Bias Amp Için Ses Kartı Tavsiyesi

Kayıtta sample rate kullanımı ile ilgili birkaç bilgi paylaşılmış. Yakın zamanda çok kafamı kurcaladığı için bende ufak bir araştırma yapmıştım. Şöyle bir linkte pdf dosyası var, fazlasının gereği olmadığını anlamamda çok yardım etti, buyrun; http://www.lavryengineering.com/pdfs/lavry-white-paper-the_optimal_sample_rate_for_quality_audio.pdf
Fazlasını gereği yok zaten. 96khz de tepki süresi yarıya düşüyor ki 10ms ile 05ms zaten farkedilmiyor tepki olarak. Ama 96khz de 1024 sample da nedense sesde daha netlik kazandı gibi geldi ama tabi psikolojikde olabilir.
 
Fazlasını gereği yok zaten. 96khz de tepki süresi yarıya düşüyor ki 10ms ile 05ms zaten farkedilmiyor tepki olarak. Ama 96khz de 1024 sample da nedense sesde daha netlik kazandı gibi geldi ama tabi psikolojikde olabilir.
Merhabalar, 1024 derken buffer sizedan bahsediyorsunuz sanırım. Ben kendi ideal kullanım şeklimi belirtiyim, belki denediğinizde hoşunuza gider ve o şekilde kullanırsınız. Sample rate'imi projede 44.1kHz olarak ayarlıyorum ve kayıt esnasında latency'i minimuma indirmek için buffer size'ı 64'e alıyorum. (128 de bence ideal, bilgisayarınızın kaldırabileceği oranda bunu deneme yanılma yöntemiyle seçebilirsiniz) Kaydı geri dinlerkende miximden dolayı eklediğim pluginler vb düşük buffer size ile bilgisayarımı yorduğu için 1024'e alıyorum. Tabiki sample rate ve buffer size seste gecikmeyi etkileyen faktörler ama bence burada en önemli faktör buffer size. Sample rate'i yükselttikçe kaydettiğiniz audio dosyasına giren information katlanıyor ve proje daha fazla yer kaplıyor, kayıt esnasında bilgisayarınızın CPU'sunu daha fazla zorluyorsunuz. Ancak sample rate'i 44.1kHz olarak ayarlarsanız zaten bu değer şuan da dünyaca kabul edilmiş bir standart, CD'lere kopyalanan verinin kompreslenmiş hali bu, ve yanılmıyorsam master stüdyolarında da bu değer ile çalışılabiliyor.
 
@bartuger sistemim güçlü olduğu ve harici monitörleme de yapabildiğim için line kayıtları 2048 S/buff ile kaydediyorum. Tabi ki kayıt anında 44.100 khz de 46,4ms latency oluyor ama bunu ben hissetmiyorum :)
Ancak bazı durumlarda bahsettiğin gibi direk olarak monitörlemeyi daw üstünden yapmam gerekiyor, o zaman da gecikme mühim oluyor; 128-64 arası indirmek gerekiyor, fakat 64 s/buff le inputtan kaydedilen bir ses dosyasını sonradan projenizin s/buff değerini 2048 e çıkartsanız bile; kaydettiğiniz değer esas kalmış olmuyor mu? yani kartın girişte aldığı örneklemeyi gerçekte arttırmış oluyormusunuz?
 
Son düzenleme:
@bartuger sistemim güçlü olduğu ve harici monitörleme de yapabildiğim için line kayıtları 2048 S/buff ile kaydediyorum. kayıt anında 44.100 khz de 46,4ms latency oluyor ama bunu ben hissetmiyorum :)
Ancak bazı durumlarda bahsettiğin gibi direk olarak monitörlemeyi daw üstünden yapmam gerekiyor, o zaman da gecikme mühim oluyor; 128-64 arası indirmek gerekiyor, fakat 64 s/buff le inputtan kaydedilen bir ses dosyasını sonradan projenizin s/buff değerini 2048 e çıkartsanız bile; kaydettiğiniz değer esas kalmış olmuyor mu? yani kartın girişte aldığı örneklemeyi gerçekte arttırmış oluyormusunuz?
Bu konularda ben daha kendimi yeni yeni eğitmeye başladığım için yeterli bilgiye sahip olamadığım veya yanlış lugatı kullandığım yazılarım olabilir, şimdiden affınıza sığınıyorum :) Bunları doğrulamak için yazıyorum bir yanlış varsa düzeltin. Sanırım siz hardware monitoring yaptığınız için 46,4ms latency'i almıyorsunuz bile. Bunu ses kartınızın üstünden direct monitoring özelliği ile mi yapıyorsunuz? Öyle ise nasıl herhangi bir kayıtta (senaryo: gitarı bias fx ile kaydettiğinizi varsayıyorum) bias'ı alabiliyorsunuz? Benim denemelerim sonucu direct monitoring özelliği sesi doğrudan kaynaktan aldığı için kuru ve gecikmesiz ses veriyor, biası duymanıza olanak vermiyor çünkü monitoring yaparken daw'dan geçirmiyor. Tahminimce bu yöntem vokal veya davul gibi kayıtlarda faydalı olabilir ancak gitarı amfi simülasyonları ile kaydetmek için ben bir yolunu bulamadım.

Sizin sorunuza gelince, dediğiniz doğru. Bir kaydı örneğin 128 sample buffer size kaydettiğimde, sonrasında projenin değerini yükselttiğimde mantıken kaydedilen ses hep aynı s/buff değerinde kalacaktır, ancak bu benim için bir sorun yaratmadı. Buffer size'ı kayıt bittikten sonra yükseltmemin sebebi, mix esnasında eklediğim herşey ile bilgisayarım yorulmaya başlaması. Kayıt alırken real time çalımda s/buff değerini seste çatırtı pıtırtı almayacak şekilde düşürerek ayarlıyorum. Benim bir sorum olacak; alınan audio kaydının s/buff değerinin yüksek olması (monitoring'in daw'dan yapılmadığı bir senaryoda) nasıl bir fark veya olanak sağlar?
 
@bartuger

Direk daw üstünden real time yüksek s/buff u daw monitörü ile alabilmek elbette mümkün değil. bu yüzden prof kayıt yapanlar, vokal dahil hiç bir şeyi daw üstünden monitörleyerek kullanmazlar.
Ben direk daw ile kayıt yapabildiğim gibi external cihazlarla reamping yöntemleri ile de kayıt yapabiliyorum.
Bias FX te ise harici Monitörleme için farklı tercihler mümkün. Daw monitörü kullanarak kayıtta kaliteden ödün vermeyin;
Gitarınızı bir di-box ve ya AB splitter ile ayırın, bir kanal ses kartınıza, diğeri oda da kullandığınız amfiye/prossesöre gitsin. Amfinizi/prossesörünüzü harici monitör için kullanacaksınız, sadece performans sirasında duyabileceğiniz bir ton ayarlayın. Projeyi kaydettikten sonra bias ile tonunuzu şekillendirin :) Kuru kaydınız yüksek örneklemeli olacağı için farkedilir bir kalite farkı ortaya çıkacaktır.
 
@bartuger

Direk daw üstünden real time yüksek s/buff u daw monitörü ile alabilmek elbette mümkün değil. bu yüzden prof kayıt yapanlar, vokal dahil hiç bir şeyi daw üstünden monitörleyerek kullanmazlar.
Ben direk daw ile kayıt yapabildiğim gibi external cihazlarla reamping yöntemleri ile de kayıt yapabiliyorum.
Bias FX te ise harici Monitörleme için farklı tercihler mümkün. Daw monitörü kullanarak kayıtta kaliteden ödün vermeyin;
Gitarınızı bir di-box ve ya AB splitter ile ayırın, bir kanal ses kartınıza, diğeri oda da kullandığınız amfiye/prossesöre gitsin. Amfinizi/prossesörünüzü harici monitör için kullanacaksınız, sadece performans sirasında duyabileceğiniz bir ton ayarlayın. Projeyi kaydettikten sonra bias ile tonunuzu şekillendirin :) Kuru kaydınız yüksek örneklemeli olacağı için farkedilir bir kalite farkı ortaya çıkacaktır.
Bu yararlı bilgiler için çok teşekkür ederim, ilk fırsatta deneyeceğim. Bu işlemi uygulamak için mooer di box uygun olur mu? (XLR çıkışı ve jak çıkışı mevcut) Elimde olan bir tek o var ve eğer kullanabileceksem boşta yatmasından daha iyi olur :D Veya herhangi bir sebepten dolayı başka bir öneriniz var mı?
 
Üstünde balance ve un balance çıkışları var ama ikisi de aynı anda aktif oluyor mu? ona bakmak lazım. Eğer öyle ise kullanabilirsiniz. Ben behringer ultra G kullanıyorum. link çıkışı amfime, XLR Ses kartına gidiyor.
 
Üstünde balance ve un balance çıkışları var ama ikisi de aynı anda aktif oluyor mu? ona bakmak lazım. Eğer öyle ise kullanabilirsiniz. Ben behringer ultra G kullanıyorum. link çıkışı amfime, XLR Ses kartına gidiyor.
Hocam simdi kayıt esnasinda daw dan monitorlemeyi açtığımız zaman kalite düşüyor mu diyorsunuz? Diğer sorumda Sonuçta ses kartlarında da empedans duzenleyici var sinyali ilk Di box a girip oradaki bobinden geçirip(pasif di boxdan bahsediyorum) tekrar ses kartına yolladigimiz zaman sinyal tekrar işleniyor. Kaliteyi erkilemez mi?
 
Daw dan monitörlemeyi açtığınızda değil, Samples/buffer i düştüğünüzde kalite düşer,
Di-box sinyali balanslı hale getirmek için kullanabilirsiniz. Bunun dışında external kullanılan birçok modül de içinde Di barındırır.
 
Geri
Üst