İbanez Jem7V-WH Steve Vai Signature'nin üzücü deformasyonu

Bu paylaşımım birkaç gün önceki 2.gitar konumun yanına tuz biber şeklinde gelecek olan bir paylaşım fakat bu sefer bir soru değil daha hybrid bir konu olacak ,Bir önceki yazıda belirtmiştim herseyi kenara bırakıp fendere geçiş muhabbeti falan filan ve zamanında alıp kullandıgım jem7v prestige serisi orjinal japon elektro gitarı alan cok yakın arkadaşım dün muhabbet esnasında '' abi biliyormusun gitarın floyd rose boyaları komple döküldü,manyetikler ve kulakların parlaklıgı eskısı gıbı değil'' dmesi üzerine ciden çok üzüldüm ve şaşırdım.
işte arkadaşlar bir gitar ne kadar güzel olursa olsun ne kadar janjan o kadar sıkıntı,sen git o kadar para ver severek al ve zaman gitarı resmen çöpe çevirsin.
O yuzden bana gore boyle gıtarlar alırken 2 kere düşünmek lazım sonra pişmanlık para etmiyor malesef.
 
Steve Vai üstadın kendi gitarını koyayım şöyle.

SmartSelect_20180926-221008_Instagram.jpg
 
@Turock ben altın renk aksamı kullanıma bağlı olarak solmayan ve dökülmeyen bir gitar görmedim bu zamana dek. Çizik işi ise tümüyle kişisel bir şey. Kimileri ''love begins after first scratch!'' diye düşünüyor, kimisi de değerli mobilya gibi çiziksiz kalsın istiyor. Bence müziğe odaklanan ve gitarına bir müzik aracı olmaktan öte anlamlar yüklemeyen (veya araba sahipleri gibi sonraki sahiplerini düşünmeyen) müzisyenler zerre önemsemiyor bu kullanıma bağlı çizikleri. Keza Steve Vai'nin altın aksamın solmasını zerre dert etmediği aşikar :)

Jem 7V gibi kendine has çok kaliteli gitar sırf altın aksamı soldu gitti diye çöp olmaz :)
 
Jem'in aksamı pirinç kaplı oldugundan her pirinç gibi zamanla oksitlenmeye mahkumdur, ancak gitarınızı case de saklar güzelce silerseniz uzun süre solmaz( ben de 8 yıldır solmadı mesela) Steve vai ın gitarı da relic değildir, sonradan eskitme yapılmış bir gitar değil, 30 yıldır kullandığı Evo gitarıdır, floyd rose u da değiştirilmiştir krom rengiyle, bu solmuş hali değil yani. gitarı açıkta bırakmamak esastır, zira nemli bir şehirde yaşıyoruz, dikkat etmek lazım, sevgiler..
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Jem'in aksamı pirinç kaplı oldugundan her pirinç gibi zamanla oksitlenmeye mahkumdur, ancak gitarınızı case de saklar güzelce silerseniz uzun süre solmaz( ben de 8 yıldır solmadı mesela) Steve vai ın gitarı da relic değildir, sonradan eskitme yapılmış bir gitar değil, 30 yıldır kullandığı Evo gitarıdır, floyd rose u da değiştirilmiştir krom rengiyle, bu solmuş hali değil yani. gitarı açıkta bırakmamak esastır, zira nemli bir şehirde yaşıyoruz, dikkat etmek lazım, sevgiler..
Erdem abi değerli bilgn için teşekkür ederim.Peki abicim fender stratlar içinde aynı kurallar geçerlimidir? Ben antalyadayım burasınında nem olarak istanbuldan cok farkı yok fakat genelde ayaklı standda duruyor gitarlarım...
 
Fender bu dünyada görebileceğiniz en kalitesiz krom aksamı kullanıyor, ama bunu da biraz bilerek yapıyorlar kolay relic olsun diye, Fender'de dikkat edeceğiniz şey; boyun kısmından gitarı duvara asmamak, eğer nitro cilalı bir Fender ise bu, o plastik bir süre sonra gitarın cilası ile etkileşime giriyor, geri dönüşü olmayan sonuçlar yaratıyor, açıkta duruyorsa manyetikler kolay paslanır, vidalar da öle, bunlara dikkat.
 
