Farkli Solo Teknikleri ve Kompozisyonlari

Merhabalar, uzun bir suredir gitar calmaktayim ve artik belirli bir noktada kendimi tekrar ettigimi dusunuyorum. Dogaclama sololarda gamlar uzerinde gezinirken kulladigim teknikler ve dolayisiyla still birbirini tekrar ediyor. Degisik solo teknikleri ogrenmek istiyorum ancak internette arastirdigimda bend, sweep, pull off, hammer on octav vs. gibi tekniklerden bahsediliyor. Ancak benim aradigim sey aslinda bu teknikleri farkli bicimlerde kullanabilmek ve farkli hisler yaratabilmek. Bununla ilgili olarak onerebileceginiz herhangi bir kaynak vs var mi acaba? Bu konuda bana ne yardimci olabilir.
 
Merhabalar, uzun bir suredir gitar calmaktayim ve artik belirli bir noktada kendimi tekrar ettigimi dusunuyorum. Dogaclama sololarda gamlar uzerinde gezinirken kulladigim teknikler ve dolayisiyla still birbirini tekrar ediyor. Degisik solo teknikleri ogrenmek istiyorum ancak internette arastirdigimda bend, sweep, pull off, hammer on octav vs. gibi tekniklerden bahsediliyor. Ancak benim aradigim sey aslinda bu teknikleri farkli bicimlerde kullanabilmek ve farkli hisler yaratabilmek. Bununla ilgili olarak onerebileceginiz herhangi bir kaynak vs var mi acaba? Bu konuda bana ne yardimci olabilir.
Merhaba,
Tespitiniz bence doğru. Aradığınız şey kesinlikle yeni teknik öğrenmek değil.
Hard rock-heavy metal sularında epey gezindikten sonra başka türlere (özellikle klasik caz ve blues-rock-funk...) merak saldım. Aynı sıkıntıya ben de düşmüştüm. Ama caz çalışmaya başlayınca çalışım pek çok açıdan değişti ve gelişti. Dolayısıyla güvenli alanı kırmak ve farklı şeylerle uğraşmak gerekiyor.
Bir kaç şey önerebilirim:
1) Klavye hakimiyetini arttırmak: Klavyenin her yerinde aynı rahatlıkta çalmak için CAGED veya her tele 3 nota kalıplarını çalışmak.
2) Arpej-akor seslerini kullanmaya başlamak: Sürekli dizileri çalıyorsanız ve bunları devamlı bi,r aşağı bir yukarı çalıyorsanız sololarınız sıkıcı hale gelir. Dizileri biraz bir kenara koyup daha küçük yapıları, özellikle triad ve 7li akor arpejlerini öğrenmek çok faydalı oluyor.
3)Ritmik kontrol ve cümle kurma (phrasing) çalışmak: Kendinizi ritmik olarak sınırlayıp, klavyedeki kalıp ne olursa olsun aynı ritmik gruplamayı kullanmayı sürdürmek: Çok fark yaratan bir egzersiz biçim. 8lik, üçleme, onaltılık... seçtiğiniz gruplama her neyse bunu hiç bozmadan çalmayı deneyin.
4)Legato çalmak: 3 numaralı yaklaşım doğrultusunda daha az pena vuruşu yaparak çalmayı hedefleyin.
5)Farklı armonik/melodik yaklaşımları denemek: Rock-metal gitaristlerinin çoğu kromatik sesleri kullanmayı bilmiyor. Bunları çalışınıza katarsanız uzun vadede inanılmaz fark yaratıyor. Ancak burada kromatik diziyi aşağı-yukarı çalmaktan bahsetmiyorum, yanlış anlamayın. "Ton dışı" tabir ettiğimiz sesleri kontrollü kullanmayı öğrenmek, işin aslı bu.

Kaynak olarak jamtrackcentral.com sitesinde çok iyi dersler var. Teknik-virtüözite işi şeyleri boşverin, ben ritmik açıdan çok kuvvetli şeyler çalan bir adam olarak Josh Smith'in derslerini önerebilirim. Klavyedeki temel yapıları caz işi kromatik seslerle birleştirmek için Luca Mantovanelli'nin modlar dersi de çok iyi (adı sizi yanıltmasın, kesinlikle klasik mod dersleri değil...) Kromatikler üzerine başka dersler de var sitede.
Bu arada, eğer bir kayıt koyarsanız veya özelden link gönderirseniz daha detaylı değerlendirme de yaparım.

Kolay gelsin.
 
Farklı his yaratmak dediğimiz şeyin birden fazla unsuru vardır fakat ben pastanın en büyük dilimini modlara veririm.

Kendinizi teknik açıdan geliştirmek mutlaka yapılması gereken bir şey fakat sadece aynı hissi daha farklı bir şekilde aktarmanızı sağlar bunu modlara dayandırdığınız zaman ise çok farklı hisleri çok farklı şekillerde desteklemenize olanak sağlanır.

Tabi iş bu kadar basit değil fakat mod olayı ufuk açan bir konudur tavsiye ederim.
 
Guitar techniques, Guitar magazine, Total Guitar dergilerini tavsiye edebilirim. Abone olabiliyorsunuz ya da eski sayıları makul bir fiyata toptan alabiliyorsunuz.
Çeşitli bir çok tarzda ve zorluk seviyesinde track -tab paylaşırlar. verdikleri şarkıların armonisel açılımını da yaparlar.
Örneğin; A blues tonda hangi akor üzerinde E mixolydian, A Dorian vb... çaldığını gösterir. Düz bir şarkı çalıştığınızda bunları fark etmeniz çok kolay olmayabiliyor. Bu sayede örnek verdikleri gitaristlerin çalım mantıklarınıda kavrayabiliyorsunuz.
 
Geri
Üst