Gitarda Boyayı Kazıyıp Naturel Bırakma Hakkında

Bu vernik islemi malesef gitarlar icin o kadar kolay degil
Gunde 3 kere 4 saat aralikla 4 ya da 5 gun boyunca her vernik oncesi cok ince Zimpara ile zimparalandiktan sonra ince bir tabaka vernik uygulamak gerekiyor. O cam cila hissi ancak bu sekilde oluyor. Bir mesajimda yazmistim youtube da ki bir video yu referans alarak ve buradan bir arkadasin bilgilendirmesi sayesinde tekrar bulabilirsem gonderirim

Duzenleme: Link ekleme
Gitar Boyası Kazıma Ve Cila
 
Son düzenleme:
sonunda bitti diyebilirim arkadaşlar, yardımlarınız her soruma üşenmeden yazışınız için teşekkürler,geriye sapta bir kaç işlem ve gitarı toplamak kalıyor.



gitarı toplarken, iki potansı da yenileyip, yeni tel takacağım. evde havya filan yok bunun için luthiere götürmeyi düşündüm fakat ne kadara patlar acaba? havya alıp kendim toplasam aynı profesyonellikte olur mu ki
Ben beğendim. Hala buralardaysanız tam olarak hangi yağı kullandınız bilgi verr misiniz? Squier stratıma düşünüyorum
 
Ben beğendim. Hala buralardaysanız tam olarak hangi yağı kullandınız bilgi verr misiniz? Squier stratıma düşünüyorum


yağ değilde, nitroselüloz dolgu verniği kullanmıştım fakat görüntü olarak ağaçtan ağaca farklılık gösterir ,daha spesifik sorun varsa özel mesajla ulaşabilirsin bildiğim kadarıyla yardımcı olurum
 
Forumdaki ilk mesajım. Yeni konu açmak yerine sorumu burada sorayım dedim. Öncelikle herkese merhaba.

Gitarımın gövdesi (Ibanez S470 DXQM) temiz fakat neck kısmı epey yıprandı. Fretler eski. Onları çelik olanlarıyla değiştireceğim. Klavyenin Fret board dışında kalan ahşap kısımları da zımparalayıp üzerine bir şey süreceğim. "Bir şey" ddedim çünkü ne süreceğimi bilmiyorum. Kısaca gitarın orjinalinde ne tür bir yağ/cila kullanıldıysa yine onu kullanmak istiyorum. Parlak olmamalı çünkü gezinirken elimin takılmasını istemiyorum. Bilirsiniz, kaygan bir yüzey istiyorum. Ne tür bir ürün kullanmamı önerirsiniz?
 
Yani demek istediğim, fotoğrafta gösterilen kısımlar.

124918
 
Yani demek istediğim, fotoğrafta gösterilen kısımlar.

124918 eklentisini görüntüle

En basit çözüm zımpara sonrasında yeniden Vernik atmak olacaktır. Yapı marketlerde satılan mat verniklerden temin edip kullanabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta ise ya altta eski vernik tabakası bırakmayın ya da üstteki vernik alttakiyle uyumlu olsun. Ben akrilik vernik kullandım sorun olmadı. Uygulamayı çok inçe katmanlar halinde yapın. Her katman arası 24 saat bekleyip hafif bir zımpara ile pürüzleri alın. Sanırım 3-4 katta hallolur. Verdiğiniz mat ise istediğiniz gibi kaygan bir hissiyat verir. Parlak ise en son 1000 zımpara ile sulu zımpara yapın ve bırakın. Mat ve pürüzsüz bir kaplamanız olmuş olur.
 
Merhaba Sinan bey.
Cevabınız için teşekkür ederim.

Foruma yazdıktan sonra biraz daha araştırdım. Bir kaç kişi tik yağı (teak oil) kullanmış. Bu yağın vernik gibi uzun süreli koruyucu özelliği yokmuş fakat mat ve kaygan bir yüzey elde ediliyormuş. Tik yağının adı sonuçta "yağ" olduğu için bende bir kıllanma oluştu. Yağ olup da nasıl ıslak ve yapışkan olmaz diye. Bu yüzden biraz çekimserim ama kolay bulunan bir ürün olduğu için sıradan bir ahşap üzerinde deneyebilirim.

Diğer taraftan önerdiğiniz gibi sprey verniklerden yana da şansım geçmiş yıllarda çok yaver gitmedi ama sanıyorum ki bu kullandığım spreylerin kalitesiyle ilgiliydi. Sizin önerebileceğiniz bir marka var mı acaba?
 
Merhaba Sinan bey.
Cevabınız için teşekkür ederim.

Foruma yazdıktan sonra biraz daha araştırdım. Bir kaç kişi tik yağı (teak oil) kullanmış. Bu yağın vernik gibi uzun süreli koruyucu özelliği yokmuş fakat mat ve kaygan bir yüzey elde ediliyormuş. Tik yağının adı sonuçta "yağ" olduğu için bende bir kıllanma oluştu. Yağ olup da nasıl ıslak ve yapışkan olmaz diye. Bu yüzden biraz çekimserim ama kolay bulunan bir ürün olduğu için sıradan bir ahşap üzerinde deneyebilirim.

Diğer taraftan önerdiğiniz gibi sprey verniklerden yana da şansım geçmiş yıllarda çok yaver gitmedi ama sanıyorum ki bu kullandığım spreylerin kalitesiyle ilgiliydi. Sizin önerebileceğiniz bir marka var mı acaba?
Sprey verniklere ulaşım kolay olduğu İçin önerdim. Yoksa kuruma sürelerinden dolayı ben de pek sevmiyorum. Normalde verniklere sertleştirici ekleyerek hızlı sonuç elde ediyorlar. Ama spreylerde olmuyor tabi ki. Ben tabanca kullandığım İçin kaliteli bir sprey öneremeyeceğim be yazık ki.
 
Merhaba Sinan bey.
Cevabınız için teşekkür ederim.

Foruma yazdıktan sonra biraz daha araştırdım. Bir kaç kişi tik yağı (teak oil) kullanmış. Bu yağın vernik gibi uzun süreli koruyucu özelliği yokmuş fakat mat ve kaygan bir yüzey elde ediliyormuş. Tik yağının adı sonuçta "yağ" olduğu için bende bir kıllanma oluştu. Yağ olup da nasıl ıslak ve yapışkan olmaz diye. Bu yüzden biraz çekimserim ama kolay bulunan bir ürün olduğu için sıradan bir ahşap üzerinde deneyebilirim.

Diğer taraftan önerdiğiniz gibi sprey verniklerden yana da şansım geçmiş yıllarda çok yaver gitmedi ama sanıyorum ki bu kullandığım spreylerin kalitesiyle ilgiliydi. Sizin önerebileceğiniz bir marka var mı acaba?

Kolay gelsin öncelikle. Ben de bir ara SX marka bir gitarın sap kısmının arka tarafını tamamen zımparalamıştım. Üzerinde parlak vernik vardı kurumuş dökülen hatta. Fretboard u koruyarak yaptım. Tru-Oil denilen bir sealer yani tam da yağ olmayan bir ürün kullandım. Amerika da bir çok insan bunu kullanıyor. Bulaşık süngerinin yumuşak kısmına az az dökerek sapın arka kısmına güzelce sürüyorsunuz. Sonra kurumasını bekleyip 2000 grit ince zımparayı ıslatarak ben kabak çekirdeği yağı kullandım pürüzleri gideriyorsunuz. Bunu mükemmel hale gelinceye kadar 2-3 kez tekrarliyorsunuz. Tru-oil in kuruması ortama göre değişiyor. En azından her kat arası en az bir gece beklemekte fayda var.

Tru-oil ile iş bitince son kat olarak Daddario nun liquid Carnauba wax i var. Ondan az miktar uygulayıp iyice parlatiyorsunuz. Bu şekilde mükemmel bir saten finish elde etmiştim.

Tabi tru-oil TR de pek bulunmuyor. Ebay den almıştım.

124942
 
Son düzenleme:
Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Benim de aynen itediğim bu. İmajın sağındaki gibi saydam saten yüzey.

Peki tru-oil'a alternatif ne olabilir? Yurtdışından sipariş verebilirim ama beklemek istemiyorum.


EBAY.Neck.Finish.jpg
 
Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Benim de aynen itediğim bu. İmajın sağındaki gibi saydam saten yüzey.

Peki tru-oil'a alternatif ne olabilir? Yurtdışından sipariş verebilirim ama beklemek istemiyorum.


Gomalak yağı diye bir yağdan bahsedenler vardı ben de ararken tru-oil'i tr de bulamadığım için incelemiştim. Ama şahsen kullanmadığım ve nasıl sonuç alınacağını bilmediğim için kesin bir yorum yapmam doğru olmaz.
 
Sprey verniklere ulaşım kolay olduğu İçin önerdim. Yoksa kuruma sürelerinden dolayı ben de pek sevmiyorum. Normalde verniklere sertleştirici ekleyerek hızlı sonuç elde ediyorlar. Ama spreylerde olmuyor tabi ki. Ben tabanca kullandığım İçin kaliteli bir sprey öneremeyeceğim be yazık ki.
Hocam ben gitarimin govdesini bastan agaca inip siyaha boyamistim gayet guzel hos oldu zimpara sonrası vernik atmıştım fakat sprey vernik, her seferinde aynı sonuç yakından bakınca portakallanma oluyor tamamen kusursuz bir düzlük icin cok ugrastim sürekli araştırdım. Vernik sonrası 2500 ve 3000 diye su ile zimpara yapmak gerekliymiş ama bulunduğum yerde o derece ince 1000 üstü su zimpara yok.
Ne yapabilirim? O incelikte zimpara yerine ne kullanılabilir sizce? Teşekkürler
 
Hocam ben gitarimin govdesini bastan agaca inip siyaha boyamistim gayet guzel hos oldu zimpara sonrası vernik atmıştım fakat sprey vernik, her seferinde aynı sonuç yakından bakınca portakallanma oluyor tamamen kusursuz bir düzlük icin cok ugrastim sürekli araştırdım. Vernik sonrası 2500 ve 3000 diye su ile zimpara yapmak gerekliymiş ama bulunduğum yerde o derece ince 1000 üstü su zimpara yok.
Ne yapabilirim? O incelikte zimpara yerine ne kullanılabilir sizce? Teşekkürler
Ben de 1200 üstü bulamadım. Vardır da yeterince aramadım vakitsizlikten. 1200 zımparayı su ile hafifçe uygulayıp ondan kalan çizikleri almak İçin çizik giderici pasta uygulamasından sonra cila ile parlattım. Malum pasta ve cila da hafif aşındırıcıdır. Fakat portakallanmayı 2000 zımpara ile alamazsınız. Portakallanmayı 600-800-1000 gibi zımparaları büyükten küçüğe uygulayarak giderebilirsiniz. Zımparayı bir takoza sararak kullanmayı unutmayın. El ya da parmaklar hatalı zımparayı sebep olur. Takoz niyetine ben bildiğimiz silgi kullanıyorum. Amaç değdiği noktada sadece çıkıntılı alanları almak ki her yer aynı seviyeye insin.
 
Ben de 1200 üstü bulamadım. Vardır da yeterince aramadım vakitsizlikten. 1200 zımparayı su ile hafifçe uygulayıp ondan kalan çizikleri almak İçin çizik giderici pasta uygulamasından sonra cila ile parlattım. Malum pasta ve cila da hafif aşındırıcıdır. Fakat portakallanmayı 2000 zımpara ile alamazsınız. Portakallanmayı 600-800-1000 gibi zımparaları büyükten küçüğe uygulayarak giderebilirsiniz. Zımparayı bir takoza sararak kullanmayı unutmayın. El ya da parmaklar hatalı zımparayı sebep olur. Takoz niyetine ben bildiğimiz silgi kullanıyorum. Amaç değdiği noktada sadece çıkıntılı alanları almak ki her yer aynı seviyeye insin.
Değerli bilgilerinizi dikkate alacağım hocam çok teşekkür ederim, saygılar...
 
Tavsiyeler için teşekkürler.

Ben işi daha da abartıp fretleri söktüm. Çok aşındılar çünkü. Bazı noktalarda fret yüksekliği yarı yarıya düşmüş. Çin'den paslanmaz çelik fret sipariş ettim.

Fretleri beklerken fingerboard'a da biraz bakım yapacağım. S470'in fingerboard yarı çapı 400mm imiş. Yani bana iç kısmının yarı çapı 400mm olan bir zımpara tahtası lazım. Onu da CNC ile yapacağım. Yüzeyden hafifçe talaş alacağım. Sonrasında, yani yeni fretleri taktıktan sonra fingerboard'a ne tür bir yağ kullanacağımı henüz bilmiyorum. Sıra ona gelince tecrübelerinize başvuracağım.
 
Geri
Üst