Evet aynen, sonu yok bu işin, zamanında m audio 1010lt aldığımda, dünyanın en iyi ses kartını aldığımı düşünmüştüm, şu an twin impact kullanıyorum. 🙂
Evet kondanser mikrofonun bütün olayı sesleri çok detaylı ve hassas kayıt etmesidir ama diğer kısımlar tam doğru değil, Nefes aralıkları vs'i dinamik mikrofon da alır, onları engellemnin yolu pop-filter zaten. Üstelik dinamik kullanırken çok daha fazla yaklaştırmanız gerekecek, çünkü kayıt seviyesi düşük olacak, bu da ayrı bir kontrol zorluğu yaşatacaktır. Hassas olması size çalışma rahatlığı sağlar, örneğin dinamik mikrofonda preamp ayarı 8/10 olacak, sinyal gürültüsü artacak, tizler çok parlayacaktır, hatta pik sorunları yaşabileceksiniz oysa ki kondanser mikrofonda 4/10 yeterli olur, çok daha doğal bir kayıt şansı sunar, tabii doğru kontrol edilmezse arkadaki ev-sokak gürültülerini de alacaktır. Bir de bilinenin aksine aslında dinamik mikrofonlar için daha kaliteli ekipman gerektiğidir, çünkü dinamik mikrofonlar çok düşük hassasiyete ve mat bir karaktere sahiptir.
Bir de bu mikrofonların geneli kardioid paterne sahip, bu durum sadece dinamiklere özel değil, rode nt1a veya samson CO1'de kardioid'dir. Yani dinamik de alsanız kondanser de alsanız, sadece sizi gören kısımdan sesi alır, diğer taraflar sağırdır. Bunu doğru kullanırsanız bir problem yaşamazsınız. Dinamik mikrofon bence düşük çıkışlı üflemeliler için çok doğru bir seçim değil, ben akustik gitar mikrofonlarken bile çok sorun yaşıyordum ama tabii ki kullanılabilir. Üstelik sağlam ve hafif olmaları size esneklik bile sunabilir.
Şundan da bahsedeyim. Dinamik mikrofonun esas kullanım alanlarından biri sahne diğeri yüksek çıkışı aletleri mikrofonlamaktır. Örneğin sm58'in tizleri baskın değildir, bazı frekansları yoktur ve hassas değildir, bu da sahnede feedback'i engeller, vokalin kendisini daha rahat duymasını sağlar, genel mix'e yardımcı olur, yine spl(sound pressure level) db'i yüksek olduğu için yüksek çıkışlı aletleri mikrofonlarken mikrofon distorte olmaz, yani pik oluşmaz. Örneğin hassas bir kondanser mikrofonla gitar amfisi mikrofonlamak zordur, aynı şekilde bir kick'i mikrofonlarken kondanser mikrofon çok rahat hasar görebilir.
Ribon mikrofon mantığı da kondansere benzer bu arada, o da hassastır ve bir o kadar kırılgandırlar. Çabuk bozulurlar.