Schecter Blackjack Sls ve Ibanez Rg2550z hakkında

Merhabalar,yakın zamanda yeni bir gitar almayı düşünüyorum.5 yıldır Schecter Hellraiser ve Hellrasier Special kullanıyorum ve Ibanez'in üst seviye bir gitarını hiç denemedim,şu anda küçük bir şehirde oturuyorum ve şimdilik maalesef deneme imkanım da yok.
Blackjack almak güvenli liman olacak gibi ancak Rg2550z de aklımı çeldi açıkçası (Özellikle maple olanı).Aklıma takılan birkaç şey var, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Birincisi Rg2550z üstündeki Dimarzio/Ibz manyetikler genelde çok beğenilmemiş,ben de beğenmezsem bunları Crunchlab-liqufire ve ya başka manyetiklerle değiştirmek mi mantıklı olur,yoksa Blackjack alıp manyetiklerle hiç uğraşmamak mı?
İkincisi de Ibanez'in bazı maple prestige gitarlarında sap işçiliğinin kötü olduğu hakkında yorumlar okudum.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Genelde lead çalmak için alacağım ve alçak tek yüksekliği ve sap rahatlığı birinci önceliğim.
Şimdiden teşekkürler.
 
Ibanez lead gitar için fazlasıyla iyi bence. Özellikle sapı ince ve çalması rahat. Köprüsü Schecter'den daha iyi bir köprü. Gerçi Ibanez fanları Edge Zero köprüleri sevmiyorlar fakat kendince artıları var double stop bendlerde ton dışına çıkmaması gibi. Bana göre Ibanez alıp manyetik değiştirirsen cidden üst seviye bir gitarın olur.
 
Dmz/Ibz manyetikler benim kulağıma biraz karaktersiz gelir ama canlılık, kullanışlılık olarak (hitab ettikleri tını için) sıkıntılı değiller. Zevklerine uydurmak için genelde köprüyü değiştirip sapı bırakır kullanıcılar. Çaldığım rg2550'lerde bahsettiğin sıkıntıyı hiç farketmedim, gerçi çoğu mağazada denenmişti.

Schecter'lara alışıksan ama sap profili ibanez'in oldukça farklı, aynı model olmasa bile bir şekilde Japon bir ibanez karar vermeden önce mutlaka dene derim.
 
Ibanez lead gitar için fazlasıyla iyi bence. Özellikle sapı ince ve çalması rahat. Köprüsü Schecter'den daha iyi bir köprü. Gerçi Ibanez fanları Edge Zero köprüleri sevmiyorlar fakat kendince artıları var double stop bendlerde ton dışına çıkmaması gibi. Bana göre Ibanez alıp manyetik değiştirirsen cidden üst seviye bir gitarın olur.
Teşekkür ederim.Edge Zero neden sevilmiyor acaba?Duyduğuma göre akort kararlılığı daha yüksek ve yaylı sistem olması vs daha kullanışlı gibi görünüyor.
 
Dmz/Ibz manyetikler benim kulağıma biraz karaktersiz gelir ama canlılık, kullanışlılık olarak (hitab ettikleri tını için) sıkıntılı değiller. Zevklerine uydurmak için genelde köprüyü değiştirip sapı bırakır kullanıcılar. Çaldığım rg2550'lerde bahsettiğin sıkıntıyı hiç farketmedim, gerçi çoğu mağazada denenmişti.

Schecter'lara alışıksan ama sap profili ibanez'in oldukça farklı, aynı model olmasa bile bir şekilde Japon bir ibanez karar vermeden önce mutlaka dene derim.
İnternetten incelediğim kadarıyla bana da biraz öyle geldi,kötü değiller ama biraz karaktersiz gibiler.Denemeden olmayacak galiba haklısınız,fırsat bulunca deneyeceğim,teşekkür ederim.
 
İnternetten incelediğim kadarıyla bana da biraz öyle geldi,kötü değiller ama biraz karaktersiz gibiler.Denemeden olmayacak galiba haklısınız,fırsat bulunca deneyeceğim,teşekkür ederim.
RG2550 çok daha hafif ve çok daha hızlı bir klavyeye sahip.
Ancak ben şu anki kafam olsa kesinlikle Blackjack SLS derim. Acı ama gerçek: İyi bir Kore Schecter resmen Japon Ibanez'i dövebiliyor. Hele hele maple saplı Ibanez RG'lerde çok dikkatli olun derim.
 
RG2550 çok daha hafif ve çok daha hızlı bir klavyeye sahip.
Ancak ben şu anki kafam olsa kesinlikle Blackjack SLS derim. Acı ama gerçek: İyi bir Kore Schecter resmen Japon Ibanez'i dövebiliyor. Hele hele maple saplı Ibanez RG'lerde çok dikkatli olun derim.
Benim de o konuda terreddütüm vardı,maple saplı rglerde ne gibi problemler gördüğünüzü söyler misiniz acaba?
 
2006'dan 2 sene öncesine kadar rg2550 benim de hayallerimi süslüyordu. 2008'de Edge Zero geleceğini öğrendiğimde başta yadırgamıştım. Sonraları hoşuma gitmeye başladı. Şimdi ise hem şahsen zero point'ten sıkıldım hem de rg2550z de dahil birçok edge zerolu modeli üretmeyi bıraktılar. Japon üretimlerde Edge köprülere yer vermeye başladılar. Bir de Premium RG1070 diye bir modelde Gold Edge takmışlar da Türkiye'de henüz göremedim.
 
Klavye işçiliği berbattı. Üstelik, perdelerdeki cızlamalar anlaşılmasın diye teller fabrika çıkışından yüksek tutulmuştu. Ucuz bir Çin malı gitar gibiydi. Gözlerime inanamamıştım.
Tel değişikse o gitarın kesin bir hikayesi vardır, katekulle gibi yani çünkü fabrikada (hele japonya'dan) uğraşmazlar öyle birşeyle. Aslında mağazada tel değişimi çok yüksek fiyatlı akustik/elektrolarda olabilen birşey envanterden hemen çıkamadıkları için ama o fiyat aralığındaki rg'lerde olursa bana şüpheli geldi.
 
Tel değişikse o gitarın kesin bir hikayesi vardır, katekulle gibi yani çünkü fabrikada (hele japonya'dan) uğraşmazlar öyle birşeyle. Aslında mağazada tel değişimi çok yüksek fiyatlı akustik/elektrolarda olabilen birşey envanterden hemen çıkamadıkları için ama o fiyat aralığındaki rg'lerde olursa bana şüpheli geldi.
Normalde benim de aklıma meselenin münferit olabileceği gelirdi. Ama yabancı forumlarda da o dönemde benzer bir gözlem okuyunca doğal olarak fikrim değişti. Daha önce o kadar kötü bir RG Prestige hiç görmemiştim, sonra da görmedim. Ama başka maple klavye 2550 de test etmedim.
 
RG serisinden diğer gitarları ve Blackjack Sls C1 modelini bolca denedim ve çaldım. Sls'ler pek geniş karakterli gitarlar değiller, bana böyle genelde düşük akortlarda takılan, metalcore, death metal, djent gibi işleri sevenler için uygun bir gitar gibi geliyor. Rg ise metalin her türünde gitaristler tarafından çalınmış ve benim gördüğüm kadarıyla da tümüne uygun bir gitar. Manyetik değişimiyle her şeyi yapabilirsin. Ama Blackjack'teki o set-thru neck olayı bazı türlerde gereken tiz ağırlıklı tonu almanı engelleyecek, ses daha boğuk, bass ve mid ağırlıklı olacak. Tizlerin kaybolabilir, hele de üstündeki Blackout'larla. Yani her yola gelmez bir gitar. Sapı sana ince gelmiyorsa RG serisinden bir gitarı öneririm. Niye RG2550 demedin diye bir soru soracak olursan cevabım: o gitarı yeterince uzun süreler denemedim. Ama ben bir RG570 kullanıcısıyım, her şeyiyle çok güzel bir gitarı. Köprüsü Original Edge, Edge Zero'lardaki gibi sertlik ya da "tondan yeme" gibi durumlar yok. Çok memnunum, gayet stabil çalışıyor. RG2550'lerden daha eski bir seri, ikinci elde bulabilirsin. Bir de Genesis Collection adında geçen yıl ürettiler bu rg570'leri, bendeki rg570 ile aynı değil tüm özellikleri. Bu RG serisinin en büyük eksikliği bence manyetikleri. Metal çalmak için biraz fazla ruhsuz ve yavan kalıyorlar, çıkışları da biraz düşük gibi metal manyetiklerine göre. Ama o sorunu da manyetik değiştirerek çözebilirsin ki şuan ikinci elde bulacağın rg550-570-1550-1570'lerin çoğunun manyetiğinin DiMarzio'lar ile değiştirildiğini göreceksin. Benim gitarımda da DiMarzip CrunchLab ve LiquiFire var. Bu manyetiklerle kendi sertlik anlayışıma göre Sls C1'deki Blackout'lardan daha sert bir ton elde edebiliyorum. Daha kemikli, daha doğrudan kükreyen bir ton. Blackout'lar ile tam ters karakterde diyebilirim. Ona rağmen gitarı gözden çıkarmış bulunmaktayım. Sapı, daha doğrusu sap şekli pek hoşuma gitmiyor bu eski rg'lerin, ama tam tersine yukarıda da yazdıkları gibi geneli de sapını çok sever bu gitarların. Benim elime küçük ve biraz fazla ince geliyor. Böyle bir sorun hissetmiyorsan bence RG serisinden bir Japon'a 2. elde ya da sıfır olarak şans vermelisin.
İzmir'deysen benim gitarı deneyebilirsin, satılık ta aynı zamanda.
Bol şanslar.
Baya uzun yazmışım. Umarım kafandaki soru işaretlerinden bir kaçını yok etmişimdir.
 
Benim RG3250MZ'nin akçaağaç klavyesi terk kelimeyle mükemmel doğrusu. Fretlerde tek bir noktada bile seviye farkı yok, ki fabrika haliyle duruyor fretler. Bir RG prestige daha var bende, 2003 RG2570EX, ondaki zero edge değil ancak iki gitar arasında zero köprünün dezavantaji olabilecek en küçük bir sustain farkı veya tonal kayip hissetmiyorum (ıkisinde de aynı Dimarzio manyetikler var), hatta 3250 hafifçe daha iyi sustaine sahip diyebilirim, muhtemelen biraz daha kalın sapından dolayı. Zero'nun tremolosu birazcık daha sert ama arkadaki barı çıkarınca iki köprü de aynı kıvamda oluyor.

Kısacası ben RG prestige'de bir kalite problemi yaşamadım. Ayrıca Berdin123'e katılıyorum, Blackjack SLS neredeyse sadece metal müziğe göre bir gitar ve clean crunch tonlarinda Ibanez cok daha üstün. Ben metal muzik disi da calisacaksam kesinlikle Dimarzio/Ibz manyetikleri Blackout'lara tercih ederim. O nedenle salt superstrat tipinde gitarlar olarak karsilastirilabilse de tarz olarak Ibanez'in yelpazesi daha geniş.

Son olarak Ibanez RG Japon Schecter'a göre hem daha hafif hem de daha titreşken (çoğu zaman diyeyim). Ama tabii mojo da önemli faktör. Bazi gitarlar var aşık olursun, bazılarına bir türlü ısınamazsın.
 
RG serisinden diğer gitarları ve Blackjack Sls C1 modelini bolca denedim ve çaldım. Sls'ler pek geniş karakterli gitarlar değiller, bana böyle genelde düşük akortlarda takılan, metalcore, death metal, djent gibi işleri sevenler için uygun bir gitar gibi geliyor. Rg ise metalin her türünde gitaristler tarafından çalınmış ve benim gördüğüm kadarıyla da tümüne uygun bir gitar. Manyetik değişimiyle her şeyi yapabilirsin. Ama Blackjack'teki o set-thru neck olayı bazı türlerde gereken tiz ağırlıklı tonu almanı engelleyecek, ses daha boğuk, bass ve mid ağırlıklı olacak. Tizlerin kaybolabilir, hele de üstündeki Blackout'larla. Yani her yola gelmez bir gitar. Sapı sana ince gelmiyorsa RG serisinden bir gitarı öneririm. Niye RG2550 demedin diye bir soru soracak olursan cevabım: o gitarı yeterince uzun süreler denemedim. Ama ben bir RG570 kullanıcısıyım, her şeyiyle çok güzel bir gitarı. Köprüsü Original Edge, Edge Zero'lardaki gibi sertlik ya da "tondan yeme" gibi durumlar yok. Çok memnunum, gayet stabil çalışıyor. RG2550'lerden daha eski bir seri, ikinci elde bulabilirsin. Bir de Genesis Collection adında geçen yıl ürettiler bu rg570'leri, bendeki rg570 ile aynı değil tüm özellikleri. Bu RG serisinin en büyük eksikliği bence manyetikleri. Metal çalmak için biraz fazla ruhsuz ve yavan kalıyorlar, çıkışları da biraz düşük gibi metal manyetiklerine göre. Ama o sorunu da manyetik değiştirerek çözebilirsin ki şuan ikinci elde bulacağın rg550-570-1550-1570'lerin çoğunun manyetiğinin DiMarzio'lar ile değiştirildiğini göreceksin. Benim gitarımda da DiMarzip CrunchLab ve LiquiFire var. Bu manyetiklerle kendi sertlik anlayışıma göre Sls C1'deki Blackout'lardan daha sert bir ton elde edebiliyorum. Daha kemikli, daha doğrudan kükreyen bir ton. Blackout'lar ile tam ters karakterde diyebilirim. Ona rağmen gitarı gözden çıkarmış bulunmaktayım. Sapı, daha doğrusu sap şekli pek hoşuma gitmiyor bu eski rg'lerin, ama tam tersine yukarıda da yazdıkları gibi geneli de sapını çok sever bu gitarların. Benim elime küçük ve biraz fazla ince geliyor. Böyle bir sorun hissetmiyorsan bence RG serisinden bir Japon'a 2. elde ya da sıfır olarak şans vermelisin.
İzmir'deysen benim gitarı deneyebilirsin, satılık ta aynı zamanda.
Bol şanslar.
Baya uzun yazmışım. Umarım kafandaki soru işaretlerinden bir kaçını yok etmişimdir.
Detaylı yorumunuz için teşekkür ederim.İzmirde değilim maalesef yine de teşekkürler.
 
Üst