Feedback Yaptırma Yöntemleri....

Merhaba arkadaşlar...Bir Gary Moore hayranı olarak amfiden feedback yaptırma işinin inceliklerini öğrenmek istiyorum.Benim bildiklerim amfinin sesini baya bi açıp amfiye yakın durmak.Bunların dışında şöyle de olabilir diyebileceğiniz ,başka yöntemler ve ya incelikler de varsa buyrun paylaşalım....
 
Hani Parisienne Walkways şarkısında bi notayı 20 sn uzatıyo ya benim bahsettiğim şey aslında o.Yani sesi daha fazla uzatmak için neler yapılabilir?Fernandes Sustainer gibi manyetiklerin dışında tabi 🙂
 
Onu bilmem ama garip garip feedback sesleri çıkarmak için bazı tavsiyelerim var: Wah pedalını oynatırken amfine yakın dur ve yaratıcı ol, flanger veya chorus açıkken amfinin dibinde durarak feedback yap uzay filmlerindeki sesler gibi oluyor. Tom Morello hesabı...
 
Valla orda Gary Moore'un yaptığı önceden sahnenin hangi noktasında durduğu zaman (gitarla hoparlörler) feedback yaptığını tespit emek ve o notayı çalacağı zaman orda durmak. Yere bantla işaret koyuyorlarmış.


Bend yaptıktan sonra tüm diğer telleri kapatıp o bend'i tutuyor.
 
newzat demiş ki:
ben o olayı sormuştum daha önce.fernandes sustainer kit manyetik seti kulanıyor demişlerdi..


Bazı gitarlarında fernandes sustainer kullanıyo ama genelde pasif manyetiklerle çıkıyo sahneye.
http://www.youtube.com/watch?v=pWVTqr6EgWk verdiğim linkteki videoda 2. ve 3. dakika arasını bi izleyin.Gary Moore'un eğlenceli yanını daha iyi anladım bu videoyla....
 
aynı frekanstaki sesler birbirini titreştirir mantığından yola çıkarsak; gary moore da parisienne de "si telinde re den mi ye " bend yaptığı için bu durumda alttaki boş mi de titreşmelidir. ama bu sadece bi öneri kesin böyledir demiyorum 😀 şu da var iyi bir amfi de özellikle lambalı bir amfide feedback yakalamanız çok kolay. iyice amfinin dibine girmenize de gerek yok. insan bi süreden sonra ekipmanını tanıdıkça bu işte çok zorlanmıyor. o yüzden çalmak lazım 😀😀
 
Tabi büyük sahnelerde arkadaşında dediği gibi bende Satriani'nin konser öncesi hazırlık fotoğraflarına denk gelmiştim heryerde bir bant vardı bir yerde bunlar hatta yönleride her yönde farklı bir notadan feedback yaptırıyor.
 
SoundcheckinRome.jpg



Ama tabi kısıtlı alanlar ve tesisatınız varsa distortion/feedbacker analog veya GT8 de ki feedbacker gibi şeylere ihtiyacınız var.
 
Evdeki 25 watt amfim ile boss me30 processörümün driveını kullanarak parisienne walkways şarkısında amfinin sesini şarkının o kısmında %50 ye kadar açıp gitarın manyetiğini amfinin tam 30cm önünde speakarın eksenine tuttuğum zaman köprü manyetiği ile (gitarım ibanez rg2550) o bendi sonsuza kadar uzatabiliyordum (teaş 5dk da bir elektrik kesiyor bu aralar pek mümkün değil 😀)...

Tabi processörümü sattım bu güzellikten mahrum kaldım. Aynı feedbacki amfinin drive ı ile alamıyorum bi türlü 🙂
 
Feedbackde gitar önemli olduğu kadar kullandığın kabin ve rack veya kafada çok önemli. Kayıtlarımız esnasında ben konsol odasında durmama rağmen (kabin ve rack kayıt odasında) power amfimi 4/3 açınca feedback yapıyordu. İnanılmaz feedbacker kaydettik. Hatta iğrenç ölü gitarlarla bile çok iyi feedbackler çıkıyordu. İnanılmaz bişey. Yani gitar harici ekipman sanki daha önemli gibi geldi bana. Birde kayıt odasına girip davul taburesine oturuyurdum, arkadaşlar tabureyi çevirerek farklı tonlarda feddbackler yapıp melodi çalmaya çalışıyorlardı, bizde yarılıyoduk gülmekten, insan kendini bi an vai veya joe sanıyo. Bu anımıda sizlerle paylaşayım istedim.
 
feedback elde etmenin geleneksel yöntemi amfiyi köküne kadar açmak ve gitarı amfiye doğru tutmaktır, ses yüksekliğine göre gitarı amfiye doğru çevirmeniz gerekmeyebilir, amfi derken mutlaka gitar amfisi demiyorum, ses kaynağız neyse ona doğru, evde bilgisayar hoparlörü ya da müzik seti hoparlörüyle de olur ama dikkatli olmakta fayda va o tip cihazlar hassas olduğu için kafanıza estiği gibi takılmamalısınız, ses yüksekliği demişken, kullandığınız overdrive-distortion vs. aletinin gain ayarı da önemlidir, hem volümü hem de gain'i köklerseniz elde edeceğiniz sonuş rastgele mikrofonik bir feedback olacaktır büyük ihtimal, dengeyi bulmak lazım, wah pedalı da feedback elde etmeye yardımcı olur, özellikle pedalın alt noktalarından itibaren mid frekansları sırayla geçtiğiniz için aynı nota üzerinde farklı notalardan feedback almanız mümkün, kullandığınız gitarın da hangi tellerdeki hangi fretler üzerinde hangi notalardan feedback verme potansiyelini de gözönünde tutmalısınız çünkü her gitarda değişebiliyor, ağacına manyetiğine vs.sine göre, yeni tellerin armonik içeriği kuvvetli olacağında yeni tel kullanmak da çok olmasa da yardımcı olabilir, düşük gain seviyelerinde ve hatta clean tonlarda bile compressor kullanmak suretiyle feedback alabilirsiniz, eğer tremololu bir gitar kullanıyorsanız, feedback'e girmiş bir notayı kolu aşağı çekip tonu pesleştirerek farklı notalardan feedback'e girmesini sağlayabilirsiniz, biraz deneysel olur ama eğlencelidir, bas notalarda alacağınız feedback gennelikle tiz notalardan olur, tizlerde daha çok o gary moore'unkine benzer "sonsuz sustain" tarzı feedback elde edebilirsiniz, son olarak uygun fiyata feedback dersleri verilir 😀 (şaka), kolay gelsin.
 

Geri
Üst