Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Evet dostum sen değil uzmao imiş 🙂 baktım şimdi. Neyse kusura bakma. Anlatmak istediğim şu kim yazdı sen mi başkası mi değil de bu tür yorumların kimseye bir yararı olmadığı.
Video istiyorum ama ben. Parmaklarını görmek istiyorum çalmanı görmek istiyorum. Sen istemiyorsan sen bilirsin zorlayamam ama merak ettim 🙂
Şimdi onu da zan altında birakmayalim ikisini de o dememiş olabilir birini başkası öbürünü başkası demiş olabilir. Neyse kim ne demiş önemli değil önemli olan amatör bu işe zaman harcayan insanların moral verici yorumlar ile heves kazanması. Onu anlatıyorum.
Zamanında, ben de aynı şekilde çalıştığım için söylüyorum. Mi minör pentatonik kalıbını, adeta kafesin içine tıkılmış gibi tekrarlıyordum. 12.perdede yeterince takıldıktan sonra, biraz değişiklik yapayım deyip 0. perdeye, yani boş tellere geçiyordum. Yani çaldığım şeyin 1 oktav altını çalıyordum 😀 şu anda yapacağın en iyi şey çaldığın notaları kafanda düşünmek ve aynı notaları klavyenin farklı pozisyonlarında denemek. Çaldığın notaları düşünmeye üşeneceksin biliyorum 😀 o yüzden diğer pozisyonları ezberlemeye çalış. Hatta kendine bi kural koy, mi minörde 12-15 perdelerini ve 0-3 perdeleri arasını kullanma hiç. Dikkat edersen çaldığın diğer pozisyonlarda daha yavaş çalıyorsun, tek tel üzerinde slide yaparak gidiyorsun ve 1-2 detone ses çıkıyor. Çünkü keşfetmediğin topraklar orası 🙂 Klavyenin çok kısıtlı bi alanını kullandığın için bir çok "cümle"nden sonra hızlı bir el hareketiyle klavyeyi "vuuvvv" diye temizliyorsun 😀
Çok fazla legato ilk göze çarpan detay. Kaç yıldır elinde gitar var bilmiyorum ama bence güzel ilerliyorsun gibi. Biraz daha kalıplardan uzaklaşıp, daha sakin melodiler çalabilirsin belki ama doğaçlama içerisinde de ha diyince olmuyor her şey. Ben tuşende bir sıkıntı görmüyorum şimdilik -eğer ki 1-2 senedir çalıyorsan- ama illa da kötü yorum duymak istiyorsan şöyle genel bir bakınca öğrendiğin kalıpları doğaçlamama koyayım diyip, çalmış olmak için çalmışsın gibi duruyor. Yani bu ne demek? Cümleler arası bağlantıda sıkıntı var demek. 2. cümle ilk cümleden bağımsız olunca hani performanstan ziyade 'mi minör tonunda gitarda ısınma çalışması yapayım, bunu da videoya çekeyim' gibi olmuş. Ancak dediğim gibi yani eğer işin başındaysan bunlar normal. Bu eleştirinin amacı da budur; bundan sonrası için biraz daha kalıp dışına çıkmaya çalışıp, daha kendine has melodiler, lick'ler yaratmaya çalışırsan o zaman daha sık dinlenir bi video oluşturabilirsin.
Tamamen kişisel fikirlerimdir, bi faydam olduysa ne ala.
@grugum hocam güzel tespit yapmissin bende farkinda olduğum için söylüyorum.tam olarak anlattigin şeylere calisiyorum bu aralar zaten.tesekkur ederim yorumun için 🙂
@Forbidden_city zatenbu videoyu cekme seklim tamamen o sekildeydi.backtrack üzerinde gamlarla ugrasirken kiz arkadasima bi Çeksene filan demistim.4 yildir elimde gitar fakat son 6-7 aydir daha ne caldigimi hangi notalara basdigimi yani gamlar,akor dizilimleri,ses.araliklari gibi biraz daha isin matematiğine yönelik calismaya basladim.bu zamana kadar hep tablardan şarki calisirdim.tesekkur ederim yorumun içinde 🙂
Tabi tabi, ya bu işler böyle zaten. Bir bakmışsın bu videolara güler hale gelmişsin 🙂 Teori/Armoni kısmına ağırlık verme kararın çok iyi olmuş o yüzden. Küçük bir tavsiye, minör tonlar için genel lickleri (tabi kendi oluşturduğun) her tonda yapacağın alıştırmalara uygula. Sıkıştığın yerde de referans bölgeye* uğra 🙂 (mesela bu kayıtta, yani mi minör'de alt üç telin 12-15 arasındaki kısımlar benim için öyledir). Son olarak dediğim gibi, ufak tefek melodiler de katsan, ben kendi adıma tekrar tekrar izlerim. İçinden geleni bastırma. Eğer ki bu şu çaldığın ise, kardeşim benim içimden ne geldiğini sen mi bileceksin ben mi? dersen de sonuna kadar saygı duyarım 🙂 Benim için her zaman en temel şey, tüm bu gitar performanslarının/üretilen şeylerin göreceli olduğu. İçini en güzel nasıl döktüğünü en iyi sen bilirsin, sen bu diyorsan tamamdır. Dinlemeyen dinlemesin boşver.
Vayyy arkadaş.. Adamın kullandığı amfiye bakıp tuşeden mi bahsediyorsunuz 😀 Steve vai, Joe satriani gelse arkadaşın çaldığına 10 üzerinden en fazla 5 daha eklerler.. Ayrıca duygu dedikleri şey, reverb delay sfx gibi efekt aletlerinden çıkan sestir.. "Bi duygulu çalarım hepinizi ağlatırım" diyen adama; "o duyguyu bypass ta bana yaşat, sana gitarımı hediye edecem" derim...
Kardeş sana tek tavsiyem, aynı soloyu ayakta çal. ve ikisi arasındaki farka bak. Oturarak çalma ile biyere varamazsın.
@forbidden_city hocam dediklerine katılıyorum 🙂 ama müzigin sonu yok her zaman öğrenebilecegin seyler karsına cıkıyor ve her seferinde vay anasına dedirtiyor 🙂 bu arada dedigin calısma sistemini ciddiye aldım hocam calısırken onlarada dikkat edicem 🙂 @woddy hocam yorumun icin tesekkürler öncelikle fakat ben zaten her calısdıgım seyı aynı sekilde ayaktada calısıyorum o yüzden arasında fark yok 🙂 duygu konusunda sana katılıyorum sadece bir reverb bile çok değiştiriyor fakat tuşe konusunda katılamıycagım tuse efektsiz çalımlarda da belli olabilicek bir sey bence 🙂