanan ortak müzikal arzuların ve isteklerin içerisinde ortak bilinç ile değerlendirip hayata geçirmek adına ortak kararlar alarak haraket eden bireylerin oluşturduğu müzik toplulukları yada kendini ispatlama yolunda olan idalist düşünceler içerisinde geleceğini kendi müziğini yaratmaya çalışan bireyin kendi düş dünyasında kurduğu müzikal derinliği paylaşacağına inandığı aynı ve benzer karakterdeki bireylerin oluşturduğu guruplar.

Müzikal anlamda gurup olma bilinciyle hareket eden bireylerin atması gereken başlıca adımları başında bu iki düşünceden birinin varlığını benimseyip hem kendi bireysel idealleri hemde gurubun diğer bireyleri arasındaki düşünce bütünlüğünün oluşması açısından başlangıçta ince bir ayrıntı olarak görülsede aslında üzerinde durulması gereken yegane düşüncedir.bi çok gurup kuruluş aşamasında, belirli bi süre devam edip dağılma aşamasında veya belirli bi sehirci kitlesi edilip profesyonel anlamda müzik hayatına devam ederken kişisel görüş ayrılıkları, ön planda olma çabaları,isim hakkını elinde tutma istekleri kisaca egoist,kişisel ve idalist düşüncelerin ön plana çıkması bu olgunun gurup bilinciyle başlangıçta düşünülmeyen ve ilerleyen safhalarda meydana çıkması olası olan bi durum.buna bi çok ünlü gurup dahil günümüz amatör ve profesyonel olma yolunda devam eden guruplarımızın yegane sorunu haline gelmekte.geçmişten örnek vermek gerekirse özellikle bu konuda vurgulamak istediğim gurup pink floyd.Roger Waters gurubun söz yazarının olmasının verdiği gurup üzerindeki üstünlük kurma tavırları isim hakkının kendine ait olduğunun düşünmesi ve bunu elde etme çabaları. aynı ve benzer bir olguyu guns'n roses da görebiliyoruz axl rose unda gurubun başarısında kendinin birebir etken olduğunu düşünüp idealist tavırlar içerisine girmesi ve egoist tavırlarının gün ve gün artması.sonuç olarak isim hakkının kendine ait olduğunu düşünüp bunu alma çabaları bu ve benzeri bi çok gurubun dağılmasına etkili olmuştur.

Bu ve benzeri olgularda yatsınamayacak derece bi haksızlığın zaman içerisinde doğduğu şüphesiz pink floyd u pink floyd yapan david gilmoorun olağan üstü yaratıcı riffleri pink floyd müziğine inanılmaz duygu ve içerik katan gitar soundunu göz ardı etmek imkansız Nick_Mason davuldaki ustalığı Richard_Wright klavyedeki mistik ve büyüleyici tutumu tartışılmaz.aynı düşünce guns'n roses içinde geçerli slash in gitardaki ustalığı ve hakimiyeti rock tarihinin en duygulu sololarından tutunda en heycan veriici rifflerine kadar uzayan, duff mc kagan enstürmanındaki hakimiyeti back vokallerdeki inanılmaz yetenek ve uyumu göz ardı edilemez.dağılma ve yollarına ayrı olarak devem etmeleri hiçbir zaman o güzümüzde canlanan zirve yıllarındaki en güzel ve en etkileyici guns'n roses pink floydu getiremez.başarılarındaki yegane etkenin bir gurup olma bilincinin doğmuş olmasıdır şüphesiz.başarısızlığa giden yollada kişisel egolarının ön plana çıkması ve idealist tavırlarının gurup olma bilincinden uzaklaşmasındaki etkidir.bir diğer yanda efsanevi led zeppelin ele alalım davulcusu john bonham'nın ölümünden sonra müziklerinin gurupca bir bütün oluşuturduğana inanmaları ve bu tutumlarını yitirmeden dağılma kararı almaları rock tarihinin en güzel örneklerinden biri olarak hafızalarımıza kazınmış durumda.
Bu göz ardı edilen büyük gerçeğin bilincine başlangıçta varılması gerektiğini tüm gerçekliği ile görmemiz mümkün seçimlerimizi bu iki farklı oluşum altında değerlerip sonuçlarının ve acı gerçeklerin göstergesi olan rock tarihinde yapılan hatalardan ders çıkarıp yolumuza devam etmeliyiz müzik dolu nice günlere beraberce inşallah(tekşan)
 
mrb arkadaşlar ve mistik efendi.... En son yazdığın bas yorumunda haklsın bas gitarı mixere girdik... ve ses sorunu bas gitarda ve davulda sesin ve tonlamanın yapılmamasından kaynaklandı. yani ben ve zafer(bas gitarist) konserde güme gittik..
ikinci bir konu konserle tamamen alakasız... yani mistik efendinin yazdığı ikinci bölümle alakalı. Bende ufak tecrübelerime dayanarak ve mistik efendininin geniş müzik tarihi bilgisine saygı duyarak şunu soylemek istiyorum.GRUP İÇİ SORUNLAR SOYLENDİÐİ GİBİ GRUP İÇİNDE OLUR-GELİŞİR ve HALLEDİLİR. Burda sorun grup içindeki sorunun dışa vurulmasıdır bence...
Diğer bir konuda grup oluşturma türevleriyle ilgili. Gruplar o 2 seçenekten birini seçer. Ama asla unutmaz ki gruptur... Grup içinde her birey yapabildiğinin en iyisini yapmaya çalışır kendini göstermeye çalışır enstrumanıyla sesiyle yada sahne şovuyla ama mutlaka front man vardır grupta... Hangi grup elemanı olduğuda önemsizdir bence.... Şimdi bi grup nasıl kurulur; birisi çıkar yada 2 kişi bi kaç kişiyle tanışır kafasındakileri anlatır paylaşır tartışır ve bunun sonunda iki kişi yola çıkar. Bu olay diğer elemanlar gruba gelirken de konuşulur. Ekip tamamlanır tarz konuşulur stüdyo yapılır, bir süre daha grup adını duyurmadan çalışmalarını yapar ve grup haline gelir. İşte az önce soylediklerimden de yola çıkılarak AYNI DÜŞÜNDEKİ İNSANLAR ANCAK Bİ GRUBU KURAR VE İLERLETİR. Ama daha sonra grup içinde konuşulan dışına çıkan olursa başta rengini belli etmeyen grup bi yere geldimi kendine pay çıkarmaya çalışırsa ordaki tek sorun o kişiye aittir. Böyle birisi çıkmadığı sürece grup içinde en önemlisi grup bilinci ve saygıdır. Bunlar olduğu sürece grup ilerler ve iyi bi yere sahip olur....

DELAY (hard rock, blues ) tarzını benimsemiş tamamıyle bunu yapmaya çalışan yada bu iki tarzdan etkilenen elemanların buluşup oluşturduğu ve bunu yapmayı amaç edinen piyasaya burnunu pek sokma taraftarı olmayan kalite müziği öncelikle yapıp daha sonra İzmir e yaymaya çalışan bir gruptur... Gruptaki her elemanın kendine ait bir müzik geçmişi yaptığı işler ve kendine benimsediği bir tarzı vardır. İşte bu tarzların ortak noktasıda ( HArd rock- Blues ) dur.. Bizim sizden istediğimiz bizi eleştirmeniz sizin eleştirilerinizi dikkate alarak daha iyi şeyler yapmamız.... Ama bizim yaptığımız işe yada tarza saygı duyarak. Beğenip yada beğenmemek sizin seçiminiz. Ama biz yapabildiğimizin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Piyasanın denizine düşüp boğulmak istemiyoruz...Seçimimiz grubu kurduğumuz zamandan beri bu şekilde. Bizim düşüncelerimize saygı duyduğunuz için teşekkür ederiz.

Arkadaşlar en son paragrafta açıklama yapmamın nedeni rengimizi tam olarak belli etmek ve bundan sonra bu konudaki tartışmalara son vermektir. Bizi takip ettiğiniz ve ilgilendiğiniz için tekrar teşekkürler...
 
mrb arkadaşlar... Grubun vokalisti Erdi kısa bir süre önce gruptan ayrılmıştır. Grup vokal olarak umut(lead gitar) devam etmektedir.
Kısa bir süre içinde ege konseri kayıtları ve kendi kayıtlarımızı sitemizde ve youtube de görebileceksiniz. İlginiz için teşekkürler...
 
Geri
Üst