Warmoth parcalarindan toparladigim bir gitari su anda caldigim grup icin modifiye etmeye karar verdim. Bu gitar ceviz govdeye sahip hardtail, maple ustu rosewood klavye. Ben de sahsen iki gitar tasimayi seven bir insan degilim, ondan dolayi bir cok seyi elimden geldigi kadari ile bu gitarin bunyesinde toplamaya calistim (tele kopru, strat kopru/orta ve strat sap tonlarinin yani sira bildik LP tonlarini yani).
Ustunde enteresan bir devre zaten vardi. Gibsonlarin ses ve ton kontrollerini cok sevdigim icin bu gitarda iki adet 500K audio CTS kullaniyorum, ve de bir adet 500/500 dual concentric potans (ton icin) kullanmaktayim. Koprude sanirim 0.022 ve sapta 0.033 kapasitorler var tabi eger yanlis hatirlamiyorsam. Su andaki halinden bunlar acisindan gayet memnunum. Ustunde gordugunuz uzere sadece 1 adet tele usulu 3way blade switch var ayri ayri vol ve ton kontrollerine haiz pozisyonlari secmek icin.
Kopruye bir adet seymour duncan Pearly Gates PLUS koydum. Cok guzel sevdigim bir manyetik bu ve normal PGlerin aksine alnico 5 miknatisi var ve de 8.75K ohm'a haiz. Normalde PGlerin benim en yuksek gordugum degeri (elimden 12den fazla gecti) 8.35K. Ve bu 8.75K a5 cok hos bir olay, tizlik malum lazim canli durumlarda. Ve acikcasi iyi bir uyum oldu, eskiden tizlikte problem yasarken simdi ton tiz ama tok ve cartlak degil. Kontrolleri de iyi calisiyor ve de sonuc bence ideal oldu.
Orta manyetikte lindy fralin vintage hot underwound versiyonu kullandim, 5.80K. Ozellikle bunu kullandim cunku cok sevdigim kopru middle pozisyonlari icin tizlik lazim bana. 6.5K lik bir sey kullansam o kadar tiz olmuyor, tam bu clapton'nin brownie tonlari icin hani koseli "I looked away" sarkisinin tonlari tam olmuyor. Hakli ciktim kopru slug veya screw coil + bu cok guzel sonuclar verdi ve cok memnunum.
Sapta da elimde bulunan ve renk itibari ile uyacak olan 8.10K lik bir pearly gates kopru modeli kullandim. Simdi tabi tam olarak oldugu gibi kullanmadim, icindeki miknatisi degistirdim ilk olarak. Malum alnico 2 hem de kopru oldugu icin gayet guclu bir alnico 2 miknatisi vardi icinde. Bu biraz boguk fazla yuvarlak tonlar verir diye korktum. Onun icin daha onceden gauss'u olculmus cok guclu olmayan bir alnico 3 miknatisi taktim icine, alnico 2'sini cikartip. Cok da iyi etmisim, cunku 8.10K oldugu icin zaten tok, ama alnico 3 hem de cok guclu olmayan miknatis yuzunden yukseklik ayarindan sonra cok net ve tizleri mevcut. Cok rahat acik seste akor caliniyor (hic birbirine girmiyor sesler) ve de tonu kisinca koyu LP sap tonlari da alabiliyorum. Bass da alnico 5 gibi yuzune yuzune degil.
Sonra bunlara cetrefilli bir devre dusundum ve de elimden geldigi kadar uyguladim. 21 tane toplam pozisyonu oldu:
Eger 3 way switch kopruyu gosteriyorsa o zaman 1. DPDT miniswitch (on/off/on) kapali ise kopru full HB olarak calisiyor, yani bildik kopru LP tonu. Eger 1. DPDT switch aktifse ve de asagi gosteriyorsa o zaman kopru manyetiginin sadece screw coil'i calisiyor. Sesi kisip tonu da ayarlayinca bayagi bayagi bir strat kopru kilikli bir sey veriyor tam olarak ayni olmasa da. Eger 1.DPDT switch yukari gosteriyorsa o zaman da full hb kopru ve orta manyetigi sadece kopru vol ve tonu kullanarak aktif oluyor. Yani kisacasi etti 3 pozisyon.
3 way swtich'in ortayi gosterdigi durumu atliyorum simdi sonra geri gelecegim
3 way switch eger sap pozisyonunu secmis ise o zaman 2 tane DPDT miniswitchler belirleyici olacak. Bu pozisyonda kendine ait vol ve ton var, koprununkiler degil tabi. 2. DPDT switch ve 3. kapali ise hic ses cikmiyor! Eger 2. DPDT asagi gosteriyorsa ve de 3. kapali ise o zaman bildik sap full hb veriyor. Eger 2. asagiya bakiyorsa ve de 3 kapali ise o zaman sapin sadece screw coil'i aktif ki bu iste strat'in sap tonuna yakin bir sey veriyor. Eger 2. switch kapali ve de 3. switch yukari bakiyorsa o zaman sadece orta manyetik devrede. Eger 2. switch kapali ve de 3. switch asagi bakiyorsa o zaman sap manyetiginin slug bobini aktif oluyor. Valla ise yarayacak mi bilmiyorum, ben sahsen screw'i daha cok severim ama bulunsun diye yaptim, yer vardi bosa gitmesin. Umarim kafami karistirip beni bozmaz. 😉 Simdi geldik 2. switch yukari bakarsa ve de 3. switch de yukari bakarsa o zaman full hb sap + orta manyetik kullaniliyor. Bu durumda ayni vol ve tona sahipler. Sonra 2. switch asagi bakiyorsa ve de 3. switch yukari bakiyorsa o zaman sap HB'in screw bobini ve de orta manyetik aktif. Iste bu stratlardaki sap orta pozisyonuna denk geliyor ve gayet guzel kanimca. 2. ve 3. switch asagi bakarlarsa ses cikmiyor aletten. Simdi burada bir sayayim kac pozisyon oldu: 6 olmus. Toplam oldu mu 9 pozisyon.
Simdi gelelim 3 way switch'in orta tarafin gosterdigi duruma. Olay su: Eger 1. ve 3. DPDT kapali ise ve 2. yukari bakiyorsa o zaman LPlerde bildik orta pozisyonu yine 2 vol 2 ton seklinde. Yani sap ve kopru full HB ve her birinin kendi volumu ve tonu var. Simdi aslinda matematiksel olarak olay daha basit, yani 3 way blade switch ortadayken ve de 1. DPDT swtich kapali iken 3 way switch'in sapta oldugu pozisyonlari full HB ilave edilmis olarka (kendi vol ve tonu ayri olmak zuere) alabiliyorum. Yani 6 tane daha pozisyon oldu. Eger 1. DPDT asagi gosteriyorsa yine yukarda saydigim 6 tane 3 way switch'in sapta oldugu pozisyonlari bu sefer kopru HB'in sadece screw coil'i ile (ayri vol ve ton ile yine) alabiliyorum. Bu arti 6 pozisyon arasinda bir tane ozel var. O da kopru screw coil ve orta. Zira bu iste stratta kopru orta pozisyonu, rory gallagher'in clapton'nin kullana kullana bitiremedigi pozisyon. Cok guzel "I looked away" tonu verdi ve cok sevindim acikcasi. ASlinda istedigim aynen full HBlar olsun bir de bu tonu ekleyeyim idi ama sanirim baska seyler de eklemis oldum. Son olarak merak edecek kadar deli varsa aranizda 1. DPDT yukari gosteriyorsa bu sefer o bahsettigim saptaki 6 pozisyona bu sefer full HB ve ikinci defa orta ekleniyor. Simdi bunlar tabi ki yeni pozisyonlar degil ama orta manyetigi iki defa ton kontrollerinden gectigi icin (bir koprunun bir de sapin) daha az parlak oluyor. Kullanacagimdan degil ama iste yazalim bulunsun. Bunu ama 6 yeni pozisyon diye saymayacagim.
Ve de ayrica kazandigim birbirinden bagimsiz kopru ve orta/sap volume ve ton kontrolu oldu. Yani mesela stratlardaki orta kopru pozisyonunu (kopru HB screw ve orta seklinde) alabiliyorum hem de ayri ayri volumeler ile. Cok ise yarar bir hadise oldu burasi, cok bir sevdim. Ayni sekilde sap HB full ve kopru screw bobin sadece calisirken fat tele kiliginda bir ton cikiyor ve bunda da kopru ve sapin kendine ait birbirinden bagimsiz volume ve tonlari var.
Alin size bir de resmini gostereyim. Bu gitari yaparken biraz tahta yontmam gerekti. Ayrica pickguard T.C.de bulunmadigindan elimdeki normal bir strat pickguardini matkap ile delip bu isi yaptim. Ama tabi puruzsuz is olmadigi icin ayibimi ortsun diye HB mounting ring'ler kullandim. Beyaz siyah hakim bir sey oldu.
Bana biraz "madrabaz" gitari gibi gozukuyor, ama bakalim iste kendine has bir sey oldugunu dusunuyorum. Bakalim sizler ne diyeceksiniz? :?:
B
Ustunde enteresan bir devre zaten vardi. Gibsonlarin ses ve ton kontrollerini cok sevdigim icin bu gitarda iki adet 500K audio CTS kullaniyorum, ve de bir adet 500/500 dual concentric potans (ton icin) kullanmaktayim. Koprude sanirim 0.022 ve sapta 0.033 kapasitorler var tabi eger yanlis hatirlamiyorsam. Su andaki halinden bunlar acisindan gayet memnunum. Ustunde gordugunuz uzere sadece 1 adet tele usulu 3way blade switch var ayri ayri vol ve ton kontrollerine haiz pozisyonlari secmek icin.
Kopruye bir adet seymour duncan Pearly Gates PLUS koydum. Cok guzel sevdigim bir manyetik bu ve normal PGlerin aksine alnico 5 miknatisi var ve de 8.75K ohm'a haiz. Normalde PGlerin benim en yuksek gordugum degeri (elimden 12den fazla gecti) 8.35K. Ve bu 8.75K a5 cok hos bir olay, tizlik malum lazim canli durumlarda. Ve acikcasi iyi bir uyum oldu, eskiden tizlikte problem yasarken simdi ton tiz ama tok ve cartlak degil. Kontrolleri de iyi calisiyor ve de sonuc bence ideal oldu.
Orta manyetikte lindy fralin vintage hot underwound versiyonu kullandim, 5.80K. Ozellikle bunu kullandim cunku cok sevdigim kopru middle pozisyonlari icin tizlik lazim bana. 6.5K lik bir sey kullansam o kadar tiz olmuyor, tam bu clapton'nin brownie tonlari icin hani koseli "I looked away" sarkisinin tonlari tam olmuyor. Hakli ciktim kopru slug veya screw coil + bu cok guzel sonuclar verdi ve cok memnunum.
Sapta da elimde bulunan ve renk itibari ile uyacak olan 8.10K lik bir pearly gates kopru modeli kullandim. Simdi tabi tam olarak oldugu gibi kullanmadim, icindeki miknatisi degistirdim ilk olarak. Malum alnico 2 hem de kopru oldugu icin gayet guclu bir alnico 2 miknatisi vardi icinde. Bu biraz boguk fazla yuvarlak tonlar verir diye korktum. Onun icin daha onceden gauss'u olculmus cok guclu olmayan bir alnico 3 miknatisi taktim icine, alnico 2'sini cikartip. Cok da iyi etmisim, cunku 8.10K oldugu icin zaten tok, ama alnico 3 hem de cok guclu olmayan miknatis yuzunden yukseklik ayarindan sonra cok net ve tizleri mevcut. Cok rahat acik seste akor caliniyor (hic birbirine girmiyor sesler) ve de tonu kisinca koyu LP sap tonlari da alabiliyorum. Bass da alnico 5 gibi yuzune yuzune degil.
Sonra bunlara cetrefilli bir devre dusundum ve de elimden geldigi kadar uyguladim. 21 tane toplam pozisyonu oldu:
Eger 3 way switch kopruyu gosteriyorsa o zaman 1. DPDT miniswitch (on/off/on) kapali ise kopru full HB olarak calisiyor, yani bildik kopru LP tonu. Eger 1. DPDT switch aktifse ve de asagi gosteriyorsa o zaman kopru manyetiginin sadece screw coil'i calisiyor. Sesi kisip tonu da ayarlayinca bayagi bayagi bir strat kopru kilikli bir sey veriyor tam olarak ayni olmasa da. Eger 1.DPDT switch yukari gosteriyorsa o zaman da full hb kopru ve orta manyetigi sadece kopru vol ve tonu kullanarak aktif oluyor. Yani kisacasi etti 3 pozisyon.
3 way swtich'in ortayi gosterdigi durumu atliyorum simdi sonra geri gelecegim
3 way switch eger sap pozisyonunu secmis ise o zaman 2 tane DPDT miniswitchler belirleyici olacak. Bu pozisyonda kendine ait vol ve ton var, koprununkiler degil tabi. 2. DPDT switch ve 3. kapali ise hic ses cikmiyor! Eger 2. DPDT asagi gosteriyorsa ve de 3. kapali ise o zaman bildik sap full hb veriyor. Eger 2. asagiya bakiyorsa ve de 3 kapali ise o zaman sapin sadece screw coil'i aktif ki bu iste strat'in sap tonuna yakin bir sey veriyor. Eger 2. switch kapali ve de 3. switch yukari bakiyorsa o zaman sadece orta manyetik devrede. Eger 2. switch kapali ve de 3. switch asagi bakiyorsa o zaman sap manyetiginin slug bobini aktif oluyor. Valla ise yarayacak mi bilmiyorum, ben sahsen screw'i daha cok severim ama bulunsun diye yaptim, yer vardi bosa gitmesin. Umarim kafami karistirip beni bozmaz. 😉 Simdi geldik 2. switch yukari bakarsa ve de 3. switch de yukari bakarsa o zaman full hb sap + orta manyetik kullaniliyor. Bu durumda ayni vol ve tona sahipler. Sonra 2. switch asagi bakiyorsa ve de 3. switch yukari bakiyorsa o zaman sap HB'in screw bobini ve de orta manyetik aktif. Iste bu stratlardaki sap orta pozisyonuna denk geliyor ve gayet guzel kanimca. 2. ve 3. switch asagi bakarlarsa ses cikmiyor aletten. Simdi burada bir sayayim kac pozisyon oldu: 6 olmus. Toplam oldu mu 9 pozisyon.
Simdi gelelim 3 way switch'in orta tarafin gosterdigi duruma. Olay su: Eger 1. ve 3. DPDT kapali ise ve 2. yukari bakiyorsa o zaman LPlerde bildik orta pozisyonu yine 2 vol 2 ton seklinde. Yani sap ve kopru full HB ve her birinin kendi volumu ve tonu var. Simdi aslinda matematiksel olarak olay daha basit, yani 3 way blade switch ortadayken ve de 1. DPDT swtich kapali iken 3 way switch'in sapta oldugu pozisyonlari full HB ilave edilmis olarka (kendi vol ve tonu ayri olmak zuere) alabiliyorum. Yani 6 tane daha pozisyon oldu. Eger 1. DPDT asagi gosteriyorsa yine yukarda saydigim 6 tane 3 way switch'in sapta oldugu pozisyonlari bu sefer kopru HB'in sadece screw coil'i ile (ayri vol ve ton ile yine) alabiliyorum. Bu arti 6 pozisyon arasinda bir tane ozel var. O da kopru screw coil ve orta. Zira bu iste stratta kopru orta pozisyonu, rory gallagher'in clapton'nin kullana kullana bitiremedigi pozisyon. Cok guzel "I looked away" tonu verdi ve cok sevindim acikcasi. ASlinda istedigim aynen full HBlar olsun bir de bu tonu ekleyeyim idi ama sanirim baska seyler de eklemis oldum. Son olarak merak edecek kadar deli varsa aranizda 1. DPDT yukari gosteriyorsa bu sefer o bahsettigim saptaki 6 pozisyona bu sefer full HB ve ikinci defa orta ekleniyor. Simdi bunlar tabi ki yeni pozisyonlar degil ama orta manyetigi iki defa ton kontrollerinden gectigi icin (bir koprunun bir de sapin) daha az parlak oluyor. Kullanacagimdan degil ama iste yazalim bulunsun. Bunu ama 6 yeni pozisyon diye saymayacagim.
Ve de ayrica kazandigim birbirinden bagimsiz kopru ve orta/sap volume ve ton kontrolu oldu. Yani mesela stratlardaki orta kopru pozisyonunu (kopru HB screw ve orta seklinde) alabiliyorum hem de ayri ayri volumeler ile. Cok ise yarar bir hadise oldu burasi, cok bir sevdim. Ayni sekilde sap HB full ve kopru screw bobin sadece calisirken fat tele kiliginda bir ton cikiyor ve bunda da kopru ve sapin kendine ait birbirinden bagimsiz volume ve tonlari var.
Alin size bir de resmini gostereyim. Bu gitari yaparken biraz tahta yontmam gerekti. Ayrica pickguard T.C.de bulunmadigindan elimdeki normal bir strat pickguardini matkap ile delip bu isi yaptim. Ama tabi puruzsuz is olmadigi icin ayibimi ortsun diye HB mounting ring'ler kullandim. Beyaz siyah hakim bir sey oldu.
Bana biraz "madrabaz" gitari gibi gozukuyor, ama bakalim iste kendine has bir sey oldugunu dusunuyorum. Bakalim sizler ne diyeceksiniz? :?:
B