Lamba değişimi için tavsiyeleriniz...

Merhaba arkadaşlar bu konuda çok az şey biliyorum; Krank Rev Jr. Pro full lambalı amfiminin lambaları muhtemelen alındığından beri değiştirilmedi. Ben ikinci sahibiyim. Şu sıralar bikaç saat çaldıktan sonra ton saçmalamaları oluyor. Üzerindeki lambalar SOVTEK 6L6WGC(2 adet power katı için), RUBY 12AX7 (3 adet preamp katı için). Ben amfinin BIAS ayarını yapamayacağım ve yapabilecek kimseyi tanımadığım için aynı lambalardan alıp (ki bu mantıklı mı sizce ya da bir alakası var mı konuyla?) takmak istiyorum. Yurt dışından geleceği için var mı önerdiğiniz bir site? Ya da şunlar yerine şu şu lambaları kullan önerileriniz varsa da alabilirim... Mesela RUBY yerine JJ alsam sorun olma olasılığı var mı? Ya da ton karakterinden memnun kalmama olasılığım? (şu sıralar baktığım sitede set alinde satılıyor SOVTEK ile beraber...) . Teşekkürler.
 
Merhaba,
Yeni şamba almanız için amplinize tekrar bias ayarı yapmanız/yaptırmanıza gerek yoktur.
Eğer amplinizin bias ayarı bozuk ise;
a) Lambalarınıza gerektiği kadar elektrik gitmediğinden tonunuz baştan bir garip veya cılız çıkabilir, volume düşüşü yaşayabilirsiniz.
b) Lambalarınıza fazla elektrik gittiğinden lambalarınız aşırı ısınır, ömürleri kısalır hatta yanarak kullanılmaz hale gelebilirler.

Eğer bias ayarınız bozuk ve ampli tamir etmeyi bilmiyorsanız, ellemeyiniz, bir tamirciye götürünüz.

Lamba değişimi konusunda; amplinizin mevcut lambalarının modelinde herhangi bir markanın lambalarını kullanabilirsiniz, çalışırlar.
Lamba modelinden kastım şudur; örneğin yeni aşacağınız şamba 6l6wgc olmak zorunda değildir ama 6l6 model bir lamba olmak zorundadır.
Aynı husus 12ax7 preampli lambalarınız için de geçerlidir.

Lamba markası olarak; JJ Tesla, Tungsol, Genalex Shuguqng gibi markalara bakabilirsiniz.
Markaların aynı model lambaları arasında ses ve tonal olarak farklılıklar olabilir. Bu husus da sizin zevkinize kalmış bir şey elbette.

Esenlikler dilerim.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Merhaba,
Yeni şamba almanız için amplinize tekrar bias ayarı yapmanız/yaptırmanıza gerek yoktur.
Eğer amplinizin bias ayarı bozuk ise;
a) Lambalarınıza gerektiği kadar elektrik gitmediğinden tonunuz baştan bir garip veya cılız çıkabilir, volume düşüşü yaşayabilirsiniz.
b) Lambalarınıza fazla elektrik gittiğinden lambalarınız aşırı ısınır, ömürleri kısalır hatta yanarak kullanılmaz hale gelebilirler.

Eğer bias ayarınız bozuk ve ampli tamir etmeyi bilmiyorsanız, ellemeyiniz, bir tamirciye götürünüz.

Lamba değişimi konusunda; amplinizin mevcut lambalarının modelinde herhangi bir markanın lambalarını kullanabilirsiniz, çalışırlar.
Lamba modelinden kastım şudur; örneğin yeni aşacağınız şamba 6l6wgc olmak zorunda değildir ama 6l6 model bir lamba olmak zorundadır.
Aynı husus 12ax7 preampli lambalarınız için de geçerlidir.

Lamba markası olarak; JJ Tesla, Tungsol, Genalex Shuguqng gibi markalara bakabilirsiniz.
Markaların aynı model lambaları arasında ses ve tonal olarak farklılıklar olabilir. Bu husus da sizin zevkinize kalmış bir şey elbette.

