Line 6 Helix serisi modelleyiciler hakkında görüşleriniz

VST ile Hardware deki sesler aynı gibi görünsede arada çok fark var. Aynı presetler VST'de çok farklı tınladı bende, VST'yi beğenmedim.

Bu ton farkı ses kartınız ile Helix'in giriş empedanslarındaki farktan kaynaklanıyor olabilir mi? Helix floor'dan aldığınız kuru sinyali kaydettikten sonra VST üzerinden reamp yaptığınızda da farklılık oluyor mu? Olmaması gerektiği Line 6'in forumlarında çokça yazılmış.

Bende, Youtube'daki tutorial vidyolara bakarak Helix Native'de yazdığım presetlerde bariz bir ton farkı oluşmamıştı. Floor cihazım olmadığı için kısıtlı bir mukayese oldu elbette.
 
Selamlar, sadece Helix odaklı değil de line 6’ in güncel ürünleri hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Limon Müzik tüm güncel ürünleri getiriyor ve fiyat konusunda da çok yardımcı oluyorlar. Ben de Helix floor sahibiyim, sağolsunlar orijinal çantasını da getirdiler. Çok da yardımcı oldular. Yurtdışından almaktan ziyade garanti kapsamında bir aksilik olması durumunda yurt dışı ile yakın fiyatlara alınan bir ürün içinyüz yüze muhatap bulma durumu benim gözümde daha önemli.
 
Klişe bir yol gibi gelebilir ama doğal şekilde elde edilmesinden yanayım sesin. Hiçbir zaman aslının yerini tutmaz yapay sesler.

Şüphesiz.

Ancak günümüzün dijital oyuncakları gerçekten muhteşem sonuçlar çıkarıyor. Hatta ben bir noktada amfi firmalarının kendi simülatörlerini kendilerinin yapacağını düşünmeye başladım. Eskiden izoleli odalarda kulaklıklarla mikrofonlanmış amfilerle kayıt yapılırken şimdi yakın kalitede işleri evinde kahveni içerken yapabiliyorsun.

Amfi olayı artık hamallık bence. Ben de tüplü amfi fanatiği biri olarak artık böyle düşünüyorum. Basit, küçük ebatlı, her ortama uyan nitelikteki cihazlar olayı domine edecekler. Çünkü teknoloji yerinde durmuyor. Sürekli bir gelişme içerisinde.
 
Şüphesiz.

Ancak günümüzün dijital oyuncakları gerçekten muhteşem sonuçlar çıkarıyor. Hatta ben bir noktada amfi firmalarının kendi simülatörlerini kendilerinin yapacağını düşünmeye başladım. Eskiden izoleli odalarda kulaklıklarla mikrofonlanmış amfilerle kayıt yapılırken şimdi yakın kalitede işleri evinde kahveni içerken yapabiliyorsun.

Amfi olayı artık hamallık bence. Ben de tüplü amfi fanatiği biri olarak artık böyle düşünüyorum. Basit, küçük ebatlı, her ortama uyan nitelikteki cihazlar olayı domine edecekler. Çünkü teknoloji yerinde durmuyor. Sürekli bir gelişme içerisinde.
O zaman bana şunun cevabını ver. Eskiden o izole edilmiş odalarda Shure sm58 ile alınmış Queen kayıtları, Deep Purple kayıtları, Led Zeppelin kayıtları kadar tüyleri diken diken eden kayıtlar alabiliyor mu o dijital oyuncaklar?
 
O zaman bana şunun cevabını ver. Eskiden o izole edilmiş odalarda Shure sm58 ile alınmış Queen kayıtları, Deep Purple kayıtları, Led Zeppelin kayıtları kadar tüyleri diken diken eden kayıtlar alabiliyor mu o dijital oyuncaklar?

Analogla gene alamazsın çünkü oda haricinde tape'le kayıt, vintage mixer, tonmaster'ın kayıt tekniği vs...ama olay zaten bu değil bence. Yani Helix'le iyi bir albüm yapılsa, çok sevilse (vardır muhtemelen modern rock birşeyler araştırmadım) gene aynı kapıya geliriz 50 yıl sonra vintage Helixmi aranacağız? :D

Şaka bir yana gitarist olarak elbette yorumunuzu anlyorum ama bu biraz kişisele kaçıyor pek genel mantığa vurmamak lazım gibime geliyor.
 
Bu ton farkı ses kartınız ile Helix'in giriş empedanslarındaki farktan kaynaklanıyor olabilir mi? Helix floor'dan aldığınız kuru sinyali kaydettikten sonra VST üzerinden reamp yaptığınızda da farklılık oluyor mu? Olmaması gerektiği Line 6'in forumlarında çokça yazılmış.

Bende, Youtube'daki tutorial vidyolara bakarak Helix Native'de yazdığım presetlerde bariz bir ton farkı oluşmamıştı. Floor cihazım olmadığı için kısıtlı bir mukayese oldu elbette.

Ses kartı olarak da Helix Floor'u kullanıyorum, yani VST'yi denediğimde gelen clean sinyal Helix Floor'dan geliyordu.

Belki de daha sonra hem VST, hem Floor için çıkan updateler sonrasında daha da yaklaşmışlardır. Benim denediğim zaman Native'in ilk çıktığı zamanlardı
 
Analogla gene alamazsın çünkü oda haricinde tape'le kayıt, vintage mixer, tonmaster'ın kayıt tekniği vs...ama olay zaten bu değil bence. Yani Helix'le iyi bir albüm yapılsa, çok sevilse (vardır muhtemelen modern rock birşeyler araştırmadım) gene aynı kapıya geliriz 50 yıl sonra vintage Helixmi aranacağız? :D

Şaka bir yana gitarist olarak elbette yorumunuzu anlyorum ama bu biraz kişisele kaçıyor pek genel mantığa vurmamak lazım gibime geliyor.
Haklısın ama neden rock söndü sorusunun cevabının bu olduğunu düşünüyorum. Teknoloji müziğe girdikçe her şeyi sanallaştırmaya çalıştı. Hiphop başladı ardından.
 
O zaman bana şunun cevabını ver. Eskiden o izole edilmiş odalarda Shure sm58 ile alınmış Queen kayıtları, Deep Purple kayıtları, Led Zeppelin kayıtları kadar tüyleri diken diken eden kayıtlar alabiliyor mu o dijital oyuncaklar?

Ben herhangi bir şeyi başka bir şeyle karşılaştırmıyorum. Özellikle de lambalı amfi olayının bana hitap ettiğini belirttim. Siz kabul edersiniz, etmezsiniz elbette size kalmış. Ama bugün gerçeğinden ayırt edemeyeceğimiz şekilde sesler çıkaran dijital cihazların varlığı bir gerçek. Zaten albümlerini ayıla bayıla dinlediğimiz, hatta konserlerinde çıkardıkları sound'ları ilgi ile dinlediğimiz grupların üst düzey dijital cihazlarla performanslarını gerçekleştirdiklerine tanık oluyoruz.

Vermiş olduğunuz tüyleri diken diken eden sound örneklerinden Queen ve Led Zeppelin hiçbir zaman ilgi alanıma girmedi. Yani beni çeken bir gitar sound'una sahip değiller. Ama bu benim beğeni anlayışım. Herkes benim gibi düşünmek zorunda değil. Ama Deep Purple dedin mi benim için akan sular durur. Özellikle 1974 California konserindeki gitar sound'u beni benden alır.

Kısaca bana göre lambalı amfiden de dijital cihazlardan da kendi beğeninize uygun sound'ları almanız mümkün. Mesela şu an Türkiye'de ( dünyada da ) amfi mikrofonlayarak kaliteli iş çıkarmak bayağı zahmetli bir iş. Mikrofonun milimetrik doğru pozisyonlanması, izole edilmiş odanın durumu vs gibi kavramları ele alırsak bu iş bayağı çetrefilli olur. Ama Fractal Audio, Kemper, Line 6 gibi firmalar bir mühendislik çalışması ile ortaya bir iş çıkarıyor. Ben şahsen bu sistemle barışık yaşamaya çalışıyorum. Tek sıkıntım, teknoloji ilerledikçe bu cihazların kullanımı daha komplike bir hal alıyor ve eskiye dönüyorum. 😀

Sevgiler,
 
Dijital vs analog, modelleyici vs lambalı muhabbeti yapmadan önce herkesi 5-6 konser amfi, kabin ve pedalboard taşımaya, kurmaya ve sonra yorum yapmaya davet ediyorum :)

Birde birbirimizin yaşını başını, müzikal geçmişini bilmeden yorumlar pek yapmasak daha güzel olur, siz daha portakalda vitaminken albüm yapmış adamlara analog övmek komik oluyor...dijitalle de güzel işler yapılırsa bal gibi de dinleriz beğenirsek, geçen slash bile ağlıyordu analog kayıt çok pahalı diye zaten...
 
Epey eski bir line 6 müşterisiyim. Pod XT ile başlayan yolculuğumuz, X3 live, pod hd 500, variax gitar, m5, vs vs şeklinde gitti... Yaklaşık 2-3 senedir analog sistem ve lambalı amfi ile yoluma devam ediyorum. Geçen hafta HX stomp aldım.
Ne dijitalin ne de analog sistemlerin taraftarı olmadım. Her çiçekten bal alma telaşındayım.
Yıllardır sizinle olan gitarınız bile başka bir üstadın elinde başka tınlayabilir. Özetle ne istediğini bilmek bazen yetmeyebilir. Kafanızda duyuma erişmek için çok fazla parametre var ve en önemlisi tuşe... HX Stomp'u sevdim çünkü pratik bir cihaz. 1-2 tane IR yükledim, presetleri ayarladım; yolculuğuma devam ediyorum. Öte yandan da analog sistemim halen duruyor ;-]
 
O zaman bana şunun cevabını ver. Eskiden o izole edilmiş odalarda Shure sm58 ile alınmış Queen kayıtları, Deep Purple kayıtları, Led Zeppelin kayıtları kadar tüyleri diken diken eden kayıtlar alabiliyor mu o dijital oyuncaklar?

Şu an önünüze Bahsettiğiniz grupların kayıtlarda kullandığı gerçek amfileri koyup çalsanız da aynı soundu alamazsınız. Aynı zamanda bir çok kayıt ünitesi / ekipmanı da işin içine girmek durumunda.
Eğer bir stüdyo imkanınız ve on binlerce dolarlık analog kayıt ekipmanlarına sahipseniz kayıtlarınızı bu şekilde yapmanız elbette güzel bir sonuç verecektir.
 
Eğer bir stüdyo imkanınız ve on binlerce dolarlık analog kayıt ekipmanlarına sahipseniz kayıtlarınızı bu şekilde yapmanız elbette güzel bir sonuç verecektir.

Aslında onunda pek garantisi yok, multi-mic. veya multi-cab. işin içine girince sırf faz problemlerini çözmek için plug-inler var. Hatırlıyorum Torpedo bile kütüphanesini genişletmek istediğinde bu konusunda bayağı bir uğraşmıştı bugünkü güvenilirliği haketmek için.

"Wall of sound" dedikleri olay bugüne gerçekten çok değişerek geldi, artık 2 mic., 1 reverb'lü günler gerçekten geride kaldı. Yurtdışındaki sağlam stüdyolarda gerçek kabin kullansalar bile kimse mikrofonlamakla uğraşmıyor, kabinleri bir köşeye yerleştirip, mikrofonlayıp, DAW'da ayarlar presetleniyor öylece bırakıyorlar ömür yetmez çünkü her grup için farklı mikrofonlamayla uğraşmak.
 
Herkesin katkısına teşekkür ediyorum.
Başlığı açan kişi olarak herkesten şunu rica ediyorum: Artık lütfen asıl konuya dönelim.
Son cümlemden alıntı yaparak hatırlatayım:
"Helix, Helix LT, HX Stomp ve HX Effects ile ilgili deneyimlerimizi buradan paylaşalım, bildiğim kadarıyla spesifik bir başlık yok bunun için".
 
Yorumlarınız için teşekkürler. En kısa sürede bir dijital ekipman edinip deneyeceğim.

(Barrios'un ricasını kırmak gibi olmasın kısa cevap veriyorum) İncelerken tavsiyem %100 gitarist kimliği değilde, kısmen bile olsa prodüktör mantığı ile denemelerinizi gerçekleştirmeniz; mesela bir stüdyo monitöründen en iyi emülasyonu kullansak bile kabindeki tını elbette çıkmayacaktır ama dinleyici için çok tatmin edici olabilir gibi...
 
Line 6 distribitörlüğü doreden cangöz müziğe geçtiğinden beri line 6 ürünleri bulmak imkansızlaştı. Ürün getirmedikleri gibi kanuni haklarını kullanarak yurtdışından getirmemizede olanak sağlamıyorlar. Bu nedenle deneyimlerimizi yazmak çok zor ;). Helix floor sahibiyim. Küçük barlardan büyük orkestra salonlarında kullandım. Biraz global eq ile oynadığımda drive ı da düşük tuttuğumda genel sounddan hep memnun kaldım. Meşhurl bir tuner problemi var. Bu konuda çok şikayet var ama ben genelde memnunum. Hatta bence oldukça hassas. Canlı performans esnasında küçük editleri yapmak çok kolay ve hızlı. Snapshot mantığı çok başarılı ve özellikle snapshot kullanırken efektlerin kuyruklarının istenildiğinde açık kalması geçişleri dahada gerçekci yapıyor.
 
Geri
Üst