Schecter JL7 vs KM7 MKI

o kadar bileşen, mekanik aksam (en basitinden farklı teller ve farklı tansiyon) ve insan faktörü varken sadece ağacın buna etki ettiğini söylemek... neyse hocalarım. sizler haklısınız. ben daha önce sayfalarca örnek attım buraya, yine de kimse tatmin olmuyor. dogma gibi bir şey yani :) o yüzden konuyu da fazla baltalamamak adına sonlandırıyorum. iyi geceler
O kadar bileşen ve teller de etki ediyor. Ama dediğim gitarlarda aynı teller aynı anda takıldı ve diğer herşey de aynı. Ben deneysel amaclı ne harcamalar yapıyorum bir bilseniz 😊. Yuksek gain ve bol efektli tonlarda bu farkı anlamak zaten imkansız ve fark da zaten az bir fark. Ancak yine de var ve maple klavyenin tiz atağı bunun en tipik olani. Ben bu nedenle rosewood klavyeyi biraz daha tercih ederim mesela. Inanmak veya kabul etmek size kalmış ve bu konuda tartışmak da gereksiz elbette. Youtube videoları da, siz nasıl düşünürseniz düşünün, izlenme ve para kazanma odakli yapilmis calismalar ve kayit asamalarindaki islemlerin yanisira kişilerin hedefledikleri video amacına uygun hazırlanıyor büyük çoğunlukla.
 
Yabancıların tabiriyle sıcak ton aranıyorsa swamp ash gövde ve maple saplı bir gitar almak bence anlamsız. Bu gitara rosewood klavyede koysanız yine tane tane, parlak ve steril bir karakteri olacak. Abanozu ise ton olarak gülden ziyade maple ile karşılaştırmak daha doğru olur ikiside parlak tarafta. Benim tercihim hepsi, çünkü hepsinin tadı farklı ve farklı dinamiklerde farklı güzellikler sunuyorlar. Ton konusunda maalesef bir yerden alırken bir yerden vermek durumundayız, aksini yapabilen varsa üretsin gitarı tüm Dünya kurtulsun bu mevzulardan (şey gibi oldu, termodinamik yasalarını ihlal ettim).

Km ve Jl farkında ise; Radius, sap boyası, manyetikler, karbon çubuklar, klavye ağacı, inlay, binding, switch ve pot konumları, reverse headstock farklılıkları mevcut.

Yakın zamanda jl-7 aldım, aslında sadece 7 telli gitar edinme sendromu için ucuz yollu bir c-7 arıyordum ama @bastardbullet 'in tecrübelerini paylaşmasıyla bunu aldım, kendisine teşekkür ediyorum, acaba dediğim hiç bir konuda üzmedi. İlk schecter gitarım, daha önce ağırlıklı olarak japon jackson'lar, esp std. ve ltd gitarlar kullandım, dolayısıyla kafamda soru işaretleri vardı ama işçilik ve malzeme olarak çok temiz gitar çıktı.

Keith ve Jeff gitarlarından ziyade farkları kişilik olarak sanki Jeff; ver abi çalalım işte modunda ama Keith biraz daha özeniyor, şunu şöyle düşündüm bunu böyle tasarladım gibi, tabi bu sadece izlediğim videolarından edindiğim izlenim :D
 
Yabancıların tabiriyle sıcak ton aranıyorsa swamp ash gövde ve maple saplı bir gitar almak bence anlamsız. Bu gitara rosewood klavyede koysanız yine tane tane, parlak ve steril bir karakteri olacak. Abanozu ise ton olarak gülden ziyade maple ile karşılaştırmak daha doğru olur ikiside parlak tarafta. Benim tercihim hepsi, çünkü hepsinin tadı farklı ve farklı dinamiklerde farklı güzellikler sunuyorlar. Ton konusunda maalesef bir yerden alırken bir yerden vermek durumundayız, aksini yapabilen varsa üretsin gitarı tüm Dünya kurtulsun bu mevzulardan (şey gibi oldu, termodinamik yasalarını ihlal ettim).

Km ve Jl farkında ise; Radius, sap boyası, manyetikler, karbon çubuklar, klavye ağacı, inlay, binding, switch ve pot konumları, reverse headstock farklılıkları mevcut.

Yakın zamanda jl-7 aldım, aslında sadece 7 telli gitar edinme sendromu için ucuz yollu bir c-7 arıyordum ama @bastardbullet 'in tecrübelerini paylaşmasıyla bunu aldım, kendisine teşekkür ediyorum, acaba dediğim hiç bir konuda üzmedi. İlk schecter gitarım, daha önce ağırlıklı olarak japon jackson'lar, esp std. ve ltd gitarlar kullandım, dolayısıyla kafamda soru işaretleri vardı ama işçilik ve malzeme olarak çok temiz gitar çıktı.

Keith ve Jeff gitarlarından ziyade farkları kişilik olarak sanki Jeff; ver abi çalalım işte modunda ama Keith biraz daha özeniyor, şunu şöyle düşündüm bunu böyle tasarladım gibi, tabi bu sadece izlediğim videolarından edindiğim izlenim :D

Rica ederim, güle güle kullanın.
 
Gözlemlediğim kadarıyla bu iki gitar arasında KM tercih edilirlik açısından bir tık daha önde. Sebebi nedir acaba? Memnuniyet sadece manyetik kombinasyonları ya da tuşe ağaçlarının arasındaki farktan mı kaynaklı? Yoksa iki gitarı birbirinden ayıran, Keith Morrow’u öne çıkaran farklı etkenler mi var?
 
Son düzenleme:
Gözlemlediğim kadarıyla bu iki gitar arasında KM tercih edilirlik açısından bir tık daha önde. Sebebi nedir acaba? Memnuniyet sadece manyetik kombinasyonları ya da tuşe ağaçlarının arasındaki farktan mı kaynaklı? Yoksa iki gitarı birbirinden ayıran, Keith Morrow’u öne çıkaran farklı etkenler mi var?
Sessizce takip ediyorum konuyu. Bir modelin tanıtımında jeff loomis gitarı için switchini yaklaşık olarak standart gitarlarda olan yere koyma fikrinden bahsederken bunu yaparken KM'den ilham aldık gibi bir şey söylemişti. 30 yıldır o switch orada aslında diye eğlenmiştim kendi kendime 😄
(2:40)
 
Sessizce takip ediyorum konuyu. Bir modelin tanıtımında jeff loomis gitarı için switchini yaklaşık olarak standart gitarlarda olan yere koyma fikrinden bahsederken bunu yaparken KM'den ilham aldık gibi bir şey söylemişti. 30 yıldır o switch orada aslında diye eğlenmiştim kendi kendime 😄
(2:40)

Eski modelden switch ve pot yerleri farklı. Aslında evet onlar hep orada ama switchin çevresinde elin çarpacağı bir knob olmaması benim için güzel. RR5'imde switch, 2 potun arasında ve her değişimde sesi kısıyorum :) Stratta bu durum çok daha üzücü. Bir söyleşisinde Paul Gilbert'da aynı sorundan muzdarip olduğunu ve pgm'i buna göre tasarladığını söylüyordu.
 
Geri
Üst