J.s. Bach Çello Süitlerini Gitar Ile Çalmak Isteyenler Için

"Plaj gitaristi" repertuarına girmeden tek gitar ile çalınabilecek bir repertuar oluşturmak kolay değil malumunuz:)
Hele de pena ile çalmaya uygun olan şeyler bulmak çok güç.

Bach'ın eşliksiz çello süitleri, orjinal halinde gitar için pes kalıyor, ancak ekteki pdf dosyasında keman için düzenlenmiş olan versiyonları var.

Yıllar önce internet üzerinden ücretsiz (düzenleyenin kendi sitesinden) indirdiğim bir dosya, telif sorunu da yok bildiğim kadarıyla.
Parçaların her biri (doğal olarak) şaheser. Basit ve kısa olanlar olduğu gibi, uzun ve oldukça güç pozisyonlar kullanmayı gerektirenler de var.
Ama hiç biri çok hızlı veya çok zor değil.Pena ile çalmaya da uygun, klasik gitar tekniği bilmeniz gerekmiyor.
Orjinallerini youtube üzerindeki çello, klasik gitar vs yorumlarından dinleyebilirsiniz.
Toplamda 6 süit var ve her bir süit farklı bölümlerden oluşuyor.

İster temiz tonla veya akustik-klasik gitar ile, isterse distortion ile çalın. Tabii distortion ile çalmak için notaları tek tek duyuracak şekilde (arpej mantığı kullanmadan) çalmak gerekecek, bu da işin asıl geliştirici tarafı. Bu amaçla çalışacaksanız, boş telleri mümkün olduğunca kullanmadan ve ilk posizyonlara yapışıp kalmadan, gitarın farklı bölgelerini kullanarak çalmanızı öneririm.

Bu parçaları çalışmanın ciddi avantajları var. Mesela:

1)Barok armonisine kulağınızı ve parmaklarınızı alıştırmak.
2)TAB yok ! İster istemez nota okuyup çalacaksınız:)
3)"Bize gitar çalsana (!)" diyen arkadaşlarınıza "size Bach çalayım, ama sıkılırsanız söyleyin" tribi atabileceksiniz:D

Ama işin en güzel tarafı, batı müziğinin en büyük bestecilerinden birinin eserlerini enstrümanınızla icra edebilmek.

Bu bahane ile de umarım alım-satıma biraz ara veririz:)
 

Dosyalar

  • vl100712.pdf
    848.3 KB · Gösterim: 421
Tablar, yazan kişinin pozisyon anlayışına mahkum ediyor insanları. Oysa çok fazla olasılık var.

Tamam ama bu iyi mi, ben bunu kestiremiyorum...Elbette nota okumak ve yorumlamak için faydalı ama bir de işin teknik çalışma yönü var, bu yön bu tür bir çalışma için bence öncelikli...Yani, klasik müzik parçalarını gitarda çalmanın bence, ilk faydası, sağ ve sol el koordinasyonu ve özellikle tekrar eden, legato benzeri pasajlarda sol elin güçlenmesi, bir miktar da farklı nota seçimleri sebebiyle gelen pozisyon değişiklikleri...Bunlar dışında, bir de "Hangi pozisyonda çalmalıyım" vb. bir düşünce beni bir miktar yoruyor...Bu kapsamda, Classical Studies for Pick-Style Guitar - William Leavitt guitar method da değerlendirilebilir...

Ama elbette, bu güzel paylaşım için bol teşekkürler... :)
 
Tablar, yazan kişinin pozisyon anlayışına mahkum ediyor insanları. Oysa çok fazla olasılık var.
Kesinlikle. Hatta bazıları bilgisayardan çıkmıyor mu ?? "Bu, buradan mı çalınır, bilgisayardan çıkmış galiba" dediğim çok olmuştur, eminim çoğumuzun da.
Tamam ama bu iyi mi, ben bunu kestiremiyorum...Elbette nota okumak ve yorumlamak için faydalı ama bir de işin teknik çalışma yönü var, bu yön bu tür bir çalışma için bence öncelikli...Yani, klasik müzik parçalarını gitarda çalmanın bence, ilk faydası, sağ ve sol el koordinasyonu ve özellikle tekrar eden, legato benzeri pasajlarda sol elin güçlenmesi, bir miktar da farklı nota seçimleri sebebiyle gelen pozisyon değişiklikleri...Bunlar dışında, bir de "Hangi pozisyonda çalmalıyım" vb. bir düşünce beni bir miktar yoruyor...Bu kapsamda, Classical Studies for Pick-Style Guitar - William Leavitt guitar method da değerlendirilebilir...

Ama elbette, bu güzel paylaşım için bol teşekkürler... :)
Yav, buna da katılmamak mümkün değil :D
 
Geri
Üst