Uygun fiyatlı JAPON gitar önerisi

Japon gitarlar çok pahalı evet biliyorum ama rock müzik için h/h ya da h/s/h manyetik olan fr'siz ,japon gitarlar arasında en uygun fiyatlı marka modelleri yazar mısınız? Teşekkürler. Ayrıca önerebileceğiniz (japon şartı olmadan) schecter, prs, ibanez ya da jackson gitar var mı?
 
Schecter S1 Custom.

Tone prom tom köprü, grover kilitli burgular ile akort kaçırmaya son. Abanoz klavye ile mükemmel sert ve dolgun tonlar. En önemlisi ise Kirk Hammet'ın kullandığı manyetikler. Seymour Duncan sh-11/59 sh-1n custom manyetikler ile kusursuz metallica tonu. Coiltap ile single manyetik çalabilme. Daha ne olsuuuuuun.
 
O zaman söyleyelim uSA gitarlara 100 bin fiyat çekmesinler 😜
Kral 1500 dolar üstü gitarlar ilgimi çekmiyor :D Kore'de, Endonezya'da üretilen kaliteli gitarların ufak kozmetik farklar ve biraz da uzun ömürlülük harici hissedilir bir farkı kalmadı amerikanlardan ve custom japonlardan. Teknoloji ve akıl her şeyi çözdü sağolsun. 1000 dolarlık gitardaki FR1000 ve krom donanım 15-20 yıl dayanıyorsa, 3k-4k dolarlık gitardaki Schaller, OFR, Gotoh köprü ve diğer donanım da 30 yıl dayanıyor anca. Gitarıyla uğraşmayı seven adam tremolo blocktur, koldur, eşiktir 3-5 dolara bunları daha kalitelileriyle değiştirebiliyor zaten. Manyetik desen 500 dolarlık gitarda bile var aynısı.

Metal ve shred müziği üzerine konuşacak olursam, 3k-4k dolar gibi paralara gitar alan adamların çoğu da kelledeki yazıya verdiğini biliyor parayı. Bazıları da toplayıp kenarda tutmayı seviyor, markanın mirasını evinin bir köşesinde bulundurmak hoşuna gidiyor.
 
Kral 1500 dolar üstü gitarlar ilgimi çekmiyor :D Kore'de, Endonezya'da üretilen kaliteli gitarların ufak kozmetik farklar ve biraz da uzun ömürlülük harici hissedilir bir farkı kalmadı amerikanlardan ve custom japonlardan. Teknoloji ve akıl her şeyi çözdü sağolsun. 1000 dolarlık gitardaki FR1000 ve krom donanım 15-20 yıl dayanıyorsa, 3k-4k dolarlık gitardaki Schaller, OFR, Gotoh köprü ve diğer donanım da 30 yıl dayanıyor anca. Gitarıyla uğraşmayı seven adam tremolo blocktur, koldur, eşiktir 3-5 dolara bunları daha kalitelileriyle değiştirebiliyor zaten. Manyetik desen 500 dolarlık gitarda bile var aynısı.

Metal ve shred müziği üzerine konuşacak olursam, 3k-4k dolar gibi paralara gitar alan adamların çoğu da kelledeki yazıya verdiğini biliyor parayı. Bazıları da toplayıp kenarda tutmayı seviyor, markanın mirasını evinin bir köşesinde bulundurmak hoşuna gidiyor.
Çin ve Hindistan üretimlerini konu dışı tutalım lütfen 😅. Her türlü kötüler. Istediği kadar teknoloji olsun. Son dokunuş ve kalite kontrol düzgün olmadıktan sonra olmuyor istediği kadar aynı malzemeyi kullansa bile
 
Kral 1500 dolar üstü gitarlar ilgimi çekmiyor :D Kore'de, Endonezya'da üretilen kaliteli gitarların ufak kozmetik farklar ve biraz da uzun ömürlülük harici hissedilir bir farkı kalmadı amerikanlardan ve custom japonlardan. Teknoloji ve akıl her şeyi çözdü sağolsun. 1000 dolarlık gitardaki FR1000 ve krom donanım 15-20 yıl dayanıyorsa, 3k-4k dolarlık gitardaki Schaller, OFR, Gotoh köprü ve diğer donanım da 30 yıl dayanıyor anca. Gitarıyla uğraşmayı seven adam tremolo blocktur, koldur, eşiktir 3-5 dolara bunları daha kalitelileriyle değiştirebiliyor zaten. Manyetik desen 500 dolarlık gitarda bile var aynısı.

Metal ve shred müziği üzerine konuşacak olursam, 3k-4k dolar gibi paralara gitar alan adamların çoğu da kelledeki yazıya verdiğini biliyor parayı. Bazıları da toplayıp kenarda tutmayı seviyor, markanın mirasını evinin bir köşesinde bulundurmak hoşuna gidiyor.
Hocam çok rijit yorumlar yapmamak lazım
Şimdi biri çıkar gelir, “kedi ulaşamadığı ciğere mundar der.” Der.
Ayrıca japon usa sadece marka takıntısı, uzak doğu pek fark kalmadı demek konusunda şiddetle katılmıyorum. İstisnalar elbette olacaktır her iki taraftan da. En niyahetinde pro müzisyen değilsek zevk renk olayına girecektir ki olsundu sorun yok yani.
 
Seri izerinden bakmak daha kolay olur... mesela Premium Ibanez'ler Endonezya ve hiç fena değiller. LTD genelde Kore ise iyi ama LTD'nin belki en iyi serisi Deluxe'lar da Endonezya vs ...
LTD 1000 serisinin bazı modelleri Kore bazıları Endonezya yapımı.
Mesela MH-1000 ET STBLK Kore yapımı iken MH-1000 ET SW versiyonu Endonezya yapımı. En azından geçen seneye kadar öyleydi. Belki de her iki yerde de yapılıyordur aynı modeller, ya da yavaş yavaş hepsini Endonezya'ya döndürürler bilemedim
 
@goldenageofturks Abi ben senin önermeni şöyle yanlışlayabilirim. Elimde 4 tane Japon Jackson mevcut. KV1 Pro, WRMG, KV5FR, Demmel V. bunlardan KV1 Pro'yu zaten çok aynı bir noktada olduğu için, WRMG'yi de konfigürasyonu sebebiyle ayrı tutuyorum.

Geriye kalan KV5FR ve Demmel V üretildiği dönemin "Pro Series" adı altında, USA'lerden sonraki ilk segment olarak tanımlanan gruba dahil gitarlar. Diğer yanda da KVMG Pro Endonezya var, o da döneminde USA sonrası en üst seri olarak nitelenebilir.

Her iki Japon da hissiyat ve ince işçilik konusunda Endonezyayı öttürür bence. Tonal anlamda hepsi birbirine çok yakın, kendi şahsına münhasır eğilimleri olan benzer karakterde gitarlar. Bunları çaldıktan sonra eline KV2 al, yeni ufuklar açılmıyor. Ancak elinde premium bir ürün olduğu belli oluyor. Sonra KV1 Pro geliyor, KV2 benchmark bir ürün ama bu neymiş dedirtiyor.

Konu ihtiyaçsa kesinlikle yukarıda adını andığım tüm gitarlar evde de, stadyumda da, Chris Lorde ile kayıt alırken de hayvan gibi çalınır, deli iş görür. Ama iş asla "arada fark yok" noktasında değil.
 
Geri
Üst