Solo Yazarken Kafamı Karıştıran Bazı Kurallar?

#1
Örnek vermek gerekirse internetten bulduğum davul altyapısı üzerine akustik gitarla yada clean ton elektrik gitarla ritim çalacağım.
Gam içindeki akorlardan 1-4-5 ya da her hangi bir kalıp üzerine davulla uygun bir ritim atıyorum bazende arpej.
Belirli bir döngü oluşturup üzerine solo yazma işlemine geçiyorum.
Örneğin A minör gamını çalacağım arka planda Am akor var solo için lick oluşturmaya A sesi ile başlıyorum sonra arka planda Em akoruna geçiyor E sesi ile başlamam gerektiği konusunda terettütte kalabiliyorum çünkü bazen başka sesle başladığımda Em akorunun içindeki sesleri dahi basmadığım da daha güzel bir melodi oluşturmuşum hatta uyumda sağlamışım gibi hissedebiliyorum. Bazende örnek Em akoruna geçtiğinde gam içindeki başka bir sesle başlayıp E sesi ile bitiriyorum diğer akora geçişte.
Yani bazen sırf bu duymuş olduğum akor Am ise A ile başla, Em ise E ile başla kuralı yüzünden kendimi kısıtladığı mı ya da zorlama bir melodi oluşturup içime sinmediğini hissettim.
Bir de şöyle bir şey duymuştum atıyorum akor Am; A, C, E seslerinden oluşuyor üzerine solo yazacağımız zaman gam içindeki sadece a, c, e seslerini kullanarak cümle kurmamız gerektiği vs.
Yani kısaca demek istediğim tamamen bu kurallara uymamız doğru mu?
ve başka ne gibi kurallar var böyle?
yani bu bunun gibi kuralları nerede uygulamalı nerelerde de dışına çıkmalıyız?
 
#2
Bir akorun üzerine solo atarken o akorun kök sesiyle geçmene gerek yok; örneğin Em'ye geçiyorsa akorun içindeki e,b veya g seslerinden herhangi birisiyle o ölçüye başlayabilirsin. Cümleleri kurarken ise yalnızca akorların içindeki sesleri kullanacaksın diye kural yok tabiki, dikkat etmen gereken şey cümlede vurguladığın ve duraksadığın yerleri akor seslerinden seçmeye çalışmak. Mesela arkada Am akoru çalıyorsa senin çaldığın soloda B notası bulunabilir fakat orada duraksarsan kulağa biraz garip gelecektir.
 
Üst