Klasik müzik isimlerinde neden ton yazar ?

#1
Klasik müzik dinlemem fazla fakat gördüğüm çoğu parçanın isminde ve genelde sonunda "In E Minor" "In C Major" gibi tonlar yazıyor. Bunun özel bir sebebi var mı ?
 
#2
Şarkı isimleri malum, o şarkıyı belirlemek için konuluyor. Klasik bestelerde genellikle 1. senfoni, 2. senfoni diye sıralama isimleri kullanılır. Benim buradan çıkardığım sonuç, besteciler eserlerine isim vermek için uğraşmak istemiyorlar. İsim vermek, acayip bir isimle diğer rakiplerin önüne geçmek gibi düşünceler artık modern dünyanın sorunlarından biri. Eskiden bu gibi pazarlama stratejileri gereksiz olduğundan, mesela Bach'ın birçok füg (Fugue) bestesi var. Bunları birbirinden ayırmak için de tonlarını belirtmek durumunda. Benzer şekilde Chopin. Prelude, yani giriş müziği olarak belirttiği besteler var ve her tondan bir tane var. Ama hepsi prelude. 1, 2, 3 şeklinde sıralı isimler vermek de mümkün ama onun yerine tonu bilmek daha belirleyici kabul ediliyor.

Ben de yazdığım bestelerde ilk olarak baskın tona göre isimlendirme yaparım. Sözler yazıldıktan sonra yayımlacak ismi ortaya çıkıyor.
 
#3
Klasik müzik dinlemem fazla fakat gördüğüm çoğu parçanın isminde ve genelde sonunda "In E Minor" "In C Major" gibi tonlar yazıyor. Bunun özel bir sebebi var mı ?
"Özel bir sebep" ile kastınız nedir ? Parçanın tonunun yazılması neden sizi şaşırtıyor ? Sanırım popüler müzikte böyle bir şey görmediğinizden ?
Bunun ne anlama geldiğini mi sormak istediniz acaba ? Pek çok kişinin kafası bu nedenle karışıyor çünkü.
Tonal müziğin baskın olduğu dönemdeki klasik parçalarda ton sıklıkla belirtilir. Yanlış anlaşılmasın, bunun anlamı parçada sadece o tondaki seslerin kullanılması değildir:) Bu ifade, parçanın genel olarak tonal merkezini belirtir, ama parça kendi içinde pek çok sesi ve tonaliteyi kullanabilir.
Modern müzikte bu artık pek kullanılmıyor, çünkü besteciler sadece klasik armoni temelinde beste yapmıyor artık.
Popüler müzikte tonlar parçanın adı yerine yazılmaz, ama oradaki parçaların da hepsinin bir tonal merkezi vardır:) Çünkü çoğunun temeli yine klasik armonidir. Müzisyenler icra edeceği zaman parçanın tonu ilk olarak konuşulan şeydir:)
 

Üst