Fender bu dünyada görebileceğiniz en kalitesiz krom aksamı kullanıyor, ama bunu da biraz bilerek yapıyorlar kolay relic olsun diye, Fender'de dikkat edeceğiniz şey; boyun kısmından gitarı duvara asmamak, eğer nitro cilalı bir Fender ise bu, o plastik bir süre sonra gitarın cilası ile etkileşime giriyor, geri dönüşü olmayan sonuçlar yaratıyor, açıkta duruyorsa manyetikler kolay paslanır, vidalar da öle, bunlara dikkat.
Sağol erdem hoca cansın.
 
Zamanında eski ibanezleri zevk için toplayıp satmak gibi bir hobim vardı şimdi vaktim olmadığı için pek ilgilenemiyorum ama genel anlamda ibanezlerin fender ve gibson gibi gitarlara oranla çok daha hassas olduklarını söyleyebilirim. Hem hareketli parçalar hem de ahşap kısımlar çok daha narin. Misal sap , tuşe sorunları olan eski gitarların çoğu ince saplı eski ibanezler oluyor. Fender bu konuda arabaların fordları gibi çok daha gaddar. Özellikle sap konusunda ibanezler çok daha fazla özen istiyor keza finish için de aynı şeyi söyleyebilirim. Fender'in poltikası mıdır bilmem ama ibanezlerin relic olma olayı fenderdeki gibi olmuyor. Biraz şahsi bir yorum olacak ama ibanez haricinde çoğu gitarda vintage , relic v.s. sevsem de ibanezlerin iyi bakılmış argo tabirle bebek gibi olan eski gitarlarını daha çok seviyorum. Relic , vintage diye satılan ibanezleri alırken çok daha fazla dikkat etmek gerekir diye düşünüyorum.
 
Relic falan bir yana da, paylaşmadan edemeyeceğim...

Geçenlerde fret değişimine gelen bir Jem7V-WH'da çok şanssız bir olay yaşadık. Re telini takarken daha vidayı çeyrek tur sıkmadan gelen bir çıtırtı ile birlikte vidanın boşalması, bunu takip eden bir kaç on saniye boyunca aklımdan geçen sayısız kelimeyi yazıya dökmüyorum izninizle.

kırık köprü.jpg


Kalıp izlerinden malzemenin döküm olduğu bariz şekilde belli oluyor.

İşin asıl can sıkıcı tarafı ise, kullanılan malzeme. "Zamak" (Zamac) diye adlandırdığımız bu malzeme, çinko, (Zinc), alüminyum, magnezyum ve bakır (Copper) metallerinden oluşan bir alaşım.

Genelde çin malı 8-10 dolarlık köprülerde, burguların kulakçıklarında vs. kullanılan bu malzeme döküm için gerçekten on numara bir malzeme. Cinslerine göre elastisite modülleri, çekme dayanımları ve kopma noktaları değişiklik göstermekle birlikte, "bence" gitar köprülerinde kullanılabilecek en son malzemelerden biri olmalılar.

Neyse, konuya dönelim, Bahsi geçen bu Zamak arkadaş nispeten düşük sıcaklıkta (380 santigrat derece) bandında eridiği için kaynak ile kopan kısmı tutturmak mümkün olmadı. Haliyle eşiği komple kesip, demir lama kaynatıp yeniden form vererek mevzuyu çözdük, ki bu da hiç mi hiç kolay olmadı. Gitarın sahibine attığım videoları eklemeye çalışacağım.

Olayın neden buralara vardığına gelecek olursak, nispeten eski bir gitar ve kim bilir kimlerin elinden geçmiş. Neden bilmiyorum, kilitli köprülerde vidaları fazlasıyla sıkınca "akord kaçırmayacak" izlenimine sahibiz. Saddle'ın içinde teli sıkıştıran parça haddinden fazla genişleyerek saddle içerisine sıkışmış idi. Üzerindeki tel eziklerini saymıyorum bile. Eşiğin bu tarz durumlarda zarar görmesi tabii ki gayet doğal, fakat dediğim gibi, malzeme tercihi ve saddle tasarımı bu tarz hataları telafi edecek tarzda yapılmadığı için sonuç buralara varmış.

Screenshot_4.jpg







43952644_278280953025954_3504177509438586880_n.jpg



Öte yandan, gerçekten kullanılan altın rengi krom kaplama çok dayanıksız. Terden çok çabuk etkileniyor. Gotoh'un kendi üretimleri bu kadar dayanıksız değil nedense. İki ihtimal geliyor aklıma, ya Ibanez maliyet düşürme amaçlı bu yolu seçiyor, ya da köprünün hammaddesi bu tarz kaplamaya uygun değil-ki yüzey hazırlama denen bir mevzu da var tabii, haliyle düşük ihtimal bu.

