Babayı Bas Gitara İkna Etmek

Evet, arkadaşlar, babam bas gitar almama izin vermiyor. Hem de kendi paramla almama izin vermiyor, ona giren çıkan da yok. Önce komşuları bahane etti, ben de kulaklık takabileceğimi ve bas gitarın zaten gürültü yapmadığını açıklamaya çalıştım. Sonra dersleri bahane etti, ben de boş zamanımda çalacağımı ve hobi olarak kalacağını söyledim. (Kalır mı, bilemem. Belki de ünlü olurum.) Ayrıca derslerim de çok iyidir. Sonradan işler gitgide çığırından çıkmaya başladı ve "Eğer sen o gitarı alırsan ben bu evden giderim."e kadar vardı mevzu. Bas gitar çalma konusunda çok istekliyim ancak babam bugüne kadar her hayalime, hedefime destek olmuş birisi. Sadece buna karşı böyle nedense. Babamı da kaybetmek istemiyorum, anlayacağınız. Babam öyle "Kâfir enstrümanı, dinsiz metalci mi olacan, top musun saç uzatıyorsun" gibi töreleri olan birisi de değil. Nasıl ikna edebilirim?
baban filmlerdeki gibi efsanevi bir bas gitarist çıkmasın
 
Ben olsam oncelikle anlamaya calisirdim. Her seyi bir kenara birakip, baba niye bunu yapmami istemiyorsunun cevabini alabilirsen, o zaman daha saglikli bir sonuca gidebilirsin.
 
Öncelikle dışarıdan bakılınca bass gitaristin durumu bu, baban da muhtemelen böyle görüyordur. (Orijinali Yabancı capsı idi bulamadım kendim türkçeleştirdim)

asd.jpg



Derslerime iyi gelecek diye anlat ve şunu izlet, beynim google gibi olacak ne sorarsan bulacak dersin:





Biz pc'yi babamıza aldırırken ders çalışacaz yeeah diye aldırdık aynı taktik yani ;)

sonra da şunu izlet:



veya herhangi bir Billy Sheehan videosu veya yabancı kesmezse herhangi bir Levent Yüksel videosu izlet yahu. Artık diz çöküp tövbe istemezse senden ben de bir şey bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Kim olursa olsun bu şekilde özgürlüğünü kısıtlmaya hakkı yok bence ve çok bencilce bir davrannş oluyor. Yıllar sonra içinde hep bir ukte olarak kalır. Babanın yetişme tarzını bilmeden de tam olarak yorum yapamam ama bir müzik aleti çalmanın kötü bir şey olmadığını hatta gelişim için önemli bir şey olduğuna inandırman gerekli. Babanın belli kalıplarının da olmadığını söylüyorsun ama nedenini çözemiyorum açıkçası. Müzik dinlerken dans ettiğimde işte şeytan oynatıyor diyen akrabam vardı :DDDD Eğer senin baban bu zihniyette değilse hala şansın var :D
 
Benim taktiği yap sormadan git al eve getir baba ben bas gitarist olmaya karar verdim de en iyi ihtimal
Neyse çocuk almış heveslenmiş çalsın olur en kötü ihtimal gitarı yakar veya camdan aşağı atar eeeee korkanın çocuğu olmaz git al bişiy derse bu yazıyı referans göster baba beni gaza getirdiler de bana bası verdiler de
 
"O kadar para verdik, 4 tane teli var!"

Filmin adını unuttum, Sınav filmiydi galiba. :)
Hatırlatınca oturup izledim tekrardan filmi. Sınav yılımda da izlemiştim. Eski Türkiye'de çekilmiş :)
Vanguard hocam garip bir tavsiye olabilir ama babaya Sınav filmini izletebilirsin. Biraz tuhaf ve savunmasız hissedebilirsin kendini filmi izlerken ama eğer peder filmin ana temasına kaptırabilirse kendini, haklı isteklerini haklı bir şekilde kabul ettirebilirsin. Ben de benzer süreçten geçtim. Süreci iyi yönetmek için çabalamadığım için gitar ve müzik konusunda bir destekçim yok arkamda. Bunu da hesaba kat derim.
 
Ben ilk gitarımı alırken bizimkiler de aynı şeyleri söylediler. Sonra gittim bir gün gitarı alıp eve geldim. Gürültü yaparsan kırarım dendi ama üst komşular kapıya gelmesine rağmen bir şey demediler. Aynı taktiği sana da öneririm çünkü Türkiye'de ki aileler genelde çocuklarının yanlış bir şeyler yapmasından korkuyorlar bu yüzden kısıtlayıcı oluyorlar sen eğer kararlı olduğunu ve kendine zarar vermeyecek kadar akıllı olduğunu gösterirsen kısıtlamalar büyük oranda yok oluyor.
 
Eğer çevrende bas gitar çalan varsa baban ile konuşturabilirsin ama eğer baban bütün enstrümanlara karşı bu tavırda ise yine aynı şekilde çevrende olan herhangi bir müzik aleti çalan insan ile babanı konuşturabilirsin ki bu daha kolay olur. Allah yardımcın olsun.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler