Fretlerim olması gerektiği boyda mı?

Arada çok bir fark yok. 6150'lerin hatta 6130'dan daha yüksek olması lazım. Kötü refret diyenlerden biri benim. Sebebi de şu: Yeni perdeler için olması gereken yükseklikte değiller (birkaç kez tesfiye görmüş eski perdeler gibi erimişler). Ayrıca perdelerin üstü neredeyse düz.
 
Medium jumbo ve "fretless wonder" iki alakasız şey onu söyleyeyim. 6130 dahi olsa fretlerin yüksekliği yaklaşık .036 inch olmasi lazim. Yukaridaki fotolarda ise .020inch olarak gözüküyor. Ikincisi "fretless wonder" olarak anilan gitarlarin fretleri dahi yaklaşık .028 inch'tir. Bu fretler zaten vintage (ve bazi reissue) lp customlara ve es serisi vintage bazi gitarlara ozeldir. Dolayısıyla yukardaki fotolardaki iscilik bir refret islemi icin kötü.
 
fretless wonder ve 6130 yani medium jumbo çok alakalı. bilmeden ahkam kesmeyin. oturun araştırın. örnek


bu forumun işkembe-i kübradan sallayan bilgelerine hayranım. konu fretless wonder nedir değil. fretless wonder artık üretilmeyen bir değer. ikame etmek için 6130 kullanan bol. ve medium jumbo 6130dur, 6150 değil. 0,008 inchi yani 0,20 mm'i fotoğraftan anlayan ve bununla görüş belirten forum bilgeleri benden uzak dursun inş.
 
Şimdi burda birkaç konu var:
1. 6130 tel fretless wonder gitarların perde değişiminde ikame için kullanılıyor mu meselesi. Olabilir. Yeterince traşlarsanız 6130 da yüksekliği ikame için kullanılabilir (yeterince traşlarsanız her teli benzer yüksekliğe indirirsiniz, mikronluk farklardan bahsediyoruz). Fretless wonder'larda kullanılan teller 6130'a göre yaklaşık 3'te bir oranında dardır bu arada, dolayısıyla ikame aslının yerini tam tutmaz o ayrı. Hatta ikame için kullandığınız tellerin üstünü fretless wonder tabir edilen gitarlardaki gibi düz bırakırsanız bu ekstra genişlik entonasyon sorunları vb. yaratabilir.
2. Fakat tel değişiminde zaten bana 'fretless wonder yap' denilmemiş, medium jumbo fret istenmiş. Ayrıca orijinal postun sahibi mevcut fret yüksekliğinin yaklaşık .020 civarında olduğunu yazmış. 6130 dahi takılmış olsa bu perdelerin neredeyse yarı yarıya traşlanması demek. Vintage Les paul custom için refret yapmıyorsanız veya özel olarak sipariş edilmediyse bu pek anlaşılır bir şey değil. Dolayısıyla bu konudaki itirazınızı anlamlandıramadım.
3. Üslup meselesi. Karşılıklı konuşmak ve bilgi değiş tokuşu yapmak yerine yukarıda yapmayı seçtiğiniz gibi saldırgan ve suçlayıcı bir üslup seçebilirsiniz ve hakaret etmediğiniz sürece bu sizin takdiriniz. Fakat bu görüşlerinizi daha 'doğru' kılmıyor.
 
üslup öyle mi? hocam adın belli değil adı belli olan bir ustaya kötü iş yapmış diyorsun ama... 0.20mm farkı fotoğraftan fark edip. sonra saldırgan ve suçlayıcı imâjı da bana... :alkış:
 
Sayın @Duke_of_Rock , boş laflarınıza cevap vererek başlıkta gereksiz trafik olmasın diye bir şey yazmıyordum ama ben demeden susmayacaksınız sanırım; Luthiere 6150 fretler ile refret yapılmasını rica ettim. Jumbodur Medium-jumbodur bu benim takıldığım bir şey değil (ki her marka kendine göre ayrı sınıflandırır bu numaraları büyüklüklerine göre) , sorun ortaya böyle bir durum çıkmış olması. Bunu ben söylemiyorum, zaten başlığı danışmak için açtım; diğer tecrübeli forumdaşlar diyor; size göre iyi bir fret işçiliği olabilir, siz kendi gitarınıza öyle yaptırırsınız. Şimdi daha fazla boş yapmadan lütfen başlıktan s
 
Son düzenleme:
0.20 oldugunu konuyu acan arkadas yazmis bu arada.Fotografa bakip sallama durumu yok ya da ben mi yanlis anladim?

Hocam bu arada sorun yoksa ayri ama biraz icinizde suphe varsa ve fret veya sapla ilgili ufak tefek problemleri gormezden geliyorsaniz bence cok nazik ve cekingen davranmaniza gerek yok.Bence Ugur beyi arayin ve durumu anlatin.
 
0.20 oldugunu konuyu acan arkadas yazmis bu arada.Fotografa bakip sallama durumu yok ya da ben mi yanlis anladim?

Hocam bu arada sorun yoksa ayri ama biraz icinizde suphe varsa ve fret veya sapla ilgili ufak tefek problemleri gormezden geliyorsaniz bence cok nazik ve cekingen davranmaniza gerek yok.Bence Ugur beyi arayin ve durumu anlatin.
Yaklaşık .020 inç olduğunu postun en başında koyduğum 3. fotoya dayanarak söylemiştim hocam. Şu foto:
F3443B45-DD93-4B9F-B21B-496B4F217404.JPG
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler