Benim kayıtlarım neden hep b*k gibi oluyor? :(

Şöyle birşey kaydettim.
Patrick Bateman

Ama şarkının orjinalini dinleyince bakıyorum ki alakası yok ton olarak.

Nerede yanlış yapıyorum?

Ekipmanlar:

PGM 301 Ibanez > Steinberg UR22 mkII > Reaper DAW'da da amplitube'un marshall amfisi açık önünde ts pedal ile boostlu. Kabin simulasyonu olarak Lancaster Audio'nun pulse diye bir modellemesi var (eski NadIR'in güncel versiyonu sanırım bu plugin) şimdiye kadar denediğim simulasyonların hepsinden daha başarılı geldi bana. Redwirez falan dahil. Bassları kendim kaydettim, davullar Superior II.

Daha önce Axe Fx ile de denedim, POD ile de, Başka plugin de denedim (mercuriall spark, bias vs). Sonuç hep rezalet hep rezalet. Youtube'da adam gitarı direk interface'e girip, bir de skindirik plugin açıyor hesapta aldığı kayıt direk albüm kalitesinde çıkıyor. Benimkiler hep bok hep bok. Niye böyle? :/ Artık deliricem bir yardım edin.

Hele bu OLA denen bir *** var. Adamı çıldırtır ya.
 
Yıllar önce Ada Mp1 vardı elimde IR ile kullanılabileceği hiç aklıma gelmemişti onu satmasaydım keşke bir onu deneyemedim kayıtta içimde kaldı. Bu saatten sonra yeniden Axe Fx mi alsam yoksa USA'dan ada mp1 mi getirteyim? Ya da şeytan diyor Git bir tane Laney GH100 al torpedo captor ile bağlayıp ses kartına gir. Battı balık yan gider hesabı gömülmüşken tam gömülelim.
 
Konuşalım bakalım :)

Yeni teller düzgün kayıt için kesinlikle farz. Öyle amman aman teller olmasına da gerek yok, yeni bir paket Ernie Ball 2223 ile bile çok temiz kayıt alınabilir.

Ses kartının preamp kalitesi önemli bir husus. Preamp dandik olunca gitarı fazla compressed okuyor, sonra gitar mı çalıyoruz synth mi çalıyoruz belli olmuyor. Palm muting'ler falan iyice cıvıyor. Mevzubahis ses kartını ben kullanmadım ancak Focusrite 2i4 ile Konnekt 6 arasında gece gündüz kadar fark vardı (Konnekt 6 dövüyor, Focusrite'ın mikrofon preampları dışında yakınından geçmem şu saatten sonra). Özetle ses kartının preamp'ı önemli.

Bir de low-pass ve hi-pass filter'ları kullanalım. Abartmadan kullanılırsa çamuru temizler, midleri güçlendirir, gürültüyü alır, zihni açar. Reaper'ın kendi parametrik EQ'su hiç ama hiç fena değil.

Low-mid (150-200 Hz civarı) multiband compression palm muting'leri biraz daha cilalayabilir.

Onun dışında şayet elinizde varsa yazılım TS yerine öz hakiki gerçek TS koymak da "tight bottom end" hususunda sınıf atlatabilir.

Genelde çok atlanıyor ama pena faktörü ton konusunda çok önemli.

Gönderdiğiniz kayıt için konuşacak olursak, baslar (bence) fazla duyuluyor. Onun dışında Paul Gilbert'ın o kırçıllı tonunu gayet güzel yakalamışsınız. Monitoring'den kaynaklandığını düşündüğüm ufak tefek çalım aksaklıkları var ancak dert değil.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
 
Bol bol recording üzerine okuyup youtube’da video vs izlemenizi tavsiye ederim. Gitar tonunuz clip etmiş sanki kayıtta, gain staging konusunu da araştırın derim.
 
Konuşalım bakalım :)

Yeni teller düzgün kayıt için kesinlikle farz. Öyle amman aman teller olmasına da gerek yok, yeni bir paket Ernie Ball 2223 ile bile çok temiz kayıt alınabilir.

Ses kartının preamp kalitesi önemli bir husus. Preamp dandik olunca gitarı fazla compressed okuyor, sonra gitar mı çalıyoruz synth mi çalıyoruz belli olmuyor. Palm muting'ler falan iyice cıvıyor. Mevzubahis ses kartını ben kullanmadım ancak Focusrite 2i4 ile Konnekt 6 arasında gece gündüz kadar fark vardı (Konnekt 6 dövüyor, Focusrite'ın mikrofon preampları dışında yakınından geçmem şu saatten sonra). Özetle ses kartının preamp'ı önemli.

Bir de low-pass ve hi-pass filter'ları kullanalım. Abartmadan kullanılırsa çamuru temizler, midleri güçlendirir, gürültüyü alır, zihni açar. Reaper'ın kendi parametrik EQ'su hiç ama hiç fena değil.

Low-mid (150-200 Hz civarı) multiband compression palm muting'leri biraz daha cilalayabilir.

Onun dışında şayet elinizde varsa yazılım TS yerine öz hakiki gerçek TS koymak da "tight bottom end" hususunda sınıf atlatabilir.

Genelde çok atlanıyor ama pena faktörü ton konusunda çok önemli.

Gönderdiğiniz kayıt için konuşacak olursak, baslar (bence) fazla duyuluyor. Onun dışında Paul Gilbert'ın o kırçıllı tonunu gayet güzel yakalamışsınız. Monitoring'den kaynaklandığını düşündüğüm ufak tefek çalım aksaklıkları var ancak dert değil.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Tespitlerinizden isabetli olanlar var. :LOL:

Öncelikle monitörlerim HS7 fakat balanced kablolarım henüz kargoda olduğu için onları kullanma imkanım olmadı dolayısı ile ne gibi bir fark yaratıyorlar henüz bilmiyorum. Bu zamana kadar da hep dandik multimedya hoparlörleri ile aldım kayıtları. Bassların ne kadar fazla duyulduğundan da doğal olarak haberim yok. Ben de duyulmuyor diye iyice açmışım demek ki eheh:D. Sistemin en büyük eksik parçası onlar olabilir. Çalım da biraz aceleye geldi hatalar bolca mevcut ona diyecek yok. Zaten utandım sadece girişteki kısmı kestim postaladım, daha ilerisi iyice felaket. :D

Kullandığım ses kartına gelince, onu da yeni aldım. Önceleri m-audio fast track usb diye oyuncaktan bozma birşey kullanıyordum. Söylediğiniz gibi hem ses kartındaki preamp kalitesinin önemini okuyarak anladığım için hem de kart (maudio) belki de benim hatamdan dolayı belli bir süre kullandıktan sonra habire cazır cuzur oluyor patlamalar veriyordu, kullanılmaz hale geldiği için kesiği yedi.

Focusrite almamamın sebebi bu forumdakiler de dahil olmak üzere okuduğum reviewlerin hemen hepsi steinberg ur22 mkii'yi önerdiği için onu aldım.

Focusrite 2i2 Mi Steinberg Ur22 Mi ?
2i2'nun da gitar kayitlarinda sorunlu bir alet oldugu biliniyor, reddit'e girin bu konuda cok fazla yazi var. Ayrica scarlett driver konusunda cok basarisiz bir sirket..
(Gerçi bu arkadaş mesajında UR22'nin kalitesinden de şikayetçi, onu es geçmişim ama Focusrite'ı direk gömmüş.)

Tekrar dediğim gibi 2i2 yi iki kere aldım ve sattım ur 22 ye geçtim pat put seslerden kurtuldum soru 2 kart arasında sorulmuş, yoksa bi dünya marka var .2 kart arasında tercihim steinberg olur hep.
Focusrite 2i2 piyasadaki performansı en kötü ses kartlarından biridir. Bakmayın ferrari gibi göründüğüne. Ancak Kullananlar memnundur. Fakat yerine aynı fiyata Focusrite a göre gecikme ve işleme kalitesinde iki kat daha performanslı Steinberg UR22 almak varken ben tercih etmezdim.
bonus:
Steinberg UR22 vs Focusrite Scarlett 2i2 - Gearslutz
Well, I owned UR22 and 2i4 (which is almost 2i2). If I had to choose again between UR22 and 2i4, I'd definitely go for UR22. I really liked Steinberg's drivers. Preamps were crystal clean comparing to 2i4. AD/DA conversion was good, headphone pre's were also good. And the drivers were awesome, I've never experienced any problem. I didn't really like 2i4, although I really liked the way it looked (beautiful red box), BUT. Drivers were really awful, I had lots of issues with correlation between latency and buffer size, and it didn't turn out to work really well with my laptop.
Bütün bunları okuyunca gittim steinberg aldım. Kullanalı 2 gün oluyor henüz sorun yok. :D Driverlar da maşallah sıkıntı yok henüz ileride ne olur bilmem. Gearslutz'daki arkadaş mesela roland quad capture'u önermiş upgrade olarak ama o da ur22'nin 2 katı en az fiyat olarak.
Roland UA-55 Quad-Capture Ses Kartı
Roland alınabilir miydi? Alınabilirdi ama şu an o aşamayı geçtim. :/ Sonuç olarak asıl sıkıntının ses kartı olduğunu sanmıyorum. (Öyle ise de henüz inanmak istemiyorum;))

Drive pedalına gelince, elimde mxr distortion+ (Sarı olan) var. Şu monitör kabloları gelsin plugindeki distörşını kesip, pedalı devreye alarak deneme yapıp topiki update ederim.

Pena... pena... aah pena tabiki Paul Gilbert'in .60mm tortilla (tortex yani) penaları. Hem beyazı (wedge) hem turuncusundan evde stok var. Gidip çömez gibi JazzIII kullanacak halim yoktu ya :D (şaka şaka)

Eq meselesi, Davul ve bass trackleri hariç geriye kalan 3 gitar trackinde bu tarz eq (reaper'in kendi eq'su) sinyal zincirinin sonunda mevcut. (hem high pass hem low pass) Zaten 3 gitar kanalından ikisi sadece kısa süreliğine ritm gitar olarak çalıyor. Parçanın büyük kısmı tek kanal gitar olarak devam ediyor orjinal parçada da. (en azından öyle sanıyorum)

Tel meselesi, gene yakalandık. Teller eski biraz. :D Kablolar gelsin bakalım hele.




Bol bol recording üzerine okuyup youtube’da video vs izlemenizi tavsiye ederim. Gitar tonunuz clip etmiş sanki kayıtta, gain staging konusunu da araştırın derim.
Öneriniz için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Ses kartı meselesine gelince atladığım bir yer olmuş. Sizin tavsiye ettiğiniz model 2i4, benim ur22 ile karşılaştırdığım 2i2 imiş. (Gearslutzdaki mesaj hariç. O 2i4 den bahsediyor) Arada preamp kalitesi olarak fark var mı bilmiyorum. Ama driver meselesi 2i4 için de geçerlidir sanıyorım.

Ek: ur22 nin üzerindeki hi-z tuşu da açıktı kayıt alırken. Enstrümanı direk kaydederken bu özelliğin açık olması gerekiyor bildiğim kadarıyla. Birisi çıkıp sormadan yazayım dedim.

Ek2: Herşeyden bahsetmişiz PC'yi atlamışız. PC (masaüstü) i3 7. Nesil. 16gb ddr4. Buradan bir bottleneck oluşacağını da sanmıyorum. Millet tarihi eser laptoplarla alıyor kayıtları.
 
Son düzenleme:
Gitarı tek kanaldan mı kaydettin ? Paul Gilbert kaydında en az 2 gitar var dikkat ettiysen. Aynı partisyonu panlayarak 2 defa çalacaksın. Ama her yerde aynı şeyi çalmıyor dikkat et . Bazı yerlerde ya bendlerin yada entonansyonun doğru notada değil.
 
Gitarı tek kanaldan mı kaydettin ? Paul Gilbert kaydında en az 2 gitar var dikkat ettiysen. Aynı partisyonu panlayarak 2 defa çalacaksın. Ama her yerde aynı şeyi çalmıyor dikkat et . Bazı yerlerde ya bendlerin yada entonansyonun doğru notada değil.
Çalımımda sıkıntı var zaten. Onun üzerinde çalışmam lazım. Bendler bariz yanlış yerlerde.

Ana Gitarı tek kanal kaydettim.

Şarkıda benim duyduğum: 30. Saniye civarında bendli riff girince arkada ritm gitar başlıyor, bir de az ilerisinde solo çalarken. Onun dışında bir de en sonda yine baştaki bendli kısım tekrar ederken ritm gitar devreye giriyor.

Ben ana omurgayı tek track kaydedip, sadece bahsettiğim kısımlardaki ritm gitarları full sağa ve full sola pan edilmiş olarak kaydetmeyi düşündüm kendi kaydımda. (Zannedersem bu iş planımda da hata var gibi görünüyor) Mönitörlerin kabloları geldikten sonra parçayı adam akıllı hem sağ kanaldan hem sol kanaldan dinlemem lazım

Ana gitarı 2 ya da 3 defa kaydedersem çorba olur iyice diye tek track bırakayım dedim çıkamadım içinden.

Ana gitarı üstüste kaydedersem tonları üstüste oturtmakta sıkıntı çıkabilir:) iyice analog chorus çorbasına döndürürüm kaydı. Belki de bu gilbert sevdasından vazgeçip daha basit şeyleri kaydetmeyi öğrenmek lazım önce
 
Son düzenleme:
Diğer bir ihtimal de, belki de aldığım yeni ses kartının preampının (ur22mark2) aslında fast track'e göre çok da büyük bir upgrade olmadığı gerçeği.(bundan emin değilim henüz.) Hele hele elde etmek istediğim tonun çok spesifik bir ton olduğu gerçeği ortada iken. Beniö youtube da izlediğim vatandaşların hepsinin distörşından anladığı cazır cızur mesa boogie simılasyonunile çalınmış djent denen iğrenç müzik tarzları idi. Şu da var, onların kaydettiğinin aynısını ben kaydetmeye çalışsam büyük ihtimal yine yanlarına yaklaşamam o yüzden ses kartına suç bulmak istemiyorum henüz.

Bir tanesi judas priest çalıyordu mercuriall spark plugini ile o gayet iyi idi.
 
Diğer bir ihtimal de, belki de aldığım yeni ses kartının preampının (ur22mark2) aslında fast track'e göre çok da büyük bir upgrade olmadığı gerçeği.(bundan emin değilim henüz.) Hele hele elde etmek istediğim tonun çok spesifik bir ton olduğu gerçeği ortada iken. Beniö youtube da izlediğim vatandaşların hepsinin distörşından anladığı cazır cızur mesa boogie simılasyonunile çalınmış djent denen iğrenç müzik tarzları idi. Şu da var, onların kaydettiğinin aynısını ben kaydetmeye çalışsam büyük ihtimal yine yanlarına yaklaşamam o yüzden ses kartına suç bulmak istemiyorum henüz.

Bir tanesi judas priest çalıyordu mercuriall spark plugini ile o gayet iyi idi.
di box var mı sahip olduğun ya da ödünç alıp deneyebileceğin?
 
di box var mı sahip olduğun ya da ödünç alıp deneyebileceğin?
Yok malesef. Ama girişteki sinyal tellere ne kadar sert vurursam vurayım clipping yapmıyordu ses kartına girerken. Clipping yaptığı seviyenin yarım seviye kadar altına aldım input sinyalini. Giriş sinyali seviyesini uygun ayarladığımı sanıyorum.

Mesele DI Box ise alırım pahalı bir şey değil zaten.

Şu da var, yukarıda hi-z tuşunun açık olduğundan bahsettim. Bu özellik açık iken DI Box ın balanced çıkışına gerek kalmıyor yanlış bilmiyorsam.
 
Bir de reis bildiğim kadarıyla bu albümün kaydı esnasında Marshall Vintage Modern kullanıyor. Herhangi bir Marshall değil de JTM emülasyonu bir tık daha yaklaştırabilir.
 
Ses kartına girerken aldığınızdaki clipping seviyesi ile kayıttaki farklı olabilir diye biliyorum. Genelde tavsiye edilen -18db seviyesinde tutmak. Bir de manyetikleriniz aktif mi pasif mi?
 
Ses kartına girerken aldığınızdaki clipping seviyesi ile kayıttaki farklı olabilir diye biliyorum. Genelde tavsiye edilen -18db seviyesinde tutmak. Bir de manyetikleriniz aktif mi pasif mi?
Kayıtta bir clipping/çatırtı olduğu doğru gerçi. Haklısınız. Manyetikler pasif, PGM301 üstündeki stok manyetikler. PAF pro, Jem Single, PAF Pro.

Bir de reis bildiğim kadarıyla bu albümün kaydı esnasında Marshall Vintage Modern kullanıyor. Herhangi bir Marshall değil de JTM emülasyonu bir tık daha yaklaştırabilir.
Olabilir. Laney olması da muhetemel o albümün kaydedildiği yıl için konuşuyorum ama emin değilim tabi. Marshall VM sonraki dönem için olabilir. Monitör kablolarım gelse de denesem Kargo tarihi perşembe günü görünüyor.
 
Öncelikle çok delirmeyin, gitar tonunuz o kadar da kötü değil.

Monitörden ziyade temel tonlamayı referans kulaklığı ile yapmanızı öneririm. Bütçede delik açmadan iş görecek kalitedeki closed back kulaklıklara göz atabilirsiniz. Şahsen beyerdynamic dt 770 pro (80 ohm) kullanıyorum gayet de memnunum. Monitörleri ise mix öncesi/sonrası enstrümanların genel dengesini ve bütünlüğünü kontrol etmek, özellikle duyumdaki bass ve mid yoğunluğunu belirleyip gerekiyorsa traşlamak amacıyla kullanıyorum.

Fakat, gitar tonumu oluştururken doğrudan monitör kullandığımda aldığım sonuç ile yaptığımı sandığım tonlama arasında büyük bir fark oluşuyor. Benim gibi ev ortamında yalıtımsız bir odada kayıt yapıyorsanız dünyanın en iyi monitörleri de olsa sonuç muhtemelen bundan farklı olmayacaktır. Bu sebeple kulaklık hayat kurtarıcı bir ekipmandır, aklınızda olsun.

Focusrite mevzusu ise bence biraz göreceli.

2016’dan beri mac üzerinde 2i4 mkII kullanıyorum, en ufak sorun da yaşamadım. Ne clipping, ne coloring, ne gecikme ne de başka bir şey. Fakat pc tabanlı sistemlerde evet; alete bir haller geliyor, sapıtmaya başlıyor. Açıklaması nedir bilemiyorum. Öte yandan, herhangi bir sebeple yükseltmek istesem bir sonraki seçimim yine focusrite olur mu, neden olmasın? Benim ihtiyaçlarım doğrultusunda ve kullandığım sistem ile anlaşması halinde 6i6 gayet de düşüneceğim bir seçenek olur. Kısaca, her focusrite gömen yada steinberg, tascam vs. öven haklıdır diye bir kaide yok. Elinizdeki sistemle uyuşmazsa olay bitti.

Pena’ya zaten değinilmiş, özetle farklı tasarım, materyal ve kalınlıktaki penaları bolca denemenizi tavsiye ederim. 15 yıl boyunca kırmızı küçük jazzIII ile kendime işkence ettikten sonra son 4-5 yıldır görece daha geniş yüzeyli ve daha keskin uç tasarımlı penalara sardım. Piyasada rahatlıkla bulunabilecek seri üretim penalarda malzeme olarak favorim delrin. Özel yapım penalarda ise kemik ve boynuz ilginizi çekebilir. Alakalı başlığı da araya yımıştırayım; İnceleme - Knc Picks ve Timber Tones

Umarım işinize yarar.
 
Pena konusunda ortak noktamız var. ben de kırmızı jazziii ile başladım macerama. Sonra 7-8 sene boyunca aralıksız onun siyah küçük olanını kullandım. Bana göre uzun süre boyunca dünyanın en iyi penası oydu. Gilbert Reyiz ile karşılaşıncaya kadar sürdü tabi bu olay. Pena işi uzun zaman önce sonuçlandı daha fazla macera arayacağım bir durum yok. :cool:


Bunların üzerine tanımam penada. JazzIII'ten bunlara geçtiğim ilk gün tiksinmiştim resmen. Çünkü eskiden penanın ucunu parmaklarımdan çok az çıkararak çalıyordum. Penayı değiştirince mecburen o işten de vazgeçtim şimdi penanın neredeyse yarısı dışarıda kalıyor picking yaparken.

Kulaklık olayını da araştıracağım. Bakalım. Onu da bunu da alayım derken bütün parayı yine ekipmana gömüyorum. Tam dipsiz kuyu bu iş.
 
Amfi simülasyonlarında en önemli etmen kuru sinyalinin kalitesi, giriş seviye kartlarla hem ses dengeleme (hi z işi) hem de analogdan dijitale çevirtme yaptığımızda sıkıntı oluyor, bu benim iddiam tabi kafasına yatmayan vardır illa ki...biraz masraf ederek çok çok daha kaliteli ses alabilirsin, benim aklıma gelen yöntemler...

sağlam bir di box ile line girişten kayıt almak, gitar kaydı için gerekenler çok ucuz değiller bu arada...countryman ya da radial vb gibi...

bir üst seçenek apollo twin, RME babyface kalitesinde bir ses kartı almak olabilir...uad ile gelen amfi simülasyonlarının çok başarılı olduğunu düşünüyorum ama hiç denemedim...özellikle marshall lazım olduğu için pete thorn tarzı adamların videolarına bakmak gerekir...

daha da iyi albüm kalitesi soundu için axe fx, kemper, helix, headrush ayarı bir modelleyici ve spdif bağlantı ile kayıt almak düşünülebilir, bu biraz masraflı olur ama analogdan dijitale çevirme işini ortadan kaldırdığı için çok efektif bir çözüm çünkü pro stüdyolarda sadece o converterlar 3000Euro luk cihazlar oluyor...ben şu anda kemper la line a girip kayıt alıyorum mesela spdif e geçebilmeyi isterdim...
 
Üst