Sap kırığı yapıştırıcı önerisi

#1
Arkadaşlar selamlar.. Elimde uzun zamandır kırik saplı onarim bekleyen bir gitar var. Nihayet firsat bulup onarima başladım. Yaklaşık 1 aydir uğraşıyorum. Sap tam kilitlerden sonra, headstock başlangıcından kırılmış. Piyasadaki yapıştırıcılardan en uygunu ve kuvvetlisi hangisidir? (Lütfen luthier önermeyiniz, gitarı kendim onarmak istiyorum)
 
#6
Kemik tutkal..... heryerde bulamazsin boncuk halinde satilir sicak suda eritip kullaniliyor yapistirdigin yerin bir daha kirilmasi mumkun degil ☺
Bana acil olarak bulunabilir bir ürün lazım. Öneri için teşekkürler.
Kırmızı kutulu olan titebond 1 gayet güçlü ve yeterlidir.
Dün araştırma yaptim, yabancı sitelerde de titebond 1'i öneriyorlar. Sipariş verecegim bakalım. Öneri için teşekkürler.
 
#7
Bana acil olarak bulunabilir bir ürün lazım. Öneri için teşekkürler.

Dün araştırma yaptim, yabancı sitelerde de titebond 1'i öneriyorlar. Sipariş verecegim bakalım. Öneri için teşekkürler.
Kemik tutkal..... heryerde bulamazsin boncuk halinde satilir sicak suda eritip kullaniliyor yapistirdigin yerin bir daha kirilmasi mumkun degil ☺
Merhaba,
Kemik tutkal olarak da geçen yapıltırıcının aynı zamanda boncuk tutkalı denen yapıştırıcı yanılmıyorsam. Güçlü bir yapıştırıcı olmakla beraber kullanımı için ısıtılıp su içinde eritilmesi gerekli, katılaşmadan evvel 1-2 dakşkfa yüzeylere sürülüp tutturmanın tamamlanması gerekli olan bir tutkal.
Hayvan kemiği, derisi vs de bulunan kolojenden elde ediliyor ve su bazlı, dolayısıyla eksi yanı nemden ve ıslanmadan etkilenmesi ayrıca direkt ısıya maruz kalırsa da erime yapma ihtimali olan bir tutkal türü. Yine organik bazlı yapıştırıcı olarak muadil kabul edilebilecek balık tutkalı var. Hemen hemen aynı ama çalışma süresi daha uzun 4-6 dakika gibi.
Bu tür tutkallar çok ilkel olup yüzyıllardır kullanılan, elektro gitarlarda da 1950lerdeki gibson vs bir çok gitarda kullanılmış, günümüzde de gibsonun üst modellerinde kullanıldığı yazılmış gitara daha iyi rezone etme kaabiliyeti kattığı rivayet edilen (ben şahsen çok da prim vermedim bu iddiaya) tutkallardır.
Ancak titebond’dan daha sağlam değillerdir, tutundukları ahşaptan az biraz daha güçlüler ve tekrar erime kaabliyetleri dikkatsizlik halinde bir eksi haline gelip enstrüman açısından zararlı olabilir. Buna karşılık titebond bu şekilde erimiyor.
Kullanılabşlecek titebond türü titebond 1 olursa en uygunu zira titebond 2 ve 3 değişik kimyasal bazlı tutkallar olup daha ziyade dış mekan mobilyalarında kullanılıyor.
Umarım yorumun yardımı dokunur, esenlikler dilerim.
 
#8
Merhaba,
Kemik tutkal olarak da geçen yapıltırıcının aynı zamanda boncuk tutkalı denen yapıştırıcı yanılmıyorsam. [...]
Bu tür tutkallar çok ilkel olup yüzyıllardır kullanılan, elektro gitarlarda da 1950lerdeki gibson vs bir çok gitarda kullanılmış, günümüzde de gibsonun üst modellerinde kullanıldığı yazılmış gitara daha iyi rezone etme kaabiliyeti kattığı rivayet edilen (ben şahsen çok da prim vermedim bu iddiaya) tutkallardır.
Ancak titebond’dan daha sağlam değillerdir, tutundukları ahşaptan az biraz daha güçlüler ve tekrar erime kaabliyetleri dikkatsizlik halinde bir eksi haline gelip enstrüman açısından zararlı olabilir. Buna karşılık titebond bu şekilde erimiyor.
[...]
Kemik tutkalin (hide glue) bu ozelligi Gibson gibi set neck gitarlarda sap ve govdenin ayrilip tekrar birlestirilmesi ya da klavyenin sokulmesi gerektigi tamirlerde luthier'in isini kolaylastirmasi bakiminindan bir avantaj da olabiliyor cunku tutkal isitilarak bu gibi islemler kolaylikla yapilabiliyor diye okumustum.
 
#9
Kemik tutkalin (hide glue) bu ozelligi Gibson gibi set neck gitarlarda sap ve govdenin ayrilip tekrar birlestirilmesi ya da klavyenin sokulmesi gerektigi tamirlerde luthier'in isini kolaylastirmasi bakiminindan bir avantaj da olabiliyor cunku tutkal isitilarak bu gibi islemler kolaylikla yapilabiliyor diye okumustum.
Merhaba,
Belittiğiniz nokta gayet doğru ancak yine de o iş çok kolay değil. Zira cok cabuk kurur, esasen dikkatli olunmazsa pis materyaldir, bulasır. Her halukarda eski tutkal öncelikle temizlenmek zorunda olduğundan her tutkal kadar uğraştırır.
Bir de belirttiğiniz şekilde değişiklik bir çok değişiklikte olduğu gibi ağacın nemlendirilmesini gerektirdiğinden enstrümanın az da olsa zarar görme olasılığı vardır. O nedenle işin cok ehli birinin işlemi yapması daha mantıklı gibi.
Her halükarda, yapıştırma sapı gitardan ayırmak için sadece nemlendirmek için yetmeyebilip ince matgap ucları ile küçük delikler açıp sapı tutan tutkal gevşetilmek zorunda da kalınabiliyor, bu ihtimal de sinir, stres ve sıkıntı da yaratabilir.
Esenlikler dilerim.
 
Son düzenleme:
Üst