Hani içi oyuk gitar kötüydü (!)

Neden pes ediyorsun sen de benim gibi çeşitli testler yaparak tecrübe sahibi olabilirsin. Ayrıca ben çoğu parçanın seste bir farklılığa sebep olduğundan bahsettim. "Ağaç olmazsa olmaz" ya da "şu ağaç daha iyi bir ton verir" demedim. Mesela gövdesi çelik olan rezonatör gitarlar var ve sesindeki o metalik tınıyı farketmeyen yoktur sanırım. Şimdi o gitarın gövdesi metal diye bu onu kötü tonu olan bir gitar mı yapar? Hayır yapmaz ama standart bir akustik gitardan bambaşka tonu olan bir gitar yapar.

ayrıca bahsettiğim akustik gitar 60-70 yıllık epey eski bir gitar. zamanında eski tip bir single coil manyetik ve volüm ton potansı takılmış. Yani gitarı amfiye bağlayabiliyorum ve köprü tipi değiştiği zaman amfiden çıkan ses de tamamen değişiyor.
 
Ek olarak forumum geldigi duruma bak adam linç yerim diye çekiniyor çok bilen abiler yüzünden 😆
Başlığı açan arkadaşa hak vermek lazım. Bundan sonra bende bir yorum yapmadan önce linçlenmemek dileğiyle diye giriş yapacağım. Eski kullanıcılar gidince yerine ergen atarlar geldi.
Bir başka başlıkta, paylaşılan X kişiye ait bir gitar ilanı üzerinden çirkin gitar yakıştırması yapılmıştı her bir ağızdan. Bu yaptıklarının yanlış olduğunu söyleyince bu linçe bende maruz kaldım malesef. Halbuki çirkin gitarlar diye başlık varmış forumda. Bu paylaşımı x markasının x web sitesinden link atarak paylaşıp, markayla yada gitarla istediklerimi olumlu olumsuz yorum yapsalar hiç bir sıkıntı yok. Lakin şahıs ilanı üzerinden yaptıkları yorum, bir süre sonra Satılan ürün hakkında alaycı aşşağılayıcı yorumlara dönüştü. İşte bu yüzden yanlış yaptıklarını söylemiştim. Ama olsun 5 sene sonra geri dönüp ne yazmışım la ben diyip baktıklarında onlarda gülerler 😁
 
Neden pes ediyorsun sen de benim gibi çeşitli testler yaparak tecrübe sahibi olabilirsin. Ayrıca ben çoğu parçanın seste bir farklılığa sebep olduğundan bahsettim. "Ağaç olmazsa olmaz" ya da "şu ağaç daha iyi bir ton verir" demedim. Mesela gövdesi çelik olan rezonatör gitarlar var ve sesindeki o metalik tınıyı farketmeyen yoktur sanırım. Şimdi o gitarın gövdesi metal diye bu onu kötü tonu olan bir gitar mı yapar? Hayır yapmaz ama standart bir akustik gitardan bambaşka tonu olan bir gitar yapar.

ayrıca bahsettiğim akustik gitar 60-70 yıllık epey eski bir gitar. zamanında eski tip bir single coil manyetik ve volüm ton potansı takılmış. Yani gitarı amfiye bağlayabiliyorum ve köprü tipi değiştiği zaman amfiden çıkan ses de tamamen değişiyor.

hocam siz bahsettiğiniz twang tonunu veren köprü ile seymour duncan invader manyetik kullanınca aynı twangy tonu aldığınıza en azından kendinizi ikna ederseniz haklısınız diyeceğim. ya da o köprüyü herhangi bir superstrat gitara monte edip, gibson 490r pickup ile deneyip, aynı twangy tonu köprüden ötürü aldığınıza ikna edin kendinizi, yine haklısınız diyeceğim.
 
yıl olmuş 2020, hâlâ ağacın tona etki ettiğini savunanlar var mı ya? artık kompozit materyallerle üretilmiş gitarlar var. richlite gibi sıkıltırılmış kağıt* kullanarak fretboard yapıyor gibson, üstelik bunu custom shop modellerinde kullanıp fahiş fiyata satıyor. ağacın, sap bağlantısının, headstock büyüklüğünün, klavyenin malzemesinin sese etki etmediğini; yalnızca mekanik aksamların ve amplifikasyonun sese etki ettiğini ne zaman öğreneceğiz? aristides gibi bir örnek var mesela. bi izleyin youtube'dan, şu at gözlüklerini çıkarın yahu. yıllarca ana akım gitar üreticilerinin müşteriyi keklemek için pazarlama politikası olarak uyguladığı metodu neden birbirimize ısrarla dayatıyoruz?

tamam, bir kısım var ki gelenekselcidir, doğala ve orijinale sadık kalmak ister, öyle tatmin olur. ama bu gerçeği yansıtmaz. bunu aşmamız gerek diye düşünüyorum. büyük oyuna gelmeyelim :)
saçma sapan bir ifade olmuş, hele ki şu at gözlüğü meselesine hiç girmeyeyim.
Youtube referans alınabilir fakat asla kıstas alınamaz. Her marka enstrüman mikrofon, ses kayıt aletleri, efekt aletleri aklına ne geliyorsa izler fikir sahibi olursun eyv. Fakat Youtube’dan izlediğin görüntü sana ulaşana kadar onlarca çeşit filtrelerden geçmesini de geçtim, herşeyden önce senin dinlediğin laptop hoparlörü, kulaklık içindeki nohut dan bile küçük hoparlörden sana ulaşan sesi kriter alıyorsan bence at gözlüklerini geri sen tak. Eğer snin çıkarmış halin buysa
 
saçma sapan bir ifade olmuş, hele ki şu at gözlüğü meselesine hiç girmeyeyim.
Youtube referans alınabilir fakat asla kıstas alınamaz. Her marka enstrüman mikrofon, ses kayıt aletleri, efekt aletleri aklına ne geliyorsa izler fikir sahibi olursun eyv. Fakat Youtube’dan izlediğin görüntü sana ulaşana kadar onlarca çeşit filtrelerden geçmesini de geçtim, herşeyden önce senin dinlediğin laptop hoparlörü, kulaklık içindeki nohut dan bile küçük hoparlörden sana ulaşan sesi kriter alıyorsan bence at gözlüklerini geri sen tak.

tamam abicim. büyük oyunu bozdun. helal olsun. herkes fender ve gibson'ı baltalamak için canını dişine takarken, sen geldin ve bu argümanla tüm deneysel verileri yıktın. şeyh olacak adammıştın. yanlış zamanda doğmuşsun.
 
tamam abicim. büyük oyunu bozdun. helal olsun. herkes fender ve gibson'ı baltalamak için canını dişine takarken, sen geldin ve bu argümanla tüm deneysel verileri yıktın. şeyh olacak adammıştın. yanlış zamanda doğmuşsun.
Bu Yaptığın yorum Aslında yukarıda alıntıladığım senin yorum için ben yapmış olsaydım çok daha cuk otururdu. Kendi kendine yaptığın bu yorumu aynen iade etmiş olayım sana 😀 beni uğraştırmayıp kendi cevabını kendine yazdığın için 🤣
 
hocam siz bahsettiğiniz twang tonunu veren köprü ile seymour duncan invader manyetik kullanınca aynı twangy tonu aldığınıza en azından kendinizi ikna ederseniz haklısınız diyeceğim. ya da o köprüyü herhangi bir superstrat gitara monte edip, gibson 490r pickup ile deneyip, aynı twangy tonu köprüden ötürü aldığınıza ikna edin kendinizi, yine haklısınız diyeceğim.

Ben zaten manyetiklerin de tona büyük ölçüde etki ettiğini savunuyorum ama onunla beraber başta köprü olmak üzere bir çok parça da etki ediyor diyorum.
 
Bu Yaptığın yorum Aslında yukarıda alıntıladığım senin yorum için ben yapmış olsaydım çok daha cuk otururdu. Kendi kendine yaptığın bu yorumu aynen iade etmiş olayım sana 😀 beni uğraştırmayıp kendi cevabını kendine yazdığın için 🤣

hocam, muhtemelen yaşın da benden büyüktür, ben daha fazla fanatiklerle ve ağaç fetişistleriyle tartışmak istemiyorum. lütfen alıntılamayın mesajlarımı. koyduğum videoları izlemeye tenezzül dahi etmeyen, aman altta kalır ezilirim, diye komik bir refleksle her şeye karşı çıkan insanlarla münakaşa etmenin ne size, ne bana faydası var. haklısınız hocam, soundmastersınız hocam, virtüözsünüz hocam, kralsınız.
 
Ben zaten manyetiklerin de tona büyük ölçüde etki ettiğini savunuyorum ama onunla beraber başta köprü olmak üzere bir çok parça da etki ediyor diyorum.

zaten konu boyunca yazdıklarımı okusaydınız, paylaştığım şeyleri izleseydiniz en azından ortak bir noktada buluşabileceğimiz ihtimalini sağlamış olurmuştunuz. ben de benzer minvalde şeyleri söyledim ama tamamen katılmıyorum size. mekanik ve elektronik aksam önemli dedim. ama köprü için aynı şeyi söyleyemem. köprü yalnızca telleri belirli bir eşikte sabit tutan ya da kendi limitleri dahilinde tellerin gevşeyip gerginleşmesini sağlayan bir parça. ister manganez olsun, ister alüminyum, ister bakır. onun işlevi tellerin pena vurulduğunda hareketine müsaade edecek şekilde yüksekte ve sıkı tutmak yani.
 
zaten konu boyunca yazdıklarımı okusaydınız, paylaştığım şeyleri izleseydiniz en azından ortak bir noktada buluşabileceğimiz ihtimalini sağlamış olurmuştunuz. ben de benzer minvalde şeyleri söyledim ama tamamen katılmıyorum size. mekanik ve elektronik aksam önemli dedim. ama köprü için aynı şeyi söyleyemem. köprü yalnızca telleri belirli bir eşikte sabit tutan ya da kendi limitleri dahilinde tellerin gevşeyip gerginleşmesini sağlayan bir parça. ister manganez olsun, ister alüminyum, ister bakır. onun işlevi tellerin pena vurulduğunda hareketine müsaade edecek şekilde yüksekte ve sıkı tutmak yani.
Iste burada bi yanilgin var. Celik fret ile nikel fret arasinda ton farki nasil varsa; kopru malzemesinin turu, kutlesi degistikce farkli ton verecektir. Ayni olay ust esik degisiminde de gorebilirsiniz. Ben taktim, kayitta denedim degisiklik olmuyor diyenlere de prim vermeyiniz. Ben degistim bariz degisim var...
 
Iste burada bi yanilgin var. Celik fret ile nikel fret arasinda ton farki nasil varsa; kopru malzemesinin turu, kutlesi degistikce farkli ton verecektir. Ayni olay ust esik degisiminde de gorebilirsiniz. Ben taktim, kayitta denedim degisiklik olmuyor diyenlere de prim vermeyiniz. Ben degistim bariz degisim var...

hocam, asıl sorun şudur işte:

"bence böyle", "ben öyle düşünmüyorum" kısmında tamamen subjektif beyanlarda bulunuyorsunuz, öyle değil mi? yani sizin duyduğunuz frekanslarla benim duyduğum bile aynı değildir muhtemelen. fiziğin de ötesinde, biyolojik faktörler de devreye giriyor. tüm bunların da dışında, hiçbir zaman eşit ve adil koşullarda test yapılamayacağı için ve mutlaka her aşamada insan faktörü olacağı için, bu tartışmaların hepsi yersiz. bir sürü örnek verdim, suni materyallerden yapılmış enstrüman olarak. kim tarafsız şekilde o müzisyenleri, o videoları izledi? ben söyleyeyim, kimse izlemedi. işine gelmiyor insanların. tabu yani bir nevi bu konu. olaya bilimsel verilerle yaklaşsam bile mutlaka saçma sapan konuşup kendini haklı göstermeye çalışacak birileri olacak. ben pes ediyorum o yüzden. ben hariç herkes haklı burada. tamam köprü bile sese etki ediyor olsun. maple klavye o elektromanyetizmaya nasıl etki ediyorsa o sesi tizleştiriyor olsun. boşverelim fiziği falan. bahsettiğim kompozit materyalden üretilen enstrümanlar da amariganın oyunu olsun. tekrar saygılar herkese, teşekkür ediyorum
 
Şahsi kanaatim, kullanılan ağaç (veyahut gövde malzemesi) bir gitarın gönderdiği sinyalde hiç rol oynamaz demek doğru olmamak ile birlikte, yüzdeye vurulduğunda bu kadar önemsendiği, fetişize edildiği kadar da önemli bir faktör olmadığı yönünde. Köprüsü, nut'ı, tunerları, skalası, perdeleri, malzemelerin birleştirilmesi işçiliği, manyetikler, manyetiklerin konumu ve yüksekliği vesaire derken çok da büyük bir pay kalmıyor gövde materyali için. Kaldı ki amplified ses için konuşursak amfi ve kabin de işin içine girince biraz fantazi işi oluyor A cinsi ağaç B cinsi ağaç kovalamak. Kayıt işlerine hiç girmiyorum bile. Yukarıda da bir arkadaş söylemiş, eğlenceli midir, eğlencelidir. Ama ne A tipi ağacın her zaman X sonucu vereceği garantidir, ne de o ağaç için çıkacak ekstra maliyetin kayda değer bir geri dönüşü olacaktır. Fakat günün sonunda A tipi bir ağaçtan yapılan bir gitar çalan kişi, kendini daha iyi bir gitar çalıyor gibi hissediyor, bu da daha iyi çalmasına ön ayak oluyorsa da bence sorun yok. Let them eat cake.
 
Şahsi kanaatim, kullanılan ağaç (veyahut gövde malzemesi) bir gitarın gönderdiği sinyalde hiç rol oynamaz demek doğru olmamak ile birlikte, yüzdeye vurulduğunda bu kadar önemsendiği, fetişize edildiği kadar da önemli bir faktör olmadığı yönünde. Köprüsü, nut'ı, tunerları, skalası, perdeleri, malzemelerin birleştirilmesi işçiliği, manyetikler, manyetiklerin konumu ve yüksekliği vesaire derken çok da büyük bir pay kalmıyor gövde materyali için. Kaldı ki amplified ses için konuşursak amfi ve kabin de işin içine girince biraz fantazi işi oluyor A cinsi ağaç B cinsi ağaç kovalamak. Kayıt işlerine hiç girmiyorum bile. Yukarıda da bir arkadaş söylemiş, eğlenceli midir, eğlencelidir. Ama ne A tipi ağacın her zaman X sonucu vereceği garantidir, ne de o ağaç için çıkacak ekstra maliyetin kayda değer bir geri dönüşü olacaktır. Fakat günün sonunda A tipi bir ağaçtan yapılan bir gitar çalan kişi kendini daha iyi bir gitar çalıyor gibi hissediyor, bu da daha iyi çalmasına ön ayak oluyorsa da bence sorun yok. Let them eat cake.

hah, çok yaşayın hocam. ben de aynı şeyleri anlatmaya çalışıyorum ama nafile.
 
hocam, asıl sorun şudur işte:

"bence böyle", "ben öyle düşünmüyorum" kısmında tamamen subjektif beyanlarda bulunuyorsunuz, öyle değil mi? yani sizin duyduğunuz frekanslarla benim duyduğum bile aynı değildir muhtemelen. fiziğin de ötesinde, biyolojik faktörler de devreye giriyor. tüm bunların da dışında, hiçbir zaman eşit ve adil koşullarda test yapılamayacağı için ve mutlaka her aşamada insan faktörü olacağı için, bu tartışmaların hepsi yersiz. bir sürü örnek verdim, suni materyallerden yapılmış enstrüman olarak. kim tarafsız şekilde o müzisyenleri, o videoları izledi? ben söyleyeyim, kimse izlemedi. işine gelmiyor insanların. tabu yani bir nevi bu konu. olaya bilimsel verilerle yaklaşsam bile mutlaka saçma sapan konuşup kendini haklı göstermeye çalışacak birileri olacak. ben pes ediyorum o yüzden. ben hariç herkes haklı burada. tamam köprü bile sese etki ediyor olsun. maple klavye o elektromanyetizmaya nasıl etki ediyorsa o sesi tizleştiriyor olsun. boşverelim fiziği falan. bahsettiğim kompozit materyalden üretilen enstrümanlar da amariganın oyunu olsun. tekrar saygılar herkese, teşekkür ediyorum
Kompozit malzemeye karsi degilim. Ayni fabrikadan ayni alasimla cikmis 250gr veya 300gr iki farkli ton blogunun tonu degistirecegini soyluyorum. Sizin dediginizle bu sekilde, FR sistemleri yerine, std bir 2 point tremolo kopru koysak ayni tonu aliriza cikiyor. Bu da kesinlikle dogru degil. Pes etmek degil olay. Fizik kuralindan bahsediyorsaniz titresimi goz ardi edemezsiniz. Senin kulagin benim kulagim karsilastirmasi da degil. Tek denek ikimiz degiliz. Dogruya dogru demek lazim.
 
Kompozit malzemeye karsi degilim. Ayni fabrikadan ayni alasimla cikmis 250gr veya 300gr iki farkli ton blogunun tonu degistirecegini soyluyorum. Sizin dediginizle bu sekilde, FR sistemleri yerine, std bir 2 point tremolo kopru koysak ayni tonu aliriza cikiyor. Bu da kesinlikle dogru degil. Pes etmek degil olay. Fizik kuralindan bahsediyorsaniz titresimi goz ardi edemezsiniz. Senin kulagin benim kulagim karsilastirmasi da degil. Tek denek ikimiz degiliz. Dogruya dogru demek lazim.

doğruya doğru demiyorum hocam. herkesin doğrusu kendine. ben gerçeklerle mutluyum :)
 
elektronik gitarın işleyişini, çalışma mantığını anlamak ile başlamak gerek aslında. çünkü siz bu aleti akustik bi enstrüman gibi düşünüyorsunuz. hoş, tamamen karbonfiber gövdeye sahip akustik gitar ile ağaçtan yapılmış akustik gitar arasında dahi aman aman, öldüm bittim bir sound farkı yokken, insanların ağaç konusunda diretmelerini anlayamıyorum. ama ziyanı yok hocam. nasıl mutluysanız öyle olsun. öznel yorumların bu olayı açıklamaktan ziyade, giderek fanatizmin ağır bastığı münakaşalara döndüreceğini hissediyorum. bu sebeple kimseyle bu konuda uzun uzun tartışma gereği duymuyorum. zira benim anlatacaklarımın çok daha fazlasını denemiş, yazmış çizmiş, videoya çekip göstermiş insanlar var internette. şu nimeti bir güzel kullanabilsek çağ atlayacağız.

yine de şu linkleri bırakayım, belki lütfedip izleyenler olur:

burada dakika 0:55'ten itibaren ağaç muhabbeti başlıyor.



karbonfiber ve ağaçtan yapılma akustik enstrümanların kıyası:



aristides'in telecaster serisi:



buyrun, bu da ilginç bir test:



sonuç olarak, siz neye inanmak istiyorsanız, hangisi sizi tatmin ediyorsa "iyi" olan odur. korinadır, honduran mahoganydir, 5A quilted maple kapaklı gibsondır vs.

örnek olarak ethereal guitars'ı da verebilirim ama mutlaka ona da "manyetikleri aktif çünkü, öldürüyor ağacı(?)" diyenler olur diye hiç girmeyeyim o mevzuya.


Benzer fikirlere sahip olanları görmek guzel. Kesinlikle agacın çok çok az etkisi oldugunu dusunenelerdenim ben de. Olay manyetik pena ve tel kesinlikle elbette bir de hatta en önemlisi dokunuşumuz.
 
Geri
Üst