Tuzdan gitar

O esnada başlığı takip eden fizikçiler.

2qpu6k.jpg
 
göz ucuyla baktım yazdıklarınıza. her fırsatta nasıl kendinizi yerebiliyorsunuz, ben şaşıyorum. yaşadığınız çevre, aldığınız eğitim değil, sizin kendinize ne kattığınızdır aslolan. ve görüyorum ki teorik bilgilerin yalnızca kıyısından geçip pratikteki karşılığına nail olamamışsınız, manyetizma konusunda en azından :)

herkes 1 diyorsa o doğru mudur? bu nasıl bir sav? bence felsefeden başlayalım. çünkü bilimlerin atası "ne, neden?" sorularıdır. tarih herkesin 1 dediği "doğruların" yanlışlanmasıyla doludur. zaten "doğru" tek değildir. subjektiftir. hakikat tektir. önce kafanızdaki çelişkilere bi son verin. siz sürü psikolojisine uygun tutumlar sergilemeyi kendinize düstur edinmiş olabilirsiniz. hayattan böyle zevk alıyor olabilirsiniz. önyargılarınız sizi değerli hissettiriyor olabilir. vardır bunun psikolojide bir karşılığı.

daha önceki mesajlarda verdiğim örneklere biraz kafa yormuşsunuz sanırım ki ilerleme var. karbonfiberden, camdan falan bahsetmişsiniz. ama hâlâ ağaç türleri tona etki eder diyorsunuz. elektro gitarda sesi çıkaran şey onun konstrüksiyonu, telleri titreştirdiğiniz materyal, tellerin yapısı, skala, amfi, manyetik vs. gibi ELEKTRONİK ve MEKANİK unsurlardır. ağaç değil. ağacın manyetizmaya etkisine dair bir makale,
doktora tezi falan yazarsanız
lütfen burada paylaşın. zira akademik camiada pek itibar görmeyeceği kesin. daha fazla bu tartışmayı yapmak istemiyorum. kimseyi ikna etmek gibi bir amacım yok. kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayın yeter.
Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.
 
Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.
Evet daha basit anlatımla tam olarak bu denebilir.
göz ucuyla baktım yazdıklarınıza. her fırsatta nasıl kendinizi yerebiliyorsunuz, ben şaşıyorum. yaşadığınız çevre, aldığınız eğitim değil, sizin kendinize ne kattığınızdır aslolan. ve görüyorum ki teorik bilgilerin yalnızca kıyısından geçip pratikteki karşılığına nail olamamışsınız, manyetizma konusunda en azından :)

herkes 1 diyorsa o doğru mudur? bu nasıl bir sav? bence felsefeden başlayalım. çünkü bilimlerin atası "ne, neden?" sorularıdır. tarih herkesin 1 dediği "doğruların" yanlışlanmasıyla doludur. zaten "doğru" tek değildir. subjektiftir. hakikat tektir. önce kafanızdaki çelişkilere bi son verin. siz sürü psikolojisine uygun tutumlar sergilemeyi kendinize düstur edinmiş olabilirsiniz. hayattan böyle zevk alıyor olabilirsiniz. önyargılarınız sizi değerli hissettiriyor olabilir. vardır bunun psikolojide bir karşılığı.

daha önceki mesajlarda verdiğim örneklere biraz kafa yormuşsunuz sanırım ki ilerleme var. karbonfiberden, camdan falan bahsetmişsiniz. ama hâlâ ağaç türleri tona etki eder diyorsunuz. elektro gitarda sesi çıkaran şey onun konstrüksiyonu, telleri titreştirdiğiniz materyal, tellerin yapısı, skala, amfi, manyetik vs. gibi ELEKTRONİK ve MEKANİK unsurlardır. ağaç değil. ağacın manyetizmaya etkisine dair bir makale,
doktora tezi falan yazarsanız
lütfen burada paylaşın. zira akademik camiada pek itibar görmeyeceği kesin. daha fazla bu tartışmayı yapmak istemiyorum. kimseyi ikna etmek gibi bir amacım yok. kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayın yeter.
10.25 ten sonra Paul Reed Smith in konu hakkındakini konuşması ve testini görebilirsiniz.”Kimseyi ikna etmek gibi bir niyetim yok zira kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayınız yeter”
 
Sizin deyiminizle “Manyetizmadan,Fizikten”Gayet haberim vardır.Sağolsun Yaşadığım Çevre,Aldığım Eğitim bir yana kendimi geliştirmek adına yaptığım şeylerden dolayı,Yazılımcı,Tasarımcı ve Donanım mühendisi Sıfatlarına sahibimdir.Yalnız konumuz bunlar değil,Bilgi ya da başarı yarıştırmıyoruz en nihayetinde.
Bağnazlık,Geri kafalılık konusundaki sözlerinize gülüp geçiyorum.Psikoloji alanı ile ilgilenen arkadaşlar illa ki vardır Forumda.Herkesin 1 dediği somut bir gerçeğe,2 demek nasıl bir kondisyondur kendileri söylesinler.Şayet ben bilmediğim şeyler hakkında konuşmayı pek sevmem.

Tekrar bu somut gerçeği yazayım.Bir enstrümanın yapılması için illa ki ağaç lazım değildir,Ancak gövdede Ve Sapta kullanılan her Malzeme bir diğerinden farklı sonuç verecektir.Plastik,Karbonfiber,Cam,Birbirinden farklı sonuç vereceği gibi,Ash,Alder,Korina vs vs gibi Ağaç türleri de enstrümanın tonunu Etkileyen faktörler arasındadır.Aynı malzemenin farklı örnekleri dahi farklı sonuçlar göstermektedir.
Ben bu topa hayatta girmem ama ortada herkesin 1 dedigi bir somut gercek yok, bu konuda oldukca farkli gorusler var derim ve kacar giderim.
 
Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.

kullandığın pena daha çok etki eder sese. ağacın ne gibi tınlamaya bi etkisi var ya bi açıklasana lütfen. ama fizikle ilgili alakalı olsun. zira "ben şöyle duyuyorum, bana böyle tınlıyor" gibi argümanlar komik. sizin anlamadığınız şeyi ben onlarca video atarak ispatladım defalarca. ama sizin kafa yapınız sabit olduğu ve gelenekselin dışına çıkmaktan ürktüğünüz için mantık dışı açıklamalar yaptığınızın bile farkında değilsiniz.

manyetizma diyorum, hâlâ ağacın tona etkisi diyorlar. çok komik gerçekten. maddenin doğasına aykırı beyanlarda bulunup insanın aklıyla alay ediyor adamlar ahahaha.

yukarıda da birisi paul reed smith'ten referans vermiş. yahu bu adam PRS'in kurucusu. tabii ki pazarlama stratejisi için böyle diyecek. yıllardır sizi kekliyorlar, siz de gelip bunları savunuyorsunuz. adam bu işten aklının hayalinin almadığı paralar kazanıyor. ağaç işi boş, diyecek hali yok? gibson bile custom serilerde richlite fretboard kullanmaya başladı. ama siz aynı tas aynı hamam. neyse. size bu kadar yazmak bile zaman kaybı.

"maple çok parlak tınlar abi. maun koyu bi ses verir abi. neck-thru sustain abi. alder bambaşka abi."

AYNEN DEVAAAAM
 
bor'un ham mineral halindeki kütlesiyle de fena olmaz gibi :) fakat ele alınıp çalınmaz ağırlıkta olurdu sanırım. bizim çankırı tuzunun da neyi eksik ikisini de merak ediyorum yalnız çok zor işi başarmış epoxy'siz filan olmazdı zaten çok kırılgan bir materyalde çalışmış keşke azıcık driver ve crunch'lı halini de koysaydı ses kayıtlarını çok kısır yapmış buna rağmen gerçekten sesini çok beğendim. Mermer'den gitar yapan olsa ses getirirdi. bizim ülkenin mermerleri de çok güzeldir, Elazığ ve afyon mermerleri yanlış hatırlamıyorsam beyaz saray'da kullanılmış. Evet, yurtdışı örnekleri var ama yerli ve milli mermerden gitar istiyoruz.
 
Malzemelerin mühendislik özelliklerini merak eden arkadaşlar için faydalı olabilecek 3 farklı deneysel ve teorik çalışma hakkındaki makaleleri paylaşıyorum.
 

Dosyalar

  • Experimental Investigation About the Influence of the Fingerboard on the Sound of a Solid Body...pdf
    1.7 MB · Gösterim: 109
  • On the Synthesis of Guitar Plucks.pdf
    816.1 KB · Gösterim: 109
  • The Effect of Wood on the Sound Quality.pdf
    643.3 KB · Gösterim: 157
The effect of wood... makalesinde her bir ağacın frekans grafiği görünmüyor ve aktif manyetik ile test etmişler. Sadece roughness ve density farkına bakmışlar ki fark var ancak istatistiksel olarak anlamlı bulmamışlar. Lakin o küçük farklar (frekans farklılığından bahsedilmiyor) amplifiye tonda büyük farklara neden olurken, onlar bilgisayarda Cubase programı ile kayıt almışlar. Bu bağlamda bu test bence anlamlı değil. Diğerlerini de okuyacagim
 
Ayrica cok bariz ve basit bir gerçek var ki, madem telin hangi materyalin iki ucuna bağlarsak bağlayalım tonu sadece elektronik ve manyetikten alıyoruz, öyleyse bu semi-hollow ve hollow gitarlar niçin başka hiçbir gitarda elde edilemeyecek tona sahip? Madem tel-elektronik-manyetik üçlüsü yeterli, o zaman ben aynı üçlüyü neye bağlarsam bağlayayım aynı tonu elde edeceksen niye hollow body elektro gitar aldım? niye 2014 USA standard start rosewood ve maple klavyeli aynı iki gitarım cok farklı tinliyordu? Youtube videosu hicbir şekilde referans olamaz, zira nasıl PRS sahibinin gitar satmak için gerçek dışı beyanı diye yapistiyorsan, youtuber da aynı şekilde izlenip para yapmak için böyle sansasyonel videolar çeker gayet rahatlıkla.
 
Röportajlarından hatırladığım kadarı ile,Joe Bonamassa(ki nasıl bir nerd olduğu, koleksiyonu ve çocukluğundan beri gitarlar ile haşır neşirliği bilinir), Derek Trucks, Paul Red Smith, Steve Morse, Gil Yaron ağacın tona etkisinsen bahseder hatta en önemli etkenlerden olduğunu savunur ama hayatında düzgün bir gitarı lambalı bir amfi ile yüksek seste çalmamış ya da dinlememiş, tonun yanında gitarın tuşe tepkisi nedir hissetmemiş bir klavye başı grup da olmadığını iddia ediyor.Buna karşılık gelen bir terim var yabancıda, unconscious incompetence(Four stages of competence diye aratabilirler merakli olanlar). Yani bi bok bilmiosun, bilmediğinin de farkında değilsin.

Neyse arkadaşlar , pluginlerinizle,emg li schecterinizle, sikko prosesorlerinizle siz çalmaya devam edin, biz gölge etmeyelim, siz de bilip bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin emi..
 
Hakaret/Küfür/Tehdit/Saldırganlık/Küçümseme/Rencide edici ifade
Benim gözlemlediğim kadarıyla çok iyi gitaristler ve luthierler hep ağacın öneminden, tona etkisinden bahsederler. Fakat çok iyi prodüktörler ve kayıt teknisyenleri ise genelde manyetik ve gitarın entonasyon tutmasından bahsederler. Birisi enstrümanı çalan birisi ise o enstrümanı bizim duyduğumuz hale getiren insan olduğu için sanki bu işin biraz psuedoscience olduğunu düşünüyorum. Yani etkisi 0 mıdır, muhtemelen değildir, konuşulduğu kadar var mıdır? Asla yoktur. Siz belki verdiğiniz parayı kendi kendinize justify etme ihtiyacı duyuyor olabilirsiniz, ama bunu mutlak hakikat gibi sunmamak lazım.

Ek olarak da bazı dedelerin ilaç vakti gelmiş belli ki forumda, camdan yarı bellerine kadar sarkıp "bizim zamanımızda prosesör mü vardı, plugin mi vardı peeey, siz gençlik ne anlarsınız" derken takma dişleri fırlamış. Lambalı amfilerin unicorn olduğu zamanlarda kalmışlar. Dedem gidin yerinize yatın gözünüzü seveyim. Artık herkesin her türlü alete erişimi var. Asıl siz yüksek sesli lambalı amfilerinizde 10 bin dolarlık gitarlarınızla kendinizi tatmin etmek çaldığınız tek notayı köşenizde çalın da, sizin binlerce dolarlık analog ekipmanlarla hayatınızda üretemediğiniz müziğin kat ve katını evinde dijital aletlerle üreten gençlere dil uzatmayın artık.
 
Benim gözlemlediğim kadarıyla çok iyi gitaristler ve luthierler hep ağacın öneminden, tona etkisinden bahsederler. Fakat çok iyi prodüktörler ve kayıt teknisyenleri ise genelde manyetik ve gitarın entonasyon tutmasından bahsederler. Birisi enstrümanı çalan birisi ise o enstrümanı bizim duyduğumuz hale getiren insan olduğu için sanki bu işin biraz psuedoscience olduğunu düşünüyorum. Yani etkisi 0 mıdır, muhtemelen değildir, konuşulduğu kadar var mıdır? Asla yoktur. Siz belki verdiğiniz parayı kendi kendinize justify etme ihtiyacı duyuyor olabilirsiniz, ama bunu mutlak hakikat gibi sunmamak lazım.

Ek olarak da bazı dedelerin ilaç vakti gelmiş belli ki forumda, camdan yarı bellerine kadar sarkıp "bizim zamanımızda prosesör mü vardı, plugin mi vardı peeey, siz gençlik ne anlarsınız" derken takma dişleri fırlamış. Lambalı amfilerin unicorn olduğu zamanlarda kalmışlar. Dedem gidin yerinize yatın gözünüzü seveyim. Artık herkesin her türlü alete erişimi var. Asıl siz yüksek sesli lambalı amfilerinizde 10 bin dolarlık gitarlarınızla kendinizi tatmin etmek çaldığınız tek notayı köşenizde çalın da, sizin binlerce dolarlık analog ekipmanlarla hayatınızda üretemediğiniz müziğin kat ve katını evinde dijital aletlerle üreten gençlere dil uzatmayın artık.
Hocam kusura bakma ama gayet genel-geçer, tahminlere dayalı, bilgi içermeyen ve aşağılayıcı bu üslup cok yanlış ve çirkin olmuş. Olay para değil, eski usul ekipman sahibi olup olmamakla da ilgisi yok. Ucuz ve kalitesiz gitar alip manyetik ve elektronik donanımını değiştirdin ve ayni tonu aldigini iddia ediyorsan ekipmanin ve dünya müziğine verdiğin katkıdan dolayı tebrik ediyorum seni.
 
Hocam kusura bakma ama gayet genel-geçer, tahminlere dayalı, bilgi içermeyen ve aşağılayıcı bu üslup cok yanlış ve çirkin olmuş. Olay para değil, eski usul ekipman sahibi olup olmamakla da ilgisi yok. Ucuz ve kalitesiz gitar alip manyetik ve elektronik donanımını değiştirdin ve ayni tonu aldigini iddia ediyorsan ekipmanin ve dünya müziğine verdiğin katkıdan dolayı tebrik ediyorum seni.
Hocam mesajımı okuduysanız daha dar hedefli bir mesaj idi. Yeni nesil ekipmana sallayan bir mesaja atıftı, hemen üzerinde göreceğiniz gibi. Ben kendi görüşümü anlatmadım, zira buraya aktarmanın çok bir mantığı da yok, zamanında çok anlattım. Herkes kendi tecrübelerince hareket etsin elbette, ama bunları mutlak doğru gibi aktarmak yanlış, bunu anlatmaya çalışıyorum
 
Hakaret/Küfür/Tehdit/Saldırganlık/Küçümseme/Rencide edici ifade
Ben de genel yazmıştım, madem ozel cevap geldi, ozel cevap vereyim.

Evdeki plugini ve b*oktan prosesorlere atifta bulunmam muzik yapılmayacağından değil, asıl konu olan "ağaç" yani materyal etkisini saklaması ile ilgili idi. Bunu okuyup anlamadığın gibi, konuyu "çomarca" başka bir yere cekmişsin. Bu bir.

Dede degilim, yaşım genç sayılır. Tek nota değil, fena da gitar çalmam. Ancak beni tanimadan etmeden ön yargı ve varsayımla dede diş muhabbetine girmissin, bu da düşük/ortalama zeka ve çomarlık gostergesidir, kulağina kupe olsun bu iki.

Insanin hayvandan en buyuk farki tecrube aktarimi konusundaki basarisi. Herkes kendi tecrübeleri ile demissin de, tecrube edenlerden azcık birsey ogrenirse daha hizli ve saglikli ilerleriz, bilgelesiriz. O yuzden yazdik paul red smith bonamassa vs. Bakis açın durusun yanlıs bu 3..

Bak bos bos yazmiyorum, hakaret edeceksen, sen de altini doldur boyle, olur mu.
 
Son düzenleme:
Röportajlarından hatırladığım kadarı ile,Joe Bonamassa(ki nasıl bir nerd olduğu, koleksiyonu ve çocukluğundan beri gitarlar ile haşır neşirliği bilinir), Derek Trucks, Paul Red Smith, Steve Morse, Gil Yaron ağacın tona etkisinsen bahseder hatta en önemli etkenlerden olduğunu savunur ama hayatında düzgün bir gitarı lambalı bir amfi ile yüksek seste çalmamış ya da dinlememiş, tonun yanında gitarın tuşe tepkisi nedir hissetmemiş bir klavye başı grup da olmadığını iddia ediyor.Buna karşılık gelen bir terim var yabancıda, unconscious incompetence(Four stages of competence diye aratabilirler merakli olanlar). Yani bi bok bilmiosun, bilmediğinin de farkında değilsin.

Neyse arkadaşlar , pluginlerinizle,emg li schecterinizle, sikko prosesorlerinizle siz çalmaya devam edin, biz gölge etmeyelim, siz de bilip bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin emi..
Ben evde shecterle ve sizin tabirinizle sikko bir prosesorle caliyorum, kusura bakmayin ama bunda bir sorun mu var ?
 
Tabiki yok, bu ekipmanı baz alarak ağac da neymiş, tona etkisi yoktur tarzi argumanlar ile etrafta bilmislik taslamadiginiz surece. Konu baska üstad..Ofensif almayın lütfen..
 
Haydaaa klişe polemik başladı yine.

‘Yahu burada ana konu gitar yapım teknikleri aslında. Tuzdan gitar nasıl yapılır? Tuz. Hani yemeğimize serptiğimiz şey.’ diyeceğim de polemik esnasında baya güzel bilgiler paylaşıldı. Aynen devam :)

Şahsi fikrim:
- Tonewood var mı? Yok diyen çarpılır. Gitarın ağacı, cilası, teli, köprüsü, eşiği, penası, manyetik çeşidi, pickup mınatıslarının türü, kablo, pedal, güç kaynağı, amfi ve amfinin iç yapısı, potanslar vs. hepsi tonu etkiler. Ses elde ederken kontrolsüzce belli başlı frekansları emen hangi eleman varsa o eleman emmeyene göre daha kötüdür. Çünkü istenilen sesi elde etmeyi engeller. En muhteşem ekipmanla kayıt alırken iphone mikrofonu kullanırsanız bir anlamı kalır mı? Kalmaz. Özetle istenilen sesi elde etmede engel olarak sadece gitarın ağacı kaldıysa gider alır veya kiralarsınız. Bu kadar basit.

Bir ressam sarı ile maviyi karıştırıp bir yeşil tonu elde edecek. Ancak pigment yoğunluğu zayıf bir sarı kullanırsa elde edeceği yeşil, pigment yoğunluğu daha iyi olan bir sarıyla elde edilen yeşile göre daha soluk, cılız olacaktır. Bunu da ressam bilerek yapmıyorsa bu istenmeyen bir sonuçtur. Tonewood da ahanda böyle bir şey. Bu frekansları kötü kabloyla öldürünce zaten pek bir önemi kalmıyor. Bununla birlikte youtube’ta bolca video var. Aynı donanımda olan sadece farklı ağaçtan üretilmiş gitarların sesi biri daha sıcak iken diğeri daha soğun oluyor. Detay işte... Herkes için önem arz etmeyebilir. Etkili mi? Etkili. Herkes için aynı önemde mi? Hayır. Mesela ben evde hobi olarak çalıyorum. Kendi zevkime göre elimden geldiğince ekipman alıp hoşuma giden sesler elde etmeye çalışıyorum. Ancak ekipman işinin sınırı yok :)

- İyi müzik, güzel ses için şart mı? Olmazsa öyle saçma şey. Tabii ki değil. Eserde yaratılmak istenen hissiyata göre gerekirse betona manyetik takar, ondan da ses alırsınız ve istediğiniz ses oysa olay tamamdır. Tamamen müzisyenin tercihine ve yaratmak istediği hissiyata göre kullanmak istediği sese bağlı.

1959 holy grail Gibson Les Paul olmadan da iyi müzik yapılıyor, güzel ses alınıyor yani. Müzik sadece bazı frekansların varlığı ve yokluğundan ibaret değil. Tuzsuz gitarım ağrısız başım diyin geçin :) Özetle 1959 Gibson LP sahibi olsam amfimin sesini evde açamadığım için satar kredi borcumu öderim 🤘🏻

Her kesimin ağzına göre yazdım sanırım 😂 Hayırlı forumlar
 
Son düzenleme:
Batı bu tonewood tartışmalarını 200 yıl önce aştı. Biz kaçırdık aydınlanmayı :((

Bu yola girmeyin gözünüzü sevem. Maun davasına, dişbudak aşkına ne fidanlar serildi bu coğrafyada :(((
 
Ben evde shecterle ve sizin tabirinizle sikko bir prosesorle caliyorum, kusura bakmayin ama bunda bir sorun mu var ?

Aslında söylenmek istenen şu; günümüzde yaygınlaşan dijital ekimpanları kullanıyorsanız ağacın öneminin olmadığını düşünmeniz gayet normal. Dijital ekipman kullanmak seni daha kötü ya da iyi bir müzisyen yapmıyor. Mesele gitarlarda kullanılan ağacın organik tonunu elde etmek, bunu sağlayacak ekipmanlar dijitaller değil, lambalılar olarak değerlendirmiş arkadaş. Bir Lynyrd Skynyrd üyesi olarak sahne almıyorsan gülüp geçilecek bir mesele aslında.
 
Geri
Üst