Penanın vurulduğu kısımdaki telin aşınması

feats

feats
merhabalar gitara yeni başladım, telleri elixir nanoweb 9-46 ile değiştim 1 ay önce, şuanlık kararma gibisinden sorun yok ancak penayı vurduğum kısımdaki telin tuhaf bir aşınma durumu var yani aşınma da değil gibi sanki kir tutmuş gibi ama bezle silmeme rağmen gitmiyor elime tırtıklı bir şekilde geliyor ama bir türlü çıkaramıyorum herhangi bir sorun yaratırmı çalarken kopma vs. resimi neresi olduğunu anlamanız için koydum.
yakin-ceki.webp
 

elixir zaten 1 sene de geçse kararmaz...
poly, opti, nano 3 model elixir var.. kaplamaları farklı..penaın değdiği yerin bir miktar eskimesi normal
tel eğer hayvan gibi koparmak amacıyla abanmıyorsan öyle ortasından kopmaz, genelde köprü veya eşikten yani sürtünmeyle aşındığı yerden kopar
zaten "çalarken kopma" bir sorun değildir, bazen olabilir... 🙂
 
elixir zaten 1 sene de geçse kararmaz...
poly, opti, nano 3 model elixir var.. kaplamaları farklı..penaın değdiği yerin bir miktar eskimesi normal
tel eğer hayvan gibi koparmak amacıyla abanmıyorsan öyle ortasından kopmaz, genelde köprü veya eşikten yani sürtünmeyle aşındığı yerden kopar
zaten "çalarken kopma" bir sorun değildir, bazen olabilir... 🙂
gitarı aldığım zamanki kendi tellerinde böyle birşey olmamıştı onu da yaklaşık 1 ay kullandım karardı bende değiştim şimdi de böyle birşey yaşayınca acaba bende mi sorun var diye düşündüm. metal falan çalmıyorum çok abanmıyorum da. ve işin ilginç tarafı az kullandığım bir tel genelde ince yada çok kalın çalarım ona rağmen en az kullandığımda böyle birşey oldu.
 
Nanoweb serisinde telin üzerindeki kaplama aşındıkça tiftik tiftik oluyor. Gayet normal bir durum yaşıyorsunuz. Nanoweb yerine Optiweb kullanırsanız aynı sıkıntıyı yaşamazsınız.
 
Elixirler çok sağlam.Ama benim gitarda (rg652ahmfx) köprüden midir eşikten midir niye bilmiyorum,ernie ball teller 2 3 ay gidiyor.Kararıyor paslanıyor tabii ama kopmuyorlar hiç.Bundan önce Schecter hellraiser c1 vardı,her ay tam köprüden kopardı tel.
aynı gitarı kullanıyorum hiç tel koparmadı hatta ben hiç tel kopma sorunu yaşamadım desem yeridir. bi iki kere mi veya si teli attı o da bi buçuk bend falan meselesiydi. belki insert blockları fazla sıkıyorsanız teli ezdiği için kopuyordur hocam.
 

Geri
Üst