Home Studio : Ses Kartı Tavsiyesi (Kafa Patlatmaca)

Herkese selam , homestudio kurmayı planlıyorum ekipman listesi çıkarmaktayım ve buna ses kartı ile başlamak istiyorum genel olarak gitar veya bağlama ile birlikte vokal kaydı almak istiyorum yani 1 enstrüman ve 1 vokal oluyor neredeyse alacağım bütün kayıtları bu şekilde planlıyorum tarzım ise türkçe slow türkü pop rock arabesk e bile kayıyor bazen akustik olarak canlı çalabileceğim türkçe şarkıları kendi tarzımda tekrar yorumlamaya çalışıyorum ses kartından tek beklentim gecikme yaşamamak ve vokal preampının bir nebze kaliteli olması çünkü ayrıca preamp almayı düşünmüyorum düşündüğüm ses kartları alakasız olacak ama focusrite scarlett 2i2 , uad apollo twin serisi ve antelope zen tour üçünün biraz alakasız olmasının sebebi yorumların kafamı ciddi derecede bulandırması kullanan kullanmayan herkes yorum yapıyor ve kararsız kalıyorum baya çelişkili yorumlar okudum örnek vermek gerekirse uad apollo twin için şöyle bi yorum okumuştum ses kartını satın aldıktan sonra eğer pluginlerini alacak bütçeniz yok ise almayın dsp nin sadece uad pluginlerinde etki ettiğini ve pluginleri hariç scarlett ses kartından farksız olduğu yorumunu okumuştum uad thunderbolt olması ve fiyat farkındanda anlaşılacağı gibi scarletten üst düzeyde bu konuda yorum yapmak yanlış ama eğer uad pluginlerini satın alacak gücüm yoksa antelope almak daha mantıklı değil mi sonuçta antelope ta thunderbolt girişe sahip ayrıca preamp ı yabancı sitelerde okuduğum kadarıyla uad den üstün konu biraz kafa karıştırıcı geliyor ama işin içinden çıkamıyorum şuan bazılarıda hiç uğraşma scarlett gen 3 al 4 bin tl fark koyma hiç uğraşma daw programının preamplarından kullan diyor bu konu hakkında görüşlerinizi almak istiyorum uzun bi yazı olduğunun farkındayım kusura bakmayın yorumlarınızı bekliyorum
 
Yazdıktan sonra sağ altta önizleme var, onu oraya boş yere koymamışlar. Hani bi bak ben yazdım da acaba ne yazdım diye. Ne virgül var, ne nokta var, ne de paragraf var. Şu yazıyı gören kişinin yardım edeceği varsa da konudan direkt çıkası geliyor.

Onun dışında focusrite 2i2 ile apolla twin kıyası yaptığına göre ses kartına 5-6 bin gömmen çok mantıklı değil. Gitarın, mikrofonun ne bu arada?
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Yazdıktan sonra sağ altta önizleme var, onu oraya boş yere koymamışlar. Hani bi bak ben yazdım da acaba ne yazdım diye. Ne virgül var, ne nokta var, ne de paragraf var. Şu yazıyı gören kişinin yardım edeceği varsa da konudan direkt çıkası geliyor.

Onun dışında focusrite 2i2 ile apolla twin kıyası yaptığına göre ses kartına 5-6 bin gömmen çok mantıklı değil. Gitarın, mikrofonun ne bu arada?
teşekkürler yorumun için belli ki okumamışsın yazdıklarımı ben orada dedim zaten karşılaştırma alakasız ekipmanlarla olacak ama uad dsp ve pluginleri hariç scarlett ten farksız diyorlar diye keşke okusaydın acaba 5-6 bin koyacağıma direk scarlett mi alsam dedim neyse teşekkür ederim ben senin tavsiyelerinle zirveye ulaşacak olsam yine tavsiyeni almam açıkçası biraz uslup saygı egonla konuşuyosun sanki sakin ol biraz çocuğa bağırıyor gibi daldın konuya keşke yazmasaydın kardeşim amacım tartışmak değil ama insanları geriyorsun böyle yorumlar ile boşver baktın konudan çıkasın geliyor çık yani
 
Sana tavsiye vermeye çalışan da kabahat zaten. Düzgün yaz ki millet okusun diyorum, hala karınca duasından hallice yazıyorsun. Ne yazayım? Saygıdeğer forum üyesi lütfen imla kurallarına dikkat ediniz, arz ederim falan mı? Nerede büyüdünüz siz? Pamuklara falan mı sardılar sizi?

Yazdığın çorbayı okumaya çalışıp bir şeyler yazıyoruz onu da beğendiremiyoruz. O iki kartın farkı sadece dsp ve plugin değil işte. Daha bu kadar tecrübesizken ses kartına 6.000 lira verme diyorum ama iyilik yapmak da yaramıyor. Al 6000 liraya farkını anlayamayacağın, özelliklerini kullanmayacağın kartı da rahatla. Random atıp durursun onunla.
 
Sana tavsiye vermeye çalışan da kabahat zaten. Düzgün yaz ki millet okusun diyorum, hala karınca duasından hallice yazıyorsun. Ne yazayım? Saygıdeğer forum üyesi lütfen imla kurallarına dikkat ediniz, arz ederim falan mı? Nerede büyüdünüz siz? Pamuklara falan mı sardılar sizi?

Yazdığın çorbayı okumaya çalışıp bir şeyler yazıyoruz onu da beğendiremiyoruz. O iki kartın farkı sadece dsp ve plugin değil işte. Daha bu kadar tecrübesizken ses kartına 6.000 lira verme diyorum ama iyilik yapmak da yaramıyor. Al 6000 liraya farkını anlayamayacağın, özelliklerini kullanmayacağın kartı da rahatla. Random atıp durursun onunla.
Teşekkür ederim hadi kardeşim
 
teşekkürler yorumun için belli ki okumamışsın yazdıklarımı ben orada dedim zaten karşılaştırma alakasız ekipmanlarla olacak ama uad dsp ve pluginleri hariç scarlett ten farksız diyorlar diye keşke okusaydın acaba 5-6 bin koyacağıma direk scarlett mi alsam dedim neyse teşekkür ederim ben senin tavsiyelerinle zirveye ulaşacak olsam yine tavsiyeni almam açıkçası biraz uslup saygı egonla konuşuyosun sanki sakin ol biraz çocuğa bağırıyor gibi daldın konuya keşke yazmasaydın kardeşim amacım tartışmak değil ama insanları geriyorsun böyle yorumlar ile boşver baktın konudan çıkasın geliyor çık yani
Turkrock'a hoş geldin. Burda bir şey biliyorsan senden iyisi yok. Bir ara, neden cevap veriyoruz, bu bilgiler bizim için çok değerli başkasına anlatmak istemiyorum gibi bir konu açılmıştı. Yani anlayacağın kendini beğenmiş ve sürekli başkalarını ezmeye çalışan çok kaktüs var burda. İmla konusunda hak veriyorum tabi ama üslup daha düzgün olmalı. İmla işaretlerini kullanmayınca okumak çok zorlaşıyor.

Bu arada konudan çok uzak oldu kusura bakmayın ama mesaj yazma ihtiyacı hissettim. Umarım üslup ve kibarlık denen kavramları öğrenirler. Hiçbir şey için geç değil.
 
Arkadaşlar ekstra konu açmamak adına ben de sormak istiyorum. Pek çok farklı model var. Presonus yeni type-c girişli kartları var.. Steinberg ur22c type-c Mart sonu gelecek bilgisi aldım (yamahadan)

Onun dışında focusrite ve native instruments kartları var.

Gitar çalmak ve kayıt etmek için alacağım. Bütçem 900-1000 gibi bir şey. Ne önerirsiniz*
 
Gecikmeyi çok dert etmeyin bence. Günümüz bilgisayarları gayet hızlılar düşük bufferlarda çok rahat iş görürsünüz.
Ben RME hayranı bir adam olarak RME diyeceğim. Sıfır alacaksan Babyface PRO (pro kısmı önemli)
ikinci el de alırım dersen RME UCX (8 giriş çıkış bir karttır kendisi)
Müthiştir.... Stabildir... olağanüstü kaliteli premap ve dönüştürücüleri vardır.
 
Herkese selam , homestudio kurmayı planlıyorum ekipman listesi çıkarmaktayım ve buna ses kartı ile başlamak istiyorum genel olarak gitar veya bağlama ile birlikte vokal kaydı almak istiyorum yani 1 enstrüman ve 1 vokal oluyor neredeyse alacağım bütün kayıtları bu şekilde planlıyorum tarzım ise türkçe slow türkü pop rock arabesk e bile kayıyor bazen akustik olarak canlı çalabileceğim türkçe şarkıları kendi tarzımda tekrar yorumlamaya çalışıyorum ses kartından tek beklentim gecikme yaşamamak ve vokal preampının bir nebze kaliteli olması çünkü ayrıca preamp almayı düşünmüyorum düşündüğüm ses kartları alakasız olacak ama focusrite scarlett 2i2 , uad apollo twin serisi ve antelope zen tour üçünün biraz alakasız olmasının sebebi yorumların kafamı ciddi derecede bulandırması kullanan kullanmayan herkes yorum yapıyor ve kararsız kalıyorum baya çelişkili yorumlar okudum örnek vermek gerekirse uad apollo twin için şöyle bi yorum okumuştum ses kartını satın aldıktan sonra eğer pluginlerini alacak bütçeniz yok ise almayın dsp nin sadece uad pluginlerinde etki ettiğini ve pluginleri hariç scarlett ses kartından farksız olduğu yorumunu okumuştum uad thunderbolt olması ve fiyat farkındanda anlaşılacağı gibi scarletten üst düzeyde bu konuda yorum yapmak yanlış ama eğer uad pluginlerini satın alacak gücüm yoksa antelope almak daha mantıklı değil mi sonuçta antelope ta thunderbolt girişe sahip ayrıca preamp ı yabancı sitelerde okuduğum kadarıyla uad den üstün konu biraz kafa karıştırıcı geliyor ama işin içinden çıkamıyorum şuan bazılarıda hiç uğraşma scarlett gen 3 al 4 bin tl fark koyma hiç uğraşma daw programının preamplarından kullan diyor bu konu hakkında görüşlerinizi almak istiyorum uzun bi yazı olduğunun farkındayım kusura bakmayın yorumlarınızı bekliyorum
İşin içinde bağlama kayıtı varsa konu biraz çetrefilleşiyor. Burada önemli olan mevzu kayıtınızı renkli olarak mı yoksa transparan olarak mı yapacaksınız ?

Örneğin RME tercih ederseniz transparan kayıt yapmak durumundasınız. Çünkü RME'nin mic-pre ve konvertörleri son derecede transparandır. Eğer renk isteniyorsa kayıttan sonra plug-in veya uygun hardware cihaz kullanılarak renklendirilmesi gerekir. Bununla uğraşabilmeyi göze alıyor musunuz ? Eğer uğraşırım diyorsanız örneğin yeni çıkan Babyface Pro FS sizin için biçilmiş kaftan olabilir.

Antelope ve UAD ses kartları aynı kulvardaki kartlar. Her ikisinin de ortak özellikleri ; birisinin (UAD) plug-in ile diğerinin ( Antelope ) fpga teknolojisini kullanarak simülasyon yapabilmeleri ve her ikisinin de renkli karaktere sahip olmaları. Bu arada Antelope'un konvertörleri ; UAD'ın yeni çıkardığı X serisinden önceki diğer serilerden daha iyidir. UAD ; yeni çıkardığı X serisindeki konvertörleri bayağı bir upgrade etmiş ancak aynı anda Antelope ve X serisi kullananların belirttiğine göre X serisinin konvertörleri Antelope'dan bir miktar daha renkli imiş. Bu da burada bir bilgi olarak bulunsun.

Benim ağırlıklı olarak bağlama kayıtları ve klasik gitar gibi akustik enstrüman kayıtları yapan bir arkadaşım 3 seneden fazla RME UCX kullandı. Geçtiğimiz yaz Antelope'un yeni çıkan Discrate 4 SC ses kartına geçti. Şu anda son derecede memnun bir şekilde Antelope'unu kullanıyor. Çünkü kendisi renk sevdiği için Antelope ona daha çok hitap etti. Ayrıca Antelope kütüphanesinden ; kartla beraber free olarak gelen fx'lere ilave olarak Neve 1073'ün similasyonunu da satın aldı. Bu şekilde mic-pre çeşitliliği sağlamış oldu. Halen mutlu mesut bir şekilde prodüksiyonlarını yapıyor. 🙂

Eğer renk benim için sıkıntı değil der iseniz ; ben sizin yerinizde olsam -fiyatı bütçeniz dolaylarında olduğu için - Antelope Discreate 4 SC alıp yoluma devam ederdim. Zira bütçeniz dahilinde Zen Tour veya en azından UAD Apollo Twin X Quad (çünkü plug-in'lere abanırsanız Quad altındaki modellerde sorun yaşayabilirsiniz ) almanız imkansız olacaktır.
 
İşin içinde bağlama kayıtı varsa konu biraz çetrefilleşiyor. Burada önemli olan mevzu kayıtınızı renkli olarak mı yoksa transparan olarak mı yapacaksınız ?

Örneğin RME tercih ederseniz transparan kayıt yapmak durumundasınız. Çünkü RME'nin mic-pre ve konvertörleri son derecede transparandır. Eğer renk isteniyorsa kayıttan sonra plug-in veya uygun hardware cihaz kullanılarak renklendirilmesi gerekir. Bununla uğraşabilmeyi göze alıyor musunuz ?
Bu renk konusunu biraz açabilir misiniz ? ''Bununla uğraşmayı gçze alabiliyor musunuz ?'' demişsiniz. Bahsettiğiniz diğer kartlar hazır bağlama tonu mu sunuyor mesela ? Tonlanmış gitar soundu mu kaydediyor bu aletler ? Bu kadar ciddi dokunuyor mu sounda gerçekten ?
 
Bu kadar ciddi dokunuyor mu sounda gerçekten ?
Evet özellikle bu iş ile profesyonel düzeyde ( ve de ciddi olarak ) uğraşanlar açısından soundu ham kayıt olarak gerçekten etkiliyor. Bunu en iyi ; gerek bu işle pro düzeyde uğraşan gerekse bildiğim kadarıyla RME kullanan birisi olarak sizin bilmeniz gerekir diye düşünüyorum.

RME'nin tranparan mic-pre ve konvertörleri yapılan kayıtlar ile ; UAD, Antelope , Apogee , Audient gibi renkli bileşenlere sahip ses kartları ile yapılan ham kayıtlar aynı olabilir mi ? Bahse konu bu renk meselesine ; söz konusu kartların çoğu kullanıcısı sıcak analog sounda sahip deyip geçiyor. 🙂

Tabii burada esas sorun mic-pre'lerin yanında konvertörlerin de renkli olması. Bence olması gereken ; kayıtın tamamen transparan kayıt edilip , eğer renk gerekiyorsa sonradan muhtelif yöntemlerle renklendirilmesidir. Bu açıdan bakıldığında da bu işi piyasada en iyi yapan ses kartı RME. O yüzdendir ki ; batı dünyasında günümüzde özellikle klasik müzik kayıtlarında en çok RME'nin mic-pre ve konvertörleri tercih ediliyor.

Ama siz örneğin hip-hop , rap vs. gibi tek tip bir müzik kayıt ediyorsunuzdur ve o renk bu tarz müziğe her açıdan uyuyordur. O zaman gidersiniz renkli bir ses kartı kullanırsınız. Örneğin Apogee. En büyük pazarının Amerika olduğunu biliyoruz. Neden ? Çünkü Amerika müzik piyasasında yıllardan beri en çok dinlenen müzik tarzı R&B , hip-hop vs. Apogee'nin kendine has ( bence renkli ) soundu bu müzik tarzlarına cuk diye oturuyor. Bu yüzden de en çok Amerika'da satıyor.

Benim kişisel tercihim ise her zaman transparanlıktan yana olur. Bu yüzden geçmişte hep RME tercih etmiştim. Bugün ses kartı almaya kalksam yine RME tercih ederim.
 
Siz beni yanlış anladınız :) Arkadaşa öyle bir mesaj yazmışsınız ki RME ile yapılan kaydı adam etmek için baya bir uğraşmak gerekir de UAD ya da Antelop alırsa sanki baya tonlanmış bir sound elde edecek ve işi kolayca halledecek gibi bir hava oluşmuş :) Bu çok yanlış bir yönlendirme değil mi ? RME nin transparanlığı bir stabilite başarısıdır. Çoğu firmanın beceremeyince preamfi katında low ya da hi end boost ile olayı makyajlayarak kendilerini meşrulaştırmaya çalıştığı bir konudur hatta. Yani RME deki transparan sound RME nşn tercihinden ziyade başarısıdır. Bu çok önemli! Ve interface konu ise, transparan sound şiddetle tavsiye edilmesi gereken yöndür insanlara.
 
Siz beni yanlış anladınız :) Arkadaşa öyle bir mesaj yazmışsınız ki RME ile yapılan kaydı adam etmek için baya bir uğraşmak gerekir de UAD ya da Antelop alırsa sanki baya tonlanmış bir sound elde edecek ve işi kolayca halledecek gibi bir hava oluşmuş :) Bu çok yanlış bir yönlendirme değil mi ? RME nin transparanlığı bir stabilite başarısıdır. Çoğu firmanın beceremeyince preamfi katında low ya da hi end boost ile olayı makyajlayarak kendilerini meşrulaştırmaya çalıştığı bir konudur hatta. Yani RME deki transparan sound RME nşn tercihinden ziyade başarısıdır. Bu çok önemli! Ve interface konu ise, transparan sound şiddetle tavsiye edilmesi gereken yöndür insanlara.
Olcay kardeşim siz yanlış anlamışsınız ilk yazdıklarımı o zaman. 🙂 Esasında özünde ikimiz de aynı şeyleri söylüyoruz. Neyse son yazdıklarım umarım tüm yanlış anlamaları ortadan kaldıracak kadar nettir.

Yalnız RME'nin transparanlığı ile stabilitesini bence birbirinden ayırmak gerekir. Çünkü bu iki konu temelde birbirinden farklı meseleler. Şurası bir gerçek ki ; RME "all in one" ses kartı piyasasındaki en transparan bileşenlere sahip olan ve en stabil markadır. Ama bu arada outboard ekipman olarak RME'den daha transparan konvertör ve mic-pre'ler olduğunu da belirtmeliyim. 🙂
 
Dostum, benim takıldığım nokta şu: RME nin transparanlığıyla uğraşabilmeyi göze alıyor musunuz ? demeniz.
Bunu okuyan biri bundan şunu anlıyor(özellikle de bu işlere yeni başlayan birileri) ; ''eyvah RME alırsam ben güzel ton elde etmek için çok uğraşacağım, ben en iyisi UAD alırsamkayıtlarım çok kolay güzel hale gelir, RME ile yapılan kaydı adam etmek zordur UAD ile yapılanı kolaydır''

Şimdi burada bir düzeltme yapmak gerekmez mi :)

Diğer yandan stabilite ile kastettiğim ses kartının kaba anlamda stabil çalışması değil..
''converters to varying degrees is irreversible signal degradation. It's dynamic and/or time domain related distortion''
Buradaki önemli kısım : ''dinamik ya da zaman bazlı bozulma'' kısmı. İşte orada da converterin saat kalitesi devreye giriyor. 1 saniyede üst segment kartlar da 44100 örnekleme alabiliyor M-audio fast track de... Aralarındaki rekabet farkı üst sınıflarda da mevcut. Burada saatin çalışma stabilitesi devreye giriyor. Preamfi katındaki renk farkı ise bambaşka bir konu evet... Kullanılan komponentler vs...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst