Arkadaşlar,
Son yaptığım stüdyo kayıdı esnasında , engineer bana sesdeki comp. , delay , chorus gibi eklentilerin sesi dışarıdan müdahalelere kapalı hale getirdiğini ve geçecek işlemlerden sonra uğultuya neden olacağını söyledi ve onun isteği doğrultusunda hepsini kaldırıp parçanın clean gitar bölümlerini kaydettik ve sonradan üzerine chorus , delay vs. koyduk , aşağı yukarı da istediğim tona çok yakın bir ton elde ettik.
Ancak iş parçanın distortion tonlarına geldiğinde pek öyle olmadı.Malesef yine eklediğim comp. , eq ve chorusla kayıt alamadık.Tekrar eq ve comp. bypass ettiğimde ise güzelim distortionum teneke zırıltısına dönüştü,ne yaptıysam buna çözüm bulamadım ve içime sinmeyen bir tonla şarkıyı kaydetmek zorunda kaldım ki sonradan çok pişman oldum, keşke biraz uğuldama yapsaydı da bu tonla kaydetmeseydim diye...
Geçen günde, hangisi olduğunu hatırlamadığım bir başlık altında, Mahcem üstad yanlış anlamadıysam kayıt esnasındaki efektlerle alakalı bizim engineerın düşüncesine paralel bir yazı yazmıştı.(yanlış hatırlıyo olabilirim kusuruma bakmayın)Buda benim içime dert oldu 🙂
Açıkçası bu işi yapan çok güzel yamalar olduğunu keşfetmeme rağmen (Örn. IK Multimedia-Amplitube) kafama hiç yatmadı.Özellikle palm muting ve natural harm. yada bendleri istediğim gibi,duymadan ve en önemlisi hissetmeden çalıp daha sonra oynayarak o tonları elde etmek ne kadar doğru , acaba bütün bu yazdıklarım yanılgılardan ibaret mi yada amatör bir engineer mı beni bunalıma soktu :?
Son yaptığım stüdyo kayıdı esnasında , engineer bana sesdeki comp. , delay , chorus gibi eklentilerin sesi dışarıdan müdahalelere kapalı hale getirdiğini ve geçecek işlemlerden sonra uğultuya neden olacağını söyledi ve onun isteği doğrultusunda hepsini kaldırıp parçanın clean gitar bölümlerini kaydettik ve sonradan üzerine chorus , delay vs. koyduk , aşağı yukarı da istediğim tona çok yakın bir ton elde ettik.
Ancak iş parçanın distortion tonlarına geldiğinde pek öyle olmadı.Malesef yine eklediğim comp. , eq ve chorusla kayıt alamadık.Tekrar eq ve comp. bypass ettiğimde ise güzelim distortionum teneke zırıltısına dönüştü,ne yaptıysam buna çözüm bulamadım ve içime sinmeyen bir tonla şarkıyı kaydetmek zorunda kaldım ki sonradan çok pişman oldum, keşke biraz uğuldama yapsaydı da bu tonla kaydetmeseydim diye...
Geçen günde, hangisi olduğunu hatırlamadığım bir başlık altında, Mahcem üstad yanlış anlamadıysam kayıt esnasındaki efektlerle alakalı bizim engineerın düşüncesine paralel bir yazı yazmıştı.(yanlış hatırlıyo olabilirim kusuruma bakmayın)Buda benim içime dert oldu 🙂
Açıkçası bu işi yapan çok güzel yamalar olduğunu keşfetmeme rağmen (Örn. IK Multimedia-Amplitube) kafama hiç yatmadı.Özellikle palm muting ve natural harm. yada bendleri istediğim gibi,duymadan ve en önemlisi hissetmeden çalıp daha sonra oynayarak o tonları elde etmek ne kadar doğru , acaba bütün bu yazdıklarım yanılgılardan ibaret mi yada amatör bir engineer mı beni bunalıma soktu :?