Alım-satım sürecinde başınıza gelen ilginçlikler

Merhaba, bu başlık altında ürün alım-satım sürecinde başımıza gelen ilginç olayları ve gördüğünüz diğer ilginçlikleri yazabilirsiniz.

Ben siftah yapacak olursam; yakın zamanda sattığım gitarımın ilanında 'takasa kapalıdır' ve 'nakit ihtiyacı dolayısıyla satıyorum' yazmasına rağmen bir arkadaşın takas için gitar, prosesör vb.ni aşıp dövme karşılığı gitarı istemesi :)
 
Aynı arkadaşa ben de denk geldim. Kendisine defalarca güzelce ayar vermeme rağmen dönüp sürekli tekme yercesine lafı uzattı ve her seferinde ağzının payını alıp sustu daha sonra bir o kadar daha saçma cümlelerle geri geldi. Kendisiyle bir çok yerde hali hazırda dalga geçtik gördüğüm kadarıyla Turkrock kullanıcıları da bu arkadaştan payını almış :D Sırf bu başlığa yorum yapmak için üye oldum diyebilirim.

Sıfırı 6 bin lira civarı seyreden, sitede pickguardı soyulmuş olanı 3 bin lira olup benim 0 pickguardla kılıf + askı kilidi gibi aparatlarıyla 2.700'e verdiğim gitar için dövme karşılığı takas sorusuna, Olur istediğim herhangi bir 20x15 dövme + 2.600 lira karşılığı takasa tamamım diyerek counter-bullsh*it attack'ımla savurmuştum arkadaşı ilk etapta..
Konuşmanın devamında Türkiyenin en ileri gelen daha sonra amerika'da kendi stüdyosunu açmış kobaykronik tattoo'nun lafı geçtiğinde adamı sıradan olarak nitelendirip ciddiye almadığını farkettiğimde hemen instagramına bakıp tek düzgün çalışmasının 200 lira etmeyecek hamamböceği dövmesi olduğunu gördüğümde zaten arkadaşın wattkiller' mantığıyla beyin hücrelerinizin bir kısmını uyuşturarak beyin performansınızı ciddi anlamda filtreleyen bir birey olduğuna kesin kanaat getirip konuşmayı bitirdim.
 
Son düzenleme:
Bir sıkıntılı arkadaşa amfiyi satacaktım. Başka bir amfi ile benim amfim arasında kalmış. Diğer amfiyi 1400 liraya alabiliyormuş da benimkinin son fiyatı ne olurmuş diye klasik ağlama sendromlarına başladı. Ben de 1400 lira o amfinin sıfırının %70'i ediyor, benimkinin %70'i 1950 yapar (ilanda 1750 liraya koymuştum) ama hadi 1650 yapayım dedim.

Neyse sonra bu para biriktircem falan dedi, 3-5 gün sonraya sözleştik. Sonra bu, ben anadolu yakasında oturuyorum siz avrupa, ortak bir yerde buluşabiliriz değil mi dedi. Ben de denemeden mi alacaksınız dedim. Demez olayım çünkü bu mal tribe girdi, hani sıkıntısı yok demiştiniz vs vs iki saat bu malla uğraştım.

Neyse sonra bu Kadiköy'de metrobüse yakın oturuyormuş, ben de Esenyurt tarafındayım. Avcılar'da buluşalım o zaman dedim, kilometre olarak farklı ama size 1 saat sürer bana da 45 dk falan dedim. Sonra bu cevap yazmadı. 1 gün sonra cevap yazmadınız dedim. Bu mal ne dese beğenirsiniz? Hem fiyat pahalı, hem amfi sıkıntılı olabilir hem de ortak nokta bana uymuyor dedi. Çok pardon sizin ortak noktanız neresi dedim. Tam hatırlamıyorum ama Avcılar'a gelmeden 8-9 durak önce bir durak adını söyledi. Ulan zaten binmişsin metrobüse 15 dakikanın hesabını mı yapıyorsun? Ben de artık Avcılar'a gelse de bu zihniyette birine amfiyi vermeyeceğimi söyledim. Bu sefer de duygusal olma, ticarette duygusallık yoktur, son kararın mı falan diyor :D Çektir dedim yolladım elemanı en sonunda.
 
