09-42'den 12-52'ye geçersem gitar kafasına sıkar mı?

Gitarı ilk aldığımda 10-46 ile gelmişti yeni başladığım için en alt tel çok keskin geldiği için daha incesine geçtim ama acemi olduğum için (hala acemiyim) ona alışmak yerine gidip 09-42 aldım
. Drop A akortlu bir şarkı çalmak istedim ilk 2 kalın teli hallettim (kalın mi teli don lastiği gibi oldu çalmak neredeyse imkansız gibi 😁) 3.ye geldiğimde tel koptu.
12-52'ye geçsem entonasyon ayarı bozulur mu sabit köprüde? Eğer bozulursa kendim evdeki imkanlarla halledebilir miyim?
 

Hazır 12 ye kadar çıkmışken bence hiç masraf etmeyin. Hırdavatçılarda tavlı inşaat bağ telleri var. Direk onları gerin sapa. Hem kopmaz, hem de drop vs ne varsa siler süpürür.
 

Geri
Üst