Her iki durumda da, bu "altın renkli" krom kaplamaya iyi bakmak lazım. Sevgili Erdem'in de dediği gibi, çalım sonrası terden arındırdığınız sürece olabilecek maksimum ömrü tanırsınız alete.

Pirinç kaplama ayrı bir şey bu arada, herhangi bir gitar aksamında kullanıldığını hiç görmedim, biz yapımcılar eğeleri, törpüleri temizleyip bakımlarını yaparken kullanıyoruz ama. Gitarda olsa olsa "steampunk" tarzı bir yapımda ufak dokunuşlarda, süslemelerde kullanılır. (Bkz. Tony Cochran) :) Fender de genelde eskimesini istediği parçalarda nikel kaplamayı tercih ediyor. Elektroliz yoluyla krom kaplamadan çok daha ince bir katman olarak yüzey kaplandığı için tez vakitte eriyip "eski" görüntüsüne kavuşuyor. Onların rengi de dokusu da krom kaplama gibi olmuyor zaten.

Ha, sonuca gelecek olursak;

Ibanez'in akıl almayan bazı tercihleri var, bunlar genelde doğru kullanıldığında sorun yaşatmayacak tercihler iken, zaman zaman yanlış müdahalelerle gitarı çöp edebilecek şeyler. Bir örneği bu saddle tasarımı, edge köprülerde (floyd rose saddle'ları gibi) son derece sağlıklı iken pro, pro ii derken iş buralara gelmiş. Diğer bir örnek ise alttan vidalı kilitli eşikler.
Guitar Neck Back 1.jpg

Darbeyi geçtim, vidaları gereğinden biraz fazla sıksanız bile sapın çatlamaya başlaması an meselesi.

Ne olursa olsun, bilinçli kullanıcı olmakta fayda var kısacası.
 
Relic falan bir yana da, paylaşmadan edemeyeceğim...

Geçenlerde fret değişimine gelen bir Jem7V-WH'da çok şanssız bir olay yaşadık. Re telini takarken daha vidayı çeyrek tur sıkmadan gelen bir çıtırtı ile birlikte vidanın boşalması, bunu takip eden bir kaç on saniye boyunca aklımdan geçen sayısız kelimeyi yazıya dökmüyorum izninizle.

121085 eklentisini görüntüle

Kalıp izlerinden malzemenin döküm olduğu bariz şekilde belli oluyor.

İşin asıl can sıkıcı tarafı ise, kullanılan malzeme. "Zamak" (Zamac) diye adlandırdığımız bu malzeme, çinko, (Zinc), alüminyum, magnezyum ve bakır (Copper) metallerinden oluşan bir alaşım.

Genelde çin malı 8-10 dolarlık köprülerde, burguların kulakçıklarında vs. kullanılan bu malzeme döküm için gerçekten on numara bir malzeme. Cinslerine göre elastisite modülleri, çekme dayanımları ve kopma noktaları değişiklik göstermekle birlikte, "bence" gitar köprülerinde kullanılabilecek en son malzemelerden biri olmalılar.

Neyse, konuya dönelim, Bahsi geçen bu Zamak arkadaş nispeten düşük sıcaklıkta (380 santigrat derece) bandında eridiği için kaynak ile kopan kısmı tutturmak mümkün olmadı. Haliyle eşiği komple kesip, demir lama kaynatıp yeniden form vererek mevzuyu çözdük, ki bu da hiç mi hiç kolay olmadı. Gitarın sahibine attığım videoları eklemeye çalışacağım.

Olayın neden buralara vardığına gelecek olursak, nispeten eski bir gitar ve kim bilir kimlerin elinden geçmiş. Neden bilmiyorum, kilitli köprülerde vidaları fazlasıyla sıkınca "akord kaçırmayacak" izlenimine sahibiz. Saddle'ın içinde teli sıkıştıran parça haddinden fazla genişleyerek saddle içerisine sıkışmış idi. Üzerindeki tel eziklerini saymıyorum bile. Eşiğin bu tarz durumlarda zarar görmesi tabii ki gayet doğal, fakat dediğim gibi, malzeme tercihi ve saddle tasarımı bu tarz hataları telafi edecek tarzda yapılmadığı için sonuç buralara varmış.

121086 eklentisini görüntüle






121087 eklentisini görüntüle


Öte yandan, gerçekten kullanılan altın rengi krom kaplama çok dayanıksız. Terden çok çabuk etkileniyor. Gotoh'un kendi üretimleri bu kadar dayanıksız değil nedense. İki ihtimal geliyor aklıma, ya Ibanez maliyet düşürme amaçlı bu yolu seçiyor, ya da köprünün hammaddesi bu tarz kaplamaya uygun değil-ki yüzey hazırlama denen bir mevzu da var tabii, haliyle düşük ihtimal bu.

Her iki durumda da, bu "altın renkli" krom kaplamaya iyi bakmak lazım. Sevgili Erdem'in de dediği gibi, çalım sonrası terden arındırdığınız sürece olabilecek maksimum ömrü tanırsınız alete.

Pirinç kaplama ayrı bir şey bu arada, herhangi bir gitar aksamında kullanıldığını hiç görmedim, biz yapımcılar eğeleri, törpüleri temizleyip bakımlarını yaparken kullanıyoruz ama. Gitarda olsa olsa "steampunk" tarzı bir yapımda ufak dokunuşlarda, süslemelerde kullanılır. (Bkz. Tony Cochran) :) Fender de genelde eskimesini istediği parçalarda nikel kaplamayı tercih ediyor. Elektroliz yoluyla krom kaplamadan çok daha ince bir katman olarak yüzey kaplandığı için tez vakitte eriyip "eski" görüntüsüne kavuşuyor. Onların rengi de dokusu da krom kaplama gibi olmuyor zaten.

Ha, sonuca gelecek olursak;

Ibanez'in akıl almayan bazı tercihleri var, bunlar genelde doğru kullanıldığında sorun yaşatmayacak tercihler iken, zaman zaman yanlış müdahalelerle gitarı çöp edebilecek şeyler. Bir örneği bu saddle tasarımı, edge köprülerde (floyd rose saddle'ları gibi) son derece sağlıklı iken pro, pro ii derken iş buralara gelmiş. Diğer bir örnek ise alttan vidalı kilitli eşikler.
121088 eklentisini görüntüle

Darbeyi geçtim, vidaları gereğinden biraz fazla sıksanız bile sapın çatlamaya başlaması an meselesi.

Ne olursa olsun, bilinçli kullanıcı olmakta fayda var kısacası.

Üstadım agzına emegıne sağlık valla ısı bılımsel yoluyla anlatmıssınkı ötesi yok.Bu yazınızı okuduktan sonra ibanez içimde uhde olmaktan çıktı açıkcası.Hep ''acaba satmakla hatamı ettim'' dediğim bir gitardı ama işte bu bahsı geçen olaylara benimle cok maruz kalacaktı bu gıtar.Sanırım bunu ongorup o yuzden vazgeçtim.Eğitici ve bilgilendirici anlatımınızdan olayı cok tesekkur ederım.Keyifle okudum.
 
Eleştirilerim olsa da ben ibanezi o kadar gömmek istemiyorum. Öncelikle ikinci elde fiyat performans olarak çok iyi gitarları var ibanezin. Ortalama bir fender fiyatına çok ciddi bir prestige alabiliyorsunuz keza ibanezin alt orta seviye gitarları bile fiyatına oranla oldukça konforlu aletler. S serisi kullandığım en versatil gitarlardan biriydi ki hafifliği cabası. Ortalama bir ibanezi elinize aldığınızda bile aşağı yukarı güzel bir süper spor arabaya binmiş hissi uyandırır bünyede. Özellikle neck konusunda ibanez kendine has bir firma. Bu kadar kötü olsa 80'lerden beri gitar ağırlıklı özellikle shred albümlerinde ibanez kullanılmazdı. Çoğu kişi sevmese bile ikinci eli 700-800 olan gitarlarda edge zero köprü bulunuyor ki bence standart floyd rose çakmalarının hepsinden daha iyidir. Misal ben ibanez'in Inf manyetiklerini de çok seviyorum. Başlıkta konusu geçen jem'lerin içinde mid single 'ı olan pozisyonları da efsanedir ki vai bunu çok güzel kullanır. İçinde bol akrobasi barındıran müzikler için yapılmış gitarlarda çoğu firmanın ibanez'in eline su dökemeyeceğini düşünüyorum.
 
Geri
Üst