EV STUDYOSU EKİPMAN

Merhabalar,
Bir sorum olacaktı. Ben kendimce evde kayıtlar yapmaktayım . Presonus usb96 ses kartım var . Merak ettiğim şey daha iyi , kaliteli , dolgun kayıtlar alabilmek için yani bir adım daha iyi bir seviyeye gelebilmek için bu ses kartından başka neler kullanabilirim , mesela bir mikrofon preamfisi örneğin behringer mic100 yada mic500 olabilirmi ? Yada mesala behringerin comresörleri var hesaplı eve alınabilecek şeyler mesela behringer mdx2600v2 gibi. Bu gibi şeyler kayıtlarımda faydalı olur mu acaba ? yada farketmezmi yada başka bir şeyler önerebilir misiniz ? İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Selam. Evde yapılan kayıtlar ile alakalı düşülen en büyük yanılgılardan bir tanesi, daha iyi kayıtlar yapabilmek için ekipmana yönelmek. Bu kısmı açmadan önce soruya cevap vereyim, evet, ses kartının yanına bir mikrofon preamp ya da daha iyi bir mikrofon vs illa ki daha iyi kayıtlar yapabilmek için bize bir potansiyel sağlar.

Benim yıllarca düştüğüm yanılgı şu oldu:
Düzgün bir kayıt tekniği geliştirmeden, yaptığım kayıtlarda sonucu beğenmedikçe daha iyi ekipmanlara yöneldim. Daha sonrasında farkettim ki kayıt yapmak, record tuşuna basıp biraz kompresör biraz eq kullanmak değilmiş. Kayıt işi sonu olmayan bir dünyaymış. Bu konuda kendimi geliştirmeye çaba sarfettikçe daha kötü ekipmanlarda çok daha iyi sonuçlar almaya başladım, ekipmanımı verimli kullanmayı öğrenmeye başladım. Önceden bu konu ile ilgili türkçe kaynak bulmak oldukça zordu ama son 1-2 yıldır bu konuda gerek video gerekse yazılı kaynak bulmak oldukça kolaylaştı.

Sorularınızın dışında cevap verdiğimin farkındayım ama umarım faydalı olmuştur.
 
Merhabalar,
Bir sorum olacaktı. Ben kendimce evde kayıtlar yapmaktayım . Presonus usb96 ses kartım var . Merak ettiğim şey daha iyi , kaliteli , dolgun kayıtlar alabilmek için yani bir adım daha iyi bir seviyeye gelebilmek için bu ses kartından başka neler kullanabilirim , mesela bir mikrofon preamfisi örneğin behringer mic100 yada mic500 olabilirmi ? Yada mesala behringerin comresörleri var hesaplı eve alınabilecek şeyler mesela behringer mdx2600v2 gibi. Bu gibi şeyler kayıtlarımda faydalı olur mu acaba ? yada farketmezmi yada başka bir şeyler önerebilir misiniz ? İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Ne kayıtı yapıyorsunuz ?
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Selam. Evde yapılan kayıtlar ile alakalı düşülen en büyük yanılgılardan bir tanesi, daha iyi kayıtlar yapabilmek için ekipmana yönelmek. Bu kısmı açmadan önce soruya cevap vereyim, evet, ses kartının yanına bir mikrofon preamp ya da daha iyi bir mikrofon vs illa ki daha iyi kayıtlar yapabilmek için bize bir potansiyel sağlar.

Benim yıllarca düştüğüm yanılgı şu oldu:
Düzgün bir kayıt tekniği geliştirmeden, yaptığım kayıtlarda sonucu beğenmedikçe daha iyi ekipmanlara yöneldim. Daha sonrasında farkettim ki kayıt yapmak, record tuşuna basıp biraz kompresör biraz eq kullanmak değilmiş. Kayıt işi sonu olmayan bir dünyaymış. Bu konuda kendimi geliştirmeye çaba sarfettikçe daha kötü ekipmanlarda çok daha iyi sonuçlar almaya başladım, ekipmanımı verimli kullanmayı öğrenmeye başladım. Önceden bu konu ile ilgili türkçe kaynak bulmak oldukça zordu ama son 1-2 yıldır bu konuda gerek video gerekse yazılı kaynak bulmak oldukça kolaylaştı.

Sorularınızın dışında cevap verdiğimin farkındayım ama umarım faydalı olmuştur.



Merhaba, yanıtınız sorumun direk dışında da olsa çok faydalı oldu bence, bahsettiğiniz hususun çok önemli olduğunu düşünüyorum , ilginiz için çok teşekkür ederim .
 
Gitar (elektro , akustik) , bas ve vokal kaydı yapıyorum , davulu yazılımsal olarak kullanıyorum .
Müzik prodüksiyonunda kullandığınız kayıt ve işleme ekipmanının kalite üzerinde elbetteki oldukça büyük etkisi var. Ancak @Oguz92 'nin vurguladığı gibi teknik yeterlilik de olmazsa olmaz bir şart.

Eğer kayıt ve miks teknikleri üzerinde yeterince zaman harcadığınızı , ekipmanınızdan maksimum verimi aldığınızı ve teknik yeterlilik açısından belirli bir noktaya geldiğinize inanıyor iseniz , o zaman ekipman upgrade'i gündeme gelebilmeli.

Upgrade sürecinde ; sisteminizin bileşenlerini , aşağıdaki kontrol listesi çerçevesinde gözden geçirmeniz ve ona göre önlem almanız gerekeceğini düşünüyorum :

1-) Kayıt ve dinleme yaptığınız oda akustik düzenleme açısından yeterli düzeyde mi ? Ek düzenlemeler yapmak gerekiyor mu ?
2-) Vokal ve enstrüman kayıtı yaptığınız mikrofon/mikrofonlar ; vokalin ve kayıtı yapılan enstrümanların karakterine yeterince uygun mu ?
3-) Kullandığınız kartın konvertör kalitesi yeterli mi ?
4-) Kullandığınız kartın mic-pre'lerinin kalitesi yeterli mi ?
5-) Kullandığınız kablolar ve konnektörler ne kadar kaliteli ?

Bence öncelikli olarak bu belirttiğim kontrol listesi çerçevesinde sisteminizi bir gözden geçirip olası yetersizliklerinizi saptayın. Benim tahminim büyük bir olasılıkla yukarıda saydığım maddelerin büyük bir çoğunluğunda yetersizlikler saptayacaksınız. 🙂

Bu noktada ses kartı konusunda önünüzde iki alternatif var.

a-) Ses kartınızı harici bir mic-pre ile desteklemek : Bu alternatifte ses kartınıza harici bir mic-pre bağlanabiliyor ve bağladığınız mic-pre'nin mevcut mic-pre'nize göre size ciddi anlamda sınıf atlatıyor olması gerekir. Bu anlamda bahsettiğiniz Behringer mic-pre'lerin işe yaramayacağını düşünmekteyim. Bunun yerine örneğin f/p özellikli bir "Neve 1073 " klonu olan GAP Pre-73 MKIII veya GAP Pre-73 Premier tercih edebilirsiniz.
b-) Harici bir mic-pre olayına hiç girmeden ses kartınızı upgrade etmek : Bu alternatifte ise hatırı sayılır bir bütçe ile üst segmentte bir ses kartına geçiş yer alıyor. Benim bu noktadaki önerim ; eğer giriş çıkış sayıları yetecek ise , RME Babyface Pro FS, UAD Apollo TwinX veya Antelope Discrete 4 Synergy Core modelleri olur. Bu modeller ile hem konvertör hem de mic-pre kalitenizi yükseltmiş olursunuz. UAD veya Antelope tercih ettiğinizde , bu özelliklere ilave olarak hem dsp gücü hem de komprasör , limiter , eq, , mic-pre vs. gibi sinyal işlemcilere bu firmaların çıkarttığı plug-in ( UAD) ve fpga fx 'ler ( Antelope ) yoluyla sahip olmuş bulunursunuz.

Şimdiden kolay gelsin.
 
Müzik prodüksiyonunda kullandığınız kayıt ve işleme ekipmanının kalite üzerinde elbetteki oldukça büyük etkisi var. Ancak @Oguz92 'nin vurguladığı gibi teknik yeterlilik de olmazsa olmaz bir şart.

Eğer kayıt ve miks teknikleri üzerinde yeterince zaman harcadığınızı , ekipmanınızdan maksimum verimi aldığınızı ve teknik yeterlilik açısından belirli bir noktaya geldiğinize inanıyor iseniz , o zaman ekipman upgrade'i gündeme gelebilmeli.

Upgrade sürecinde ; sisteminizin bileşenlerini , aşağıdaki kontrol listesi çerçevesinde gözden geçirmeniz ve ona göre önlem almanız gerekeceğini düşünüyorum :

1-) Kayıt ve dinleme yaptığınız oda akustik düzenleme açısından yeterli düzeyde mi ? Ek düzenlemeler yapmak gerekiyor mu ?
2-) Vokal ve enstrüman kayıtı yaptığınız mikrofon/mikrofonlar ; vokalin ve kayıtı yapılan enstrümanların karakterine yeterince uygun mu ?
3-) Kullandığınız kartın konvertör kalitesi yeterli mi ?
4-) Kullandığınız kartın mic-pre'lerinin kalitesi yeterli mi ?
5-) Kullandığınız kablolar ve konnektörler ne kadar kaliteli ?

Bence öncelikli olarak bu belirttiğim kontrol listesi çerçevesinde sisteminizi bir gözden geçirip olası yetersizliklerinizi saptayın. Benim tahminim büyük bir olasılıkla yukarıda saydığım maddelerin büyük bir çoğunluğunda yetersizlikler saptayacaksınız. 🙂

Bu noktada ses kartı konusunda önünüzde iki alternatif var.

a-) Ses kartınızı harici bir mic-pre ile desteklemek : Bu alternatifte ses kartınıza harici bir mic-pre bağlanabiliyor ve bağladığınız mic-pre'nin mevcut mic-pre'nize göre size ciddi anlamda sınıf atlatıyor olması gerekir. Bu anlamda bahsettiğiniz Behringer mic-pre'lerin işe yaramayacağını düşünmekteyim. Bunun yerine örneğin f/p özellikli bir "Neve 1073 " klonu olan GAP Pre-73 MKIII veya GAP Pre-73 Premier tercih edebilirsiniz.
b-) Harici bir mic-pre olayına hiç girmeden ses kartınızı upgrade etmek : Bu alternatifte ise hatırı sayılır bir bütçe ile üst segmentte bir ses kartına geçiş yer alıyor. Benim bu noktadaki önerim ; eğer giriş çıkış sayıları yetecek ise , RME Babyface Pro FS, UAD Apollo TwinX veya Antelope Discrete 4 Synergy Core modelleri olur. Bu modeller ile hem konvertör hem de mic-pre kalitenizi yükseltmiş olursunuz. UAD veya Antelope tercih ettiğinizde , bu özelliklere ilave olarak hem dsp gücü hem de komprasör , limiter , eq, , mic-pre vs. gibi sinyal işlemcilere bu firmaların çıkarttığı plug-in ( UAD) ve fpga fx 'ler ( Antelope ) yoluyla sahip olmuş bulunursunuz.

Şimdiden kolay gelsin.


Ben bu kayıt işlerine yabancıyım biraz. Senelerdir ux2 kullanıyorum ama yeni bir ses kartına geçmek istiyorum.
Audient Sono düşünüyordum çok fonksiyonlu olduğu için ama yazınızdan sonra tekrar gözden geçirmeye karar verdim.
Bir kaç sorum olacak, thunderbolt'un olayı nedir? Seçim için önemli bir kriter mi? Eski bir bilgisayarda verimli olur mu?
 
Ben bu kayıt işlerine yabancıyım biraz. Senelerdir ux2 kullanıyorum ama yeni bir ses kartına geçmek istiyorum.
Audient Sono düşünüyordum çok fonksiyonlu olduğu için ama yazınızdan sonra tekrar gözden geçirmeye karar verdim.
Bir kaç sorum olacak, thunderbolt'un olayı nedir? Seçim için önemli bir kriter mi? Eski bir bilgisayarda verimli olur mu?
Bir bağlantı protokolü olan thunderbolt ; eğer çok kanallı çalışılacaksa işe yarayan bir bağlantı şekli. Örneğin şu anda RME'nin flagship ses kartı modelleri UFXII ve UFX+'dır. Her şeyleri aynı olan bu iki modelden ; UFXII usb , UFX+ thundebolt bağlantı ile çalışır. Neden ? Çünkü adamlar UFX+'a ilave olarak MADI özelliği koymuşlar ve bu sayede gerekirse UFX+ ile çok kanallı senfoni orkestrası kayıtı bile alabilirsiniz. Bu nedenle tasarımcılar ; söz konusu kartın daha hızlı veri akışı sağlayan thunderbolt bağlantısı ile çalışmasını uygun görmüşler. Eğer sizin böyle durumlarınız yok ise thunderbolt çok elzem bir bağlantı olmayacaktır. Aksine bugünkü aşamada her bilgisayarda thunderbolt bağlantı olmayacağı için sizi kısıtlayacaktır.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Müzik prodüksiyonunda kullandığınız kayıt ve işleme ekipmanının kalite üzerinde elbetteki oldukça büyük etkisi var. Ancak @Oguz92 'nin vurguladığı gibi teknik yeterlilik de olmazsa olmaz bir şart.

Eğer kayıt ve miks teknikleri üzerinde yeterince zaman harcadığınızı , ekipmanınızdan maksimum verimi aldığınızı ve teknik yeterlilik açısından belirli bir noktaya geldiğinize inanıyor iseniz , o zaman ekipman upgrade'i gündeme gelebilmeli.

Upgrade sürecinde ; sisteminizin bileşenlerini , aşağıdaki kontrol listesi çerçevesinde gözden geçirmeniz ve ona göre önlem almanız gerekeceğini düşünüyorum :

1-) Kayıt ve dinleme yaptığınız oda akustik düzenleme açısından yeterli düzeyde mi ? Ek düzenlemeler yapmak gerekiyor mu ?
2-) Vokal ve enstrüman kayıtı yaptığınız mikrofon/mikrofonlar ; vokalin ve kayıtı yapılan enstrümanların karakterine yeterince uygun mu ?
3-) Kullandığınız kartın konvertör kalitesi yeterli mi ?
4-) Kullandığınız kartın mic-pre'lerinin kalitesi yeterli mi ?
5-) Kullandığınız kablolar ve konnektörler ne kadar kaliteli ?

Bence öncelikli olarak bu belirttiğim kontrol listesi çerçevesinde sisteminizi bir gözden geçirip olası yetersizliklerinizi saptayın. Benim tahminim büyük bir olasılıkla yukarıda saydığım maddelerin büyük bir çoğunluğunda yetersizlikler saptayacaksınız. 🙂

Bu noktada ses kartı konusunda önünüzde iki alternatif var.

a-) Ses kartınızı harici bir mic-pre ile desteklemek : Bu alternatifte ses kartınıza harici bir mic-pre bağlanabiliyor ve bağladığınız mic-pre'nin mevcut mic-pre'nize göre size ciddi anlamda sınıf atlatıyor olması gerekir. Bu anlamda bahsettiğiniz Behringer mic-pre'lerin işe yaramayacağını düşünmekteyim. Bunun yerine örneğin f/p özellikli bir "Neve 1073 " klonu olan GAP Pre-73 MKIII veya GAP Pre-73 Premier tercih edebilirsiniz.
b-) Harici bir mic-pre olayına hiç girmeden ses kartınızı upgrade etmek : Bu alternatifte ise hatırı sayılır bir bütçe ile üst segmentte bir ses kartına geçiş yer alıyor. Benim bu noktadaki önerim ; eğer giriş çıkış sayıları yetecek ise , RME Babyface Pro FS, UAD Apollo TwinX veya Antelope Discrete 4 Synergy Core modelleri olur. Bu modeller ile hem konvertör hem de mic-pre kalitenizi yükseltmiş olursunuz. UAD veya Antelope tercih ettiğinizde , bu özelliklere ilave olarak hem dsp gücü hem de komprasör , limiter , eq, , mic-pre vs. gibi sinyal işlemcilere bu firmaların çıkarttığı plug-in ( UAD) ve fpga fx 'ler ( Antelope ) yoluyla sahip olmuş bulunursunuz.

Şimdiden kolay gelsin.

Mehmet Bey , ilginiz , emeğiniz ve gerçekten bilgilendirici titiz yanıtınız için çok çok teşekkürler. Söylediklerinizi değerlendireceğim .
 
Geri
Üst