Backing track üzerine solo

Merhabalar. Şu sıralar müzik teorisi üzerine çalışıyorum. Aklıma takılan bir yer var.

A minör backingtrack üzerinde çalmak istiyorsan sadece A minör gamının içerdiği notaları mı kullanmak zorundayız?

Backing track:
Chord progression - || Am|Am|Am|Am Dm|Dm|Am|Am F|E7|Am|E7||
 
Elbette hayır ama blues gamı, mod.lar gibi konuları okuduktan sonra bence sorularını paylaşmaya başla. Süreçte zaten backing trackler (bence) zaten teori hakimiyeti pekiştirmekten çok melodi/şarkı yaratabilme olgunluğu elde etmekte daha faydalı.

Merakını gidermek için ama istersen farklı youtube kanallarını araştır, kimisi çünkü (tavsiye olarak) bazı fretboard resimleri paylaşıyor yardımcı olabilecek;
 
H
Merhabalar. Şu sıralar müzik teorisi üzerine çalışıyorum. Aklıma takılan bir yer var.

A minör backingtrack üzerinde çalmak istiyorsan sadece A minör gamının içerdiği notaları mı kullanmak zorundayız?

Backing track:
Chord progression - || Am|Am|Am|Am Dm|Dm|Am|Am F|E7|Am|E7||
Hayır, ancak bu sorunun yantını detaylı olarak vermek o kadar kolay değil. Bir akor dizisi üzerine çalınabilecek pek çok şey vardır ve mesele hiç bir zaman sadece tek bir dizi ile sınırlı değildir.
Çok basit bir yol gösterme olması açısından şu bilgiyi vereyim: Solonuzun içeriğinde farklı akorlar sırasında o akorların seslerine öncelik vermek solonuzu çok daha anlamlı bir hale getirir. Sizin verdiğiniz örnekte bu özellikle E7 akoru için önem taşır. E7 akorundaki G diyez sesi A minör dizisinde bulunmaz. Ama sizi bu sesi E7 üzerinde iken eklerseniz o akorun özelliğini duyurmuş olursunuz. O akor üzerine çalınabilecek bir sayfa şey yazılabilir aslında ama başlangıç için dediğim şey yeterli.
Tek tek her bir akorun hakkını vererek çalabilmek zaman alan bir beceridir ve daha çok caz müziğinin yaklaşımlarında yeri vardır. Başlangıç olarak klavyede (dizi şekillerine ek olarak) bu akor dizisinde geçen her bir akorun seslerini tek tek çalmayı ve öğrenmeyi hedefleyebilirsiniz. Uzun vadede bu çok fark yaratır.
Tona ait olmayan sesleri kullanmayı öğrenmek de yine özellikle caz-fusion teorisinden öğrenebileceğiniz bir konu, ama öncelike sadece tona ait olan doğru sesleri çalabilmekle başlayın derim. Acele etmeyin bu konuda. Her tonda rahatlıkla çalabilir hale gelmeden buna heves etmek doğru değil bence.
 
Herkese teşekkür ederim. Önceliğim gam, mod gibi kavramları detaylı öğrenip, sonra bu doğaçlama işine girmek olacak o halde.
 
Herkese teşekkür ederim. Önceliğim gam, mod gibi kavramları detaylı öğrenip, sonra bu doğaçlama işine girmek olacak o halde.
Bence bir taraftan çalmaya devam edin ve kulağınızı kullanın. A minör pentatonik dizisini mutlaka biliyorsunuzdur, ona başka notalar eklemeyi düşünün. Bence doğaçlama konusunda yapılan en büyük hatalardan biri önce çalışıp sonra çalmayı denemek. Oysa kulağınızla da pek çok şeyi yakalayabilirsiniz, işin teorsini öğrenince de neyi neden yaptığınızı daha iyi öğrenme fırsatı bulursunuz. O nedenle doğaçlama çalmaya ara vermeyin, ama şimdilik tonun içerisinde kalmakla yetinin. Kulağınız zaten yanlış notayı duyduğunda size söyler. Bu duygu geliştikçe de doğaçalama becerisi gelişir. TOn içinde kalmayı başaramaıyorsanız istediğiniz kadar teori öğrenin, tek başına bir işe yaramaz. Çünkü teori tek başına klavye hakimiyeti ve pratik kulak becerisi kazandırmaz. Bunlar ancak bol bol çalarak kazanılır.
 
Kusura bakmazsanız anlamadığım noktayı sormak istiyorum.
Mesela La minör pentatonic gam üzerinden solo atarken gama dahil olmayan notaları ekleyebilir miyiz?
 
Üst