Mesele filanca adamın tonunu yakalamaktan değil, o isimleri belli tarzları örnekleyebilmek için verdim. Daha farklı bir gain karakteristiğinin söz konusu olduğu ve dinamklerin daha fazla işin içine girdiği tarzlara yönelik ne yapılabildiğin merak ettim çünkü. Buradaki gain karakteristiği çok jenerik.Zaten olay yaptığın türle çok alakalı bir olgu dostum. Bu tarz vst'ler, evde DI çıktısını reamp ile kullanarak kafandaki en iyi sonucu almaya yönelik çözümler. Yoksa gideyim şu şu adamın tonunu yakalayım diye yola çıkarsan yaş iş. O adamların kullandığı chainin aynısını gerçek olarak evde bire bir dizsen yine aklında şüphe kalır. Amaç Home Studio kayıt kalitesinde ne kadar verirse diye yola çıkılarak varabileceğin en iyi noktaya varmaktan ibaret.
Benim deneyimim bunun tam tersi. Gain/saturasyon daha fazla olduğu için neden daha zor o tonları yakalamak, onu da anlamadım doğrusu. Boca edilmiş gainin arkasına gömülünce bütün gitar soundları benzer hale geliyor, neden daha zor olsun ? Çalım zevki bambaşka, ona hiç girmedim ben. Ama dinamiklerin daha fazla önem kazandığı, bir nota ile diğeri arasındaki dinamik farkının fazla olduğu tarzlarda dijitalin kendini ispat etmesi daha önemli. Bangır bangır gain taa POD 1.0 zamanından beri çıkıyor zaten.amp simlerde zor olan hi gain tonları yakalamaktır aslında gain/saturation daha fazla olduğu için...blues, rock tonları yakalamak daha kolay simlerle...aynısı olmaz tabi özellikle çalım zevki vs açısından ama kayıt için tatmin edici olur diye düşünüyorum...
Çünkü kimsede o para yok hocam.Sizce neden Soldano sahipleri bir şeyler yazmıyor buraya ?
gary moore 90-95 arası kullandı , başkaaaa vs vsSoundlar güzel geliyor gelmesine de, dijital platform başından beri bu tip hi-gain işlerinde (özellikle de kabin simülasyonu ayağında) oldum olası başarılıydı. Mesele daha arada kalan tonlarda da aynı başarıyı yakalamak. Ben iyi bir analog pedaldan aldığım verimi dijital preamfilerden almakta zorlanıyorum açıkçası. Bu tarz hi-gain soundlarda zaten her şey kompresli, tuşenin-dinamiklerin anlamı filan pek kalmıyor. Dolayısıyla da bu gibi unsurları tartamıyoruz. Mesela bir Richie Kotzen veya Gary Moore ya da Joe Bonamassa vari işlere ne kadar girilir insan merak ediyor.
Soundlar güzel geliyor gelmesine de, dijital platform başından beri bu tip hi-gain işlerinde (özellikle de kabin simülasyonu ayağında) oldum olası başarılıydı. Mesele daha arada kalan tonlarda da aynı başarıyı yakalamak. Ben iyi bir analog pedaldan aldığım verimi dijital preamfilerden almakta zorlanıyorum açıkçası. Bu tarz hi-gain soundlarda zaten her şey kompresli, tuşenin-dinamiklerin anlamı filan pek kalmıyor. Dolayısıyla da bu gibi unsurları tartamıyoruz. Mesela bir Richie Kotzen veya Gary Moore ya da Joe Bonamassa vari işlere ne kadar girilir insan merak ediyor.
Bu tip hibrit setuplardan gayet iyi verim alınıyor zaten. Ben de evde bu tip şeyler yapıyorum. Kabin simülasyonu dijitalde gayet iyi. Ama preamfi kısmı ı -ıh. O Sansamp'ın yerini halen dijital bir şey tutmuyor meselaHiç Sansamp GT2 ( Amfi + Kabin Sim. ) + Boss GT8 ( Efekt ünitesi ki Nuno Rihanna'nın arkasında çalarken kullanıyordu ) + Full Flat Response 12'' active monitör denediniz mi ? Araya lezzete göre
Benim ne demek istediğimi anlatması açısından çok yerinde olmuş bu. Cansız, tek boyutlu ve steril geliyor dijitalde tonlar. Kötü değil, kayıtta belli ölçüde kabul edilebilir, ama gerçeğini duyduktan sonra hissedilen fark çok çarpıcı.
Elbette komşularla sağlıklı ilişki açısından dijital, ona lafım yok
Bu mesele Kemper forumunda tartışıldı . Marshall profilinde Low Freq'lar kayboluyor. Açık vuruşlarda notalarda olay kusursuza yakın ama ne zaman palm muting çalınıyor o bass frekanslar yok. Ama albüm kaydına miksaj içersinde o bass frekanslar genelde traşlanan bir hadise olduğundan çok profesyonel kulaklar olmadıkça yada Anthrax - Among The Living gibi bir albüm kaydedilmeyecekse göreceli olarak durum önemsizleşiyor.
Açılış riffini dinleyin bunu dijitalde elde etmek zordur. ( Bu arada barrios high gain modellemesi daha kolay demiştin ) Bu şarkıdaki tonu dijital olarak yakalamak bilmiyorum mümkünmüdür helal olsun derim.
Bu tarza çok uzun süredir çok uzağım. Sevmediğim tonlar, bu nedenle bu tip bir "taraf tutma" halim olduğunu peşinen söylemem gerekir
Bunu açıkça itiraf ettikten sonra şunu söyleyeyim: Anthrax'ta da özelliksiz bir hi-gain tonu duyuyorum. Evet, öyle midleri komple traşlanmış çiğ bir ton değil, ama bir özellik de duyamadım. Ancak bu müziği de özelliksiz bulduğum için meseleye fazlasıyla öznel yaklaşıyor olabilirim.
Yapıyor dostum, hatta ben bu olayı engellemek için pramatrik eq traşlaması yapmaktan bıktım.Orada açıkça bir alttan amfiden kaynaklanan bass bir frekans geliyor. Bunu dijital modellemeler yapamıyor.