Esenlikler dilerim.
Çok teşekkürler değerli bilgiler için... Bikaç sorum daha olacak, amfim son derece tiz karakterli ve sert bi amfi, ben bundan oldukça memnun olduğum için de aynı lambaları kullanmak istemiştim ama farklı lambalar da denemek isterim... Şu konuda çekiniyorum; lambaların ton ve drive'a çok fazla etkime durumu olabilir mi? Yani amfim metalden yumuşak karakterli bi blues amfiye dönebilir mi farklı lambalarla?... O derece etkimeyeceğini tahmin ediyorum ama yine de çekiniyorum. Ayrıca JJ 12AX7 karakteri hakkında bişeyler söyleyebilir misiniz?
Ve öğrenmek istediğim bir diğer konu şu, ses kartımdan drive pedalı efektini alıp amfiden önce kullanıyorum. Amfinin SEND/RETURN sinyali oldukça düşük kaldığı için master volume potunu çok yükseğe almak durumunda kalıyorum, ayrıca drive pedalını da booster olarak kullandığım için sesini sona kadar açıyorum. Bu tarz durumlar lambanın ömrüne etki eder mi sizce? Çünkü ben bu şekilde kullandıktan sonra bozulmalar oldu... Tesadüf de olabilir tabi.
Son olarak SOVTEK 6L6WGC yerine 6l6WXT+ takarsam nasıl bi fark oluşabilir bilginiz dahilindeyse yanıtlarsanız ya da yönlendirirseniz sevinirim.
 
Merhaba,
Farklı markalarım aynı model lambaları tonunuzu etkileyebilmekle beraber, high gain amplinizi low gain bir ampliye dönüştürmez. Bu konuda aklınızda bulunması iyi olacak bir yan bilgi, amplinin kullandığı lambalar kadar amplinin içindeki devre topografyasının nasıl oluşturulduğunun da çok önemli olmasıdır. Aynı lamba modelini farklı yapılarda kullanan amplilerin tonu farklı olacaktır.
JJ 12ax7 lambalar güzeldir. Marshall amplilerindeki lambaları jj’ye yaptırıp kendi markasını bastırtıyordu, halen bu şekilde mi bilmiyorum.
(Fender de evh amplilerinde shuguang markasını kullanıyor.) Temel olarak jj 12ax7 karakterini dengeli olarak yorumlayabilirim. Tungsol 12ax7lerini JJ’yin aynı modeline tercih ederim ama. Bence biraz daha az gainli sese sahip, biraz daha yumuşak lambalar. (Bu benim kulağıma öyle geldiği için, yoksa teknik olarak değil)High gain amplide daha yumuşak karakterli preampli lambadı seviyorum. JJ tizlerde detim yerinde ise daha cızır cızır ise, tungsol bana daha çınlayan bir tiz sağlıyor gibi geliyor. Tungsol 12ax7 goldpin ise bence bu iki marka ve üç model arasında en iyisi.
Ampli send returnünden drive pedalı (veya dijital bir simülasyonunu) kullanıyorsanız;
a) “Bence” dijital simülasyon gerçeğinin yerini tam olarak tutmuyor halen.
b) send return yani fx loop da kullandığınız drice pedalını bpost olarak kullanıyorsanız bu post boost gibi (peavey 6505 ve eski 5150 amplilerde post boost isimli bir pot vardır, buna benzer şekilde) bir etki yaratır. Bu da preamplinizden çıkan sinyali powerampliye girmeden boostluyorsunuz demek olur ki, power lambalarınıza giren sinyal seviyesini aşırı yükseltip aşırı yüklüyor olabilirsiniz, bu da sesinizi alırı derecede bozabilir. Hele ki drive pedalının gainini de volumela beraber kullanıyorsanız sesi tabii daha çok bozacaksınız demektir.
Drive pedalını fx loopdan cıkarıp, düşük bir gain veya sıfır gain seviyesinde volume ise açık olarak amplinin önüne koyarak, ampli gainini de biraz azaltıp, ampliye giren sinyal seviyenizi daha ampliye girmeden bir tür clean boost yaparsanız amplinizin preampli katını boostlamış olursunuz. Bu da daha istediğiniz gibi bir ton almanızı sağlayabilir.
Fx loopdan yazdığınız gibi drive pedalını kullanmak lambalarınızı bozmaz ama uzun sürelerle sürekli o şekilde kullanırsanız elbette, uzun kullanım nedeniyle, lambalarınızın ömrünü kısaltır. Zaten power ampli lambaları 5000-8000 saat arası ortalama bir ömre sahip genelde. Buna mukabil preampli lambaları genelde 9000-10000 saat gibi ömürlere sahipler. (Mesela 12ax7 için ortalama ömür 10000 saat gibi, bu ömrün yarısında gainde bir düşme ve seste bir matlaşma büyük ihtimalle yaşarsınız ancak yeni lamba ile yan yana dinlemezseniz kulağınız alışacağından fark etmezsiniz)
Sovtek’in yazdığınız 6l6 modellerini denemedim ama Tungsol’ün 6l6gc modelini 10 wattlık A sınıfı single ended olan bir hi-fi amplimde kullanıyorum ve sesinden çok mutluyum. Tungsol’ün 6l6gc’sini de deneyebilirsiniz.
Esenlikler dilerim.
 
Merhaba lambalı amfiniz var ise kesinlikle ve kesinlikle kendiniz müdahale etmemelisiniz ve işin ustasını bulmalısınız. Müdahale edildiği taktirde bir daha eskisi gibi olmuyor. Yurtdışından tam iki kez lamba seti aldım ve kargo sıkıntılarından baya canım yandı. Dore'nin EHX lambaları fabrikasyon katot sorunlu çıkıyor, iade edemedim oradan da baya canım yandı. Lambaları bu işle uğraşan birinden fiyat alıp taktırıp sorunsuz bir şekilde teslim almadığınız sürece benim gibi lambalı amfilere küsersiniz.
 
Merhaba,
RoryGallagher rumuzlu forum üyemizin, kesinlikle kendiniz ellemeyin ustasına taktırın şeklindeki yorumuna katılmıyorum.
Ampli lambalarınızı kendiniz değiştirebilirsiniz, yeter ki nazik olunuz ve lambaları çıkarıp takarken, lambaya veya sokete zarar vermeyiniz.
Lamba isterken enstrüman zincirlerinden ziyade, eğer ülke içinden lamba alacaksanız Can Hi-Fi’den lamba almanızı, ülke dışından lamba alacaksanız The Tube Store’dan almanızı öneririm.
Esenlikler dilerim.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Merhaba,
Farklı markalarım aynı model lambaları tonunuzu etkileyebilmekle beraber, high gain amplinizi low gain bir ampliye dönüştürmez. Bu konuda aklınızda bulunması iyi olacak bir yan bilgi, amplinin kullandığı lambalar kadar amplinin içindeki devre topografyasının nasıl oluşturulduğunun da çok önemli olmasıdır. Aynı lamba modelini farklı yapılarda kullanan amplilerin tonu farklı olacaktır.
JJ 12ax7 lambalar güzeldir. Marshall amplilerindeki lambaları jj’ye yaptırıp kendi markasını bastırtıyordu, halen bu şekilde mi bilmiyorum.
(Fender de evh amplilerinde shuguang markasını kullanıyor.) Temel olarak jj 12ax7 karakterini dengeli olarak yorumlayabilirim. Tungsol 12ax7lerini JJ’yin aynı modeline tercih ederim ama. Bence biraz daha az gainli sese sahip, biraz daha yumuşak lambalar. (Bu benim kulağıma öyle geldiği için, yoksa teknik olarak değil)High gain amplide daha yumuşak karakterli preampli lambadı seviyorum. JJ tizlerde detim yerinde ise daha cızır cızır ise, tungsol bana daha çınlayan bir tiz sağlıyor gibi geliyor. Tungsol 12ax7 goldpin ise bence bu iki marka ve üç model arasında en iyisi.
Ampli send returnünden drive pedalı (veya dijital bir simülasyonunu) kullanıyorsanız;
a) “Bence” dijital simülasyon gerçeğinin yerini tam olarak tutmuyor halen.
b) send return yani fx loop da kullandığınız drice pedalını bpost olarak kullanıyorsanız bu post boost gibi (peavey 6505 ve eski 5150 amplilerde post boost isimli bir pot vardır, buna benzer şekilde) bir etki yaratır. Bu da preamplinizden çıkan sinyali powerampliye girmeden boostluyorsunuz demek olur ki, power lambalarınıza giren sinyal seviyesini aşırı yükseltip aşırı yüklüyor olabilirsiniz, bu da sesinizi alırı derecede bozabilir. Hele ki drive pedalının gainini de volumela beraber kullanıyorsanız sesi tabii daha çok bozacaksınız demektir.
Drive pedalını fx loopdan cıkarıp, düşük bir gain veya sıfır gain seviyesinde volume ise açık olarak amplinin önüne koyarak, ampli gainini de biraz azaltıp, ampliye giren sinyal seviyenizi daha ampliye girmeden bir tür clean boost yaparsanız amplinizin preampli katını boostlamış olursunuz. Bu da daha istediğiniz gibi bir ton almanızı sağlayabilir.
Fx loopdan yazdığınız gibi drive pedalını kullanmak lambalarınızı bozmaz ama uzun sürelerle sürekli o şekilde kullanırsanız elbette, uzun kullanım nedeniyle, lambalarınızın ömrünü kısaltır. Zaten power ampli lambaları 5000-8000 saat arası ortalama bir ömre sahip genelde. Buna mukabil preampli lambaları genelde 9000-10000 saat gibi ömürlere sahipler. (Mesela 12ax7 için ortalama ömür 10000 saat gibi, bu ömrün yarısında gainde bir düşme ve seste bir matlaşma büyük ihtimalle yaşarsınız ancak yeni lamba ile yan yana dinlemezseniz kulağınız alışacağından fark etmezsiniz)
Sovtek’in yazdığınız 6l6 modellerini denemedim ama Tungsol’ün 6l6gc modelini 10 wattlık A sınıfı single ended olan bir hi-fi amplimde kullanıyorum ve sesinden çok mutluyum. Tungsol’ün 6l6gc’sini de deneyebilirsiniz.
Esenlikler dilerim.
Çok teşekkürler. Amfiyi boostlama olayını biraz eksik anlatmışım, fakat anlatmakta biraz zorlanacağım...

Sizin de dediğiniz gibi drive pedalı fx loop’da değil de, preamp’dan önce. Şu şekilde Gitar+Focusrite6i6(inst. in)+GuitarRig5(stereo sol kanal)+Focusrite6i6 out+Boss MT-2(buffer olarak kapalı konumda:bunu devreden çıkarınca Focusrite çıkışı direkt amfiye girince sönük ve sorunlu bir ton veriyor)+Amfi (Guit. in)
Daha sonra amfinin SEND sinyalini tekrar ses kartından girip GuitarRig in sağ kanalına gönderip amfiye dönderiyorum. Bu sistem biraz manyaklık gibi duruyor fakat GuitarRig5’in salt drive pedallarını booster olarak sizin dediğinz gibi Vol:Max Drive:Min konumunda kullanmak müthiş keyifli oluyor. Fakat sistemde bazı sorunlar var tabi. Mesela gitarı Focusrite ses kartının enstrüman girişinden girmek zorundayım. Bu durum gitar sinyalinin 2 kere preampdan geçmesi demek.1:Focusrite 2:Krank. Böyle olmasın diye enstrüman gainini hiç açmıyorum fakat biraz açınca da amfiyi çok güzel gürletiyor. Maddi sebepler yüzünden gitarıma bir türlü EMG aktif manyetik modifiyesi yapamadığım için sanki modifiyeli gibi bir etki yaratıyor bu ses kartından gaini hafif açmak...Dediğim gibi bu sistem çok keyifli ve harika bi ton çeşitliliği patlaması yaratıyor.
Bir de sizin de dediğiniz gibi dijitalin hala analogun yerini tutmaması beni biraz rahatsız etse de ben şöyle düşünüyordum; amfinin önüne TS7 koymakla benim yaptğım aynı şey gibi geliyordu. Çünkü TS7’nin içinde çip barındırdığı için dijital olduğunu düşünüyordum. Ama sanırım yanılıyorum. Tanıtımında %100 analog devre olduğu söyleniyor. Yani çip barındırması dijital olduğu anlamına gelmiyor öyle değil mi? Siz ne dersiniz?
sylfaril bilgiler için ne kadar teşekkür etsem az...
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Merhaba,
RoryGallagher rumuzlu forum üyemizin, kesinlikle kendiniz ellemeyin ustasına taktırın şeklindeki yorumuna katılmıyorum.
Ampli lambalarınızı kendiniz değiştirebilirsiniz, yeter ki nazik olunuz ve lambaları çıkarıp takarken, lambaya veya sokete zarar vermeyiniz.
Lamba isterken enstrüman zincirlerinden ziyade, eğer ülke içinden lamba alacaksanız Can Hi-Fi’den lamba almanızı, ülke dışından lamba alacaksanız The Tube Store’dan almanızı öneririm.
Esenlikler dilerim.
Anladım. Can Hi-Fi'ın sitesinde lamba göremedim belki telefonla iletişime geçmeliyim...
 
Çok teşekkürler. Amfiyi boostlama olayını biraz eksik anlatmışım, fakat anlatmakta biraz zorlanacağım...

Sizin de dediğiniz gibi drive pedalı fx loop’da değil de, preamp’dan önce. Şu şekilde Gitar+Focusrite6i6(inst. in)+GuitarRig5(stereo sol kanal)+Focusrite6i6 out+Boss MT-2(buffer olarak kapalı konumda:bunu devreden çıkarınca Focusrite çıkışı direkt amfiye girince sönük ve sorunlu bir ton veriyor)+Amfi (Guit. in)
Daha sonra amfinin SEND sinyalini tekrar ses kartından girip GuitarRig in sağ kanalına gönderip amfiye dönderiyorum. Bu sistem biraz manyaklık gibi duruyor fakat GuitarRig5’in salt drive pedallarını booster olarak sizin dediğinz gibi Vol:Max Drive:Min konumunda kullanmak müthiş keyifli oluyor. Fakat sistemde bazı sorunlar var tabi. Mesela gitarı Focusrite ses kartının enstrüman girişinden girmek zorundayım. Bu durum gitar sinyalinin 2 kere preampdan geçmesi demek.1:Focusrite 2:Krank. Böyle olmasın diye enstrüman gainini hiç açmıyorum fakat biraz açınca da amfiyi çok güzel gürletiyor. Maddi sebepler yüzünden gitarıma bir türlü EMG aktif manyetik modifiyesi yapamadığım için sanki modifiyeli gibi bir etki yaratıyor bu ses kartından gaini hafif açmak...Dediğim gibi bu sistem çok keyifli ve harika bi ton çeşitliliği patlaması yaratıyor.
Bir de sizin de dediğiniz gibi dijitalin hala analogun yerini tutmaması beni biraz rahatsız etse de ben şöyle düşünüyordum; amfinin önüne TS7 koymakla benim yaptğım aynı şey gibi geliyordu. Çünkü TS7’nin içinde çip barındırdığı için dijital olduğunu düşünüyordum. Ama sanırım yanılıyorum. Tanıtımında %100 analog devre olduğu söyleniyor. Yani çip barındırması dijital olduğu anlamına gelmiyor öyle değil mi? Siz ne dersiniz?
sylfaril bilgiler için ne kadar teşekkür etsem az...
Merhaba,
Benim için karışık bir sisteminiz varmış.
Tube Screamet 808’den bahsediyorsunuz herhalde, değil mi?
Tube Screamer pedalları tamamen analogdur, yani sesi dijital olarak değil, devrelerindeki elektronik parçalar vasıtasıyla üretirler. O konuda içiniz rahat olabilir.
Can Hi-fi ile iletişime geçiniz sitelerinde görememiş olabilirsiniz ancak lamba her zaman var ellerinde.
Esenlikler dilerim.
 
TS7 içinde gördüğünüz çip bir op amp.. Sinyali/Sesi analog olarak (dijitize etmeden- 0 ve 1 'lerden oluşan bir sinyale çevirmeden) yükseltmek amacıyla tasarlanmış iki amplifikatör içeriyor. Preamplinizden önce ve sonra kullandığınız guitar rig ise tonunuzu dijitize ederek işliyor. Bu "hibrid" kullanım şeklinizde fazla dip gürültüsü ve aşırı kompresyon söz konusu olabilir. Ama gelen olarak elde ettiğiniz ton sizi tatmin ediyorsa belki tüplü amplifikatörlerle uğraşmanıza çok da gerek yoktur ve modellemeli bir amplifikatörle daha mutlu olabilirsiniz.

Preampli önüne koyacağınız overdrive pedallarıyla amplinizi yeniden "keşfetmenizi" ve tonunuzu aramanızı tavsiye ederim.

Tüp konuna gelecek olursak.. Farklı markalar tonal ve gain olarak değişiklik gösterebilirler. Bence pek takılmaya gerek yok. 6L6'lı amplifikatör hiç yapmadım, ama 12ax7, EL34, 6V6 ve EL84 için JJ'den memnunum. Amplifikatörünüz katot biaslı olduğundan güç tüplerini değiştirirken bias işlemine gerek yok. Sizin amplide güç tüpleri birbirine fazlaca yakın olmalı. Ancak çok egzotik bir ürün sipariş vermedikçe sıkıntı olmaz sanırım.

Her ne kadar biraz geç yollasalar ve tüpleri bazen çok kötü eşleseler de (sizin tipteki amplilerde eşleme de çok önemli değil) Banzai music'ten de sipariş verilebilir.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
TS7 içinde gördüğünüz çip bir op amp.. Sinyali/Sesi analog olarak (dijitize etmeden- 0 ve 1 'lerden oluşan bir sinyale çevirmeden) yükseltmek amacıyla tasarlanmış iki amplifikatör içeriyor. Preamplinizden önce ve sonra kullandığınız guitar rig ise tonunuzu dijitize ederek işliyor. Bu "hibrid" kullanım şeklinizde fazla dip gürültüsü ve aşırı kompresyon söz konusu olabilir. Ama gelen olarak elde ettiğiniz ton sizi tatmin ediyorsa belki tüplü amplifikatörlerle uğraşmanıza çok da gerek yoktur ve modellemeli bir amplifikatörle daha mutlu olabilirsiniz.

