Analog Pedal Mı, Prosesör Mü?

Analog Pedal Mı, Prosesör Mü?


  • Toplam oy veren
    19
soulwalker demiş ki:
valla artık ikisinide düşünüyorum ben. kayıtta proc, kayıtdışı analog kullanmaya karar verdim. birinden birini seçemiyorum.

Hocam kayıtta processor sahnede analog demişsin..

bunun normalde tam tersi olması lazım processor ile kayıda girilmez girilsede dijitale dijital efektlerle girersen pek hoş bi sonuç alamassın..

kolay gelsin
 
erginnn demiş ki:
BLaCK_MaGiC86 demiş ki:
Bu arada erginn,

Ne model amfi kullandığını merak ettim...?

Kullandığım amfi Laney MXD65 ;

neden diyeceksin .. Bu Amfinin clean kanalı kadar güçlü başka bi amfi görmedim.. tabi tüplü ve lambalı amfilerin yerini tutmaz ama clean kanalı beni tatmin eden bir amfi preamp katına gerek duymadığımdan başka bi amfiyede gerek duymuyorum ama yakında bi fender fm210 ama gibi düşüncem var


Ben de kullandım Laney'i, gerçekten çok tatminkar clean tonları var...

Fender için iyi düşün derim, sonuçta kalite olarak pek bir gelişme olmayacak, hatta hoparlör çapı 10 inçe düşünce Laney'den sonra hüsran olmasın... :)
 
Processor kullanıyorum ve gayet memnunum.Analog'un fazla alengilli oldğunu düşünüyorum şimdilik, kafamda belli bir ton yok, çaldığım grupların tonlarına yakın tonlar almak istiyorum ki farklı türler de çaldığım için bu işin altından analog ile kalkmam mümkün değil.

Ama iş profesyonelliğe doğru giderse, analog mu yoksa processor mü diye sorulursa, efekt pedallarım (delay, chorus ve wah) analog olur drive'ı amfiden alırım diye cevaplarım.
 
Kaydın profesyoneli amatörü yoktur yahu. Albüm kaydı hep profesyonel bir iştir. Yapılan şey ticari birşey çünkü. Eğer bir kayıt işi yapmayacaksanız zaten 1000 lerce dolara amp ve pedal almanın ne anlamı var :)

Eğer imkan varsa amp+cab+fx şeklinde mikrofonlayarak yapılan kayıt en güzeli tabi ki. Yani stüdyonuzda envayi çeşit ekipmanınız varsa. Ama yoksa processorleri tek geçerim. O kadar pedalı birbirine bağla, sinyali baştan sona kirlet, elinde sadece 1-2 çeşit drive olsun, 1 tane reverb 1 tane chorus olsun. Çok kısıtlı olur. Ha elinizde 10 çeşit reverb pedalı, 100 lerce FX varsa yaparsınız güzel kayıt.

Sonuç olarak iki seçenek de nerdeyse aynı kapıya çıkıyor. İkisini de yapmış biri olarak kullanım kolaylığı ve pratikliği açısından digital kayıt bence daha uygun. 1 ay boyunca albüm kaydında eğer ekipman ayarlarınızı sabit tutabilecekseniz ( mikrofon pozisyonları, amp ayarları, kayıt odası akustiği vs) o zaman biraz daha güzel sonuç alabilirsiniz.

Zaten bütün enstrumanlar ne olursa olsun bir şekilde tekrar tonlanacak mixlenirken.
 
Ben yakında pod x3 live alcam.
Mt2 artı başka bir pedaldan driveları almayı geri kalan şeyler için x3'ü düşünüyorum.
Bu şekilde sistem kuran var mı?
Memnun olan var mı? :)
 
Analog drive dan kastın 50 dolarlık stompboxlarsa geç onları :) Eğer ampli drive ı ise zaten GT8 i efekt için almak saçma olur.

X3 live bence gt8 den daha başarılı bir alet. Gerçekten amp tonuna en yakın alet diyebilirim.
 
Hayır olur mu 50 dolarlık Stompbox? Drive ı GT8 den alırım daha iyi! :) Şöyle ki, mesela drive için Boss MT-2 veya SD-1 alıp, efekt için GT 8 kullanmak mı, direk X3 Live almak mı daha mantıklı sence? X3 kullanmadım henüz, aslında İzmir'de olsan misafirin olurdum bi ara, kurcalardım biraz :D: D
 
PeeeDeee demiş ki:
Hayır olur mu 50 dolarlık Stompbox? Drive ı GT8 den alırım daha iyi! :) Şöyle ki, mesela drive için Boss MT-2 veya SD-1 alıp, efekt için GT 8 kullanmak mı, direk X3 Live almak mı daha mantıklı sence? X3 kullanmadım henüz, aslında İzmir'de olsan misafirin olurdum bi ara, kurcalardım biraz :D: D

MT2 sevdası nedir? ben gitarı aldığım günden (hatta daha önceden) beri evde MT2 kullanıyorum (processor aldım artık kullanmıyorum mt2 ) fakat enteresan bir cırtlaklığı var.GT8 de daha güzel drive tonları vardır bence.
 
eğer bol gainli tonlar yada şöyle söyleyim full gainli tonlar kullancaksan pod iyi bi tercih ama aynı zamanda bi ts9 drive ı almak çok zor geliyrdu bana çünkü yoktu
 
RestlessOblivion demiş ki:
kafa+kabin ya da aynı derecede bi combonun önüne hiçbirşey geçemez. bende sattım elimde ne var ne yok kafa+kabin ya da bi combo bakıcaz artık.

evet sağlam bir amfinin önüne hiçbirşey geçemiyor belki ama bu başlıkta prosesör diyen insanların çoğunda baya sağlam amfiler var, dikkatini çekerim :) sağlam bi lambalı preamp, power amp ve sağlam bi kabinden çıkacak ton süper olsa da kullanabileceğin yerler malesef çok kısıtlı.
 
Rezil oldum valla!! :oops: ben fiyat için konuşmuştum, 50$ lık drive almam diye, ancak gt-8 in drivelarının mt-2 den iyi olduğunu bilmiyordum gerçekten. Peki siz ne tavsiye edersiniz,yani gt-8 in yanına en iyi yakışacak drive pedalı nedir? Tonebone Plexitube istiyorum aslında, ama fiyat.. :( :( MXR ZW-44 nasıl olur, yoksa o da mı 50$ lık stompbox? :)
 
obican demiş ki:
RestlessOblivion demiş ki:
kafa+kabin ya da aynı derecede bi combonun önüne hiçbirşey geçemez. bende sattım elimde ne var ne yok kafa+kabin ya da bi combo bakıcaz artık.

evet sağlam bir amfinin önüne hiçbirşey geçemiyor belki ama bu başlıkta prosesör diyen insanların çoğunda baya sağlam amfiler var, dikkatini çekerim :) sağlam bi lambalı preamp, power amp ve sağlam bi kabinden çıkacak ton süper olsa da kullanabileceğin yerler malesef çok kısıtlı.

Kesinlikle kafa+kabin gib olmuyor hiçbirşey ama o da sadece evde ve ciddi kayıtta kullanılabiliyor malesef, taşıması büyük dert. :( Para olsa işte... :( :(
 
PeeeDeee demiş ki:
Rezil oldum valla!! :oops: ben fiyat için konuşmuştum, 50$ lık drive almam diye, ancak gt-8 in drivelarının mt-2 den iyi olduğunu bilmiyordum gerçekten. Peki siz ne tavsiye edersiniz,yani gt-8 in yanına en iyi yakışacak drive pedalı nedir? Tonebone Plexitube istiyorum aslında, ama fiyat.. :( :( MXR ZW-44 nasıl olur, yoksa o da mı 50$ lık stompbox? :)

ya şahsen hiç bi prosesörün önüne ayrı bir drive pedalı koyarak denemedim, ama şöyle bir deneyimim oldu:

pod xt live kurcalıyorduk bir arkadaşla. mekan bir stüdyo, gayet sesi açarak deniyoruz yani. eğer tonları beğenirse alacaktı arkadaş. işte ilk başta mixere girdik, güzel alet. baya bi kurcaladık kendi tonlarına baktık, kendimiz ton yazdık falan. yani o haliyle çık konsere, gayet tatminkar. stüdyoya git, gayet idare eder. şikayet etmezsin kötü ya tonum diye. sonra amfiye fx returnden girdik, amfi fender stage 112SE, 130 watt combo bir amfi. biraz daha güzelleşti tonlar, ama esas sebebi mixerin ve mixere bağlı kolonların kalitesizliği. yani amfiyi mikrofonlamaya falan değmezdi o aradaki fark, mixerde adam gibi kolon olsa. işte bi yandan hala ton yazıyorum ben, arkadaş gitar çalıyo sadece bana bakmıyo bile. sonra birşey yaptım, arkadaş "hah dur abi bu süper oldu ya" dedi. hakikaten ton çok daha canlı, dinamik ve kulağa hoş gelir olmuştu. yaptığım şey ise fender amfinin clean kanalına low inputtan girmekti :)

bir başka deneyim ise, bir gün arkadaşın konserine gittim, XXL isimli grup. Dorockta çalıyorlar. gitarda emrah var(Emrah Canayakın). gayet hayvan, gayet güzel bir metal tonu. sonradan setup ı sordum. gitardan sansamp GT-2 ye girip ordan mesa drive ı açıyor. oradan pod 2.0 a giriyor, podda ise mesa clean var.

iki örnekte de gördüğün üzere önce distortion, sonra clean ton veren bir alet var. gt-2 ve pod 2.0 gerçekten süper bir ton yakalamıştı. ordan bir de mg100 kafaya giriyodu ama fx returnden giriyo olması lazım, emin değilim bir daha sorarım. ancak bu şekilde yaptığında drive ın kökten değişmiyor, sadece karakter kazanıyor. tam anlatması zor, denemeni tavsiye ederim. ben de peavey amfimden drive alıp triac üzerinden mesa clean veya fender clean ile denemeler yaptım, cidden sağlam oluyor ton.

ama yine de unutma en başta söylediğimi, pod u mixere girdiğimizde de gayet tatmin ediciydi sonuç. sonraki hali çok daha iyi olsa da o haliyle bile rahatça konser verirsin, provaya gidersin. ve çok da pratik olur.
 
Geri
Üst