Analog Pedal Mı, Prosesör Mü?

Analog Pedal Mı, Prosesör Mü?


  • Toplam oy veren
    18
Bence çok da öyle muhteşem bir sound yakalamaya çalışmamak lazım. Yani POD gibi aletler gayet yeterli. Öyle albümde duyduğunuz tonlarla ve ya live konser kayıtları ile kullandığınız tonları kıyaslamayın. Sadece duyduğunuz gitar sesi değil o gitarların parça içindeki konumu itibariyle ortaya çıkan gitar önemli. Tek başına süper gelen bir gitar kayıtta sönük kalabilir.

Ben hayat boyu hiç stompbox kullanmadım. Crate Kafa kabin amplinin gerçek drive soundu ile çaldım uzun süre. Tadından yenmiyor :)
 
Ehehe ama satıyoruz aleti işte. Napalım durumlar bunu gerektiriyor. Feci bir alet ama kıymetini bilen yok. Varsa yoksa AVT, TSL diyor millet :)
 
merhabalar.günlerdir bu sorunun üzerine düşünüyorum.gt-8 kullanıyorum yaklaşık 1 senedir.ancak şöyle bi sorun çıktı karşıma:
kendimin öle aşmış bi amfisi yok,zaten aşmamış da yok :) almaya ve taşımaya imkanım da yok(malum öğrenciyim ve yeterince yüküm var).gt8 i evde bilgisayarda,farklı stüdyolarda farklı amfilere ve çaldığım barda yine farklı bi amfiye bağlıyorum.elde ettiğim sonuçlar hep farklı farklı oluyo haliyle ayarlama çalışmaları birsürü sıkıntı.tabi bi de araştırmalar ve kurcalamalarıma rağmen gt8i adam gibi kullanabildiğimi düşünmüyorum yani yeterince verim alamıyorum.
gt8 i satıp analog kurmayı düşünüyorum şu sıralar.Biçok amatör grup gibi bizde çeşitli türlerde müzik yapıyoruz atıyorum duman da yer alıyo repertuarımızda,pentagram da,metallica da...çok çeşitli efektler kullanmadığımı da varsayarsak şöle bi analog kurmayı düşündüm.artısı eksisi hakkında yardımcı olurmusunuz?
boss md-2
sd-1
compressor cs3
boss ge-7
dd-3
rv5
cry baby gcb95 ve bcb60 pedalboard
 
Bence Processor'den Analog'a geçme. Zaten çeşitli yerlerde çalıyoruz demişsin. Hem de çaldığınız gruplar arasında büyük farklılıklar var. Analog'la işin içinden çıkamayabilirsin. Bir de o kadar pedalı taşıması var. :D

GT8 kullanıcıları genelde bir tane DI-Box alıyorlar örneğin Behringer Ultra-G, GT8'in kabin simülatörü pek iyi değilmiş sanırsam. Ultra-G gibi bir alet'le GT8'i mixer'e ya da Amfi'nin fx return'unden girersen çok fazla ton farkı olacağını sanmam.

GT8 başlığına bir bak istersen, çeşitli sistemlere nasıl giriyorlar diye.

Amfilere inputtan mı giriyorsun bu arada?
 
Şöyle bir iddam var. Müzisyenlerin gözlerini kapatıp , onlara rastgele prosesörden ve analog sistemden gitar sesi dinletilse, hatta bir de transistörlü ve lambalı amfi tonu dinletilse, ve hangi sistem olduğu sorulsa doğru tutturma oranları %50'yi geçmez. Hatta bunun testini önümüzdeki günlerde online yapıp sonuçları açıklamayı düşünüyorum. Stüdyomda hem lambalı, hem transistörlü, hem analog hem dijital prosesör mevcut. Bunları kullanarak, aynı gitar ve gitarist ile aynı ses şiddetinde tamamen tarafsız biçimde örnek sesler kaydedip nete upload ediyorum. Bakalım ne olacak?
 
GT 8 i inputtan girmek o aletten alınacak en berbat ses oluyor. FX return e girmek yada 4 kablo metodunu denemek lazım. Aynı sorundan şikayetçi bir arkadasım FX returnden girince aldığı tonlardan çok ama çok memnun oldu. Boss forumunda GT8 Brilliance adlı bir pdf dosyası var. orda GT den iyi performans alınması adına baya birşeyler yazmışlar çizmişler. O doküman iyice incelenmeli.
 
antbalci demiş ki:
Şöyle bir iddam var. Müzisyenlerin gözlerini kapatıp , onlara rastgele prosesörden ve analog sistemden gitar sesi dinletilse, hatta bir de transistörlü ve lambalı amfi tonu dinletilse, ve hangi sistem olduğu sorulsa doğru tutturma oranları %50'yi geçmez. Hatta bunun testini önümüzdeki günlerde online yapıp sonuçları açıklamayı düşünüyorum. Stüdyomda hem lambalı, hem transistörlü, hem analog hem dijital prosesör mevcut. Bunları kullanarak, aynı gitar ve gitarist ile aynı ses şiddetinde tamamen tarafsız biçimde örnek sesler kaydedip nete upload ediyorum. Bakalım ne olacak?

katılıyorum, güzel bir çalışma olacaktır, sonucu bekliyoruz
 
antbalci demiş ki:
Şöyle bir iddam var. Müzisyenlerin gözlerini kapatıp , onlara rastgele prosesörden ve analog sistemden gitar sesi dinletilse, hatta bir de transistörlü ve lambalı amfi tonu dinletilse, ve hangi sistem olduğu sorulsa doğru tutturma oranları %50'yi geçmez. Hatta bunun testini önümüzdeki günlerde online yapıp sonuçları açıklamayı düşünüyorum. Stüdyomda hem lambalı, hem transistörlü, hem analog hem dijital prosesör mevcut. Bunları kullanarak, aynı gitar ve gitarist ile aynı ses şiddetinde tamamen tarafsız biçimde örnek sesler kaydedip nete upload ediyorum. Bakalım ne olacak?

harika bir fikir hocam gerçekten..merakla bekliyoruz sonuçları..
 
ben analog diyenlerdenim.ama prosesör le çalan ve iyi ton yazan adamlar gördüm bu bi seçim.prosesör kurulum açısından kolay analog zor.analog ayar açısından pratik bazı prosesörler zor. dediğim gibi bence bu bir seçim.kaliteli sound konusu dünyanın sonuna kadar tartışma konusu
 
Bence analog setup kurmak daha mantıklı. Prosesör alınca kullanmayacağın efektlere de para ödemiş oluyorsun. Analog setupta işine ne yararsa onu alıyorsun, ona göre para harcıyorsun. Mesela sadece distortion ve delay lazımsa bana, neden gidip phaser, flanger, envelope filter gibi şeylere de para ödeyeyim ki?
 
Arkadaslar ben Analog dan yana kullanıyorum secimimi. Teknik acidan cok fazla bir bilgim yok. Yanlız sunu soylemek istiyorum :

Elimdeki ekipman 15 wattlık Stagg ampli

Kendi yaptığım custom gitar/Jackson RX10D

Boss CS-3 , Digitech DF-7, Boss GE-7, Digitech Digidelay, Ibanez WD-7

Simdi söyle birsey var gitar olarak farketmiyor, ayrıca cok uzun sure boyunca processorlerle ugrastim ton yazma konusunda baya bir yol kat ettim. En ucuz processor lerle iyi tonlar yazmaya ugrastim. En son analog setup ımı kurasıya kadar en iyi tonlari elde ettiğime inandim. Boss GT-8 i alalı yaklasik 6 ay olmuştu ki studyoya tasimaya usenip orda ne varsa onu kullanırım dedim. Studyodaki setup ise klasik boss mt-2,cs-3,ge-7,dd-6 gibi bir kombinasyon vardi. Uzerinde fazla ugrasmadan inanılmaz bir ton elde ettim. Kulaklarima inanamadim o tonlar benim gitardan cıkıyordu. Evde yedek olsun diye bir zamanlar almış oldugum DigitechDF-7 yi denedim sade bir sekilde... Ve o saatten sonra gozumde processor olayı tamamen kapandı. Sebep ise o zamanlar GT-10 yoktu ve POD X3 live ile GT-8 dunyanın en iyi processorudur gibi seyler soyleniyordu. Ve dedim ki en iyisi bunlarsa gercekten ben hemen Analog toplamalıyım.

Ve hic zaman kaybetmeden GT-8 i sattim. Satarken icimde en ufak bi uzuntu bir kaygı yoktu. Sonra da ikinci el GE-7, ikinci el CS-3, ve digidelay ile ibanez wd-7 yi sıfır olarak aldim. keske bulabilseydim de digerlerini de ikinci el olarak alsaydım.

Processor de bir kere ikinci ele kesinlikle guvenmem fakat aldigim CS-3 mesela bir suru boya kalkıgı kozmetik problemi olmasina ragmen canavar gibi işlevselliği.

Vardığım sonuç sudur :

1. Analog Setup ta laneten uğraşılmadan yapılmış bir ton Proccessor de saatlerce ugrasip yazılan ton dan kesinlike daha doyurucudur. Ki birde saatleri analog setup uzerinde harcarsak, isterseniz cort x-2 olsun inanılmaz tonlar almak mumkun. Ayrıca işim olmadığı halde kendi setupımda Blues tonlari bile yazıp tadını cikarttim. Gitarı bırakmak istemiyorsunuz.

2. Bu secimi yaparken nedenleri araya koymamak gerekir diye dusunuyorum, yani sebep su olmamalı : ben her cesit muzik yapıyorum bu isten para kazanıyorum analog ile ugrasamam...Arkadaslar tek bir distortion pedaliyla biraz vakit gecirseniz onu anlarsiniz zaten. Ayarları direk refleks olur sizde istediginiz tonu 1 dk icinde alirsiniz bikac ayar potuyla.

3. Proccesor daha ekonomiktir diye birseyi kabul etmiyorum. İşin içine tabiki phaser,flanger gibi farkli seyler girince analogda processor fiyatini gecebilior ama 4-5 pedalla standart clean,ritm ve solo tonu alabilirsiniz. Daha ötesi elektronik müziğe kaymaya başladığında Processor tabiki cok uygun secim olur, fakat elektronik müzikte de gitarı çalan arkadaşın çalarkenki hissiyatı, çalış zevkine pek dikkat ediceğini dusunmuyorum.

4. Fiyat olarak oldukça uygun şeyler cıkabiliyor. analog için milyarlara gerek yok. Simdi arastirma yapsam inanın 300-500 arasi fiyata oldukca guzel bi analog listesi cikarabilirim.

5. Ayrıca analog distortion larda Digitech den uzak durun gibi seyler soyleniyor, kesinlikle katılmıyorum bu soze analog analogtur. Arada hicbir fark yok.

Gerisi size kalmış sonucta tercihe bakıor. fakat su bir gercek benim cok iyi bir kulagım olmadıgı halde 15 wattlik amfide analog ile proccesor arasindaki farki dinlerken degil calarken farkediorum. Artık hicbir guc bana processor ile caldiramaz :D yani soyle bir sozum var Gitar istedigi kadar kaliteli olsun, buyuk bi oran setuba da bakıor aldiginiz ton.

Yani hazırlanan yemek istediginiz kadar lezzetli olsun, dişleriniz kesmez ise, burnunuz kokusunu alamaz ise gözleriniz yemegi goremez ise ancak kendinizi teselli edersiniz lezzetli bi yemek en azindan diye...

Saygılar
 
Şu bir gercekki çok fazla sahne performansı gösteriyorsanız analog setup sizi yorar. Bulunduğunuz organizasyonda kaliteli amfilerde olabilir, mg100 kafa amfileri ve bunun kabinleride olabilir. O yüzden analog setupda elde ettiğiniz kalite konserden konsere değişir. Vede bu setup'ı taşımak üstüne birde dipgürültülü iseler kullanacağınız noise gate sayesinde butun uğraşlarınızla sahip olmaya çalıştığınız analog pedal kalitesi yerle bir olur.



Fakat processorde durum daha farklı. Modellemesi sayesinde bilgisayara direk girerek bile guzel sesleri alırsınız. Tamamen pratikliğe dayanan bir alettir. Kaliteden biraz düşürür fakat kolaylıkda çığır açar. Ama anketteki bu kadar yüksek ANALOG yüzdesi işe gerçekci bakılmadığını gösteriyor. Çünkü analog kombinasyonlara sahip olan arkadaşlar bilir ki pedalları konserlerde oradan oraya taşımak heleki gitarınız hardcase ileyse bir işkencedir ve ara sıra sordurtur insana değer mi bunca çileye diye..



Bugun processorler üreticiler isterse analoglari bir anda mahvedebilir. Teknoloki neler neler başarıyor. Fakat ticarette bittiği için olay bu olayı yakın görmüyorum. Ama 10-15 sene sonra analog processorler çıkar. Ve projeleride inanın bugün falan tamamlanmıştır:D
 
nathrizarri demiş ki:
Şu bir gercekki çok fazla sahne performansı gösteriyorsanız analog setup sizi yorar. Bulunduğunuz organizasyonda kaliteli amfilerde olabilir, mg100 kafa amfileri ve bunun kabinleride olabilir. O yüzden analog setupda elde ettiğiniz kalite konserden konsere değişir. Vede bu setup'ı taşımak üstüne birde dipgürültülü iseler kullanacağınız noise gate sayesinde butun uğraşlarınızla sahip olmaya çalıştığınız analog pedal kalitesi yerle bir olur.



Fakat processorde durum daha farklı. Modellemesi sayesinde bilgisayara direk girerek bile guzel sesleri alırsınız. Tamamen pratikliğe dayanan bir alettir. Kaliteden biraz düşürür fakat kolaylıkda çığır açar. Ama anketteki bu kadar yüksek ANALOG yüzdesi işe gerçekci bakılmadığını gösteriyor. Çünkü analog kombinasyonlara sahip olan arkadaşlar bilir ki pedalları konserlerde oradan oraya taşımak heleki gitarınız hardcase ileyse bir işkencedir ve ara sıra sordurtur insana değer mi bunca çileye diye..



Bugun processorler üreticiler isterse analoglari bir anda mahvedebilir. Teknoloki neler neler başarıyor. Fakat ticarette bittiği için olay bu olayı yakın görmüyorum. Ama 10-15 sene sonra analog processorler çıkar. Ve projeleride inanın bugün falan tamamlanmıştır:D

dostum analogun pek zorlicagını dusunmuyorum ... zira sahnede dijital bir ses duymak istemiyorum ve emin ol alıcagın kocaman kocaman proccesorler den se bi analog alman senin daha kaliteli sound lar almana yardımcı olacaktır

bunun dısında

KoRnoManiac demiş ki:
merhabalar.günlerdir bu sorunun üzerine düşünüyorum.gt-8 kullanıyorum yaklaşık 1 senedir.ancak şöyle bi sorun çıktı karşıma:
kendimin öle aşmış bi amfisi yok,zaten aşmamış da yok :) almaya ve taşımaya imkanım da yok(malum öğrenciyim ve yeterince yüküm var).gt8 i evde bilgisayarda,farklı stüdyolarda farklı amfilere ve çaldığım barda yine farklı bi amfiye bağlıyorum.elde ettiğim sonuçlar hep farklı farklı oluyo haliyle ayarlama çalışmaları birsürü sıkıntı.tabi bi de araştırmalar ve kurcalamalarıma rağmen gt8i adam gibi kullanabildiğimi düşünmüyorum yani yeterince verim alamıyorum.
gt8 i satıp analog kurmayı düşünüyorum şu sıralar.Biçok amatör grup gibi bizde çeşitli türlerde müzik yapıyoruz atıyorum duman da yer alıyo repertuarımızda,pentagram da,metallica da...çok çeşitli efektler kullanmadığımı da varsayarsak şöle bi analog kurmayı düşündüm.artısı eksisi hakkında yardımcı olurmusunuz?
boss md-2
sd-1
compressor cs3
boss ge-7
dd-3
rv5
cry baby gcb95 ve bcb60 pedalboard

abi boss md-2 yi drive boost olarak s-1 i girecen sonra da cs-3 gireceksin
sonra da dd-3 digital delay alıpta sonrada rv-5 mi kullanıcaksın abi biraz yanlış olur bak

md-2 nu ve boyle cok cıncın bi pedal onu almak istiyosan bi tanede boost diz. ama boost kullanmam dersen ( direk booster yani ) dd-3 ü almayıpda ns-2 alman senin için daha hayırlı olacaktır gibi geliyor . ama yinede sen ne tarz yapmak istiyosun onu bir soyle
 
Bir sene önceki başlık ama özellikle şu sıralar beni oldukça rahatsız eden bir husus var; değinmeden geçemeyeceğim.

Öncelikle analog setup ne demek?

O kadar forum geziyorum, çeşitli forumlarda envai çeşit pedal araştırıyorum, dükkanlarda pedal deniyorum, bir sürü pedal alıp satıyorum ama şu analog setup lafını bir tek burada duydum.

Maksadanız analog pedallardan oluşmuş pedal dizilimi ise, analog pedal dizilimi demek yerinde olacaktır. Ama analog setup deyince benim aklıma Mooger Fooger pedallarından oluşmuş devasa bir pedal dizilimi geliyor. Haydi gerçekten de analog pedallardan oluşmuş bir dizilimden bahsediyor olalım, orada DD3'ün veya RV5'in işi ne? O pedallar analog mu? Ha niyetiniz efekt pedalından bahsetmekse pedal deyin, efekt pedalı deyin ya da illa farklı bir terim kullanacaksanız stomp box modeller deyin. Ama analog ile dijital ve özellikle analog pedal ile dijital pedal arasındaki bilin ve lütfen bunları birbirine karıştırmayın.

Bununla birlikte, madem pedal diziliminin gerekli olduğuna inanıyorsunuz; bu kadar Boss pedalı arka arkaya dizerseniz yazık o gitardan gelen tona. Bu sebeple de electric buffer, true bypass ve hardwire bypass sistemlerle ilgili olarak buralarda yazılmış konuları okumanızı öneririm.
 
Geri
Üst