Preampli önüne koyacağınız overdrive pedallarıyla amplinizi yeniden "keşfetmenizi" ve tonunuzu aramanızı tavsiye ederim.

Tüp konuna gelecek olursak.. Farklı markalar tonal ve gain olarak değişiklik gösterebilirler. Bence pek takılmaya gerek yok. 6L6'lı amplifikatör hiç yapmadım, ama 12ax7, EL34, 6V6 ve EL84 için JJ'den memnunum. Amplifikatörünüz katot biaslı olduğundan güç tüplerini değiştirirken bias işlemine gerek yok. Sizin amplide güç tüpleri birbirine fazlaca yakın olmalı. Ancak çok egzotik bir ürün sipariş vermedikçe sıkıntı olmaz sanırım.

Her ne kadar biraz geç yollasalar ve tüpleri bazen çok kötü eşleseler de (sizin tipteki amplilerde eşleme de çok önemli değil) Banzai music'ten de sipariş verilebilir.

Kolay gelsin.
Merhaba, drive efektlerini ben de analog alma taraftarıyım bu ara sadece fantezi yapıyorum şaşırtıcı derecede iyi tonlar elde ediliyor kendi adıma... Fakat size sorum şu, preampliden sonra da olsa en basit bir reverb kullanmak için amfinin fx send'i işin içine girdiğinde sinyal gene dijital olmuş oluyor burada anahtar ne? Yani biz drive ı mı analog istiyoruz? Yoksa preamp sonrası efektlerin hepsi dijital (analog olanlar da var ama bir fark yaratır mı sizce?). Lambalı amfiyi fx loop dahil olacak şekilde kullanmanın en verimli yolu ne olabilir?
Banzai Music'e baktım oldukça geniş bi ürün aralığı var, açıkçası kargo fiyatını da iyi denk getirmek istiyorum ama size diğer sorum şu; sitede matched, balanced gibi terimler var. Benim amfinin 12ax7 tüplerinden power kısmına yakın olanı "splitter" diye geçiyor ve balanced olmalıymış. Bu bilgi tamamen bi forumdan edindiğim bilgi. Öyle mi almalıyım öyle alsam ya da almasam sıkıntı olur mu ve anlamları nelerdir? Çok sağolun...
 
Merhaba, drive efektlerini ben de analog alma taraftarıyım bu ara sadece fantezi yapıyorum şaşırtıcı derecede iyi tonlar elde ediliyor kendi adıma... Fakat size sorum şu, preampliden sonra da olsa en basit bir reverb kullanmak için amfinin fx send'i işin içine girdiğinde sinyal gene dijital olmuş oluyor burada anahtar ne? Yani biz drive ı mı analog istiyoruz? Yoksa preamp sonrası efektlerin hepsi dijital (analog olanlar da var ama bir fark yaratır mı sizce?). Lambalı amfiyi fx loop dahil olacak şekilde kullanmanın en verimli yolu ne olabilir?
Banzai Music'e baktım oldukça geniş bi ürün aralığı var, açıkçası kargo fiyatını da iyi denk getirmek istiyorum ama size diğer sorum şu; sitede matched, balanced gibi terimler var. Benim amfinin 12ax7 tüplerinden power kısmına yakın olanı "splitter" diye geçiyor ve balanced olmalıymış. Bu bilgi tamamen bi forumdan edindiğim bilgi. Öyle mi almalıyım öyle alsam ya da almasam sıkıntı olur mu ve anlamları nelerdir? Çok sağolun...


Bir çok dijital reverb pedalında dry sinyal işlenmeden aktarılıyor ve üzerine reverb efekti ekleniyor. Ayrıca modellemeye genel olarak karşı da değilim.. Tondan götürdüklerine karşın çeşitli avantajları var. Latency ve dinamikleri öldürmesine rağmen Guitar rig'i geçmişte ben de kullanmıştım. Amplifikatörü açmadan direkt ve sessiz kayıt için pratik bir ürün.. Ama hiç bir şekilde tüplü amplifikatörlerimin yerini tutmuyor. Siz memnunsanız o şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz tabii. Cihazlarınıza bu şekilde herhangi bir zarar verdiğinizi düşünmüyorum.

Benim için bir lambalı amplifikatörü kullanmanın etkin yolu effect loop'a reverb / delay ve önüne de overdrive koymaktan ibaret. Kişisel bir şey tabii..

12ax7 türevi tüpler iki güç katından (trioddan) oluşurlar. Balanced olduğu takdirde iki güç katının çıkışı birbirine daha yakın olur. Yazıp çıkacağım, ondan
çok detayına girmeyim. Seri üretim amplifikatör üretiyor olsam tonları birbirine yakın olsun diye PI (ya da phase splitter) pozisyonunda balanced tüp kullanırdım. Ama aksi takdirde bence önemli değil ve bu tip dengesizlikler tona bazen güzellik katıyor. 🙂
 
Merhaba, drive efektlerini ben de analog alma taraftarıyım bu ara sadece fantezi yapıyorum şaşırtıcı derecede iyi tonlar elde ediliyor kendi adıma... Fakat size sorum şu, preampliden sonra da olsa en basit bir reverb kullanmak için amfinin fx send'i işin içine girdiğinde sinyal gene dijital olmuş oluyor burada anahtar ne? Yani biz drive ı mı analog istiyoruz? Yoksa preamp sonrası efektlerin hepsi dijital (analog olanlar da var ama bir fark yaratır mı sizce?). Lambalı amfiyi fx loop dahil olacak şekilde kullanmanın en verimli yolu ne olabilir?
Banzai Music'e baktım oldukça geniş bi ürün aralığı var, açıkçası kargo fiyatını da iyi denk getirmek istiyorum ama size diğer sorum şu; sitede matched, balanced gibi terimler var. Benim amfinin 12ax7 tüplerinden power kısmına yakın olanı "splitter" diye geçiyor ve balanced olmalıymış. Bu bilgi tamamen bi forumdan edindiğim bilgi. Öyle mi almalıyım öyle alsam ya da almasam sıkıntı olur mu ve anlamları nelerdir? Çok sağolun...
Merhaba,
Amplinizin fx loopundan sonra hali hazırda dijital bir efekt kullanıyorsanız evet sinyalinizi bir noktada dijitize etmiş olursunuz. Ancak bu tek başına kötü bir şey değildir. Çok genel olarak, analog efekt, dijital efekt farkı olarak; zaman bazlı efektler (örneğin delay) dijital oldukları zaman analog versiyonlarına göre orijinal tondan daha parlak bir efekt tonu (delay ile gelen tekrar eden notalar) verebiliyorlar. Kimisi bunu seviyor kimisi ise sevmiyor, tamamen zevk işi.
Vence tüm efektler için geçerli olabilecek bir başka şey ise, bu efektleri ampli önğnde veya fx loopda mı kullandığınız ve bunların sırası. Yine subjektif olmakla beraber konum ve sıraya göre farklı sonuçlar almanız mümkün. Şu alet şu konuma gelecek diye bir şey yok bence. Sizin için işe yarıyor ve güzelse o zaman sorun yoktur. Denemeniz en iyisi yani.
Sorunuza göre hiç dijital olmasın diyorsanız hiç dijital efekt kullanmayınız, sadece analog pedallar kullanınız.
Bahsettiğiniz 12ax7 phase inverter ya da splitter pozisyonunda olabileceği gibi, fx loop unuzun send bölümünde çıkıştan hemen önce buffer amaçlı da olabilir, amplinizin söz konusu 12ax7 lambayı ne amaçla kullandığını kesinleştirmeniz daha iyi olabilir.
Bunun haricinde preampli katı lambalarının eşlenmiş olması zorunluluk değil, zira preampli katları yapıları gereği single ended şeklinde tabir edilen yapıdadırlar. Yani sinyali ikiye ayırarak amplifiye etmezler, bir anda sadece bir tanesi amplifikasyon yapar, ondan çıkan sinyal ikinci preampli lambasına gider vs.
(Power katının lambalarının eşli olma zorunluluğu ise, push pull amplinin aslında sadece power katının push pull yani sinyali ikiye bölerek amplifiye ediyor olmasındandır. O nedenle push pull amplilerin power lambaları her zaman çift rakamlarda olmak zorundadır)
Single ended ve push pull ampli ayrımı, a sınıfı ve ab sınıfı ampliayrımlarına girmeyelim şimdi dilerseniz.
Esenlikler dilerim.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar o kadar haklısınız ki tonlar konusunda, benim amfi send sinyalini olduğu gibi returne döndürsem dahi tonda bi kalite kaybı yaşatıyor, belki çok ufak belki bariz bilemiyorum. Ama keyfimi kaçırıyor ben de bu sebeple loop'da allah ne verdiyse deniyorum. Yoksa loopa girmeden çok tatlı sıcak tonlar veriyor. Bu büyük hitimalle(umarım) lambalar çok eski olduğundan. Bu arada amfi çalıştığında lambaların renkleri sönük turuncu oluyor. Buradan bi anlam çıkar mı sizce? Hepsi aynı renk ve sönüklükte...
 
Arkadaşlar o kadar haklısınız ki tonlar konusunda, benim amfi send sinyalini olduğu gibi returne döndürsem dahi tonda bi kalite kaybı yaşatıyor, belki çok ufak belki bariz bilemiyorum. Ama keyfimi kaçırıyor ben de bu sebeple loop'da allah ne verdiyse deniyorum. Yoksa loopa girmeden çok tatlı sıcak tonlar veriyor. Bu büyük hitimalle(umarım) lambalar çok eski olduğundan. Bu arada amfi çalıştığında lambaların renkleri sönük turuncu oluyor. Buradan bi anlam çıkar mı sizce? Hepsi aynı renk ve sönüklükte...
Merhaba,
Lambaların evde kullandığınız ampul gibi olmalarını beklemeyin. Hele ki nisbeten yakın zamanda yapılmış lambalar ise.
Bazı lambalarda yapıları gereği hiç ışık göremezsiniz hatta. Örneğim kt150 lambalarda hiç ışık gözükmez.
O nedenle az yanma çok yanma olayı değil pek. Ha aşırı parlamaya başlarsa genel anlamda o hal iyiye delalet etmez.
Esenlikler dilerim.
 
Tekrar merhaba arkadaşlar, bugün lamba siparişi vereceğim son olarak kafama şu takıldı, forumlarda Krank Rev Jr. Pro için 3 adet preamp (biri "splitter") 2 adet power olmak üzere 5 adet lamba değişiminden bahsedilmiş fakat metal bir kaplama içerisinde sanırım bir adet daha var... Bir başka arkadaş onu da değiştirmiş. Sizce ne yapmalıyım bu metal kaplama ne içindir? Açıp bakmak istiyorum fakat board üzerine vidalı olduğu için komple devreyi söküp çıkarmam gerekecek onda da kendime güvenmiyorum.
 
Bana acil dönerseniz sevinirim yarın kıbrısa gideceğim uçakla engl head var onun lambalarını şökersem uçağın altına amfiyi lambaları yanıma alırsam takarken bias ayarı lazım yoksa amfi yanar dediler??? Aynı lambalar sök tak yapılacak. Yada kabine mi alayım 50watt lık orta boy bi şey zaten lambaları şökemeden kabine sokarsam indiğimde gümrük yermi bide teşekkürler
 
Bana acil dönerseniz sevinirim yarın kıbrısa gideceğim uçakla engl head var onun lambalarını şökersem uçağın altına amfiyi lambaları yanıma alırsam takarken bias ayarı lazım yoksa amfi yanar dediler??? Aynı lambalar sök tak yapılacak. Yada kabine mi alayım 50watt lık orta boy bi şey zaten lambaları şökemeden kabine sokarsam indiğimde gümrük yermi bide teşekkürler

Merhaba,
Bias ayarı gerekeceğini düşünmüyorum, muhtemelen de (bir çok modern amplide olduğu gibi) oto bias veya fiks biastır amplinizin biası.

Problemin büyüğü, lambaları sökseniz de amplinizi uçağın bagajına vermek eğer çok ciddi korunaklı bir hardcase yoksa mantıklı değil bence, lambalarınız kadar amplinizin bağlantıları lehinleri vs de önemli. Onlardan biri ta da birkaçı mazallah kopar veya çatlarsa başınıza çok daha büyük sorun açılır. Malum uçakların bagajlarına nasıl eşya attıklarını az çok hepimiz takdir ediyoruz diye düşünüyorum.

Kabine ampliyi alırlar mı bilmiyorum zira 50 watt lambalı kafa özellikle tranformatörlerinden ötürü çok ağır olabilir. Her halükarda kabine alınabilecek el bagajı ağırlık sınırını aşacağından, uçak içine alacaklarını düşünmüyorum.

Belki yenilir yutulur gelmeyecek size ama, bana sorarsanız zorunlu değilseniz (iş nedeniyle vs değil ise) götürmeyin amplinizi.

Esenlikler dilerim.
 
Merhabalar tekrar, Banzai Music'ten sipariş verdiğim lambalar elime ulaştı. Monte edip denedikten sonra amfime yeniden aşık oldum ve lambaların değişiminin ne kadar önemli olduğunu anladım. Ve dijital distortion efektlerini tamamen bıraktım. Burada verilen bütün değerli bilgiler için herkese çok teşekkür ederim.
 
Geri
Üst