İstanbul Entonasyonu daha iyi hale getirmek ve Elektronik aksam

Arkadaşlar selamlar, acemi bir gitarist olarak bazı şeyleri hatalar yaparak öğreniyorum :p gitarımın fretlerini daha parlak hale getirmek için araştırma yaparken fret zımparaları ile hafiften üstünden gitmeyi öneren postlar görmüştüm ve ilk iki fret demirinde denedim, fakat hem görüntü olarak daha mat hale geldi hem de entonasyona zarar verdi, ve 17-18. perde de 1 - 1.5 bend yaptığımda ses aniden kesiliyordu, sorunu telleri biraz yükselterek çözdüm fakat entonasyon konusunda hala sıkıntılar çekiyorum. Fretleri değiştirmem mi gerekli yoksa tesviye vb durumlarla çözülebilir mi? Onun dışında gitarın entonasyonunu daha iyi hale getirmek için için ne tür modifikasyonlar yapılabilir?
Onun haricinde gitarımın volume potansını kıstığımda gain - treble kaybı yaşadığımı hissediyorum, biraz araştırdığımda treble bleeding adında bir yöntemle düzeltilebileceğini öğrendim. Fakat buna ihtiyacım var mı yoksa ben mi öyle hissediyorum çok anlayamadım hem treble bleeding hem de diğer elektronik modifikasyonlar gitara ne kadar, ne tür modifikasyonlar düşünebilirim biraz bilgilendirirseniz sevinirim :)
 
Son düzenleme:
Okulda sorulan eşleştirme sorularında tüm eşleştirmeleri yanlış yapıyormuşsun gibi olmuş biraz.
Zımpara sadece parlatmak için değil. Telleri yükseltmekle çözdüğün sorun aslında çözülmemiş. Çözümü de zımpara.

Gitarın entonasyonu fretlerle çok da alakalı değil. Entonasyon arttırmak azaltmak diye bi kavram da yoktur. Entonasyon ya vardır ya yoktur. Basitçe anlatayım. Gitara taktığın tel akortluyken telin tam ortasıyla, gitarın 12. perdesi aynı noktada kesişmeli. Bunu da köpründe teli taktığın yuvaları ileri ya da geri sürükleyerek bu noktayı hemen hemen eşitlemen lazım. 12. perdeye bastığında aldığın ses olması gerekenden tizse tel boyunu uzatman lazım. Ses pes ise tam tersi. Daha sonra tüm perdelerin doğru ses veriyo olduğundan emin olman lazım.

Gitarın sesini kıstığında gain azalır. Bu bir sürü şeye bağlıdır. Volume potansı, dolaylı olarak ton potansı, manyetiklerin, amfin , ama ne yaparsan yap bu hep olur. Çok da önüne geçemezsin.
 
Arkadaşlar selamlar, acemi bir gitarist olarak bazı şeyleri hatalar yaparak öğreniyorum :p gitarımın fretlerini daha parlak hale getirmek için araştırma yaparken fret zımparaları ile hafiften üstünden gitmeyi öneren postlar görmüştüm ve ilk iki fret demirinde denedim, fakat hem görüntü olarak daha mat hale geldi hem de entonasyona zarar verdi, ve 17-18. perde de 1 - 1.5 bend yaptığımda ses aniden kesiliyordu, sorunu telleri biraz yükselterek çözdüm fakat entonasyon konusunda hala sıkıntılar çekiyorum. Fretleri değiştirmem mi gerekli yoksa tesviye vb durumlarla çözülebilir mi? Onun dışında gitarın entonasyonunu artırmak için ne tür modifikasyonlar yapılabilir? Onun haricinde gitarımın volume potansını kıstığımda gain - treble kaybı yaşadığımı hissediyorum, biraz araştırdığımda treble bleeding adında bir yöntemle düzeltilebileceğini öğrendim. Fakat buna ihtiyacım var mı yoksa ben mi öyle hissediyorum çok anlayamadım hem treble bleeding hem de diğer elektronik modifikasyonlar gitara ne kadar, ne tür modifikasyonlar düşünebilirim biraz bilgilendirirseniz sevinirim :)
teller çok yüksekse veya sap ayari fazla icbukeyse entonasyon doğru olmaz ama acikcasi ben entonasyon tanımını bile yanlış kullandığınızı düşünüyorum. Gitariniz ayarsiz bence. Bilgi ve tecrübe sahibi olmadan gitarin sagi solu ile oynamak yerine ilginizi bu enstrumanin daha iyi calimina odaklamaniz gerektiğini tavsiye ediyorum. Diger ayarlari luthier yapar.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
teller çok yüksekse veya sap ayari fazla icbukeyse entonasyon doğru olmaz ama acikcasi ben entonasyon tanımını bile yanlış kullandığınızı düşünüyorum. Gitariniz ayarsiz bence. Bilgi ve tecrübe sahibi olmadan gitarin sagi solu ile oynamak yerine ilginizi bu enstrumanin daha iyi calimina odaklamaniz gerektiğini tavsiye ediyorum. Diger ayarlari luthier yapar.
bi konu hariç katılıyorum, yapım gereği bir şeyleri tamir etme ya da düzeltme gibi işlerden hoşlanıyorum hatta imkanım olsa bir luthierin yanında çalışıp öğrenmeyi de çok isterim. Bu gün yeni gitaristler bu işleri doğru veya yanlış adımlarla bir şekilde öğrenmezse 30 sene sonra kim gitarlara bakım yapacak değil mi :). Entonasyon tanımını yanlış kullanmışım veya yanlış anlamışım ama şu an biraz daha iyi anladım. Yine de gitarın sağı solu ile oynamaya duracağımı sanmıyorum işin bu kısmı bana daha çok keyif veriyor
 
bi konu hariç katılıyorum, yapım gereği bir şeyleri tamir etme ya da düzeltme gibi işlerden hoşlanıyorum hatta imkanım olsa bir luthierin yanında çalışıp öğrenmeyi de çok isterim. Bu gün yeni gitaristler bu işleri doğru veya yanlış adımlarla bir şekilde öğrenmezse 30 sene sonra kim gitarlara bakım yapacak değil mi :). Entonasyon tanımını yanlış kullanmışım veya yanlış anlamışım ama şu an biraz daha iyi anladım. Yine de gitarın sağı solu ile oynamaya duracağımı sanmıyorum işin bu kısmı bana daha çok keyif veriyor
Dostum anlatmak istediğim ve senin kaçırdığın nokta şu ki, her luthier veya luthier kadar olmasa bile gitar bakim ve ayarindan anlayan kişi aynı zamanda gitar caliminda az ya da cok tecrube sahibidir ve kulağı iyidir. Yani fretlerine girisecek kadar gitar ayarına giren kişi zaten gitari en azindan orta seviyede calabiliyor, diger tum ayarlari yapabiliyor ve nihayetinde sorunun fretlerden kaynaklandığını tespit edebiliyor olmalıdır, ki bunun için bile alet edevata ihtiyaç var. Diger konuda haklısın elbette; bir gitarist tel değiştirme, sap ayari, köprü ve entonasyon ayari gibi temel ayarlari ogrenmelidir.
 
Merhaba,
Bu ayarlar öncelikle kullandığın köprüye göre değişir.
Bahsettiğin ayarlar izlediğin videolarla kafanı karıştırır.
Ama işin özeti farklı marka teller vardır, hepsi farklı malzemelerden üretilmişlerdir ve farklı kalınlıklar olabilir.
Bizde kullandığımız tellin uzunluğu ve klavyeye yüksekliği ayarlamaya çalışıyoruz.
Bir gitar köprüsüne göre ayar yapmayı öğrenirsen diğer köprü sistemlerini anlamak kolaylaşır.
Aşağıdaki videoda tüm ayarlar anlatılıyor.

 
Geri
Üst