Son düzenleme:
Geçen haziran ayında ilk gitarımı alacaktım. Ankara'da ikamet ediyorum ama sevdiğim ve istediğim les paul model bir gitar olduğu için fiyatı da güzel olduğu için Mersin'den bir gitar aldım ikinci el. Satıcı bana herhangi bir sorunu olmadığı sadece sap ayarı gerektiğini söyledi ben de tamam dedim. Gitarın arkasının fotoğrafı yoktu parayı yatırmadan önce satıcıya sordum gitarın arkasında bir sorun var mı diye yok dedi adam da. Neyse aldım gitarı evde bi açtım gitarın kafasından 5. perdeye kadar arkası çatlamış sonra mahalle marangozunda yapıştırılmış. Yine de gitarı da sevdiğim için son raddeye kadar şansımı zorladım Ankara'da müzik marketlere luthierlere gösterdim hiçbirisi olumlu bir şey söylemedi tamir için. Ben de aradım satıcı adamı dedim böyle böyle gitarı iade edeceğim paramı yolla. Adam önce hatasını kabul etmedi onlar bilmiyordur falan dedi ben çalıyordum o gitarı dedi sonra zorlayınca ben seni daha sonra arayacağıma döndü olay. Her şey burada başladı aslında, aradan 1 hafta geçti watsapptan engellemiş telefonları açmaz olmuş falan. Ben de gitar parasının bir kısmını babamdan aldığım için babama da mahcup oldum. Sonra aklıma bir fikir geldi. Alım satım işlerini ben yaptığım için annemin babamın telefon numaralarını bilmiyorlardı. Ben önce kendi telefonumdan sizi dava edeceğim vesaire falan yazdım sonra annemle babamın telefonlarından da sanki avukatlarımmış gibi adama mesaj attım sayın X hakkınızda kasıtlı dolandırıcılıktan kamu davası açılmıştır vesaire hakkınızdaki davaları e-devletten öğrenebilirsiniz gibilerinde. 1 haftadır ses seda çıkmayan adam ertesi gün kardeşim parayı gönderdim diye mesaj atmış : D Bu arada adam Mersin'de ismi Hüseyin İmişçi. SX marka kızıl renk bir les paul satıyor görürseniz almayın hatta şikayet edin. Çünkü ben gitarı iade ettikten sonra da ilanı geri koymuş adam malum siteye ve satılmış başkasına. Kim bilir hangi dostumuzun gitar alma hayallerine yazık oldu.
 
Sattığım üründe paramı alamadıgım vs oldu ama en ilginci herhalde bir kere kulaklık alacaktım. Beyefendi ile her konuda anlaştık, buluşacağımız gün adam telefonlara cıkmadı. Satmaktan vazgeçtiysen söyle gitsin beni niye uğraştırıyorsun ya :D
 
Siteyle cok alakasi yok ama yeni yakin basima gelen bir macerami anlatayim.
Anneme bisiklet almaya calisiyoruz ve malum siteden biriyle yazistik. Ayni sehirdeyiz ve bisikleti gorup begenirsek parasini takdim edecegiz arkadasa. İs telefon numarasi ve bisikleti gorecegimiz yeri sorunca basladi. Arkadas cevap vermemeye basladi. Okuyor ve crvap vermiyor israrla. Baska uyeliklerle arkadaslar yaziyor ve yine telwfon istemeye gelince arkadas yine baglantiyi kesiyoe israrla :))
İlani hala duruyor ama kimseyle bulusmaya gitmiyor arkadas. İsin ilginci dolandirici desem kargo falan da tejlif etmiyor. İnsanlarla yuz yuze gelebilecej kadar kendine guveni olmayan biri sanirim..
Cok ilginc insanlar gordum bu alim satim camiasinda. Yani ruh hastasi her piyasada ayni. Sadece muzik piyasasiyla sinirli degil. İkinci el piyasaainda karsilastiklarimi yazsam roman olur :))
 
5 dakika önce başıma gelen olayı anlatıyorum. Uzun zamandır booster almayı düşünüyordum. Son zamanlarda da TC Electronic Sparka sarmıştım. Şunu belirteyim pedalına sıfırı 1200 TL civarı o yüzden 2.el bakıyorum mecbur. Malum sitede bir ilan gördüm 410 TL yazıyordu yani üçte biri fiyatına. Adama WhatsApp dan yazdım 2.eldir herhalde video var mı diye. Adam bana burası dükkan pedal sıfır diye cevap verdi. Bunun üzerine sıfırının 1200 TL olduğunu nasıl 410 a sattığını sordum yanlış bakmışım 550 olsun sana dedi. Ve video olarak da pedalın kutusunu yolladı. Pedalın kutusu yanlıştı. İzmire bir dükkan arkadaşlar burası dikkatli olun malum sitede bulursunuz adını
 
5 dakika önce başıma gelen olayı anlatıyorum. Uzun zamandır booster almayı düşünüyordum. Son zamanlarda da TC Electronic Sparka sarmıştım. Şunu belirteyim pedalına sıfırı 1200 TL civarı o yüzden 2.el bakıyorum mecbur. Malum sitede bir ilan gördüm 410 TL yazıyordu yani üçte biri fiyatına. Adama WhatsApp dan yazdım 2.eldir herhalde video var mı diye. Adam bana burası dükkan pedal sıfır diye cevap verdi. Bunun üzerine sıfırının 1200 TL olduğunu nasıl 410 a sattığını sordum yanlış bakmışım 550 olsun sana dedi. Ve video olarak da pedalın kutusunu yolladı. Pedalın kutusu yanlıştı. İzmire bir dükkan arkadaşlar burası dikkatli olun malum sitede bulursunuz adını
'taş gibi sapasağlam' mı? :)))
 
gitar temiz denip arkasında ufak bir boya kalkması olması, ama piyasanın altı fiyata aldığım için dert etmemem. Ayak üstü satan kişinin "söylemeyi unutmuşum burasında şöyle birşeyi vardı" demesi, benimde dert değil manyetikleri çalışsın klavyede kırık çıkık olmasında dert değil diyip elemanı gücendirmemeye çalışmam vs :D

kardeşim zaten ucuza veriyon dert dğl, söyle vurdum bir yere ufacık boya kalktı diye, niye temiz diyon :D
 
5 dakika önce başıma gelen olayı anlatıyorum. Uzun zamandır booster almayı düşünüyordum. Son zamanlarda da TC Electronic Sparka sarmıştım. Şunu belirteyim pedalına sıfırı 1200 TL civarı o yüzden 2.el bakıyorum mecbur. Malum sitede bir ilan gördüm 410 TL yazıyordu yani üçte biri fiyatına. Adama WhatsApp dan yazdım 2.eldir herhalde video var mı diye. Adam bana burası dükkan pedal sıfır diye cevap verdi. Bunun üzerine sıfırının 1200 TL olduğunu nasıl 410 a sattığını sordum yanlış bakmışım 550 olsun sana dedi. Ve video olarak da pedalın kutusunu yolladı. Pedalın kutusu yanlıştı. İzmire bir dükkan arkadaşlar burası dikkatli olun malum sitede bulursunuz adını
sound dizayn izmirde güvenilir bir firmadır.kendilerinden gitar ile ilgili bir çok ürün aldım.ithalatçı firma olduğu için ürünleri piyasanın çok altındadır.ürün çeşidi çok fazla olduğu için ve kurlar değiştiği için bazen ilan edilen fiyatlar güncellenemiyor.sattığı ürünlerinde arkasındadır.
 
Olay yine üstte başıma gelen olaydaki meşhur amfi ile ilgili. Başka şeyler de yaşadım bu amfiyle ilgili, artık lanetli olduğunu düşünmeye başladım. :)

Olay şöyle gelişti. Alacak olan arkadaş (forumdan bir üye) İstanbul dışında oturuyor ve buradaki abisi benden alacak amfiyi. Tam tamına 3 haftalık sancılı sürecin sonunda iş bitme noktasına gelmişti. Amfiyi de dışarıda bir yerde alacak abisi. Eve gelip deneyin talebim genelde yanıtsız kaldı, arada kaynadı gitti. Herhalde kafalarına vurup ellerinden parayı alıp kapının dışına atacağımı düşündüler. Neyse buluşacağımız günden bir gün önce bir sözleşme attı bana, abisi hazırlamış ve hukukçuymuş. Yalnız sözleşmede öyle garip yükümlülükler var ki, kendimi bir ara Blackstar firması falan sandım. Yok efendim siyah renkte, yok kullanıma uygun bulunması, kaçak elektrik ile kullanılmamış ve helal süt emmesi... :D

Satıcı amfinin tamamen orijinal olduğunu beyan eder minvalinde şeyler var, e diyorum aldıktan sonra siz parça değiştirip bizi kazıkladı deseniz ne olacak ama cevap yok. Bu işin raconu gelip denersin, bakarsın ve en fazla "alıcı bilgisi, satıcı bilgisi, seri numara ve fiyat" şeklinde sözleşmedir diyorum, yok efendim ikinci elde sözleşmeler böyle oluyormuş. İşin sonunda olay abisinin parayı tamamlayıp sıfır almasına geldi. Madem böyle tüyden nem kapıyorsunuz, en baştan sıfır alın milleti uğraştırmayın. Doğru düzgün kullanılmamış, evden çıkmamış, genelde üstü bezle örtülü yatan amfi yerine neredeyse iki kat fazla verip dore'nin standında duran "sıfır" amfiyi alsınlar, böylelerine müstahak.

Sözleşmede şöyle;

SATIŞ SÖZLEŞMESİ

Bundan sonra ‘’Sözleşme’’ olarak anılacak işbu sözleşme metni, bir bütün arz eder ve aşağıda yazılı taraflar arasında, aşağıda belirtilen tarih itibarıyla yürürlüğe girer.

Madde 1 Sözleşmenin Tarafları

İşbu satış sözleşmesi (bundan böyle ‘’Sözleşme’’ olarak anılacaktır) aşağıda belirtilen taraflar arasında imzalanmıştır.

Satıcı:
Ad Soyad
Kimlik Numarası:
Adres:


Alıcı:
Ad Soyad:
Kimlik Numarası:
Adres:


Madde 2 Sözleşmenin Konusu

İşbu Sözleşmenin konusu mülkiyeti satıcıya ait olan siyah renkteki Blackstar ID:30 TVP marka ve modeldeki kombo elektro gitar amfisinin alıcıya satımıdır.

Madde 3 Tarafların Yükümlülükleri

Satıcı satım konusu elektro gitar amfisini sözleşmenin imzalandığı yerde teslim edecektir.
Satıcı, satılanın belirtilen marka ve model özelliklerinde olduğunu ve aynı zamanda kullanıma uygun bulunup sorunsuz şekilde çalıştığını kabul ve taahhüt eder.

Alıcı, satıcının kendisine teslim edeceği elektro gitar amfisine karşılık satıcıya Türk Lirasını peşin olarak ödeyecektir.


İşbu sözleşme / / tarihinde Esenyurt/İstanbul’da iki nüsha olarak imzalanmış ve bir nüsha alıcıya teslim edilmiş, bir nüsha satıcıda kalmıştır.


Satıcı Alıcı
Ad Soyad Ad Soyad
İmza İmza
 
Ben de geçenlerde bir arkadaşımın başına gelen bir olayı anlatayım. Kendisine bulunması zor (daha doğrusu sıfır bulunan ama fiyatı 20k civarı olan) bir gitar arıyoruz. Sahip olan ve alım satım işlerine de dahil olan, yanılmıyorsam bu foruma da üyeliği bulunan bir kişide olduğunu öğrendik. Arkadaşım kendisine mesaj yoluyla ulaştı ve satıp satmayacağını sordu. Mevzubahis şahıs kendisine satabileceğini fiyat olarak da 25k türk lirası düşündüğünü söyledi. Şunu belirtmem gerek ki, bahsettiğim arkadaşım kendisine 15 dakika mesafedeki Zuhal Müzik şubesinde gitarı denedi ve ikinci eline bakmaya başladı. Şu an mağazada 20k türk lirasına sıfır alınabiliyor yani. Bunu şahısa belirttiğinde aldığı cevap şu oldu;
"25k yı hesabımda görürüm, o zaman gitarı alırsın, daha ucuz bulabiliyorsan oradan alabilirsin"
Kendisini 3 hayır, 1 "yazık lan" ile uğurladık.
 
Bana da elimde olan, sevdiğim ve piyasada bulunmayan bir cihaz için teklif gelse söylerim yüksek bir fiyat. Serbest piyasa fiyatlandırması bu, bir problem yok, ama herşeyin başı saygı, dürüstlük, nezaket ve şeffafflık derim... onun dışındaki iletişim ile ilgili sorun varsa eyvallah, orada değildim bilemem. Satıcı değilim illa istiyorsan da piyasanın üstünü isterim dese daha iyi olurmuş elbet.
 
sazcı bir abinin isteği üzerine kargo onun eline geldikten sonra parayı alacağım şekilde bir pedal satışı yapmam; pedal ona ulaştıktan sonra iki gün abinin beni saçma nedenlerle geçiştirip durması; bunun üzerine ona arama kayıtları ve mesajlar ile beraber savcılığa gideceğimi söylemem ve paranın ertesi sabah erkenden hesabıma yatması.

ama en muhteşemi de sonda: abinin parayı yolladıktan sonra "bu da sana ders olsun yeğenim, tanımadığın adamlara parasını almadan bir şey göndermezsin bir daha" :)

gerçekten ders aldım abicim sağolasın.
 
Bana da elimde olan, sevdiğim ve piyasada bulunmayan bir cihaz için teklif gelse söylerim yüksek bir fiyat. Serbest piyasa fiyatlandırması bu, bir problem yok, ama herşeyin başı saygı, dürüstlük, nezaket ve şeffafflık derim... onun dışındaki iletişim ile ilgili sorun varsa eyvallah, orada değildim bilemem. Satıcı değilim illa istiyorsan da piyasanın üstünü isterim dese daha iyi olurmuş elbet.
Yani bu yazdığınız 19.999 tl ye kadar belki bir derece mazur görülebilirdi fakat, stokta olan ürünün sıfır fiyatının 5 bin üzerini istemeyi ben iyi niyetli değerlendiremiyorum maalesef.
 
Aynı arkadaşa ben de denk geldim. Kendisine defalarca güzelce ayar vermeme rağmen dönüp sürekli tekme yercesine lafı uzattı ve her seferinde ağzının payını alıp sustu daha sonra bir o kadar daha saçma cümlelerle geri geldi. Kendisiyle bir çok yerde hali hazırda dalga geçtik gördüğüm kadarıyla Turkrock kullanıcıları da bu arkadaştan payını almış :D Sırf bu başlığa yorum yapmak için üye oldum diyebilirim.

Sıfırı 6 bin lira civarı seyreden, sitede pickguardı soyulmuş olanı 3 bin lira olup benim 0 pickguardla kılıf + askı kilidi gibi aparatlarıyla 2.700'e verdiğim gitar için dövme karşılığı takas sorusuna, Olur istediğim herhangi bir 20x15 dövme + 2.600 lira karşılığı takasa tamamım diyerek counter-bullsh*it attack'ımla savurmuştum arkadaşı ilk etapta..
Konuşmanın devamında Türkiyenin en ileri gelen daha sonra amerika'da kendi stüdyosunu açmış kobaykronik tattoo'nun lafı geçtiğinde adamı sıradan olarak nitelendirip ciddiye almadığını farkettiğimde hemen instagramına bakıp tek düzgün çalışmasının 200 lira etmeyecek hamamböceği dövmesi olduğunu gördüğümde zaten arkadaşın wattkiller' mantığıyla beyin hücrelerinizin bir kısmını uyuşturarak beyin performansınızı ciddi anlamda filtreleyen bir birey olduğuna kesin kanaat getirip konuşmayı bitirdim.
Sadece enstrüman çalan insana değil bir uğraşı kendine hobi edinmiş herkese saygım sonsuzdur. Sanat, spor, bilim; hepsinin birbiriyle bağlantılı olduğunu düşünürüm. Kişi neyle gerçekten uğraşmak isteyip zaman ayırırsa o konuda efsaneye dönüşebilir. Ama bunu sadece kendisi yapabilir.

Kıskançlığı, hasetliği, erkeklik yarıştırmayı sevmem. Özgüven sorunu yaşayan mutsuz insanların uğraşları bunlar. Maalesef rockstar olamayan 90lar çocukları da bilgisayar oyunları, bilim kurgu filmleri, deneysel müzikler falan derken zaten zekayla yanmış beyinlerini bir de hasetliğe yorunca ortaya böyle çirkin bir durum çıkıyor. Müzisyen bir arkadaş grubunda "Dövme mi demiş ahıahıahı" tarzı bi seviye... Neyse. Yine sadece kişinin kendisi bunu düzeltebilir.

Gelelim olayın aslına. İlk mesajdaki arkadaş muhtemelen benden sonra çıkan biri. Ben ilk defa dövme karşılığı enstrüman aldığımda 2017'nin ortalarındaydık. Fender klavyeli bi sx. Onu da harika bi custom perdesiz bassla takaslamıştım. İzmir ve Ankara 'da hoşuma giden her şeye yazdım. Canım istedi yazdım, tuvalete girdim yazdım, otobüse bindim yazdım, yazdım da yazdım... Elimde bi zanaat var ve bunu kullanmaya çalışıyorum niye deliriyosunuz? Sırf sen değil tunalının mafyatik dövmecileri de böyle, alışığım ben yani merak etme. Geçen süre boyunca elimden 14 gitar geçmiş. Hepsini ayrı ayrı anlatırdım da onu istek gelirse anlatmaya karar verdim hdjdjdj. 2 bass, 1 elektro davul, 1i lambalı 3 amfi, 3 pedal ve 1 prosesör edinmişim. M A Ş A L L A H !

Bunları ne kadar sevsem de bi yerde eşyadır. En kalitelisi bile bir insanın saç teli edemez. Bu takas olayında kazandığım en kıymetli şeyler tabii ki insanlar. Bu iş sayesinde Ankara'da ve İzmir'de çok iyi müzisyenlerle tanıştım. Kimisine dövme yaptım kimisinin performansını izledim. Luthier dostum oldu, kendi yaptığı gitarı verdi... Çevremde dönen kaçak bakışlardansa tabii ki böyle enerjileri daha çok seviyorum. Yaptığım işlerin portfolyo olması da durumu iyice kazanca dönüştürüyor benim için. Kendimi kimseyle yarıştırmıyorum, en iyi dövmeci ben değilim, baktığın zaman kendimi dövmeci olarak etiketlemem de zaten. Ben hala Hacettepe'de okul okuyan, bu sırada kendi yağında kavrulmaya çalışan biriyim. Beni 20 senedir full time dövme yapan adamlarla veya İstanbul'un en pr'lı dövme oluşumlarından biriyle yarıştırmaya çalışmak garip geliyor. Fakat kendi işlerimin arkasındayım, çünkü bu benim ve elimden gelenin en iyisini sunmaya çalışırım. İnsanlar da bu yüzden karşılığını veriyorlar zaten.

Uzattım biraz ama bu kadar anlatma nedenim sanki hayatımı biliyormuş gibi konuşmayı kendinize hak görmeniz değil sadece, tüm bu rahatsızlık duyan arkadaşlara topluca bir yanıt vermek istemem.

NOT: İşlerime instagramdan bakabilirsiniz, özellikle enstrüman vermek isteyenler... En kötü tanışmış oluruz.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler