%100 alüminyum sap - Baguley Guitars

maple olsaydı daha cayır cayır tınlardı.............
Gözlemimi söylüyorum. Ağaç konusunda sürekli tartışmayacağım etmeyeceğim deyip, sürekli bu konuların içinde olman ve pasif agresif cümleler kurman dışarıdan -en azından bana, komik gözüküyor. Ek olarak burada kimse elektro gitarın veya basın tonunun %80-90'ı ağaçtan geliyor demedi, demez de.

Daha önce defalarca söylendiği gibi kullanılan malzeme fark yaratır. Rosewood, maple, alüminyum veya cam, hepsi sese ayrı bir renk katar. Tabii ki gitar kısmında tonun ana kaynağı manyetiklerdir ama ağacın hiç önemi yok denemez. Şu alttaki videoda da bir fark duymuyorsan bence senin adına hem iyi hem kötü. Kötü çünkü çeşitliliği kaçırmış oluyorsun, iyi çünkü gitarda sadece manyetiğe bakarak seçim yapıp mutlu olabilirsin.

Üstelik bu bir Youtube kaydı, çoğu frekans ölüyor. Canlıda fark daha net ve daha fazladır.

 
maple olsaydı daha cayır cayır tınlardı.............

...bu troll sap yorumlamaların sıktı artık... Maple & Rosewood farklı tınlar, tartışmaya kapalı değildir, uluslararası forumlarda da sınırsız yazılar var. ancak, sabit fikirlilikle her yerde ‘sapların hepsi aynı işi görür eheheh’ diye farklılıklarını savunan kişileri tiye almak biraz antipatik

Neyse, üzerine çok fazla kafa yorulmuştur, rosewood mat’tır, maple parlak. Bu sadece görünüş olarak değil, tonal açıdan da böyledir. Mesele hayati değildir, en azından bizim için, hatta Türkiye de müzik yapan üst düzey gitaristler için de hayati değildir bana sorarsan.

Bir dönem Guns n‘ Roses’ta çalan DJ Ashba bu konuya dahil olup naçizane fikirlerini dile getirmişti, belki de izlemişsinizdir, İmza gitarının tüm manyetik donanımını yine bir les paul kasada kullandı ancak neck maple, ‘belirli parçalarda kullanmak için yaptım, bazı parçalarda doğal tizi setup’ınızı bozmadan elde etmek istersiniz’ der. Adam zengin tabi. Zengin ve mükemmeliyetçi olduğunuzda koleksiyona 5.000 dolarlık gitarlar eklemek çok bir mesele olmasa gerek...

signature gitarı;


meşhur gitardan cıngıraklı yılan, kuş seslerI çıkarmalı şarkı Welcome To The Jungle

 
Şimdi gelip diyebilirsin ki: kardeşim banane Ashba’dan mashba’dan. Bence de öyle. Ben de gidip Ashba dedi diye 10.000 + dolarlık(!!) setup’ıma kullandığım gitarın aynısından maple yaptırmayacağım.
Yani bu konu o kadar çok ele alınmış ki, gidip x kişiden de örnek verilebilir tabi. Böyle denk gelince aklımda bu herifin konuşmaları yer edinmiş, yazayım dedim. Bu adam iyi bir gitarist, mükemmeliyetçi performans gitaristi.

Yani bu konunun üzerinde çok fazla durmak için ya aşırı mükemmeliyetçi olmak gerek ya da gereksiz derecede takıntılı.
 
eyvaaaah ortalık karışmış yine. fizik kurallarını alt üst eden öznel beyanlarda bulunanlara; kalıplaşmış düşüncelerle konuşan ve yeniliğe, bilime açık olmayan herkese karşı tavrım net. yorumlarımı görmek istemiyorsanız engellersiniz olur biter. size ne yahu, size mi soracağım ironi ya da kinaye yaparken? ben de bıktım sizin at gözlüğü takıp farklı ağaçların tona farklı etki ettiğini beyan etmenizden. ortada onlarca örnek var ağaçtan imal edilmemiş gitarlara. ama kalkıp da size sataştım mı? yoo. ne bu alınganlık sizdeki, çocuk gibisiniz. bana laf yetiştirince iddialarınızı kanıtlamış olmuyorsunuz. benim size laf yetiştirmek gibi bir derdim de yok zira. kendiniz çalıp oynayın.

ben zamanında bağımsız bir sürü test attım buralara. kimsenin işine gelmedi. aynı tas aynı hamamsınız, siz önce kendiniz bi kabullenin bunu, biz ezberciyiz deyin. sizin için bu inanç meselesine dönüşmüş. bilimsel bir tarafı yok. dogmatik bir hal almış. yok maun çok koyuymuş da, yok bolt-on çok parlak bir karakter katıyormuş da, yok rosewood sıcak ve vintıc sound veriyormuş da bilmem ne. ağaca gelene kadar kaç tane faktör, bileşen var. test ederken geri kalan tüm dinamikleri sabit tutabilecek misin? insan faktörü de var bir de işin içinde. bunları hesaba katmıyor, hepsini es geçiyor, "abi ağaç honduran maun, ondan yeaa" diyor, bak bak.

zamanında şu aletler ağaçtan değil de x,y,z materyallerden imal edilegelseydi günümüze ve şimdi biri çıkıp koa gövde, abanoz tuşe, walnut, bubinga, purpleheart saptan bir gitar imal edip karşınıza çıkarsaydı, körü körüne x,y,z materyali savunurdunuz. çünkü sizinki ezber.
 
eyvaaaah ortalık karışmış yine. fizik kurallarını alt üst eden öznel beyanlarda bulunanlara; kalıplaşmış düşüncelerle konuşan ve yeniliğe, bilime açık olmayan herkese karşı tavrım net. yorumlarımı görmek istemiyorsanız engellersiniz olur biter. size ne yahu, size mi soracağım ironi ya da kinaye yaparken? ben de bıktım sizin at gözlüğü takıp farklı ağaçların tona farklı etki ettiğini beyan etmenizden. ortada onlarca örnek var ağaçtan imal edilmemiş gitarlara. ama kalkıp da size sataştım mı? yoo. ne bu alınganlık sizdeki, çocuk gibisiniz. bana laf yetiştirince iddialarınızı kanıtlamış olmuyorsunuz. benim size laf yetiştirmek gibi bir derdim de yok zira. kendiniz çalıp oynayın.

ben zamanında bağımsız bir sürü test attım buralara. kimsenin işine gelmedi. aynı tas aynı hamamsınız, siz önce kendiniz bi kabullenin bunu, biz ezberciyiz deyin. sizin için bu inanç meselesine dönüşmüş. bilimsel bir tarafı yok. dogmatik bir hal almış. yok maun çok koyuymuş da, yok bolt-on çok parlak bir karakter katıyormuş da, yok rosewood sıcak ve vintıc sound veriyormuş da bilmem ne. ağaca gelene kadar kaç tane faktör, bileşen var. test ederken geri kalan tüm dinamikleri sabit tutabilecek misin? insan faktörü de var bir de işin içinde. bunları hesaba katmıyor, hepsini es geçiyor, "abi ağaç honduran maun, ondan yeaa" diyor, bak bak.

zamanında şu aletler ağaçtan değil de x,y,z materyallerden imal edilegelseydi günümüze ve şimdi biri çıkıp koa gövde, abanoz tuşe, walnut, bubinga, purpleheart saptan bir gitar imal edip karşınıza çıkarsaydı, körü körüne x,y,z materyali savunurdunuz. çünkü sizinki ezber.
Tamam hocam sorun yok.Siz karbon fiber gitar kullanın biz baked maple neckli ash strat kullanalım ama her başlıkta her konuda durup dururken bunu İğneleme yaparak belirtmeyin.bir çok okuyucu gülüp geçiyor.Detaylı bir şekilde belgelerle ve testlerle konuşmak isterseniz bir başlık açın,Orada konuşulsun.
 
Ben buna dediği gibi basıyorum engeli. Tek bir adam videoda aynı amfi, aynı gövde ve manyetiklerle test ediyor ama belli ki izlememiş bile. Rosewood ile çalarken daha içine kapanık depresif, maple ile çalarken daha dışa açık duygu halindeymiş, ton farkı o yüzdenmiş.

Asıl at gözlüğü takan da sensin. Biz x, y, z materyelleri daha iyi demiyoruz. Ton farkı olur diyoruz.

Farkı duyamayanlara ciddi tavsiyem en yakın zamanda KBB uzmanına görünmeleri olur. Size kalsa çöp kovasına manyetik takıp tel bağlasak da aynı ton çıkacak.

Ha bu arada 5 liralık kulaklıkla dinlerseniz fark olmayabilir, evet.
 
Son düzenleme:
Ben buna dediği gibi basıyorum engeli. Tek bir adam videoda aynı amfi, aynı gövde ve manyetiklerle test ediyor ama belli ki izlememiş bile. Rosewood ile çalarken daha içine kapanık depresif, maple ile çalarken daha dışa açık duygu halindeymiş, ton farkı o yüzdenmiş.

Asıl at gözlüğü takan da sensin. Biz x, y, z materyelleri daha iyi demiyoruz. Ton farkı olur diyoruz.

Farkı duyamayanlara ciddi tavsiyem en yakın zamanda KBB uzmanına görünmeleri olur. Size kalsa çöp kovasına manyetik takıp tel bağlasak da aynı ton çıkacak.

inan çok memnun olurum.
ayrıca ilk paragrafta yazdığın şeylerin sadece gitarı çalan kişi için ton farkı yarattığı anlamına geldiğinin farkındasındır herhalde? hani hem seni haklı çıkarmıyor yazdığın hem de olay duygusal bir boyuta ulaşıp nesnellikten uzaklaşıyor. cidden komiksin, hayatımda senin gibi birkaç komik insan olsa derdim tasam kalmaz, sürekli gülerim.
 
...bu troll sap yorumlamaların sıktı artık... Maple & Rosewood farklı tınlar, tartışmaya kapalı değildir, uluslararası forumlarda da sınırsız yazılar var. ancak, sabit fikirlilikle her yerde ‘sapların hepsi aynı işi görür eheheh’ diye farklılıklarını savunan kişileri tiye almak biraz antipatik

Neyse, üzerine çok fazla kafa yorulmuştur, rosewood mat’tır, maple parlak. Bu sadece görünüş olarak değil, tonal açıdan da böyledir. Mesele hayati değildir, en azından bizim için, hatta Türkiye de müzik yapan üst düzey gitaristler için de hayati değildir bana sorarsan.

Bir dönem Guns n‘ Roses’ta çalan DJ Ashba bu konuya dahil olup naçizane fikirlerini dile getirmişti, belki de izlemişsinizdir, İmza gitarının tüm manyetik donanımını yine bir les paul kasada kullandı ancak neck maple, ‘belirli parçalarda kullanmak için yaptım, bazı parçalarda doğal tizi setup’ınızı bozmadan elde etmek istersiniz’ der. Adam zengin tabi. Zengin ve mükemmeliyetçi olduğunuzda koleksiyona 5.000 dolarlık gitarlar eklemek çok bir mesele olmasa gerek...

signature gitarı;


meşhur gitardan cıngıraklı yılan, kuş seslerI çıkarmalı şarkı Welcome To The Jungle



Jungle’da dakika 2:00, lead’den sonraki riff döngüsünde konuşan gitarlar; Maple, Ebony, Rosewood. Bundan bağımsız söylüyorum ki, orgazmik çalmışlar.
 
Bu konuda benim kişisel görüşüm de (1) evet bir gitarın tüm bileşenleri son seste etkili fakat, ağacıydı, manyetiğiydi, boyasıydı, tutkalıydı, vs. hiçbiri bir amfideki potanslar kadar etkili değil. (2) Gitarı oluşturan bileşenleri değiştirerek EQ yapmaya çalışmak beyhude çünkü ağaç veya diğer bileşenlerin sese etkisi öyle yapınca mat böyle yapınca parlak olur noktasından çok daha karmaşık. Elbette genellemeler var ama bunlar istatistik ve psikosomatik hatalara açıklar. Ayrıca amfi veya artık sesi nerden alıyorsanız ordan sese şekil vermek çok daha etkili ve ucuz.

Şimdi asıl demek istediğime geleyim: Burada 'taraflar' geldikleri nihai nokta açısından birbirleriyle taban tabana zıt şeyler söylemiyorlar. Diye anladım.

Her neyse, 1. taraf özetleyebildiğim kadarıyla ağaca gelene kadar milyon faktör diyor:
ağaca gelene kadar kaç tane faktör, bileşen var.

Diğer taraf ise evet ağacın etkisi var bu yadsınamaz ama kimse buna takılmıyor ki noktasında, yine benim anladığım:
Daha önce defalarca söylendiği gibi kullanılan malzeme fark yaratır. Rosewood, maple, alüminyum veya cam, hepsi sese ayrı bir renk katar. Tabii ki gitar kısmında tonun ana kaynağı manyetiklerdir ama ağacın hiç önemi yok denemez.
Mesele hayati değildir, en azından bizim için, hatta Türkiye de müzik yapan üst düzey gitaristler için de hayati değildir bana sorarsan.

Bu tartışmaya hakemlik yapmak niyetinde değilim haddime de değil zaten de içerik olarak sanki aradaki fark kafa göz yarmaya değecek bir şey değil, naçizane. Bu gibi şeyleri dava bellemek yerine işin eğlencesinde olsak sanki daha verimli olur. Ağacın hiçbir etkisi olmadığına veya tam tersine inansak dahi illa internette aynı 20-30 kişinin düzenli takip etttiği bir sitedeki diğer herkese yönelik misyonerlik yapmaya gerçekten ihtiyaç var mı?

Yani aslında asıl tartışma sanki ciddi bir görüş ayrılığından çok üslup (başkasının görüşlerini hakir görme/aşağılama) ve bu konununu sürekli ısıtılıp gelmesinden kaynaklı. Durum biraz trolvari bir hal alabiliyor veya öyle algılanabiliyor.

Neyse ya ,bence beyaz adamın ton ağacı muhabbeti son ağaç yok olduğunda bile bitmez. Yemin ediyorum elektrikli gitar çalanların yaptığı ağaç muhabbetini Stradivarius çalan kemancılar yapmamıştır. Rahmetli ananem derdi zaten 'oğlum istiyorsan zıkkım iç ama sakın ha ton ağacı kavgası yapan gitarcıların arasına girme'.

Kendi adıma full disclosure: Bir fon başvurusu yetiştirmek durumundayım sabaha, ordan procrastination yapıyorum. Sizde durumlar nedir?
 
Bu troll arkadasin birkac mesaj öncesine gittiginde 50s wiring yaptiracak adam ariyordu. Adam daha hayatinda manyetik baglamamis , burda tatava yapiyor. Muhtemelen gelen yorumlari okumuyordur bile. Boyle tipleri ciddiye almamak lazim , hatta eskiden forumda imla hatasi yapani bile atarlardi , boyle geyiklere musade edilmezdi pek fakat ben foruma girmeyeli cok sey degismis. Degismeyen tek sey "hangi gitari alsam" basliklari olmus. Tenezzul edip cevap vermemek lazim ama dayanamiyor insan :) muhtemelen de 12 yasinda falan bir cocuktur , elinde de sunta gitari vardir , kendisini boyle tatmin ediyor yazik deyip geciyorum.
 
Ayyy alüminyum sap da ne olaki, odadan odaya geçerken akort entonasyon her şey uçar gider :D

Alder gövde, maple sap, rosewood tuşe'den şaşmam, tam serseri işi.
Gerçi maun bir gitar aldım, büyük ihtimalle şubat mart gibi burada satışta görürsünüz.
 
Bu troll arkadasin birkac mesaj öncesine gittiginde 50s wiring yaptiracak adam ariyordu. Adam daha hayatinda manyetik baglamamis , burda tatava yapiyor. Muhtemelen gelen yorumlari okumuyordur bile. Boyle tipleri ciddiye almamak lazim , hatta eskiden forumda imla hatasi yapani bile atarlardi , boyle geyiklere musade edilmezdi pek fakat ben foruma girmeyeli cok sey degismis. Degismeyen tek sey "hangi gitari alsam" basliklari olmus. Tenezzul edip cevap vermemek lazim ama dayanamiyor insan :) muhtemelen de 12 yasinda falan bir cocuktur , elinde de sunta gitari vardir , kendisini boyle tatmin ediyor yazik deyip geciyorum.
Kafanız güzelmiş, güle güle kullanın. Kaale alıp cevaplanacak bir yorum bile değil. Sarı siteye ağacı oturmuş Squier koyun siz, haydi yolunuza :)
 


malum güruh sadece şunu izlese yeter aslında.


Şu videoyu izleyip dinlediğinizi hakkıyla anladığınıza inanıyorsanız size kötü haberlerim var. Videodaki temel argüman, "tonewood" kavramının kökeni, bu kavramı nitelemeyi sağlayan parametreler ve solid body için neden geçerli olamayacağı. Adam elektro gitarda farklı ağaç veya malzemeler sonucu değiştirmeyecektir, ne olsa aynı ses çıkar demiyor. Günümüzde insanların tonewood olarak bildiği kavramın, teorik anlamdaki konseptle uyuşmadığını anlatıyor.

Neden insanlar birbirini bu kadar doğramaya çalışıyor anlamıyorum. Maple sap takarsın, parlaklaşır. Manyetik modifiyesi yaparsın toplar. Tel değiştirirsin ton saçmalar. Direnç değiştirirsin başka bir yere kayar. Tremolo bloğu değişir akort burgusu yenilersin, gitar sınıf atlar. Bunların hiçbiri diğerinden daha değersiz parametreler değil. Burada bildiğini aktarıp, eksiğini kapatmaya çalışan herkes de bunun farkında. Ama yeterli olacak denerek atılmış videonun başında bile, bu işin neredeyse din, siyaset tartışmaya yakın, ayrıca duygusal bir tarafı da olan bir yapısı olduğunu söylüyor. Kapatırken de, kendi anlatmaya çalıştığının tonewood konsepti olduğunun altını çiziyor.

Bir okuduğumuzu, dinlediğimizi anlasak çok güzel hizaya gireceğiz de ülkece. Hadi ortada bi dogma var ve yıkmaya çalışan adam bile kendi anlamadan milleti nörologlara yönlendiriyor.

Gönlün olsun diye son bir kere daha hep beraber tekrar edelim bak;

Gitara dair her değişken tona etki eder, bütçeye ve kullanım amacına göre göz ardı edilebilir veya üstüne gidilebilir.

73088673_753299095142443_5065794744584503296_n.jpg
 
Aynı oda içinde amfiyi açık pencereye doğru koymamla, kapıya yöneltmem bile farkederken sesi ve tonu bizzat oluşturan ağaç nasıl fark yaratmasın ki.... ha ben ne kadarını anlayacak kulağa ve eğitime sahibim tartışılır :)
 
3 gün önce guitar hero oynayan adamlar bu gun gelip agacin tona etkisinin olmadigi konusunda cene yapiyor . duz dunyaya inananlar da var , birakalim onlar da sunta gitar calsinlar , bir birayla kafa bulan adam ekonomik adamdir, sunta gitatla mutlu olan adam da keza öyle. bence bir sorun yok yani. Bu konunun tartisilacak tarafi yok. Ideal gitar ve ekipmanini arama konusunda yillar ve tomarla paralar harcamis biri olarak ton agacini falan birak , bir dukkanda ayni model ayni renk seri numaralari bile birer ikiser numaralarla ardisik gelen gitarlarin bile bariz farkli oldugunu iddia ediyorum. Kilolari bile farkli gitarlarin , biri birkac yuz gram daha agir veya daha hafif olabiliyor. Squier bullet gitara texas special takinca o alet fender olmuyor yani , ki bir kere 3 kere falan denemedim , yillardir her gun birseyler söker takarim gitarlara, zirt pirt gitar alir satarim en az 15 yildir. Ton agaci o kadar fark eder ki , akliniz almaz. Su an 4 tane strat var evde , 3 ü vintage ve bunlardan 2 si ash biri alder , hepsinde texas special set var , 4. gitarda yine 2 texas koprude pearly gates var , ayarlari bire bir ayni. 4 ü de Farkli dili konusan aletler. Tonlari baska baska. Biri sustain canvari digeri cok parlak vs vs.
Kisacasi ortaligi trollemeye gerek yok, agacin farkini duyamiyorsaniz ne mutlu size , hayatinizi bir gitarla surdurebilir , calmaniza bakarsiniz.
 
Hangi ton hoşuna gidiyorsa o malzeme doğrudur.
Genelin doğrusu, başkasının doğrusu, bilimin doğrusu bile burada önemli değildir.
Sanat kalp ile anlaşılır, maddi dünyanın kuralları geçerli değildir....
 
Geri
Üst