Guzel Sesi Olan Erkek Turk Sarkicilar..?

#21
Demek istediğinizi anladım ama şahsın yaptığı eleştiri değil aşağılama. Daha kötüsü ise arabesk derken Türkü ve TSM'yi de dahil ettiğine eminim. Çünkü kendiside dediği gibi bu konuda hiçbir fikri yok, daha önce hiç dinlememiş, nereden bilebilir ki?
Üst tabakanın müzik zevki konusunda ki tespitinize katılıyorum. Grammy ödüllerini görüyoruz zaten ama kastım tam olarak şu.
Basit bir karşılaştırma yaparsak turkiyede arabeskin hitap ettiği kitle ile amerikada blues müziğin hitap ettiği kitlenin kendi toplumunda ki statüleri denk. Ama turkiyede öyle bir algı oluşmuş ki (her elin parmağı bir değildir lütfen beni linç etmeyin) blues dinleyenler, " Biz aydın, okumuş, eğitimli, görgülü, ilerici, vs... insanlarız. Arabesk dinleyenler ise amele, gerici, yobaz, eğitimsiz ve görgüsüz kişiler" diyen ya da böyle düşünen kişilerden oluşur olmuş. Müzik türünü toplum statüsü olarak kullanma eğilimindeler. Katlanamıyorum buna. Konu farklı yerlere gitti bir gün bu konuda başlık açılırsa uzuuun uzuun anlatacağım.
Bu konuda ilginç bir örnek vereyim: Bir düğün daveti veya benzeri bir etkinlikte çalmış bir davulcu arkadaş. Batı müziği çalmışlar ağırlıkla, herhalde Türk pop ile de pek alakası yokmuş çaldıklarının.
Bunları beğenip yanlarına gelmiş ve konuşmuş bazı misafirler. Bir tanesi şöyle demiş: "Bizde kaliteli müzik dinliyoruz. Serdar Ortaç filan..." Davulcu arkadaş kilitlenmiş, ne diyeceğini bilememiş. Ama sonradan şu tespiti yapmış: "Müzik dinlemeye aç kitleler var. Ama yol gösteren olmayınca etrafta dinleyecek daha iyi şeyler olmadığını fark edemiyorlar." Bu iş biraz da böyle. Önyargı elbette var. Ama berbat şeyler üretildiğini göz ardı etmek de mümkün değil. 2000'lerde Türkçe rock adına üretilen şeylerin çoğu kepazelik. 80-90'lar da yapılan işlerin yanında ciddiye alınacak tarafları yok. Bu da ne yazık ki dediğim gibi arabesk tribününe oynamaktan oldu öncelikle. Çünkü arabesk bugün artık bir tüketim müziği.
 
#22
Bu konuda ilginç bir örnek vereyim: Bir düğün daveti veya benzeri bir etkinlikte çalmış bir davulcu arkadaş. Batı müziği çalmışlar ağırlıkla, herhalde Türk pop ile de pek alakası yokmuş çaldıklarının.
Bunları beğenip yanlarına gelmiş ve konuşmuş bazı misafirler. Bir tanesi şöyle demiş: "Bizde kaliteli müzik dinliyoruz. Serdar Ortaç filan..." Davulcu arkadaş kilitlenmiş, ne diyeceğini bilememiş. Ama sonradan şu tespiti yapmış: "Müzik dinlemeye aç kitleler var. Ama yol gösteren olmayınca etrafta dinleyecek daha iyi şeyler olmadığını fark edemiyorlar." Bu iş biraz da böyle. Önyargı elbette var. Ama berbat şeyler üretildiğini göz ardı etmek de mümkün değil. 2000'lerde Türkçe rock adına üretilen şeylerin çoğu kepazelik. 80-90'lar da yapılan işlerin yanında ciddiye alınacak tarafları yok. Bu da ne yazık ki dediğim gibi arabesk tribününe oynamaktan oldu öncelikle. Çünkü arabesk bugün artık bir tüketim müziği.
Aynı şeyleri sanırsam Barış Manço'da söylüyordu. Çok konuşabilirim bu konuda ama başlığın yeri değil. Uygun bir konu başlığında tekrar tartışmak isterim, şahsa eleştirimi yapip çekiliyorum.
 
#23
Türk müziğini bu kadar aşağılayacak ne var anlamadım? Blues arabeskten daha mı iyi?
Bunu çok sık anlatırım, eşi türk olan 50 yaşında california'da doğup büyümüş bir amerikalı ile bu konuyu biraz konuşmuştum. Eşi de yanındaydı ve bana kültürel bir takım bilgiler verdi. Ben blues dinleyip dinlemediğini sordum ve örnek olarak eric clapton ve gary moore verdim. Gary moore'u tanımıyordu ve eric claptondan nefret ediyordu. Sonra eşi bana durumu kısaca izah etti. Kendi ağızından, "Amerikada zengin ve üst tabakada bulunan insanlar blues çok dinlemez. Avam kesim daha çok dinler. Gary moore'yi, oranın muslum gursesi olarak düşünebilirsin." şeklinde izah etti.
Öte yandan TSM denen bir müzik dalı var ki eğer müziğin kalitesini konuşuyorsak, bence çok anlamsız, bati müziğinden daha kompleks, daha geniş ve daha büyük bir dünya. Gene halk yöresi harika eserleri ortaya koyan müzisyenler ile dolu.
Yani demem o ki; "Rock müzik ne kadar saçma, gitara vurulan rastgele seslerden oluşuyor" diyen arabesk sevdalısı insan ile sizin aranızda pek fark yok. Ayrıca kulağı olan ve türk arkadaşları olan her türkiye sınırlarında yaşayan birey en azından sebnem ferahın kim olduğunu biliyordur. Bu konuda ki samimiyetinize ayrıca inanmıyorum.

Ibrahim tatlısesin gençliği.
Oncelikle cesit cesit psikolojik durumlar, algi bicimleri, duyu farklari vs gibi seyler soz konusu insan vucudunda. Kendimde Turkiyede dogmus birisi olsamda, hayatimin hic bir evresinde Turkce muzige tek saniye dahi ilgi duymadim. Sevmiyorum cunku. Dunya algima, ruh yapima uymuyor. Bu kadar basit, Bu isi hemencecik irkciliga falan vurmak cok sacma ve cocukca bi yaklasim... Kimseyi egilimleri icin suclamak kimsenin hakki degildir. Ama ne varki estetik ve kalite farki denen gerceklerde var.. Dunyanin bir tarafinda dogmus olmak, illaki oranin butun kulturunu benimsemis olarak dunyaya geldigin veya sacma sapan insan bulgusu geleneklerinde bir parcasi oldugun anlaminada gelmez... Muzik denen ses duyusu merkezli bu algi bicimi bir insanin genelde ruhsal durumunu ve hayattaki egilimlerini belli eder sadece... Amerikada John, Jack gibi isimlerin Turkiyede ki Ahmet Mehmet gibi oldugu dusunulsede, yinede estetik acidan kulaga daha guzel geldigi bi gercektir bence...Ayni sekilde, Blues muziginin Arabeskten daha guzel olduguda, Amerikanin arabeski olsa bile. En azindan benim anlayisimda olan birisi icin.. Estetik olarak dusunuyorum sadece, tek soylemeye calistigim bu, yargilamiyorum ama sevmek zorunda degilim.

Satriani gibi bi adamin Asik Veysel'i anlamasiyla bi Turk'un anlamasi ayni sey degil. Onun icin tamamen egzotik bi durum.. bi Turkun Iskocya ya gezmeye gittiginde Gayda calan bi adami gormesinden etkilenmesi gibi bisey, boylede dusunmek lazim. Satriani delisiyim ancak tek sevmedigim parcasida Asik Veysel icin yaptigi olan sanirim. İcimden sevmek gelmiyor bu tarzda sesleri, yapabilecegim bisey yok dogrusu. Ayrica bu gune kadar Sebnem Ferah'i cok eskiden TV izledigim zamanlarda kanal gecerken uc bes saniye gordugum kadariyla taniyodum.

Yanik sesten kastim bu degildi ayrica...daha cok soyle;


veya


veya


veya


tarzinda...
 
Son düzenleme:
#24
Oncelikle cesit cesit psikolojik durumlar, algi bicimleri, duyu farklari vs gibi seyler soz konusu insan vucudunda. Kendimde Turkiyede dogmus birisi olsamda, hayatimin hic bir evresinde Turkce muzige tek saniye dahi ilgi duymadim. Sevmiyorum cunku. Dunya algima, ruh yapima uymuyor. Bu kadar basit, Bu isi hemencecik irkciliga falan vurmak cok sacma ve cocukca bi yaklasim... Kimseyi egilimleri icin suclamak kimsenin hakki degildir. Ama ne varki estetik ve kalite farki denen gerceklerde var.. Dunyanin bir tarafinda dogmus olmak, illaki oranin butun kulturunu benimsemis olarak dunyaya geldigin veya sacma sapan insan bulgusu geleneklerinde bir parcasi oldugun anlaminada gelmez... Muzik denen ses duyusu merkezli bu algi bicimi bir insanin genelde ruhsal durumunu ve hayattaki egilimlerini belli eder sadece... Amerikada John, Jack gibi isimlerin Turkiyede ki Ahmet Mehmet gibi oldugu dusunulsede, yinede estetik acidan kulaga daha guzel geldigi bi gercektir bence...Ayni sekilde, Blues muziginin Arabeskten daha guzel olduguda, Amerikanin arabeski olsa bile. En azindan benim anlayisimda olan birisi icin.. Estetik olarak dusunuyorum sadece, tek soylemeye calistigim bu, yargilamiyorum ama sevmek zorunda degilim.

Satriani gibi bi adamin Asik Veysel'i anlamasiyla bi Turk'un anlamasi ayni sey degil. Onun icin tamamen egzotik bi durum.. bi Turkun Iskocya ya gezmeye gittiginde Gayda calan bi adami gormesinden etkilenmesi gibi bisey, boylede dusunmek lazim. Satriani delisiyim ancak tek sevmedigim parcasida Asik Veysel icin yaptigi olan sanirim. İcimden sevmek gelmiyor bu tarzda sesleri, yapabilecegim bisey yok dogrusu. Ayrica bu gune kadar Sebnem Ferah'i cok eskiden TV izledigim zamanlarda kanal gecerken uc bes saniye gordugum kadariyla taniyodum.

Yanik sesten kastim bu degildi ayrica...daha cok soyle;


veya


veya


veya


tarzinda...
Eklentileri açamıyorum fakat hanımefendi veya beyfendi, zaten bu mesajınıza kadar türk insanının müzik anlayışı olmadığına, arabeskin berbat müzik olduğuna dair yorumlar yaptınız. Arabesk sevmiyorum farklı hakaret etmek farklı. Görüş sizin, zevkinize lafım yok ama bunu ifade ediş biçiminiz ve en önemlisi bu konuda fikriniz olmadan ifade edişiniz. Çünkü Aşık Veysel arabesk yapmıyor. Türk Halk Müziği daha farklı bi alan. Bu konularda bilginiz olmadan bütün türk kültürel müziklerine arabesk deyip ve aşağıladıktan sonra insan sinirleniyor, anlatabildim mı?
 
Son düzenleme:
#25
Uzatmak istemiyorum aslında ama söyledikleriniz bende tekrar tartışma isteği uyandırıyor. Kalite müzikten kastınız nedir? Hangi müzik daha kaliteli?
Türk Halk Müziği daha doğrusu aşıkların besteledikleri parçalar, hece ölçüsünde sözleri yazılan, kendi armonik kalıpları olan ve bağlamada olup gitarla olmayan komalar ile zenginleşmiş parçalardır. Bu parçaların büyük bölümü gerçekten müzikal anlamda sizin deyiminizle kaliteli parçalardır. Hece ölçüsüyse söz yazmanın zorlugu zaten çok farklı bir dünya. Hece ölçüsünü Cem Karaca, Barış Manço ve Erkin Korayın bir çok parçasında da duyabilirsiniz.
TSM ise apayrı bir dünya. Bir sürü makam ve bu makamların usulü... Müzikal kaliteden söz ediyorsak gene TSM gerek armonik yapısı gerekse eğitimli kişilerin ensturman ve seslerini doğru kullanımıyla oluşan harika bir müzikal. Sevmeyebilirsiniz, ben arada açıp TSM dinliyorum ve özellikle müzisyene çok şey katacağını düşünüyorum. Tabii benim armonik bilgim hava civa, tahmin ediyorum, sevgili @barrios dilerse benden çok daha güzel anlatabilir.
Jazzi dahil etmezsek, amerikada rock ve blues, özellikle blues minör major kalıplarına sıkışmış bir müzik türü. Elbet farklı armonik kalıplarla icra edenler oluyor ama müziğin temeli ve geneli bu olduğu için öyle söylüyorum. Minör, major ya da minör veya major olduğu belli olmayan blues parçaları. Eğer kalite diyorsak ve kalite olarak armoniyi ölçüt alıyorsak demek istediğim gayet net. Ama en yukarıda da dediğim gibi benim en çok caldigim ve dinlediğim tür blues. Sevmek ayrı bir konu.
Önyargılarınızı dürüst bir şekilde kenara itip aşağıda ki yabancı parçayı dinlemenizi rica ediyorum.


Bana sound olarak pink floydu anımsatmıştı. Bence gayet güzel olmuş.

 
#26
Bir zamanlar Msn ve Icq vardı, chat programları olarak. O zamanlar böyle nette insanlar kendini ifşa etme yarışında değildi, kim erkek kim kadın anlayamazdık. 'Slm' yazınca çok sıradan olduğundan ve cevap alamamak yüksek olasılık olduğundan ben her zaman ''merhaba dünyalı!'' yazardım ve büyük oranda verim alırdım :). İnsanlar da kendilerinin bir anda sıradanlaştırılmasından duydukları rahatsızlıkla beni de dünyalılaştırmak için cevap verirlerdi. Edebi yönüm de iyi olduğundan gerisi gelirdi :) .

Bu provokatif trollsü ''merhaba dünyalı!'' cümlesi gibi ''hiç Türkçe müzik dinlemedim'' cümlesi de çok benzer nitelikte. Lakin bu elbette ki ne övünülecek ne de havalı bir durum. Bu topraklarda halk müziğinden rock'a, cazdan popa, hatta arabeske kadar çok çok kaliteli bir müzikal kültür yığını var ki, bu koskoca yığını son yılların uyduruk popuna bakıp elinin tersiyle itmek sadece bir cehalet davranışı olur. Bu ''sadece yabancı yazarları okuyorum, yerli yazarların hiçbir eserini okumuyorum'' ile eşdeğer bir yaklaşım. Elbette ki burada size Türkçe müziği sevdirmeye çalışmak gibi bir yaklaşım saçma olur ancak Türkçe müzik ya da Türk müziği gibi çok çok geniş bir yelpazeyi bir çuvala atıp tek bir unsur olarak dışlamak gerikalmışlıktan öte değil. Haliyle buradaki ciddi müzikal birikimi ve eğitimi olan kişiler bu absürt tavrı bir dünyalı Türkiyeli olarak anlamsız ve saçma bulacaklardır.

Yine de dilediğiniz müziği dinlemek sonsuz hakkınız tabii, en büyük hayat damarlarınızdan biri tıkalı olsa da.
 
#28
Ahmet, Mehmet gibi Arapça isimleri Türk kültürüne ait kabul edip, batı kültürünü üstün çıkarmanız çok komik bir durum.
Ciddi bir yabancılaşma örneği bu gerçekten. İşi şakaya vuracağım, ama hakikaten ciddi bir mesele...
Vakti ile (2000'lerin başında guitarwar.com sitesinde aktif üye iken...) internet üzerinden tanıştığım bir Kanada vatandaşı, ismimin çok havalı olduğunu düşünmüştü ("Tolga" !!!). Ben de ona ismimin Türkiye'de çok yaygın ve sıradan olduğunu söylemiştim. Kendisine adını sorunca ismini söylemek istememişti. Sonra öğrendim ki adı "Anita" imiş. Bize çok havalı geliyor, ama herhalde orada "Ayşe-Fatma..." statüsünde bir isim. İsminden utanıyordu kadın. Yarılmıştım gülmekten.
 
#29
Ciddi bir yabancılaşma örneği bu gerçekten. İşi şakaya vuracağım, ama hakikaten ciddi bir mesele...
Vakti ile (2000'lerin başında guitarwar.com sitesinde aktif üye iken...) internet üzerinden tanıştığım bir Kanada vatandaşı, ismimin çok havalı olduğunu düşünmüştü ("Tolga" !!!). Ben de ona ismimin Türkiye'de çok yaygın ve sıradan olduğunu söylemiştim. Kendisine adını sorunca ismini söylemek istememişti. Sonra öğrendim ki adı "Anita" imiş. Bize çok havalı geliyor, ama herhalde orada "Ayşe-Fatma..." statüsünde bir isim. İsminden utanıyordu kadın. Yarılmıştım gülmekten.
Çok güzel bir örnek verdiniz hocam. Şahsen küçüklüğümden beri Japon animasyonları ile büyüdüğüm için bana da hep Japon isimleri havalı gelirdi, “Sakura” ismi mesela çiçek türü, bizdeki Gül, Nilüfer, Menekşe, Lale vb isimler gibi. Ama gel gör ki yabancı olunca daha havalı(!) oluyor.
 
#30
Son zamanlarda iş arkadaşlarımdan “abi şunu çalıyor musun, bunu biliyor musun” şeklinde gelen sorular arasında Barış Kocatürk diye bir zatın adı pek sık geçti. Israrla ve arka arkaya şarkıları döndürülmek suretiyle beynim akana kadar kendisine maruz bırakıldım. Ben nefret ettim, insanlığı ortadan kaldırma sanrılarımı azdıracak kadar tilt oldum ama belki siz sevebilirsiniz.

Bir de John Tardy var. Obituary diye çok otantik ezoterik bir grubun solisti kendisi. Amerika’da yaşıyorlar ama aslen Trakya kökenli hepsi. Çok seveceğinizi düşünüyorum. Videolarını açmadan önce mutlaka sesi fulleyin, bayılacaksınız.
 
#31
Eklentileri açamıyorum fakat hanımefendi veya beyfendi, zaten bu mesajınıza kadar türk insanının müzik anlayışı olmadığına, arabeskin berbat müzik olduğuna dair yorumlar yaptınız. Arabesk sevmiyorum farklı hakaret etmek farklı. Görüş sizin, zevkinize lafım yok ama bunu ifade ediş biçiminiz ve en önemlisi bu konuda fikriniz olmadan ifade edişiniz. Çünkü Aşık Veysel arabesk yapmıyor. Türk Halk Müziği daha farklı bi alan. Bu konularda bilginiz olmadan bütün türk kültürel müziklerine arabesk deyip ve aşağıladıktan sonra insan sinirleniyor, anlatabildim mı?
Asik Veysel arabesk yapiyor diye bi cumle kullandim mi? Turkce muzikler dedim kisaca, arapcadan turkceye karismis olan her ne varsa... vs
 
Son düzenleme:
#32
Ahmet, Mehmet gibi Arapça isimleri Türk kültürüne ait kabul edip, batı kültürünü üstün çıkarmanız çok komik bir durum.
Sende canim, ayni sekilde, neyin nereye nerden karistigini bilmedigimi nerden cikartiyorsun? sonucta bu arap kokenli isimler kullaniliyor mu? Turkiyede? beni ilgilendiren kismi bu... ayrica bati kulturu ESTETIK acidan daha guzel seylere sahip, bu bi gercek, kabul etsenizde etmesenizde ok.
 
#33
Uzatmak istemiyorum aslında ama söyledikleriniz bende tekrar tartışma isteği uyandırıyor. Kalite müzikten kastınız nedir? Hangi müzik daha kaliteli?
Türk Halk Müziği daha doğrusu aşıkların besteledikleri parçalar, hece ölçüsünde sözleri yazılan, kendi armonik kalıpları olan ve bağlamada olup gitarla olmayan komalar ile zenginleşmiş parçalardır. Bu parçaların büyük bölümü gerçekten müzikal anlamda sizin deyiminizle kaliteli parçalardır. Hece ölçüsüyse söz yazmanın zorlugu zaten çok farklı bir dünya. Hece ölçüsünü Cem Karaca, Barış Manço ve Erkin Korayın bir çok parçasında da duyabilirsiniz.
TSM ise apayrı bir dünya. Bir sürü makam ve bu makamların usulü... Müzikal kaliteden söz ediyorsak gene TSM gerek armonik yapısı gerekse eğitimli kişilerin ensturman ve seslerini doğru kullanımıyla oluşan harika bir müzikal. Sevmeyebilirsiniz, ben arada açıp TSM dinliyorum ve özellikle müzisyene çok şey katacağını düşünüyorum. Tabii benim armonik bilgim hava civa, tahmin ediyorum, sevgili @barrios dilerse benden çok daha güzel anlatabilir.
Jazzi dahil etmezsek, amerikada rock ve blues, özellikle blues minör major kalıplarına sıkışmış bir müzik türü. Elbet farklı armonik kalıplarla icra edenler oluyor ama müziğin temeli ve geneli bu olduğu için öyle söylüyorum. Minör, major ya da minör veya major olduğu belli olmayan blues parçaları. Eğer kalite diyorsak ve kalite olarak armoniyi ölçüt alıyorsak demek istediğim gayet net. Ama en yukarıda da dediğim gibi benim en çok caldigim ve dinlediğim tür blues. Sevmek ayrı bir konu.
Önyargılarınızı dürüst bir şekilde kenara itip aşağıda ki yabancı parçayı dinlemenizi rica ediyorum.


Bana sound olarak pink floydu anımsatmıştı. Bence gayet güzel olmuş.

...bilip bilmeden biseylerle itham etmek yerine mesajimi ictenlikle okusaydin, soylemek istedigim seyi anlardin belki. Demistim ki, delicesine sevdigim Joe Satriani denen adam bile bu tarz bi muzikle gelince sevemiyorum dedim. Asik Veysel isimli parcasi gibi, belli tur modlara karsi duyularim negatif tepki veriyor, tamamen fiziksel bi durum benimkisi. Bende Turkiyede yasiyorum, keske sevebilseydim, daha kolay bi hayatim olurdu kesinlikle, ama malesef. Japonca, Ispanyolca, Yunanca vs bunlari sevebiliyorum icimden gelerek, ama Turkceyi 5 yasindayken bile sevmiyordum. Yapacak birsey yok bence.. ama konu basinda soyledigim gibi son zamanlarda bu hislerimi degistirebilme dusuncesiyle arastirmaya basladim, sesini gercekten sevebilecegim, muzik tarzida bana uygun bi Turk sarkici olsaydi belki biseyler olurdu olumlu benim icin..
 
#34
Sende canim, ayni sekilde, neyin nereye nerden karistigini bilmedigimi nerden cikartiyorsun? sonucta bu arap kokenli isimler kullaniliyor mu? Turkiyede? beni ilgilendiren kismi bu... ayrica bati kulturu ESTETIK acidan daha guzel seylere sahip, bu bi gercek, kabul etsenizde etmesenizde ok.
İlk defa “Estetik zevkleri” bir makale kadar nesnel ele alan ve kendi zevklerini kanunlaştıran biri ile tanışıyorum. Batı kültürünü güzel bulmanızı anlayışla karşılıyorum ama bunun evrensel bir gerçek olarak kabul etmeniz çok tuhaf.
 
Son düzenleme:
#35
İlk defa “Estetik zevkleri” bir makale kadar nesnel ele alan ve kendi zevklerini kanunlaştıran biri ile tanışıyorum. Batı kültürünü güzel bulmanızı anlayışla karşılıyorum ama bunun evrensel bir gerçek olarak kabul etmeniz çok tuhaf.
Yo hayir, yalniz bunu anlamak icin kalite ayrimi yapabilme yetisine sahip olmak gerekiyor... Kimseye bisey soylemiyorum. Sadece anlayis farki meselesi, asagilamiyorum veya yukseltmiyorum hic bir seyi, sadece asagi ve yukari kalite denen gercegi vurgulamaya calisiyorum. Dunya bundan ibaret bir yer, farkinda degilseniz. Ibrahim Tatlises gibi birinin muzikle yarattigi igrenc otesi sesleri gercek bir sanatcinin yaptigi seylerle kiyaslamaniza sinir oluyorum. Mesela, herhangi bir Italyan muzisyen. En berbat Italyan muzigi bile onun yaptigi herseyden kiyas otesinde ustundur. Benim gercegim bu, benim gibi dusunenlerinde oyle.
 
#36
Yo hayir, yalniz bunu anlamak icin kalite ayrimi yapabilme yetisine sahip olmak gerekiyor... Kimseye bisey soylemiyorum. Sadece anlayis farki meselesi, asagilamiyorum veya yukseltmiyorum hic bir seyi, sadece asagi ve yukari kalite denen gercegi vurgulamaya calisiyorum. Dunya bundan ibaret bir yer, farkinda degilseniz. Ibrahim Tatlises gibi birinin muzikle yarattigi igrenc otesi sesleri gercek bir sanatcinin yaptigi seylerle kiyaslamaniza sinir oluyorum. Mesela, herhangi bir Italyan muzisyen. En berbat Italyan muzigi bile onun yaptigi herseyden kiyas otesinde ustundur. Benim gercegim bu, benim gibi dusunenlerinde oyle.
Opera son sınıf bir arkadaşım var. Adam ibrahim tatlisesi hayran bir şekilde dinliyor ve bu adam klasik ve rock müzik dinleyen bir insan. Absürt bir örnek olsun diye demedim çok yakın bir arkadaşım sadece verdiğiniz örneğin sizin sandığınız gibi olduğunu düşünmüyorum. Sinirim geçtiği için bazı parlamalarim konusunda özür dilerim ama bu platform tartışma başlığı ve bizlerde seviyeyi düşürmeden tartışan düşüncelerini ifade eden medeni insanlarız.
Sizin dediğinize tekrar katılmıyorum. Mesela şöyle söyleyeyim, şuan diyorum ki TSM, blues ve rocktan daha kaliteli bir müzik türü. Aksini iddia eden varsa tartışalım. Buyrun gelsin.
 
#37
Yanı demek istediğim bati klasik müziği ve tsm çok kaliteli eserler koymuştur. Ama bugün iki turun dinleyicisi çok az. Ben sen dahil. Demek ki kaliteli müzik ile estetik algısı daha farklı unsurlar. Neden klasik müzik yerine, rock müzik tercih ediyoruz. Klasik müzik dinlemekten keyif almıyoruz yeterince demek ki. O zaman rock müzik, klasik müzikten daha kötü bir müzik veya biz müzikten anlamıyoruz.
Tamamen batılı müzik yapan, dinlemeniz için benden bir öneri o halde. Yavuz Çetin
 
#38
Opera son sınıf bir arkadaşım var. Adam ibrahim tatlisesi hayran bir şekilde dinliyor ve bu adam klasik ve rock müzik dinleyen bir insan. Absürt bir örnek olsun diye demedim çok yakın bir arkadaşım sadece verdiğiniz örneğin sizin sandığınız gibi olduğunu düşünmüyorum. Sinirim geçtiği için bazı parlamalarim konusunda özür dilerim ama bu platform tartışma başlığı ve bizlerde seviyeyi düşürmeden tartışan düşüncelerini ifade eden medeni insanlarız.
Sizin dediğinize tekrar katılmıyorum. Mesela şöyle söyleyeyim, şuan diyorum ki TSM, blues ve rocktan daha kaliteli bir müzik türü. Aksini iddia eden varsa tartışalım. Buyrun gelsin.
Ibrahim Tatlises'in sadece ses menziline ve gucune birsey diyemem, cok guclu bi sesi oldugu asikar... benim sevdigim turden bi ses olmasada, sanirim bi cesit tenor tipi.. sadece yaptigi muzigi elestiriyorum... her neyse, klasik ve rock muziklerininde cesitleri, alt ve ust kalitede olanlari var elbet, turlu cesitleri olan seyler bunlar. Arkadasin buyuk ihtimalle Ibrahim Tatlisesi sesinden dolayi seviyordur bence...

bende yanlis anlasildigim icin uzgunum, ortada kisisel bi durum yok bunu anlamani isterim =) istisnalar olabilir her zaman.

verdigim linkler niye calismiyo anlamadim, sevdigim turde sesleri anla diye bi daha denedim koymayi umarim calisir bunlar :S

vo1 - Clyp

vo2 - Clyp

vo3 - Clyp

vo4 - Clyp
 
#39
Ibrahim Tatlises'in sadece ses menziline ve gucune birsey diyemem, cok guclu bi sesi oldugu asikar... benim sevdigim turden bi ses olmasada, sanirim bi cesit tenor tipi.. sadece yaptigi muzigi elestiriyorum... her neyse, klasik ve rock muziklerininde cesitleri, alt ve ust kalitede olanlari var elbet, turlu cesitleri olan seyler bunlar. Arkadasin buyuk ihtimalle Ibrahim Tatlisesi sesinden dolayi seviyordur bence...

bende yanlis anlasildigim icin uzgunum, ortada kisisel bi durum yok bunu anlamani isterim =) istisnalar olabilir her zaman.

verdigim linkler niye calismiyo anlamadim, sevdigim turde sesleri anla diye bi daha denedim koymayi umarim calisir bunlar :S

vo1 - Clyp

vo2 - Clyp

vo3 - Clyp

vo4 - Clyp
Bu sefer dinleyebildim. Kurt cobain denince aklıma hep duman geliyor :D
Yavuz Çetin seveceginizi düşünüyorum. Pentagram, kurban, belki flört, yumuşak ve erotik bir ses için teoman özellikle koyu antoloji albümünde kendi parçalarını çok güzel bir sound ile tekrar seslendiriyor. Bunlar aslında ünlü kişi ve gruplar ama hiç dinlemediginizi düşünerek bu önerilerde bulundum. Koyu antoloji albümü güzel bir başlangıç olabilir.
 
#40
Bu sefer dinleyebildim. Kurt cobain denince aklıma hep duman geliyor :D
Yavuz Çetin seveceginizi düşünüyorum. Pentagram, kurban, belki flört, yumuşak ve erotik bir ses için teoman özellikle koyu antoloji albümünde kendi parçalarını çok güzel bir sound ile tekrar seslendiriyor. Bunlar aslında ünlü kişi ve gruplar ama hiç dinlemediginizi düşünerek bu önerilerde bulundum. Koyu antoloji albümü güzel bir başlangıç olabilir.
woooow. isssteee, bu Yavuzun sesine bayildimmmm :D haha en basindan deseydin keske hic kavga etmezdik, sarkilarida cok guzelmis <3 baska varmi bildigin boyle?

kurbandaki cocugun sesi cok kotu, teoman in ses tonu fena olmasada itici geliyo bana sevemedim bi turlu, Yavuz un sesi acaip guzel, gitarlarida kendimi caliyo?
 

Üst