Schecter JL7 vs KM7 MKI

Selamlar, bu iki gitardan birini almaya niyetliyim forumda da oldukça kullanıcısı hatta satıcısı var. İnternette teknik olarak farkların sap ağacı, sap profili ve manyetikler olduğunu gördüm. Çalış tarzı olarak çok soloyla işim olmuyor daha çok riffler üzerine yoğunlaşıyorum ancak sağ ve sol bileğimde ufak rahatsızlıklar var ve bir süre sonra ağrımaya başlıyor bu detay göz önünde bulundurulunca hangi gitarı seçmek daha sağlıklı bir seçim olur? Bir de bu KM7'de olan karbon olayını izah edebilecek biri var mıdır açıkçası çok bir şey anlayamadım. Teşekkürler.
*****************************
Ufak bir güncelleme ile maddiyat boyutunda KM7'ye çıkamayacağım dolayısıyla onun yerine şu an fiyat olarak JL7 ile Hellraiser Hybrid arasında kalmış bulunmaktayım bu iki gitar arasındayım. Hangi gitarın işçiliği daha kalitelidir ve hangisini tercih etmek daha mantıklı bir karar olur? Tekrar bir görüşünüzü almak istiyorum.
 
Son düzenleme:
JL-7’nin seri yılına göre her iki gitarın da sap yapısında mevcuttur bu karbon destek çubukları. Özetle; sapa direnç kazandırmak için kullanılır. Genelde düşük akortlarda tercih edilen yüksek gerilimli kalın tellerin sapa bindireceği yükü desteklemeye yarar.

Aşırı farklı gibi durdukkarına bakmayın. Özellikle 2013 sonrası ile birlikte her iki model de hemen hemen aynı yapısal niteliklere ve 26.5” skalaya sahip şekilde yeniden tasarlanmış idi. Neredeyse sadece manyetikler farklıydı, sonradan malum, JL-7 üretimden kalktı.

Haliyle bilekleriniz ve elleriniz aynı oranda esneyecek her ikisinde de. 26.5” skala yaklaşık 2cm daha uzun bir sap/tuşe yapısı demek, rahat edip etmeyeceğinizi ancak deneyerek bilebilirsiniz.

Manyetikler için şahsen JL-7’nin üzerindeki emg’lerden hiçbir zaman hoşlanmadım. Duncan’lı versiyonuna ise hiç denk gelemedim.

K. Merrow tonları seviyorsanız nazgul/sentient dönemsel olarak istediğiniz sonucu verir. Misal; reading the bones albümü öncesi işlerini seviyorsanız bu set ile ortalama bir setup‘da bile bunlara yakın bir ton yakalarsınız. Tabi yine de ton mevzusunu tamamen zevkler/renkler olarak değerlendiriyorum, bence km-7 daha başarılı.
 
KM'nin JL'lerden daha kalın bir sap profili olduğu doğru mudur peki hocam? Maalesef deneme imkanım yok :/

2014 km-7 ile 2014 jl-7’yi aynı anda deneyip ton farkı sebebiyle km-7 aldım. Her ikisi de ultra thin C olarak geçer bu arada. Ne biçim ne de tasarım olarak hiçbir farkları yoktu. Fakat JL serisinin emg 707 manyetikli ve TOM eşikli eski versiyonları da mevcut. Bunlar bariz derecede konforsuz ve görece daha etli butlu bir sapa sahip yeni versiyonlara göre.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Hocam aslında KM7'yi biliyorsunuz forumda bulunan Lambo Orange hatta yorumda atmıştınız. JL'de belki gördüyseniz sahibindende bulunan 57-66 olan versiyon :)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Bu zamana kadar çaldığım tüm abanoz, gül ve akçaağaç klavyelerde büyük ihtimal benden kaynaklı olsa gerek bir fark hissedemedim nedense
 
Bu zamana kadar çaldığım tüm abanoz, gül ve akçaağaç klavyelerde büyük ihtimal benden kaynaklı olsa gerek bir fark hissedemedim nedense
Berdin'in dediği gibi ton olarak fark olmasının yanında çalım olarak da fark var. JL'deki maple tuşe cilalı.

Bence en temizi iki gitarı da denemek. İkisi de İstanbul'da. 5-6000 lira verilecekken 3-5 yol parası da verip bizzat denemek lazım.
 
Hocam aslında KM7'yi biliyorsunuz forumda bulunan Lambo Orange hatta yorumda atmıştınız. JL'de belki gördüyseniz sahibindende bulunan 57-66 olan versiyon :)

Diğer ilanı görmedim açıkçası fakat ben olsam bu forumdaki km-7’yi tercih ederim. Hem denk gelmesi kolay bir renk değil, hem de yukarıda da bahsettiğim ton yapısı farklılığından ötürü benim için önde gidiyor. Bu arada bir ekleme/düzeltme yapayım; 2013 sonrası C gövdeli JL’lerde değil de sadece “cyngus” isimli explorer/star karışımı tasarımlı JL’lerde mevcut bu karbon Destek çubukları.
 
Ufak bir güncelleme ile maddiyat boyutunda KM7'ye çıkamayacağım dolayısıyla onun yerine şu an fiyat olarak JL7 ile Hellraiser Hybrid arasında kalmış bulunmaktayım bu iki gitar arasındayım. Hangi gitarın işçiliği daha kalitelidir ve hangisini tercih etmek daha mantıklı bir karar olur? Tekrar bir görüşünüzü almak istiyorum.
 
aykırılık gibi algılanmasın ama tuşe ağacı kısmını yalnızca estetik ve konfor açısından değerlendirmenizi tavsiye ederim ben, tona etkisi falan... neyse. şimdi ortalık kızışır.

benim için belirttiğim kıstaslarda abanoz tartışmasız şekilde önde. hemen hemen specleri manyetikleri dışında benzer iki gitar olarak, ben ikisi arasından KM tercih ederdim. yakışıklı alet. 7 telliler için pek bir yorumum yok. skala uzun olduğu için ilk başlarda garipseyebilirsiniz belki ama alışırsınız muhtemelen zamanla. mutlaka deneyerek alın imkanınız varsa.

edit: son yorumunuzu görmediğim için yazdıklarım boşa çıktı sanırım...
 
aykırılık gibi algılanmasın ama tuşe ağacı kısmını yalnızca estetik ve konfor açısından değerlendirmenizi tavsiye ederim ben, tona etkisi falan... neyse. şimdi ortalık kızışır.

benim için belirttiğim kıstaslarda abanoz tartışmasız şekilde önde. hemen hemen specleri manyetikleri dışında benzer iki gitar olarak, ben ikisi arasından KM tercih ederdim. yakışıklı alet. 7 telliler için pek bir yorumum yok. skala uzun olduğu için ilk başlarda garipseyebilirsiniz belki ama alışırsınız muhtemelen zamanla. mutlaka deneyerek alın imkanınız varsa.

edit: son yorumunuzu görmediğim için yazdıklarım boşa çıktı sanırım...
Akçaağaç klavyeli bir gitar aldığınızda bass frekanslardaki eksiklik ve tizlerinin patlayıcılığı gülağacı klavyeli bir gitara kıyasla gerçekten dikkat çekmiyor mu sizce ?
Tondaki hayati öneme sahip farklar haricinde kullanım hissiyatları da oldukça farklı bu ağaçların, denemeden karar vermek saçmalık olur.
Mesela bu arkadaş akçaağaç klavyede emg gibi bir manyetikle yeterince dolgun(low endleri sağlam) bir ton alamadığından şikayetçi:
 
Akçaağaç klavyeli bir gitar aldığınızda bass frekanslardaki eksiklik ve tizlerinin patlayıcılığı gülağacı klavyeli bir gitara kıyasla gerçekten dikkat çekmiyor mu sizce ?
Tondaki hayati öneme sahip farklar haricinde kullanım hissiyatları da oldukça farklı bu ağaçların, denemeden karar vermek saçmalık olur.
Mesela bu arkadaş akçaağaç klavyede emg gibi bir manyetikle yeterince dolgun(low endleri sağlam) bir ton alamadığından şikayetçi:

daha önce bu forumda ağaçların tona etkisini tartışarak büyük bir hata ettim hocam. artık o toplara girmiyorum ben. ağacın tona etkisini tartışmak tabu gibi bir şey olmuş. konuşmaya ya da tartışmaya gerek bile duymuyorum, kim nasıl hissediyor ve keyif alıyorsa en güzeli odur.
 
2014 fender rosewood ve maple standard strat ile maple rg3250mz ve rosewood rg2570 (ayni dimarzio manyetikler) gitarlarım vardı birarada. Tek farkları klavyeydi ve bariz fark var. Fark tam olarak bu iki klavye arasında söylenegelen ton farkı...elbette ki bambaşka tonlar değil ama anlamlı fark var. Ayni anda her iki gitari magazada degil evde veya stüdyoda kullananlar kolaylıkla bu farkı anlayacaktır diye düşünüyorum.
 
2014 fender rosewood ve maple standard strat ile maple rg3250mz ve rosewood rg2570 (ayni dimarzio manyetikler) gitarlarım vardı birarada. Tek farkları klavyeydi ve bariz fark var. Fark tam olarak bu iki klavye arasında söylenegelen ton farkı...elbette ki bambaşka tonlar değil ama anlamlı fark var. Ayni anda her iki gitari magazada degil evde veya stüdyoda kullananlar kolaylıkla bu farkı anlayacaktır diye düşünüyorum.

o kadar bileşen, mekanik aksam (en basitinden farklı teller ve farklı tansiyon) ve insan faktörü varken sadece ağacın buna etki ettiğini söylemek... neyse hocalarım. sizler haklısınız. ben daha önce sayfalarca örnek attım buraya, yine de kimse tatmin olmuyor. dogma gibi bir şey yani :) o yüzden konuyu da fazla baltalamamak adına sonlandırıyorum. iyi geceler
 
Geri
Üst