"İyi" Marka VS. "Kötü" Marka Gitar

Merhabalar,
Son yıllarda elektrogitar piyasasını yakın takip eden biriyim. Elimden de iyi kötü pek çok gitar geçti. Yalniz markalar arasında merak ettiğim bir husus var.

Piyasada şüpheyle yaklaşılan bazı markaların üst seviye gitarları, çok bilindik ve kaliteli olarak tanınan markların kötü gitarları ile aynı fiyata satılıyor. Mesela şöyle:



Vs,


Cort'un üst segmenti usa duncan manyrtikli z custom 4 bin tl, ibanez rglerin en alt seviyesi rg350 4600 tl.

Ben Cortun daha alt seviye bir gitarını yıllarca kullandım. İbanez rg350 ve s540 modelini ise kısa süre denedim. Cort çok daha iyiydi bana göre. Bir kere inf manyetikler usa duncanlara veya emg'lere karşı net şekilde kaybediyor.

Peki piyasa yanılıyor mu? Alt orta seviye diyince fiyat performans olarak corttan şaşmamalı miyız? Ya da köklü ibanez kalitesi belki kotu manyetik kullaniyorlar ama ağacı her zaman iyi oluyor, cort'un ağaçları sunta gibi mi oluyor fark bu mudur?

Değilse nedir?

Sizin tecrübeleriniz nelerdi?

Şimdiden teşekkur ederim. He bu arada iyi gitar yoktur kötü marka yoktur diyecek arkadaşlar demesin, sırf bu yüzden tırnak içerisinde kullandım bu ifadeleri :D
 
Cort indirimde o fiyatta görünüyor. Ibanez 'in ise eski üretim benzer gitarları daha uygun fiyata mevcut. RG350DXZ 4600 TL etmez diyeceğim ama gitar fiyatları öyle arttı ki MIM Fender strat da 7000 TL olmuş. Yine de o fiyat verilmez, ikinci eli alinir 😊. Grup arkadaşıma kendi RG350DXZ gitarımı satmıştım. Arada elime alıyorum ve şaşırıyorum her seferinde ne kadar düzgün bir gitar olduğuna (tabii ben gitarı en iyi hâline getirtmistim ). INF manyetikler orta karar, SD kadar olmasa da işini yapan manyetikler bana gore. Iki gitar farklı tarzlara hitap ediyor ve double locking tremolo maliyet olarak sonuçta daha fazla işçilik ve donanım demek. Ayrıca Cort uzun yıllardır stokta bekliyor olabilir, belki indirimin sebebi budur.

Isın Cort tarafında ise tecrubem cok yok. Cok uzun yıllar önce giris seviyesi bir strat kullandim. 2009 yilinda, KX101 olmali, o gitari denedim ve ölü balığa tel taksam daha iyi tınlardı. Bir süre önce ise GAS'a yine yenik düşerek, LP modellerinden birkaç özelliği ile cok merakımı cezbeden CR300 aldım. Gitar ağaç, boya, cila, fret işçiliği ve donanım kalitesi acısından harika ama fabrikada son kontrolün pek iyi yapılmadığını gösteren bir iki basit hataya ve ayarsizliga sahipti (benzer durumlar alt orta seviye Ibanez'lerde de oluyor elbette). Luthier sonrası gitar çok güzel ve keyifli bir LP oldu. Daha önce sahip olduğum bazi Epi Standard LP'lardan daha iyi ve gür tinladigini rahatlikla söylenebilirim. Bu arada EMG FAT55 manyetikler cidden çok basarili ve Epi LP standardın alnico classic manyetiklerini tokat manyağı yapar, probucker manyetiklerini ağlatır (hep bu tabirleri kullanmak istemisimdir 😄). Bu da posta uygun Cort - Epiphone karşılaştırması oldu 😉.

Ne Cort kotu bir marka ne de Ibanez. Belki de aynı fabrikadan çıkıyorlardır. Gitar çalarken de ne markasına, ne ağacına ne de manyetiklerine bakıyorum veya bunları düşünüyorum. O nedenle kağıt üzerinde ne yazılırsa yazılsın, eğer gitar enstrüman olarak güzel tinliyor ve diger yönlerden de beklentileri karşılıyorsa markası ne olursa olsun alınabilir. Cort da alınır, Epi de, Ibanez de. Ne var ki, Cort'un piyasada cok fazla ucuz gitar modeli olması ve ikinci el piyasasının düşük olmasi sebebiyle marka prestiji daha düşük.
 
Aralarindaki fiyat yakinligina ragmen Ibanez'in marji, Cort'un marjindan daha az olabilir, yada ikisinin marji ayni olabilir.Ibanez'in Kuzey Amerika ve Avrupa'da sadece rekabet ve reklam icin ayirdigi butce buyuk bir ihtimalle Cort'un kendi toplam butcesine esit belkide fazladir (diger markalar icin urettiklerinden kazandiklari haric) Cort'un urettigi her gitardan kazandigi marj, Ibanez'in urettigi bir cok modelden kazandigindan fazla olabilir demek istedigim.Burda dengeyi Ibanez'in bir yilda sattigi gitar sayisi degistirir.Eger bir gitarda aranilani Cort sunabiliyorsa bilincli bir tuketici Cort'a gider.Bu arada sadece manyetikle de is bitmez.Iscilik, kalite kontrol, malzeme vs...
 
Aslında başlık klişe bir başlık. Özellikle Cort markası ikili karşılaştırmaya dahil edildiyse cevaplar deneyimlere göre yazılmalı. Benim sadece 5 yıllık bir gitar deneyimim var: ilk gitarım Kore üretimi, kırmızı headstock’lı bir Cort x11’idi. Düşünün: ilk gitarım Cort ve yakın çevremde neredeyse hiç elektro gitar çalan arkadaşım yok. Gitarımı boy ölçüştüremiyordum. dolayısıyla tek sığındığım kaynaklar forum ve YouTube’da paylaşılan içeriklerdi. Cort tıkladığım her kaynakta itilip kakılıyor, hangi cover videosuna baksam ibanez, epiphone les paul var, hangi Verus’a baksam kazanan ibanez...

“acaba satıp ibanez mi alsam” ikilemleriyle 1.5 yıl geçirdim. Ardından 2005 Kore üretimi ibanez rg370DX aldım. El değmemiş, tertemizdi, cort’a göre ağır, tonlar daha bir kulağa gelir... O dönem hem bayağı uyguna gelmişti hem de satan kişiden daha önce pedal aldığım için rahatlıkla deneme şansım oldu. Benim için tam bir geçiş gitarı oldu. Rg’nin bu modeli her şeyiyle “orta seviye” bir gitar bence. Hatta meşhur inf’lerin yerine evo falan takarsanız gitar uçar... Cort’a gelince, Taksim dore’de bakımlarını yaptırıp satmıştım. Rg’nin verdiğinin %70’ini veriyordu gitar. RG’nin fazladan getirisi rahat kullanım ve biraz daha iyi ton seçenekleri oldu sanırım...

Bu gitarların ardından sırasıyla elime Cort Z Custom, NZS1, epiphone sg400, Jackson dk2m, Ibanez Sv5470a(halen kullandığım) gibi gitarlar geçti. Yine Cort X11’in Endonezya üretimlerini de deneme şansım oldu. şunu söyleyeyim: Endonezya ve Kore üretimi gitarlar arasında kesinlikle fark var, aynı gitarlar değiller. Bu bence ibanez için de geçerli.

Kullandığım Cort modelleri arasında nzs-1 bence değeri bilinmeyen gitarlardan. Jackson dk2m ile boy ölçülür, PRS SE 24 yeni üretimleri ile bile yanyana gelse SE’den daha iyi performans gösterir eminim. Yani ben sizin değindiğiniz noktayı bu bakımdan da ele alabilirim. Nzs modeli çok nadir tercih edilirken PRS modelleri kendi standartlarında piyasanın 1 numarası neredeyse. Ancak bakarsan , Z custom ile nzs neredeyse aynı fiyata satılıyor. Bence Cort halka hizmet eden bir marka, denemeden, işçiliğine bakılmadan alınmamalı. halk pazarında “seçmece” ibaresiyle satılan uygun fiyatlı domateslerin içinden iyisini seçmek sizin elinizde. Organik domatesi ayırt edemiyorsanız günün sonunda GDO’lu domatesi organik niyetine almış olabilirsiniz.

Başlıkta 350dx paylaşmışsınız ama 370dx ile arasında çok fazla fark olduğunu sanmıyorum. 370dx halen hardcase içinde sakladığım gitarım, Z Custom ise sadece 2 ay kullanıp satmıştım. Bundan 5-6 ay önce Kore 2010 üretimi PRS SE 24 denemiştim, klavyesi çok rahatsız gelmişti, epi sg400 ve Cort Z custom’da yaşadığım deneyimi hatırlattı bana. Z custom’dan daha mı iyiydi? Bunu tam olarak gözlemleyemedim, bariz bir fark yoktu ancak PRS daha ele kola gelir bir seçenek gibi. Ton aralığı olarak bayağı yakınlar.
 
Gitar alırken verdiğimiz paranın büyük kısmını marka imajına veriyoruz zaten. Ibanez de aslında diğer markalarla kıyaslandığında şu an Türkiye'deki uygun fiyatlı markalardan biri. Gibson Les Paul Studio ya da USA Strat dediğimiz gitarlar 90larda ve 2000lerde eBay'de Ibanez'in Japon modellerinden ucuza satılıyordu, 2004'te 400 Dolara 89 yapımı USA Strat getirtmiştim bi arkadaşıma, o fiyata RG550 falan bulamamıştı arkadaş Virginia eyaletinde. 😅 Şu an nu-metal, punk, progresif rock, metal falan gibi Ibanez'in büyük yatırım yaptığı türler 2000lerdeki etkisini yitirdiği için Fender, Gibson gibi daha tatlı su tarzlarına (ben de Fender çalıyorum bu arada belirteyim) hitap eden gitarlar altın cağını yaşıyor. Fiyatları da bu yüzden dünya genelinde artışta. 80lerde Kramer'ın sıfır gitarının pre-CBS Strat fiyatına satıldığını unutmayın, şimdi Kramer 2000 Dolarsa pre-CBS Strat refin bile olsa 20.000 dolar. Artist collabration ve ana akım müzik tarzları enstrüman fiyatlarını da etkiliyor.
 
2008 yılında sıfır rg350dx almıştım fretleri tesviye istiyordu ve köprüsü kabus gibiydi. Ama hakkını yiyemem çok rahattı.

Cort'un deli gibi önerildiği, her tavsiye başlığında pankart açıldığı dönemde manyetiklerine kanıp "x-custom" almıştım, hayatımda sahip olduğum en kötü gitardı boya, fret, köprü, entonasyon, akort kararlığı her bakımdan kötüydü, tonu o kadar cılızdı ki manyetikler sahte mi diye düşünmüştüm.

Ama bu markaları üreten kişiler ve fabrikalar onca sene içinde kendilerini geliştirmiş olabilirler.
 
İbanez japonlar ikinci elde 4000TL satılıyor.
Boyası bir yere deyse dökülür.
Floyd rose akortr kaçırır.
Ağacı karanlık bir tondadır.
Gitarda sustein bulunmaz.
Daha birçok negatifliği vardır.

İbanez savunucuları, klavyesi rahat, satriani, vai kullanıyor argumanları ile gelirler.
Eğer çok süratli çalıyorsanız, mekanik sound hoşunuza gidiyorsa, sürekli ayar yapmakla uğraşmak istiyorsanız eyvallah...

Pahalı gitar ucuz gitar konusunda da şöyle açıklama yapabilirim.
Şuanda tonal açıdan ekipman gitarın önüne geçti.
Pedal, prosesör ve amfi tona etkisi gitardan iki kat daha önemli...
Mesa Mark V hangi gitarı bağlasan Metal gitarı oluyor...
Öyle prosesörler var ki, hangi gitarı bağlasan sana güzel ton veriyor..

Ben açıkçası artık gitardan bir efsane gibi bahsedilmesinden yana değilim.
Elleriniz için en uygun gitarı seçin.
Bir iki takviyeyle gitar toplanır. Ekipmanınızla gaini artırabilirsiniz, sustein artırabilirsiniz, tonunu EQ pedalıyla güzeleştire bilirsiniz.
Ton denilince ortaya çıkan sizin soundunuz gelir.
Gitarınıza, tuşenize, ekipmanınıza ne kadar hakimseniz, o kadar güzel ton çıkıyor.

Yerden yere vurulan ucuz gitarlar ile sadece bir kablo ile bilgisayara bağlıyor, programlar ile kayıt alıyorlar.
Yakaladıkları ton harika...
İnanın Amerikan gitar, full lambalı amfi ve condencer mikrofonla kayıt almaya çalışın, yanına yaklaşamazsınız.

Şimdi analog hakimiyet kadar digital hakimiyet zamanı.
 
Beklemediğim kadar bilgilendirici cevaplar gelmiş çok teşekkürler öncelikle.

Benim kendk tecrübem cort ile hep çok iyi oldu, 2010-2015 arası evl k4 kullandım gayet iyiydi. Hiçbir açıdan üzmedi. Klavyesi çok iyiydi akort kaçırma sorunu yoktu tonu çok iyiydi. Tek kötü yanı tonu biraz nazaldı.

2018de bir ara elime cort x2 geçti, baya kötü olmasıni beklerken o da çok iyi çıktı. Akort turuyor, ayarları iyi yapilınca çlımı gayet iyi, dap gövde oldukca rahat gelmişti. Klavyesindeki gül ve sapındaki akçaağaç gayet iyi duruyordu, gövde ağacı tırttı. Manyetikler güçlü değildi ama bu gitar 1000 lira.

İbanezle ise tecrubelerim hiç yolunda gitmedi. Rg350 ve s serisinden benzer bir gitar kullandım, ağacı sunta gibiydi. Yani cort customların bile bu gitarlardan kotu olduğuna dair tecrübeler aktarmışsıniz ama benim tecrubelerim tam tersiydi. Açıkcası cort x2 rg350den daha kaliteli ve rahat gelmişti.

Belki de cortun üretim standartı çok kötüdur. Fabrikadan çıman bir gitar diğerini tutmuyordur, aynı model bir bakiyorsun iyi diğerine bakiyorsunuž çöptür. Böyle olabilir mi çunku benim kullandıklarım iyiydi cidden
 

Doğru diyorsunuz bu linki atsam daha mantıklı olurdu
Evet bu link daha doğru. Şimdi karşılaştırabiliriz. En göze çarpan kısım şu: cortta neidüğü belirsiz bir köprü var, çinde işkence gören uygur türklerine bile ürettirmiş olabilirler o köprüyü. Ibanez'de ise kullanımı biraz daha zor olsa da akort kaçırmadığı bilinen bir köprü var. İyi incelersek buna benzer başka farklar da bulabiliriz.
Bence aradaki fark net, Ibanez'in yaptığı Ar-Ge'yi başka hiçbir şirket yapmıyor. Üstündeki donanıma değil, ağacı kesiş şekline, birleştirme şekline, headstock'un görünümüne yani kısaca argesine para veriyoruz. Kumar oynamak isteyen cort alabilir, Ibanez'deki kalite kontrol ve standartlaştırma başka hiçbir şirkette yok. Ha o gitar sana göre değildir, sapı ince geliyordur o ayrı.
 
Ben de kısaca kendi tecrübelerimi anlatayım. gitarım olan grg170dx faciasından sonra bir daha asla ibanezlere ısınamadım ve gördüğüm yerde koşarak uzaklaştım hepsinden.Hoş bu gitarı bir takasta epiphone les paul special 2 ile takas etmiştim.Bolt on bir Lp den ne kadar lp oluyorsa o kadardı o gitar ama kesinlikle ve kesinlikle ibanez lp nin yanına yakalaşamazdı.Tabii bunlar amatörlük zamanları ancak aradan yıllar geçtikçe elime düşük seviye başka gitarlarda çalma fırsatı geçti.Jackson js11,Cort x2,Cort g110,epiphone g310,Squier Affinity gibi.Açık konuşayım giriş seviyesi super strat ve stratlarda hep bi rahatsızlık hep bi tilt edici hissiyat var.(Squier hariç)Tonlarından bahsetmiyorum bakın,Hissiyat açısından.Bu seviye gitarlardan çıkacak ton zaten bellidir.(g110 bayağı kötüydü aralarında sadece onu hatırlarım).Benim tavsiyem yeni alacak herkesin yanında bilen biri ile gitmesi.Hissiyatı ile rahat ettiği gitarları seçtikten sonra
1 hangisini daha kolay satabilirim ?
2 hangisinin görüntüsünü daha çok beğendim ?

Olmalı.

Marka konusu da bence Tam olarak satma kısmında devreye giriyor.Zaten çoğu markanın alt seviye gitarlarında kullandığı tuner-Bridge vs vs gibi elementler genel olarak aynı oluyor.
 
konuyla pek alakalı değil ama gitara yeni başlayacak biri olarak cort evl x4 ü kullanmıs birisi varsa deneyimlerini anlatabilir mi ? farklı hsh gitar önerilerine açığım şimdiden teşekkür ederim
 
konuyla pek alakalı değil ama gitara yeni başlayacak biri olarak cort evl x4 ü kullanmıs birisi varsa deneyimlerini anlatabilir mi ? farklı hsh gitar önerilerine açığım şimdiden teşekkür ederim
Hocam hsh gitar olarak ben x4ü tavsiye ederim.

Evl k4 kullandım, gitarın ağacı iyi, işçiliğinde de rahatsız edici bir şey yoktu. Köprü vasat, emg hz manyetikler çok tutulan manyetikler değil. Sesteki o nazal cort karakteri mevcut ama çok rahatsız edici değil. Uygun fiyata bulduysan alabilirsin ama piyasada ucuz x4 hatırlamıyorum, yani o fiyata custom serisinden gitarlar var onlara da bakabilirsin.
 
Sadece işçilik değil donanımı ve ağaç rezonansı da önemli bence. Cort ben bildim bileli F/P bir marka ve ilk gitarım da cort x2'ydi. Fretleri çabucak eriyip kendiğinden sap atmıştı vatandaş. O yüzden Cort benim karşılaştırma listeme giremez. Acayip önyargılıyım şu an. Bu saatten sonra da 1200 dolar aşağısı bir gitarla da asla işim olmaz ama yorumlamak gerekirse Cort'un üst seviye gitarını almaktansa giderim 2.el jackson ya da schecter alırım. Ibanez RGA72 serisi gitar babası olarak ibanez de almam. Washburn pxm serisi de var evde ondan da olmam. Benim için şu an alınabilir kategoride orta ve üst segmentte sadece Esp, Ltd, schecter ve jackson var. Ibanezin de sadece üst modelleri. Dediğim gibi bu markaları gerekirse 2.el alırım ama gidip cort filan kesinlikle almam. Gitarlarımın ikisi endonezya olduğu halde Endonezya bir gitar da almam belki bir iki model hariç.

Manyetik ya da gitar önemli değil diyen arkadaşa kesinlikle katılmıyorum. Elimde 3 farklı gitar ve 3 farklı alakasız ton var.
Birinde Emg 57 - 66, diğerinde seymour duncan pegasus sentient, birinde ibanezin kendi aktif manyetiği. Gövde rezonansı, sap profili, manyetiklerin hepsi de aşırı derecede fark yaratıyor. 80'li yıllarda filan şimdiki gibi direk kamyon sesi gibi ritm çalabileceğin hayvani sustaini olan gitarlar pek yoktu sanırım ve ekipman çok önemliydi.
Fakat şimdi direk hedefine yönelik onlarca model varken alakasız gövde sap manyetik kombinasyonlarına para vermeyi ve 2.elde ucuza harika gitarlar varken de saçma sapan markaların saçma modellerinin sıfırına para bayılmayı doğru bulmuyorum.
 
Hocam 1200 Dolardan aşağısı gitarla asla işim olmaz dediğinde sonrasında söylediğin her şeyi söylemiş oldun aslında, daha Endonezya'ymış, Cort X2'ymiş falan anlatmana gerek kalmıyor. 😅

Ama cidden orta halli eli yüzü düzgün bir gitar 8 - 10 binden başlıyor. Diyelim ki bütçemiz yetmedi. 4000 liraya sıfır cort almaktansa o fiyata 2.el japon jackson, kore ltd'ler filan var. Ben ne zaman ucuza kaçsam hep pişman oldum hayatım boyunca. Çünkü tatmin etmiyor. Sıkılıyorsun. Satmakla uğraşıp yenisini alıyorsun filan. O yüzden bir şey alırken koşullarımı hep zorlarım. Yoksa 1200 dolar benim için çok para. Bir kere alayım 10 sene kullanayım kafası.
 
Ama cidden orta halli eli yüzü düzgün bir gitar 8 - 10 binden başlıyor. Diyelim ki bütçemiz yetmedi. 4000 liraya sıfır cort almaktansa o fiyata 2.el japon jackson, kore ltd'ler filan var. Ben ne zaman ucuza kaçsam hep pişman oldum hayatım boyunca. Çünkü tatmin etmiyor. Sıkılıyorsun. Satmakla uğraşıp yenisini alıyorsun filan. O yüzden bir şey alırken koşullarımı hep zorlarım. Yoksa 1200 dolar benim için çok para. Bir kere alayım 10 sene kullanayım kafası.

Hocam burda kıyaslanan gitarlar 2000+ TL falan, yani 4000 TLyle arasında kabaca %50 fiyat farkı var, güzel para yani. Ha ben Cort sever miyim, kesinlikle hayır. Dükkân işletirken de kişisel olarak arayıp bulduklarım da dahil onlarca gitarını denedim, bi tek Z serisi Kore yapımı gitarları hoşuma gitmişti. Kâğıt üstünde Martin akustiklerle eşdeğer olması gereken MR serisi ön arka masif en kaliteli ladin ağacından yapılmış akustik gitarlarını denediğimde tek düşündüğüm adamların o ağaçlara yazık ettiği oldu, bracing sistemleri düzgün olmadığı için gitarlardan bas ses gelmiyor resmen, Yamaha'nın lamine gitarları bile Cort'un tamamı masif gitarından daha rezonanslı ses veriyor ama ilginçtir, Cort fabrikasında fason üretilmiş Ibanez elektro gitarları da çok severim, orası ayrı bi konu. Yine de 2000 TLlik gitarların arasına minimum 4000 TLlik gitarlar önermek şuna benziyor.
FB_IMG_1595661907039.jpg
 
1200 dolara ben de usa gitar harici almam açıkçası. 1200 dolar 8400 lira ediyor. Gibson studyo fender standart, bulabilirsen schecter usa (ben bulabilmiştim) musicmen usa siluet bunlardan aşağısını düşunmem. Belki çok üst düzey ibanez ama onu da duşünmem açıkcası :D

Hocam burda bütçem 1200 tl diyen arkadaşları da düşunmek lazım, ben bunu dusunerek actim bu basligi. 1200 dolara cort yok zaten :D (masterpiece var o bile 1000 dolar)
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler