Am tonda şarkıda D# ve G# olması

Arkadaşlar merhaba. Birkaç ay önce Hareket Vakti adında eskiden çok sevdiğim bir şarkının girişindeki gitar riffini kulaktan çıkardım. Riff Mi ile başlayıp La ile bitiyor. Akorun 5.sesinden başlayıp kendisi ile bitmesinden dolayı tonun Am olduğuna emin oldum. Üstelik tunebat adlı şarkıların tonunu gösteren sitede de Am olduğu gözüküyor. Fakat riffin içinde Re diyez ve Sol diyez sesleri duyuluyor. Normalde Am arızasız bir gam . Sol diyez La'nın harmonik minöründe olan bir nota fakat Re diyez ne harmonik minör ne de melodik minörde var. Buna rağmen tona nasıl bu kadar oturduğunu ve hoşluk kattığını anlayamadım. Re diyez'in gelmesinin herhangi bir açıklaması var mı? İllaki vardır diye düşünüyorum.

Şarkıyı da buraya bırakayım:
 
La minor pentatonik dizisi bluesda cok kullanilir. Bu dizi için re# sesi la sesinin eksik beşlisidir ve blues müziğinde "blue note" olarak adlandırılır. Ben bu notayı dizide olmamasına rağmen doğaçlama atmaya çalışırken çok kullanırdım meğerse o meşhur blue note buymuş sonradan öğrendiğime göre, blues karakteristiğini vermek için kullanılabilir ya da yapabiliyorsanız bluesa kaçmadan da sololarınıza yedirebilirsiniz bu notayı.
Bir de bu nota kök ses ve kök sesin oktavının tam ortasında kalması.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Blue note denilen şey mikrotonal bir arıza değil mi? Burdaki re# normal tonda duyuluyor sanki. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Bir de pentatonik dizide değil gibi riff. Çünkü si ve fa var içinde. Tam anlayamadım bu noktada.
 
Blue note denilen şey mikrotonal bir arıza değil mi? Burdaki re# normal tonda duyuluyor sanki. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Bir de pentatonik dizide değil gibi riff. Çünkü si ve fa var içinde. Tam anlayamadım bu noktada.
Kullandığınız kavramların çoğunluğu anlatmak istediğinizle örtüşür durumda değil. Müzik kavramları dağarcığınızı geliştirmeniz lazım. Kitaplar ya da forumlarda güvenilir kaynaklar bularak okumak sizin için faydalı olacaktır. Armoniye girmeden önce temel kavramları oturtmak lazım. Temel yanlış olmasın, ileride boş yere başınız ağrımasın.
 
Am-B-Dm-Am-E- akorları ile yapmış girişi.
Tonun Laminör olduğu bariz eserde. Re# sesi altere ses dediğimiz olay oluyor. B akoruna da komşu akor diyebiliriz altere ses ile uyumlu bir şekilde tondan çıkıp Reminör akoru ile tona geri giriyor. Bu olay sıklıkla yapılır eserlerde Re# sesi tonun kendi içerisinde var olan bir arıza değil ödünç alınıp geri bırakılıyor. Sol# ise armonik minör kaynaklı zaten kendine yer edinmiş bir arıza.
 
Am-B-Dm-Am-E- akorları ile yapmış girişi.
Tonun Laminör olduğu bariz eserde. Re# sesi altere ses dediğimiz olay oluyor. B akoruna da komşu akor diyebiliriz altere ses ile uyumlu bir şekilde tondan çıkıp Reminör akoru ile tona geri giriyor. Bu olay sıklıkla yapılır eserlerde Re# sesi tonun kendi içerisinde var olan bir arıza değil ödünç alınıp geri bırakılıyor. Sol# ise armonik minör kaynaklı zaten kendine yer edinmiş bir arıza.

Teşekkürler cevabınız için :). Daha önce hiç rastlamamıştım 2.derecenin majör olmasına. Aynı şarkının en sonunda bir de la ile birlikte do diyez duyuluyor. La ve Do diyez birlikte olduğu için şarkının en sonunda la minör'den la majör'e hafif kaydığını düşünüyorum ama emin değilim.
 
Teşekkürler cevabınız için :). Daha önce hiç rastlamamıştım 2.derecenin majör olmasına. Aynı şarkının en sonunda bir de la ile birlikte do diyez duyuluyor. La ve Do diyez birlikte olduğu için şarkının en sonunda la minör'den la majör'e hafif kaydığını düşünüyorum ama emin değilim.
Aynen majör bitiriş yapmak istemiş ve yapmış :)
 
Geri
Üst