Arkadaşlar bu pazar elektrgitar etkinliği var.Meraklılarına duyrulur.Barış Şahini daha önce iki kere seyretmiştimde Eren Başbuğ ve gitaristi Ali için meraklıym.
içerigi facebook eventinden kopyalıyrum www.facebook.com/events/770642453014495
Barış ŞAHİN Hakkında :
2002 yılında 2. El almış olduğu Vic marka gitarında perde oyarak (scalloping), boyasını söküp yeniden boyayarak, sapını yüzlerce kere söküp takarak, gövdesini oyarak, sap profilini ve perdelerini değiştirerek, manyetikleri başta olmak üzere tüm elektronik sistemi değiştirip modifikasyon yapmayı ve sap, eşik ve köprü ayarı yapmayı öğrenerek elini ahşaba bulaştırmıştır. 2003’te Türkiye’nin en büyük rock forumlarından birisinde adminlik görevi üstlendi. 2006’da hem YUXEXES Dergisinde "Gitardaki Sarmaşık" adlı köşesini hazırlamaya başladı, hem de Ufuk Biçer ile beraber "Çizmeli Kedi Gitar Atölyesini" konseptini kurdu. Şu zamana kadar Radikal Gazetesi'nden YUXEXES'e, köşesi haricinde de, çeşitli yazılar yazdı. Türkiye'de yazılmış en geniş kapsamlı Joe Satriani biyografisini kaleme aldı. Dream Theater, Joe Satriani, Ergin Altınel, Alex Skolnick, Guthrie Govan, Chris Poland, Volkan Yırtıcı, Alex Masi, Dave Weiner ve Tony Macalpine gibi büyük gitaristlerle özel röportajlar, çoğu Türkiye'de ilk kez olmak üzere, yaptı. Bu süreçte çeşitli müzik forumlarında yöneticilik yapmaya devam etti, ancak hepsinin sonunda baki kalan sadece GitarPedal.net oldu. 2009 sonundan itibaren Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinde "Elektrogitar Anatomisi & Modifikasyonları", "Elektrik Gitar Modifikasyonları" ve “Elektrogitar Manyetikleri” konularında seminerler verdi. Nisan 2010 sayısından itibaren ise müzik teknolojilerinde öncü bir ulusal yayın olan SOUND Dergisinde "Gitarizm" adlı köşesini hazırlamaya başladı. Bu köşe dahilinde Seymour W. Duncan (S.Duncan firmasının kurucusu), Steve Blucher (DiMarzio’nun baş manyetik tasarımcısı ve başkan yardımcısı), Yuriy Shiskov (Fender/usta gitar yapımcısı), Lindy Fralin (Fralin manyetiklerinin kurucusu), Steve Morse, Ian Anderson, Bill Nash gibi insanlar ile özel röportajlara, Türkiye’de yazılı basında yayımlanmış en kapsamlı “Elektrogitar Manyetikleri” konulu makalesine, elektrogitarların elektronik ve tonal gelişim modifikasyonları hakkında makalelere, Türkiye’den seçkin lütiyelere, bazı gitar ve ekipmanları hakkında inceleme yazılarına yer verdi. Son dönemde ağırlığını http://gitarizm-tr.blogspot.com/ adresinden ulaşılabilecek bloguna vermiştir.
Gitarizm Köşesi Haberleşme Sayfası | Facebook
Söyleşi içeriği ise şu şekilde;
Başlık : Elektrogitar Anatomisi
İÇERİK
A) Ton Kavramı, Tonun bağlı olduğu Parametreler ve Gitar Nitelikleri
Gövde Türleri
Gitar Ağaçları
Elektrogitarın parça ve bölümleri
Sap+tuşe ağaçları, seçimi ve kesim biçimleri
Sap eğrilik yarıçapı (Radius)
Sap gövde birleşim tipleri
Sap profilleri
Tel boyu kavramı (Skala)
Relief Kavramı
Sustain
B) Donanıma giriş
Akort burguları
Üst eşikler
Perde demirleri
Köprüler/Tremololar
Elektrogitar manyetikleri (alt başlıkları ile)
Boya ve Cilalar
Alternatif Yaklaşımlar
C) Custom Gitarlar: Hantug Titania, Nash S-57, Epidemic Barış Şahin Custom
Ali Özen Hakkında
Adı Türkiye çapında ilk olarak İzmir’li progressive metal grubu Disenchant ile duyuldu. Grubun ilk yıllarında, grup arkadaşı Özgür Türkekul ile birlikte kaydettiği Jason Becker – Air yorumunun videosuyla büyük dikkat çekti, beğeni ve hayranlık topladı. Disenchant ile birlikte Türkiye’nin çeşitli illerinde konserlere çıktılar. Ayrıca bir festivalde Pain of Salvation ile birlikte sahne aldılar ki bir şarkılarında Pain of Salvation vokalisti Daniel Gildenlow onlara eşlik etti. Grup ilk albümlerini yasal olarak yayımlayamadan dağıldıktan sonra da Ali profesyonel müzisyenliğe devam etti. Özellikle “Kanca” ile çalışmaları dikkate değerdir. Diğer taraftan gitar hocalığına devam etmektedir. Son yıllarda ise Dream Theater’ın son albümünün orkestrasyonlarını yapan gururumuz Eren Başbuğ ile birlikte kurmuş oldukları “Ivory” adlı grupla birlikte Türkiye turneleri yapmaktadır. Ayrıca halen Yaşar Üniversitesi Caz gitar bölümü yüksek lisans öğrencisidir.
Eren Başbuğ Hakkında
Eren uzun uzadıya bir şey yazacak değilim. Onu kendi cümleleri ile “Daha ziyade Dream Theater ve Jordan Rudess’in aranjörü ve kompozitörü, ayrıca klavyeci olarak bilinirim” olarak tanıtacağım. Ama belki de onu en iyi anlatan cümleleri Dream Theater’ın uzun süredir klavye büyücülüğünü yapan usta müzisyen Jordan Rudess anlatabilir; “Eren Başbuğ! Çok yetenekli. Rahatlıkla söyleyebilirim ki vahşi bir dehası var. Tüm Dream Theater arşivini hafızasında tutuyor ki bu benim moralimi oldukça düşürüyor 🙂 Dahası piyano çalıyor, kompozisyon yazıyor, orkestra yönetiyor, şarkı söyleyemiyor ki şükürler olsun onu yapamıyor 🙂 “
İçerik:
Dream Theater, Liquid Tension Experiment gruplarının paydası üzerine John Petrucci/Jordan Rudess tarzı yaratıcı kompozisyonlar ve teknikler,
Guthrie Govan: Sanatçı teknikleri, armonik analizler vs.
Elektrogitar/klavye ikilisi temelinde yaratıcı doğaçlama
Soru/cevap
içerigi facebook eventinden kopyalıyrum www.facebook.com/events/770642453014495
Barış ŞAHİN Hakkında :
2002 yılında 2. El almış olduğu Vic marka gitarında perde oyarak (scalloping), boyasını söküp yeniden boyayarak, sapını yüzlerce kere söküp takarak, gövdesini oyarak, sap profilini ve perdelerini değiştirerek, manyetikleri başta olmak üzere tüm elektronik sistemi değiştirip modifikasyon yapmayı ve sap, eşik ve köprü ayarı yapmayı öğrenerek elini ahşaba bulaştırmıştır. 2003’te Türkiye’nin en büyük rock forumlarından birisinde adminlik görevi üstlendi. 2006’da hem YUXEXES Dergisinde "Gitardaki Sarmaşık" adlı köşesini hazırlamaya başladı, hem de Ufuk Biçer ile beraber "Çizmeli Kedi Gitar Atölyesini" konseptini kurdu. Şu zamana kadar Radikal Gazetesi'nden YUXEXES'e, köşesi haricinde de, çeşitli yazılar yazdı. Türkiye'de yazılmış en geniş kapsamlı Joe Satriani biyografisini kaleme aldı. Dream Theater, Joe Satriani, Ergin Altınel, Alex Skolnick, Guthrie Govan, Chris Poland, Volkan Yırtıcı, Alex Masi, Dave Weiner ve Tony Macalpine gibi büyük gitaristlerle özel röportajlar, çoğu Türkiye'de ilk kez olmak üzere, yaptı. Bu süreçte çeşitli müzik forumlarında yöneticilik yapmaya devam etti, ancak hepsinin sonunda baki kalan sadece GitarPedal.net oldu. 2009 sonundan itibaren Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinde "Elektrogitar Anatomisi & Modifikasyonları", "Elektrik Gitar Modifikasyonları" ve “Elektrogitar Manyetikleri” konularında seminerler verdi. Nisan 2010 sayısından itibaren ise müzik teknolojilerinde öncü bir ulusal yayın olan SOUND Dergisinde "Gitarizm" adlı köşesini hazırlamaya başladı. Bu köşe dahilinde Seymour W. Duncan (S.Duncan firmasının kurucusu), Steve Blucher (DiMarzio’nun baş manyetik tasarımcısı ve başkan yardımcısı), Yuriy Shiskov (Fender/usta gitar yapımcısı), Lindy Fralin (Fralin manyetiklerinin kurucusu), Steve Morse, Ian Anderson, Bill Nash gibi insanlar ile özel röportajlara, Türkiye’de yazılı basında yayımlanmış en kapsamlı “Elektrogitar Manyetikleri” konulu makalesine, elektrogitarların elektronik ve tonal gelişim modifikasyonları hakkında makalelere, Türkiye’den seçkin lütiyelere, bazı gitar ve ekipmanları hakkında inceleme yazılarına yer verdi. Son dönemde ağırlığını http://gitarizm-tr.blogspot.com/ adresinden ulaşılabilecek bloguna vermiştir.
