UAD APOLLO

Değerli arkadaşlarım,büyüklerim,foruma yeni üye oldum öncelikle herkesi saygıyla selamlarım..
Universal audionun yapmış olduğu apollo twin quad ses kartı ile bir maç book pro edinip vokal kayıtlarımı bir üst seviyeye çıkarmak istiyorum. Ama kafamda bazı sorular var.Forumda çok araştırdım fakat bir cevap bulamadım. Apollo twin quadi mac ile kullananlar varsa Beni aydinlatirsa çok mutlu olacağım. Bu ses kartı nasıl demek istemiyorum çünkü kalite ortada asıl soru pluginler. Bu kartı edinsel ücretsiz plugin geliyormu? Verimlimi? Gelmiyorsa edinmek maliyetlimi? Şimdi o kadar para verip mac ve uad alip takrar extra harcsma yapmak istemiyorum.
Diger sorum mac hakkinda. Sizce macbook pronun bu sEs kartiyla hangi modelini almaliyim. Lutfen windows veya toplama pc demeyin cunku elimde iyi seviyede bir pc oldugu halde 2 gunde bir cikan donanimsal yazilimsal sikintilar yuzunden resmen muzikten sogur oldum. Macin bu konuda sorunuz oldugunu duydum. Artik sorun yasamadan, her pc yi acip kapatisimda farkli sorunlar la bogusup kayit yapmaya calismadan guzel isler yapmak istiyorum. Beni bu pluginler ve hangi mac olmali konusunda bilgilendirecek arkadaslara simdiden cok tesekkurler
 
Cevap yazan olmamış, bildiğim kadarıyla aktarıyorum;

Kullanıcısı değilim ama bir arkadaşım aldı, yanlış hatırlamıyorsam 5-6 plug-in geliyor yanında. Diğer plug-inler ücretli, kampanya veya toplu (bundle) alımlarında indirim falan oluyor ve almadan önce denemek istersen 2 haftaydı galiba demo süreleri (zaman haricinde demo kısıtlaması yok). UAD'ın kendi sitesinde (veya thomann'dan falanda alınabilir) fiyatları inceleyebilirsin pek ucuz olmadıkları için kampanya beklemek mantıklı.

Ama şöyle bir durum var, belki biliyorsundur kullanabileceğin plug-in miktarı seskartındaki DSP gücüne paralel sınırlı. Tercih özellikle ev kullanıcılarında genelde kayıt anında (latency derdi olmadığı için) UAD'ları kullanmak mesela preamfi, stream yapıyorsan deesser, gitar amfisi falan gibi şeyler. Mix'te sırf low-cut yapmak için UAD değilde mesela DAW'ın güç gerektirmeyen eq'sundan yapmak mesela daha mantıklı. O nedenle zaten bütün herşeyi satın almak gibi bir zorunluluk yok yani işi halletmek için.

Hangi modeli size kalmış, ev kullanıcılarına 2 giriş yetiyor daha çok girişli modellerinde sanırım daha fazla DSP gücü ve biraz daha iyi converterlar var. DSP gücünü arttırmak için ayrı satelite modelleri satılıyor.
 
Cevap yazan olmamış, bildiğim kadarıyla aktarıyorum;

Kullanıcısı değilim ama bir arkadaşım aldı, yanlış hatırlamıyorsam 5-6 plug-in geliyor yanında. Diğer plug-inler ücretli, kampanya veya toplu (bundle) alımlarında indirim falan oluyor ve almadan önce denemek istersen 2 haftaydı galiba demo süreleri (zaman haricinde demo kısıtlaması yok). UAD'ın kendi sitesinde (veya thomann'dan falanda alınabilir) fiyatları inceleyebilirsin pek ucuz olmadıkları için kampanya beklemek mantıklı.

Ama şöyle bir durum var, belki biliyorsundur kullanabileceğin plug-in miktarı seskartındaki DSP gücüne paralel sınırlı. Tercih özellikle ev kullanıcılarında genelde kayıt anında (latency derdi olmadığı için) UAD'ları kullanmak mesela preamfi, stream yapıyorsan deesser, gitar amfisi falan gibi şeyler. Mix'te sırf low-cut yapmak için UAD değilde mesela DAW'ın güç gerektirmeyen eq'sundan yapmak mesela daha mantıklı. O nedenle zaten bütün herşeyi satın almak gibi bir zorunluluk yok yani işi halletmek için.

Hangi modeli size kalmış, ev kullanıcılarına 2 giriş yetiyor daha çok girişli modellerinde sanırım daha fazla DSP gücü ve biraz daha iyi converterlar var. DSP gücünü arttırmak için ayrı satelite modelleri satılıyor.
tesekkurler hocam cevabınız ıcın bır dıger sorumda 8gb ramlı macbook pro i5 512gb ssd touch bar ozellıklı olan model apollo ses kartı ve logic pro x ıle sıkıntı yasamadan kayıt alabılırmıyım?
 
tesekkurler hocam cevabınız ıcın bır dıger sorumda 8gb ramlı macbook pro i5 512gb ssd touch bar ozellıklı olan model apollo ses kartı ve logic pro x ıle sıkıntı yasamadan kayıt alabılırmıyım?
Sanmıyorum sıkıntı olacağını ama şansa kalmasın Facebookta muziktek diye bir grup var oraya da bu soruyu sormanız bence faydalı olacaktır UAD kullanıcısı bayağı var çünkü bildiğim kadarıyla.
 
Apollo Twin Quad yeni modeli, siyah renkli olanı. Eski modeli tam 5 yıldır güncelleye güncelleye macbook pro'da kullanıyorum. En küçük problem yaşamadım, o anlamda tavsiye ederim. Bilgisayar için de ram 8gb değil de 16 gb olursa daha iyi olabilir ama işlemci kesinlikle daha önemli. Tecrübemi söyleyeyim ki gözünüzde canlansın; i7 işlemcili macbookpro'da, Reaper'da 80 kanal 60-80 efekt mix sırasında (track+bus+aux), ( tabiki buffer en yüksek değerde ) CPU kullanımı Realtime %2-5 arası gezer, toplam CPU kullanımı %10 civarı oluyor. i5 işlemcide ne olur bilemiyorum ama mesele işlemcide bana kalırsa, ram kullanımı düşük oluyor en azından Reaper için konuşuyorum. Bu değerleri Logic ve Pro tools'da yakalamak belki mümkün olamasa da bir fikir verir size.

Kısaca para varsa kesinlikle mac ama onu da stabil kullanmak lazım. Alırsanız ileri de lazım olur bir bilgi vereyim, bana kimse söylemedi acı yoldan öğrendim, 2-3 yılda bir içinin tozunu temizletin garantiye verip, benimki artık garantiden düştüğü için kendim yaptım o ayrı. Yoksa makina aşırı ısınıp yavaşlıyor. Yukarıda saydığım değerlerin yakınında bile geçemiyor makina.

Plugin konusu şöyle, bir defa ana DAW benim için Reaper olduğundan proje içinde Logic veya Pro tools'a göre daha fazla UAD pugini açabiliyorum. Sizin sorunuza dönersek; bazı pluginler hele indirim zamanı alınırsa (Türkiye'de satan yerin ismini vermiyorum reklama girer) zaten hediye olarak geliyor. Sonbahardan başlayıp yılbaşına kadar büyük indirimler olur, pluginleri yarı fiyatına alırsınız ki ben de hep öyle yaptım. Bir kere aldınız mı her zaman kullanıyorsunuz. Şu var ben bazı UAD pluginleri aldım ama Slate de aldım, illa kombine etmek gerekiyor bir yerde DSP yetmiyor, ama benim ki eski model olduğu için, siz Quad alacaksanız sadece DSP yeter sanırım.

Pluginlerden şunları tavsiye ederim; 1073, 1176, Teletronix (La-2a), Pultec Eq. Her mixin demirbaşı ve piyasadaki diğer 1176'larla çok kıyas yaptım gerçekten UAD'da ciddi fark duyuyorum. Bir davul mixinde 1176 pek çokları gibi benim için de standart. Bu saydıklarımdan başka kullandığım Emt 140 Reverb de güzel, plate tınısı için olabilir.

Yukarıda bahsedildiği gibi temizlik için DAW'ın kendi pluginleri var, UAD kendine hası tınıları için mixe dahil edildiği sürece Quad versiyonu yeter de artar bana kalırsa.
 
Son düzenleme:
Apollo Twin Quad yeni modeli, siyah renkli olanı. Eski modeli tam 5 yıldır güncelleye güncelleye macbook pro'da kullanıyorum. En küçük problem yaşamadım, o anlamda tavsiye ederim. Bilgisayar için de ram 8gb değil de 16 gb olursa daha iyi olabilir ama işlemci kesinlikle daha önemli. Tecrübemi söyleyeyim ki gözünüzde canlansın; i7 işlemcili macbookpro'da, Reaper'da 80 kanal 60-80 efekt mix sırasında (track+bus+aux), ( tabiki buffer en yüksek değerde ) CPU kullanımı Realtime %2-5 arası gezer, toplam CPU kullanımı %10 civarı oluyor. i5 işlemcide ne olur bilemiyorum ama mesele işlemcide bana kalırsa, ram kullanımı düşük oluyor en azından Reaper için konuşuyorum. Bu değerleri Logic ve Pro tools'da yakalamak belki mümkün olamasa da bir fikir verir size.
Hocam selamlar tesekkur ederim oncelikle. Soylediginiz rakamlar cidden saka gibi geldi bana niye derseniz benim 4gb ramli leptopumda(lanet olasi sey) 4.kanali acinca kasmalar baslardi. Simdi oyle bir ornek verdinizki cok sasirdim dogrusu. Ben size soyle diyeyim. Ben logic pro x te toplasaniz 10 enstrüman kanali acip bu sekil kayitlar yapacagim. Dediginiz seye kiyasla o zaman beni hayli hayli goturur gibi gozukuyor. Birde su dikkatimi cekti 8250u i5 islemcili macbook pro ile 8259u islemcili macbook pro arasinda islemci gucu olarak bu islerden pek anlamayan biti olsamda benchmark degerleinde ciddi bir performans farki var. Bunu alan kac kisi dikkat ediyor bilmiyorum ama hepsiburada cok-da su an buniki cihaz arasinda 2000tl gibi bir fark var ama tabi suda var 8259u ssd 512 gb 8250u ssd 128. Bu dikkatimi cekti. Sizin yorumunuz nedir..
 
Bir defa mac'i (yine reklama girmesin gerçi mac diyip duruyoruz) elma'dan alın. Mac işi uzun vadeli iş, 2013'de aldığım macbook pro şu an artık 6.5 yaşında ve aynen devam. Uzun vadeli bakabiliyorsanız aradaki farklar ödenebilir ama hobi maksadını aşıyor epeyce. Bahsettiğiniz değerler hakkında teknik daha doğrusu güncel bilgim yok doğrusu. Bu işi ciddi olarak ne biliyim mix, kayıt filan gibi..yapacaksanız aklın yolu bir diyebilirim.
 
Son düzenleme:
Bir defa mac'i (yine reklama girmesin gerçi mac diyip duruyoruz) elma'dan alın. Mac işi uzun vadeli iş, 2013'de aldığım macbook pro şu an artık 6.5 yaşında ve aynen devam. Uzun vadeli bakabiliyorsanız aradaki farklar ödenebilir ama hobi maksadını aşıyor epeyce. Bahsettiğiniz değerler hakkında teknik daha doğrusu güncel bilgim yok doğrusu. Bu işi ciddi olarak ne biliyim mix, kayıt filan gibi..yapacaksanız aklı yolu bir diyebilirim.
Bende acikcasi magazasindan almak istiyorum ama adamlarin verdigi fiyatlar ile piyasa fiyaflari arasinda ciddi rakam farki var. Nasil yapsam bilemedin
 
SSD hacmi için 128 GB çok küçük, bendeki 512 GB, davul programı ve başka şeyler için yetmiyor, harici 2.5 inç devrede sürekli. Onu da hatırlatayım. Bu işin en ideali; i7, 16 Gb RAM, 512 SSD diye formüle edebiliriz. Tabi şimdi i9 filan da var o ayrı...
 
SSD hacmi için 128 GB çok küçük, bendeki 512 GB, davul programı ve başka şeyler için yetmiyor, harici 2.5 inç devrede sürekli. Onu da hatırlatayım. Bu işin en ideali; i7, 16 Gb RAM, 512 SSD diye formüle edebiliriz. Tabi şimdi i9 filan da var o ayrı...
Fakat bahsettiginiz sisteme uygun olan macbookprolar da bir isinma sorunu oldugu tartışma konusu. O kadar para veripte boyle bir sorunla karsilasirsam uzulurum acikcasi. 13 inch olan modellerindede 16gb ve i7 secimi yapincada yine ayni paraya denk geliyor neredeyse. Yukari tukursek biyik asagi tukursek sakal gibi bir durumdayim su an. Daha once hic macbook kullanmadigim icinde sonradan pisman olacagım bir secim yapmakta istemiyorum..
 
Isınma olacak ama bunu bir sorun olarak görmemek lazım, bu işin doğasında var. Sadece ısınma değil buna ilaveten fan gürültüsü de ekleyin. Benim makina masanın arka tarafında duruyor, görüntüyü harici monitörden alıyorum, fan sesi bana ulaşmıyor, mix sırasında duymuyorum, kayıt sırasında ise mikrofona daha da uzak kalıyor ve mikrofon etrafı izole olduğundan yine etkilemiyor, ama fan sesi genel bir dert. Tavsiye olarak şunu söyleyebilirim diz üstü bilgisayar için ilave monitör lazım, yoksa fan sesi ile çalışmak zorunda kalırsınız.

Kısaca MBP'ler ısınma sorunu olan aletler değil, tüm bilgisayarlar ısınır ve etkili şekilde kendini soğutur. Isınma ancak; makina kendini fanları iyi çalışmadığı için soğutamadığında işlemciyi yanmaktan korumak maksadıyla yavaşlatırsa gerçek bir sorundur. Bu da fanlar tozdan tıkalı hale gelecek kadar uzun süre (misal bende 3 senede ancak oldu) geçtiyse olur, çaresi açıp temizlemek. Isınma diye problemimiz yok yani, olsa performans dediğim seviyelerde olamaz.

Şunu da düşünebilirsiniz, diz üstü yerine mac mini alabilirsiniz. Harici monitöre bağlar kullanırsınız, gerçi harici monitör de ayrı konu. Mini'ler hem daha ucuz çünkü ekranı yok. Malum retina ekranları yüzünden fiyatları epeyce yükseliyor diz üstü olanların.
 
Son düzenleme:
Isınma olacak ama bunu bir sorun olarak görmemek lazım, bu işin doğasında var. Sadece ısınma değil buna ilaveten fan gürültüsü de ekleyin. Benim makina masanın arka tarafında duruyor, görüntüyü harici monitörden alıyorum, fan sesi bana ulaşmıyor, mix sırasında duymuyorum, kayıt sırasında ise mikrofona daha da uzak kalıyor ve mikrofon etrafı izole olduğundan yine etkilemiyor, ama fan sesi genel bir dert. Tavsiye olarak şunu söyleyebilirim diz üstü bilgisayar için ilave monitör lazım, yoksa fan sesi ile çalışmak zorunda kalırsınız.

Kısaca MBP'ler ısınma sorunu olan aletler değil, tüm bilgisayarlar ısınır ve etkili şekilde kendini soğutur. Isınma ancak; makina kendini fanları iyi çalışmadığı için soğutamadığında işlemciyi yanmaktan korumak maksadıyla yavaşlatırsa gerçek bir sorundur. Bu da fanlar tozdan tıkalı hale gelecek kadar uzun süre (misal bende 3 senede ancak oldu) geçtiyse olur, çaresi açıp temizlemek. Isınma diye problemimiz yok yani, olsa performans dediğim seviyelerde olamaz.

Şunu da düşünebilirsiniz, diz üstü yerine mac mini alabilirsiniz. Harici monitöre bağlar kullanırsınız, gerçi harici monitör de ayrı konu. Mini'ler hem daha ucuz çünkü ekranı yok. Malum retina ekranları yüzünden fiyatları epeyce yükseliyor diz üstü olanların.
Aynen hocam haklisiniz dogru diyorsunuz mac mini benimde dikkatimi cekmiyor degil. Soyle guzel bir 27 monitor alip miniyle yola devam edilebilir ama onuda hesapladim miniye yapilan harcamaylada imac fiyati neredeyse:) bu apple neden boyle ya hep bi aklimizi celme pesinde. :)
 
Eğer mobilite derdiniz yoksa yeni mac mini'lere bakmanızı öneririm . Geekbench skorlarında ötürrüyor diğer modelleri :) Onun dışında rme, antelope ve apollo kartlara da bakabilirsiniz. Ev için özellikle babyface pro'yu önerebilirim. Üst seviye rme'ler ile aynı converterlara sahip. Daha uygun fiyatlı olarak da audient kartlar tavsiyem olur :)
 
Eğer mobilite derdiniz yoksa yeni mac mini'lere bakmanızı öneririm . Geekbench skorlarında ötürrüyor diğer modelleri :) Onun dışında rme, antelope ve apollo kartlara da bakabilirsiniz. Ev için özellikle babyface pro'yu önerebilirim. Üst seviye rme'ler ile aynı converterlara sahip. Daha uygun fiyatlı olarak da audient kartlar tavsiyem olur :)
Arkadaslar gec donus yaptıgım ıcın kusura bakmayın yaz gırıbıne yakalandım berbat bise boğazlarım hala fena halde.Sizin tavsıyelerınızle 15 ınchlık i7 bır macı gozume kestırdım.Acıkcası hep hayalım macbook ıle calısmaktı o yuzden imac veya mac mını arasında belkı ılerde ımac ıle devam edebılırım ama su an i7 ıslemcılı 512 ssd li 16ramlı yenı nesıl bır ıslemcılı macbook proyu 13000 civarı almaya nıyetlıyım.
Ses kartı olarakta elımdekı quad captureyı elden cıkardım falat twın quad ıle twın solo arasında kaldım dsp farkları var bu konuda dusuncelerınız nelerdır.Sağlıklı gunler herkese
 
Arkadaslar gec donus yaptıgım ıcın kusura bakmayın yaz gırıbıne yakalandım berbat bise boğazlarım hala fena halde.Sizin tavsıyelerınızle 15 ınchlık i7 bır macı gozume kestırdım.Acıkcası hep hayalım macbook ıle calısmaktı o yuzden imac veya mac mını arasında belkı ılerde ımac ıle devam edebılırım ama su an i7 ıslemcılı 512 ssd li 16ramlı yenı nesıl bır ıslemcılı macbook proyu 13000 civarı almaya nıyetlıyım.
Ses kartı olarakta elımdekı quad captureyı elden cıkardım falat twın quad ıle twın solo arasında kaldım dsp farkları var bu konuda dusuncelerınız nelerdır.Sağlıklı gunler herkese
Merakımdan soruyorum, klavyede “i” harfi yok mudur?
 
Twin quad 4 çekirdek, solo ise tek çekirdek veya işlemci olması lazım. Sonuçta Quad ile daha fazla efekt açarsınız, bu çok önemli olabilir projenin hacmine göre, yetmediği yerde ilave plugin almış olmayı istersiniz veya stock olanlarla açığı kapatırsınız. Uzun vadeli düşünme imkanı varsa ki bir ses kartını yıllarca kulanmak var, Quad daha iyi olur tabiki.
 
Twin quad 4 çekirdek, solo ise tek çekirdek veya işlemci olması lazım. Sonuçta Quad ile daha fazla efekt açarsınız, bu çok önemli olabilir projenin hacmine göre, yetmediği yerde ilave plugin almış olmayı istersiniz veya stock olanlarla açığı kapatırsınız. Uzun vadeli düşünme imkanı varsa ki bir ses kartını yıllarca kulanmak var, Quad daha iyi olur tabiki.
Tesekkurler hocam daha iyi anladim sağolun
 
Bu arada bahsettğiniz konfigürasyon tam olarak 2013'de aldığım makinada aynen var. Yukarıda saydığım performans değerleri o makinadan çıkıyor. Ama Reaper'dan, Logic veya başkasından değil onu da hatırlatayım. Logic sadece bazı hafif işlemler için ara sıra kullandığım bir şey, yüklü projelerde nasıl davranır bilmiyorum.

Bir de iyi bir UPS (güç kaynağı) mutlaka alın, hoparlörler de dahil hepsini kaldıracak güce sahip olacak bir şey olması gerekir. Ses kartı şehir cereyanından besleniyor, kesilmelerde zarar görmesin.
 
Bu arada bahsettğiniz konfigürasyon tam olarak 2013'de aldığım makinada aynen var. Yukarıda saydığım performans değerleri o makinadan çıkıyor. Ama Reaper'dan, Logic veya başkasından değil onu da hatırlatayım. Logic sadece bazı hafif işlemler için ara sıra kullandığım bir şey, yüklü projelerde nasıl davranır bilmiyorum.

Bir de iyi bir UPS (güç kaynağı) mutlaka alın, hoparlörler de dahil hepsini kaldıracak güce sahip olacak bir şey olması gerekir. Ses kartı şehir cereyanından besleniyor, kesilmelerde zarar görmesin.
Teşekkür ederim hocam edineceğim güzel bir interaktif ups de var aklımda... Ana hedap önce bir macbooku almak.Almısken bir kere alim iyi birşey alayım dıyorum.Gerçekten bilemedim şimdi piyasada 16gb ramlı makineler var 2012 2013 model 2 bin 3 bin tl lerde geziyorlar.Bakıp bakıp duruyorum elim bi gidiyor bi gitmiyor.Bir tarafta güncel i7 sistemli 16gb ramlı macbook pro 2019 touch varken diğer tarafta 10 bin tl daha ucuz bu cihazlar :) Cidden zor iş..
 
Üst