şu ağaç iyi bu ağaç kötü diye bir ayrım yapmak yanlış olur açıkçası.farklı ağaçların tonal özellikleri ve bunların ağırlıkları ile yoğunlukları cidi farklılıklar gösterir.ağır ağaçların sustaini özelliği daha iyidir ve verdikleri tonlar daha nettir.hafif ağaçlar özellikle humbucker manyetiklere sahip gitarlarda kulanıldığında net olmayan ve anlaşılmayan tonlar verebilir.orta ağırlık sınıfındaki ağaçlar bu ikisiini arasında yer alır ve genelde bu ağaçlar tercih edilir.
Kızılağaç: hafiftir ve dolgun bir ton verir.uzun yıllardan beri Fenderlerin gövdesinde öncelikli olarak kullanılır.
Dişbudak: oldukça hafif bir ağaçtır.ton olarak çok iyi bri parlaklık ve sıcaklık dengesine sahiptir.1950 üretimi bir çok Fender dişbudaktan yapılmıştır.
Ihlamur
rta ağırlıkta bir ağaçtır.sıcak bir tonu vardır.
Maun: orta ve yüksek ağırlık sınıfı ağaçlar arasında yer alır.sıcak bir tona sahiptir ve sustaini iyidir.
Akçaağaç: çok sert,ağır ve yoğun bir ağaçtır.parlak bir tona sahiptir.genelde sap yaımında kullanılır.
Alev desenli akçaağaç: şerit benzeri desenler içerir.genelde gövdenin üzerine ton olarak parlaklık sağlaması ya da görüntü için kaplama olarak kullanılır.
Kapitone desenli akçağaç: kabarmış bulutlara benzeyen bir görünüme sahiptir.yine kaplama için kullanılır.
Kuşgözü akçağaç: küçük beneklere benzeyen damarlara sahiptir.sap yapımında kullanılır.
Kavak: hafif bir ağaçtır ton olarak kızıl ağaca benzer.
bu yazdıklarım elektrogitar için geçerli şeyler.aynı kurallar diğer tür gitarlar için de geçerli mi bilemem.tabi gitarda iyi bir sustain ve ton için sapın bağlantı şekli,köprü türü,manyetik kalitesi ve karakteri bunun yanında kullandığın amfi,pedal,prosessör vb. de oldukça önemli.benim gitarım ıhlamur gövde,akçağaç sap ve gül ağacı tuşeye sahip.manyetikleri seymour duncan.köprüsü floydrose.açıkçası tonal olarak da sustain olarak da oldukça memnunum.tabi insanların zevkine göre değişiklik gösterebilir bu durum