Gitarizm Köşesi Haberleşme Sayfası | Facebook
Söyleşi içeriği ise şu şekilde;
Başlık : Elektrogitar Anatomisi
İÇERİK
A) Ton Kavramı, Tonun bağlı olduğu Parametreler ve Gitar Nitelikleri
Gövde Türleri
Gitar Ağaçları
Elektrogitarın parça ve bölümleri
Sap+tuşe ağaçları, seçimi ve kesim biçimleri
Sap eğrilik yarıçapı (Radius)
Sap gövde birleşim tipleri
Sap profilleri
Tel boyu kavramı (Skala)
Relief Kavramı
Sustain
B) Donanıma giriş
Akort burguları
Üst eşikler
Perde demirleri
Köprüler/Tremololar
Elektrogitar manyetikleri (alt başlıkları ile)
Boya ve Cilalar
Alternatif Yaklaşımlar
C) Custom Gitarlar: Hantug Titania, Nash S-57, Epidemic Barış Şahin Custom
Ali Özen Hakkında
Adı Türkiye çapında ilk olarak İzmir’li progressive metal grubu Disenchant ile duyuldu. Grubun ilk yıllarında, grup arkadaşı Özgür Türkekul ile birlikte kaydettiği Jason Becker – Air yorumunun videosuyla büyük dikkat çekti, beğeni ve hayranlık topladı. Disenchant ile birlikte Türkiye’nin çeşitli illerinde konserlere çıktılar. Ayrıca bir festivalde Pain of Salvation ile birlikte sahne aldılar ki bir şarkılarında Pain of Salvation vokalisti Daniel Gildenlow onlara eşlik etti. Grup ilk albümlerini yasal olarak yayımlayamadan dağıldıktan sonra da Ali profesyonel müzisyenliğe devam etti. Özellikle “Kanca” ile çalışmaları dikkate değerdir. Diğer taraftan gitar hocalığına devam etmektedir. Son yıllarda ise Dream Theater’ın son albümünün orkestrasyonlarını yapan gururumuz Eren Başbuğ ile birlikte kurmuş oldukları “Ivory” adlı grupla birlikte Türkiye turneleri yapmaktadır. Ayrıca halen Yaşar Üniversitesi Caz gitar bölümü yüksek lisans öğrencisidir.
Eren Başbuğ Hakkında
Eren uzun uzadıya bir şey yazacak değilim. Onu kendi cümleleri ile “Daha ziyade Dream Theater ve Jordan Rudess’in aranjörü ve kompozitörü, ayrıca klavyeci olarak bilinirim” olarak tanıtacağım. Ama belki de onu en iyi anlatan cümleleri Dream Theater’ın uzun süredir klavye büyücülüğünü yapan usta müzisyen Jordan Rudess anlatabilir; “Eren Başbuğ! Çok yetenekli. Rahatlıkla söyleyebilirim ki vahşi bir dehası var. Tüm Dream Theater arşivini hafızasında tutuyor ki bu benim moralimi oldukça düşürüyor 🙂 Dahası piyano çalıyor, kompozisyon yazıyor, orkestra yönetiyor, şarkı söyleyemiyor ki şükürler olsun onu yapamıyor 🙂 “
İçerik:
Dream Theater, Liquid Tension Experiment gruplarının paydası üzerine John Petrucci/Jordan Rudess tarzı yaratıcı kompozisyonlar ve teknikler,
Guthrie Govan: Sanatçı teknikleri, armonik analizler vs.
Elektrogitar/klavye ikilisi temelinde yaratıcı doğaçlama
Soru/cevap