10 senelik antiteorist

Merhaba arkadaşlar, kendimle ilgili bir kaç problemden bahsetmek ve naçizane fikirlerinizi ve yardımlarınızı almak istedim. Öncelikle gitara 2009 senesinde amcamın beni müziğe başlatmak için aldığı klasik gitarla halk eğitim merkezlerinde birinde başladım. Bilirsiniz 10 akorla 100 şarkı “dersleri” (!). Velhasıl o zamanlar henüz 10 yaşında, metal müzikle henüz tanışmamış genç bir delikanlıydım. Kurs bitiminde çoğu kişi gibi gitarı kilere kaldırdım. Sonra hayatımı değiştiren o muhteşem olay yaşandı. Amcamın evinde CD’leri karıştırırken “manowar” adlı muhteşem grupla tanıştım. Artık zehri almıştım, damarlarımda dolaşıyordu. O günün akşamına babama dedimki ben ruhumu burda buldum... hemen bir hafta sonra elektro gitar alındı falan derken hoooop on yıl geçmiş. Bu süreç içerisinde hiçbir ders almadım. Sadece tablara çalışarak ve büyük gitaristlerin videolarını izleyerek tekniklerini öğrenmeye çalışarak geçti. Şu an da ise tam profesyonel bir gitar aldım ve artık içimdeki ateşi durduramıyorum, kanım sahneye çıkmadığım her gün çekiliyor. Dediğim gibi teori ve gam bilgim dar bir alandan ibaret. kendimi nasıl sahneye hazırlayabilirim dostlar ? Okuyan herkese teşekkür ederim :)
 
Öncelikle şöyle belirteyim büyük ihtimalle solo gitarist olma yolundasın. Solo çalacaksan gamları adın gibi bilmen gerek. En azından pentatonik, Blues ve naturel gamları. Türkçe doğru dürüst kaynak olmadığı için udemy'den birkaç kurs araştırman güzel olur. Evde şarkıların üzerine çalarak kendini geliştirebilirsin.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Öncelikle şöyle belirteyim büyük ihtimalle solo gitarist olma yolundasın. Solo çalacaksan gamları adın gibi bilmen gerek. En azından pentatonik, Blues ve naturel gamları. Türkçe doğru dürüst kaynak olmadığı için udemy'den birkaç kurs araştırman güzel olur. Evde şarkıların üzerine çalarak kendini geliştirebilirsin.
Tavsiyelerin için teşekkürler. Udemy haricinde Deniz Sayman’ın kursları hakkında ne düşünüyorsun faydası olur mu ?
 
Gam ezberlemeye çalışmaya boğulmadan asıl ilk yapacağanız şey can kulağıyla, hayatınızın en önemli şeyi gibi konsantre olarak bol bol dinlemek. Nice müzisyen(!) tanıyorum, dinlemeyi bilemeden bütün gün gam, solo çalışıp sonrasında en basit ritmi çalamayan, en basit melodileri algılamaktan aciz ve sahnede çalmanın tavrını anlamaktan uzak hale geliyorlardı. Bütün o nüansları, incelikleri algılamanın tek yolu çok iyi dinlemek, başka bir yolu maalesef yok. Sonrasında o gamlar vs ancak bir anlam ifade etmeye başlıyor.
 
Gam ezberlemeye çalışmaya boğulmadan asıl ilk yapacağanız şey can kulağıyla, hayatınızın en önemli şeyi gibi konsantre olarak bol bol dinlemek. Nice müzisyen(!) tanıyorum, dinlemeyi bilemeden bütün gün gam, solo çalışıp sonrasında en basit ritmi çalamayan, en basit melodileri algılamaktan aciz ve sahnede çalmanın tavrını anlamaktan uzak hale geliyorlardı. Bütün o nüansları, incelikleri algılamanın tek yolu çok iyi dinlemek, başka bir yolu maalesef yok. Sonrasında o gamlar vs ancak bir anlam ifade etmeye başlıyor.
O zaman sahnede o şarkının transpoze edilmesi gerektiğinde napıyor bu kulak müzisyenleri?
 
O zaman sahnede o şarkının transpoze edilmesi gerektiğinde napıyor bu kulak müzisyenleri?
Her şeyin bir sırası var. Sahnede bir anda şarkı transpoze etmek sadece gam öğrenmekle de olmuyor. Sahnedeki herkesin aynı seviyede bilgiye, deneyime ve "kulağa" sahip olması gerekir. duyamayan, algılayamayan birinin sahnede zaten işi olamaz.

Bunun ötesinde sadece dinleyin demiyorum, her şeyin başı çok iyi bir dinleyici olmaktan geçiyor diyorum. analiz ederek, her notayı, zamanı, boşlukları, dinamikleri, ses yüksekliği dğeişimi vs. gibi nüansları iyice anlamaktan bahsediyorum. Yalnızca gam çalışmak bunları öğretmez. Gam çalışmayın demiyorum. Bahsettiğim şey çok daha temel, sanırım şimdi daha çıklayıcı olabilmişimdir.
 
Geri
Üst