Kiko Loureiro - Megadeth'in yeni gitaristini aslında ne kadar tanıyorsunuz ?:)

Loureiro'nun ismi Megadeth ile çalmaya başladıktan sonra duyuldu, ancak yine de ne kadar çok yönlü bir müzisyen olduğu pek bilinmiyor.
Loureiro aslında power-progresif metal hayranlarının tanıyacağı Brezilyalı inanılmaz grup Angra ile adını duyurdu.
Ben de ilk olarak Angra'nın ilk iki albümündeki çalışını duymuş, ama kulaklarıma inanamamıştım. "Böyle çalan bir adamın nasıl hiç adını duymadık ?" diye düşünüyordum. Zamanla Angra adını duyurmaya başladı, ben de adamın kariyeri hakkında bir kaç şey öğrenmeye başladım (2000'lerin başıydı herhalde...)
Kiko daha sonra ilk enstrümantal solo albümünü yayınladı, parçalar progresif metal tarzındaydı.
Ancak asıl bombayı Universo Inverso ile patlattı. Brezilya müziğini caz-fusion etkileri ile harmanladığı bu albüm gerçekten müthiş. Loureiro, besteci ve virtüöz olarak isterse Al diMeola-Chick Corea kafalarında latin caza kadar gidebildiğini göstermiş oldu bir anlamda. Kariyeri itibariyle thrash metalden caza kadar uzanmış gitarist olarak benim aklıma gelen tek diğer örnek Alex Skolnick, ancak Skolnick daha sakin bir sound ile ve biraz daha Pat Metheny'yi andıran kafalarda caz yapıyor.
Loureiro artık doğal olarak Megadeth'in gitaristi olarak tanınıyor (ne yazık ki bir süredir Angra ile çalmıyor, ancak sanırım resmi olarak da ayrılmadı...)
Loureiro'yu Megadeth üzerinden tanıyanlar için ise sanıyorum aşağıdaki video bir sürpriz olacak; ben de bu vesileyle forumdaki metal dinleyicilerinin bir ucundan bu tür müziği de bu bahane ile dinlemeye başlayacaklarını umuyorum:)
 
Son düzenleme:
Acayip beğeniyorum bu adamı. Çok temiz çalıyor. Zaten metal gitaristleri içinde yenilerden bir tek bu adamı seviyordum. Diğeri de kesinlikle skolnick ve marty friedman zaten :) Benzetme çok doğru olmuş bu arada. Skolnick'e rakip olabilecek gibi kiko :)
Güzel konu dinleyeceğim diğer projelerini de.
 
Aslında dikkat edilmesi gereken nokta Brezilyalı olması . Brezilya'nın böyle daha çok gitarist çıkaracağına eminim. Çok yetenekli, iyi çalan gitaristleri var. Çünkü ABD'de bile Rock/Metal dinleyen bu kadar adam yoktur bence :). İkiyüz milyon üzeri nüfus var ve azımsanmayacak bir kitle gitar müziği dinliyor. Nüfus açısından tüm İskandinavyayı toplasanız dörtte biri etmez.
 
Cep telefonuma canlı çaldığı videolarını yükledim bu adamın (birisi Reflective mesela), aynı videolar için sürekli kota yemiyim diye.. Feci hoşuma gidiyor tarzı.. Birkaç gitarist var böyle severek dinlediğim, Andy Timmons, Steve Morse, Richie Kotzen, Dereck Trucks, bir iki youtubeda video yayınlayan gitaristler vs vs esasında varmış bayağı.. Sadri abi var bi kere en başta da Kiko'yu dinlemek çok keyifli.. Tarifi zor ama olması gerektiği kadar dolduruyor şarkıları, Govan dinlerken kasıldığımı bilirim, Vai'de de abi yeter artık dur bi diyip geçtiğimi.. Marty Friedman'ın Dragon's Kiss albümündeki tad ve orjinallik var bu adamda ki kaç yıllık müthiş bir albüm..
 
Aslında dikkat edilmesi gereken nokta Brezilyalı olması . Brezilya'nın böyle daha çok gitarist çıkaracağına eminim. Çok yetenekli, iyi çalan gitaristleri var. Çünkü ABD'de bile Rock/Metal dinleyen bu kadar adam yoktur bence :). İkiyüz milyon üzeri nüfus var ve azımsanmayacak bir kitle gitar müziği dinliyor. Nüfus açısından tüm İskandinavyayı toplasanız dörtte biri etmez.
Aynı zamanda da gitar bu adamların yerel enstrümanı. Brezilya'nın müthiş bir sokak müziği kültürü ve buradan gelen bir gitar geleneği var. Bunlar daha çok naylon telli akustik çalan, ama akıllara ziyan tekniği olan adamlar; yani tek gitarla çalıp bir kaç gitar varmış hissi veren adamlardan bahsediyorum:) Yerel müzikle harmanladıkları olağanüstü zengin bir caz geleneği de olduğu için (bossa, samba vs...) adamların bu birikimi bir şekilde rock ve metale tahvil edebilmelerine de şaşmamak lazım belki de.
 
Cep telefonuma canlı çaldığı videolarını yükledim bu adamın (birisi Reflective mesela), aynı videolar için sürekli kota yemiyim diye.. Feci hoşuma gidiyor tarzı.. Birkaç gitarist var böyle severek dinlediğim, Andy Timmons, Steve Morse, Richie Kotzen, Dereck Trucks, bir iki youtubeda video yayınlayan gitaristler vs vs esasında varmış bayağı.. Sadri abi var bi kere en başta da Kiko'yu dinlemek çok keyifli.. Tarifi zor ama olması gerektiği kadar dolduruyor şarkıları, Govan dinlerken kasıldığımı bilirim, Vai'de de abi yeter artık dur bi diyip geçtiğimi.. Marty Friedman'ın Dragon's Kiss albümündeki tad ve orjinallik var bu adamda ki kaç yıllık müthiş bir albüm..
Evet, olağanüstü tekniği olmasına rağmen adam buna kendini pek kaptırmıyor, bu açıdan bence de Guthrie Govan'a kıyasla daha lezzetli geliyor emprovizeleri.
Ne tesadüf, ben de daha bugün bu soundlarda emprovize konusunda en favori adamlarımın Kiko ve Timmons olduğunu düşünüyordum:)
 
Megadave için müthiş şanstır bu adam, yıllardır gelip gidenler içinde en doğru seçim.Elbette çoğu solo gitaristin kariyer için iyi bir gruba ihtiyaç duyması normaldir ve bu adam doğru yerdedir.2-3 albüm sonra yoluna artık yalnız devam edecek pr ı yapmış ta olur..Onun dışında bu kelimeler onu ne kadar doğru tanımkar bilmem ama inanılmaz "esnek" ve "net" bir icracı.Yaşadığı coğrafya gereği çok fazla müzikal dile ve tekniğe çok hakim ancak hepsini bir soloya tıkayım ,yok efendim şuraya da şunu koyayım gibi sololarında bir mekaniklik bir kurnazlık yok gibi ,üstelik tonu o kadar da doğal diğer emsallerine göre.Sahneyi de inanılmaz doldurduğunu izliyoruz patrona rağmen..Özetle yukarda da söylendiği gibi dikkat edilmesi gereken yeni nesil hoş bir gitar rider..
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler