Aynı Gitar Thomann Sitesinde Maun , Türkiye'de Ihlamur

Govde ihlamur, Thomann yanlis yazmis... Turkiye`ye her seyin en iyisi geliyor zaten bir seyi buradan almak ile gavur memleketten almak neden farkli olsun? Hele Ibanez`i Zuhal`den almak varken Thomann`dan almak sadece zarar ettirir. Zuhal`in stoklari da daha iyi fiyatlari da, pesin alimda pazarlik sansin da var, kac kere kur farkini ustlendikleri bile oldu ben alirken, yillardir bu boyle.

Kaldi ki maun sanki ihlamurdan daha iyi bir agacmis izlenimi edindim mesajdan en cok bu sebeple midem kalkti, yuregim perisan oldu lime lime, insanliktan umudumu kestim dilhun oldum, cevabi da bu yuzden yaziyorum, vallahi boyle bir sey yok. Nedir yahu ihlamur ile alip veremediginiz? Diyelim ki Avrupa`da maun burada ihlamur, so what? Agaclarin arasinda bir siralama var da ben mi bilmiyorum ey cemaat-i muslimin? Hem flame maple kapakli ihlamur govde Suhr modern`lerin ustune super strat mi var? Bilen soylesin biz de ona sulanalim.
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Öncelikle bu gitarı alacağım demedim tamamen meraktan yazmışım farkettiysen. Maun'un tonları bana Metal müzikte daha hoş geliyor . İkisi de kullanım açısından farklı ağaçlar kimisi Maun sever kimi Ihlamur . Ben herhangi birini savunmuyorum farkındaysan heyecan yapma :)

Neyse koskoca Thomann'ın yanlış yazmış olma ihtimalini göz önünde bulundurmadım şahsen .
 
Ibanez`in neden alacagi olsun o vakit? 10 dolar fark etmez agacin maliyet farki, bu arada mevzubahis gitar da, giris gitarlarin da giris modeli... Bu kurlar onumuzde varken, sifir alimda Cort gibi sukela alternatifler ikinci elde ise Turkiye piyasasindaki Ibanez bollugu da varken ihlamur/maun tartismasi vakit kaybetmeye gerek yok. Almaya niyetli arkadaslar varsa, ikinci ele bakmazlarsa kendilerine buyuk ayip ederler...
 
Son düzenleme:
O değil de grg serisinin gitarı maun olsa ne olur olmasa ne olur. O gitara maun koyuyorlarsa C kalite filan olur en fazla. Aynı şekilde üstündeki ıhlamur'da iyi kalite ıhlamur değil. Yani üst prestij seviyesindeki ıhlamur ağacı ile grg'e koydukları haliyle bir olmuyor.
 
Ibanez sevdaniz ve ihlamur agaci sevdanizi hic anlamiyorum. Zevkinize saygi duyuyoruz ama bizide anlayin artik.
Ibanezi sevmiyoruz cunku :
gitar bir yere deyse boyasi dokuluyor,
Ibanezin yildizlari satriani, vai, paul gilbirt da maun ve alder agacli gitarlar kullaniyorlar,
Ibanez ihlamur satmaya çalışıyor ama tonlar koyu, sustein dusuk, köprü sistemi kotu, tonlar dogal degil.
ibanez gitarla ne tam bir blues yapilir ne de tam metal.
Ortada bir yerde kalir. Su iş icin bir gitardir diyemezsiniz.
Olup bitecegiz bir tonu yoktur. Japonlar gibi soguk gitarlardir. Bence kalitesine gore pahalidir. Japon ibanez yeri Schecter tercih ederim.
 
O değil de grg serisinin gitarı maun olsa ne olur olmasa ne olur. O gitara maun koyuyorlarsa C kalite filan olur en fazla. Aynı şekilde üstündeki ıhlamur'da iyi kalite ıhlamur değil. Yani üst prestij seviyesindeki ıhlamur ağacı ile grg'e koydukları haliyle bir olmuyor.
+1500. Konu konuyu açıyor, bir haftadır C profil strat çalıyorum şimdi RG 550'yi aldım elim elime, ulu ve kıllı manitu adına! bu nasıl bir saptır arkadaş gitarın sapını çalmışlar teller boşlukta asılı gibi neresini tutacağımı şaşırdım... Ibanez çalmayanlarla empati yapmayı öğrenmem lazımdı, bugüne nasip oldu....
 
Değil mi? Geçen bir rg550 gördüm, saptaki vidalardan hafiften çatlak başlamış, yaşasın Griffith. O kadar ince sapın oluru budur. Dikkat etmek lazım, her rahatın bir sonucu vardır. Çok kötü gitar, ııiiiğygg.

Bu kıskançlıklar hep bir rg550'm olamadığı için oluyor ama benim de bir gün olacak, vurcam kırbacı vurcam kırbacı.
 
ilk kez kitap okuyacak olan çocuğun eline direk çocuk kalbini tutuşturdukları gibi, gitara başlayıcam diyene direk bu grg170i veriyolar. Ben bi ara cort x2 ile bunu belediye dağıtıyo sanıyordum. dolar yüzünden yakında şu gitarı 1000 TL ye sağda solda görmeye başlıycaz yanarım ona yanarım...
 
Ibanez sevdaniz ve ihlamur agaci sevdanizi hic anlamiyorum. Zevkinize saygi duyuyoruz ama bizide anlayin artik.
Ibanezi sevmiyoruz cunku :
gitar bir yere deyse boyasi dokuluyor,
Ibanezin yildizlari satriani, vai, paul gilbirt da maun ve alder agacli gitarlar kullaniyorlar,
Ibanez ihlamur satmaya çalışıyor ama tonlar koyu, sustein dusuk, köprü sistemi kotu, tonlar dogal degil.
ibanez gitarla ne tam bir blues yapilir ne de tam metal.
Ortada bir yerde kalir. Su iş icin bir gitardir diyemezsiniz.
Olup bitecegiz bir tonu yoktur. Japonlar gibi soguk gitarlardir. Bence kalitesine gore pahalidir. Japon ibanez yeri Schecter tercih ederim.

Dediklerinizin %80'i yanlış.

* Önce bir davet ile başlayalım. Ankara'da iseniz envai çeşit üst düzey gitar ve türünün en iyisi lambalı amfiler ile canlı konser ses seviyelerinde A-B testi yapalım. RETRO stüdyosunda muadili bir test, bir önceki Turkrock buluşmasında en az 10 kişi huzurunda yapıldı. Suhr Modern, Custom Shop ESP (Alder), ESP KH-3 Pushead Spider(Mahogany), ve tabii EMG set takılı Schecter(Mahogany) dahil bir çok gitarla denedik. İstisnasız herkes, "high gain" ritim partisyonlarında K-7 ve RG 550 en iyileri dedi. Bunu metal için bir referans kabul edebiliriz herhalde. Bunu daha sonraları da çokça denedik; Soldano, ENGL, MESA, Peavey vs. ne kadar high gain amfi varsa durum sabit. Bunların arasında telecaster kullanan adamlar da var. RG 550'niz olur sahnede Pride and Joy çalmazsınız saygı duyarım ama Ihlamur'un homojen (yoğunluğun hemen her yerde aynı olması) ve görece izotropik bir yapısı var. Bunun da yüksek drive da fazladan bir tightness getirdiği su götürmez. Lakin bütün baz frekanslar ve sağdan soldan fırlayan harmonikler kontrol altında. Bu metal için ideal bir altyapı sağlıyor. Metal çalmakla keman çalmak bambaşka şeyler...

* Sustain çok çok zor bir konu, bunu forumda adam akıllı tartışmamız imkansız. Ya teker teker ölçebiliriz farklı gitarlarda ve herkes ne çıkarsa kabul eder( hatta yapmadığımız kabahat). Ya da sadece tartışacaksak katılımcıların bazı şeyleri gerçekten anlaması lazım örneğin: (http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%E2%80%93Bernoulli_beam_theory). Bir çok insanın yaptığı şekilde sadece sap kalınlığını sustaini ve alt frekans cevabını belirleyen ana etken kabul etmek bir yanılgıdır mesela. Burada duralım.

* JS2410 ve JS2450 modeline kadar ekseriyetle hemen bütün JS modelleri(JS 1600 gibi başarısız istisna haricinde) basswood, şu an JS 1200'ler ki orijinal JS modellerinin tek varisi, basswood olarak satılıyor, ilk jenerasyon JEM'ler de öyle ki hala FP2 modeli Basswood ve alder modellerden (JEM7V WH) daha pahalı...Hadi biz eski kafalıyız. Tosin Abasi gibi extended range 8 tel çalan benimse dinlemeye tahammül edemediğim metalci adamın signature gitarı da ıhlamur. ABD satış fiyatı 4000 dolar. Paul Gilbert'ın son signature fireman modeli öncekilerden çok daha hesaplı ve Çin'de yapılıyor. PGM serisi hep ıhlamurdu... Suhr, Grover Jackson, Carvin, ve Music Man'den de tonla minimum 3 schecter Jeff Loomis fiyatı eden gitar sayıp dökebilirim... Schecter gitarları gerçekten seviyorum bu arada.

* Lakin el insaf Schecter'in üstündeki FR köprüler üst düzey EDGE serisi köprülerin yanından yakınından geçemez. Ancak OFR ile karşılaştırabilirsiniz. Aktif olarak yüzen köprülere kafa yoran tek şirket İbanez'dir. Üretimi de GOTOH yapıyor. Yine Suhr'un modern serisinde de GOTOH tercih nedeni OFR değil.

* Doğal değil şu bu gibi argümanlar tartışmayı başlamadan bitirecek kadar sübjektif, şarap seçmek kadar komik ve tutarsız, ancak A-B testinde istisnasız Maun'u Ihlamur'dan ayıran adam söylerse kabullenirim. Tek kişi tanımıyorum. Lütfen bilenler beni yönlendirsin kabule dünden razıyım.

* Ben maun seviyorum diyene diyecek lafımız olmaz, bu iyidir bu kötüdür diyene ise ancak lafının arkasında durabilirse gık demeyiz.
 
Son düzenleme:
Ibanez sevdaniz ve ihlamur agaci sevdanizi hic anlamiyorum. Zevkinize saygi duyuyoruz ama bizide anlayin artik.
Ibanezi sevmiyoruz cunku :
gitar bir yere deyse boyasi dokuluyor,
Ibanezin yildizlari satriani, vai, paul gilbirt da maun ve alder agacli gitarlar kullaniyorlar,
Ibanez ihlamur satmaya çalışıyor ama tonlar koyu, sustein dusuk, köprü sistemi kotu, tonlar dogal degil.
ibanez gitarla ne tam bir blues yapilir ne de tam metal.
Ortada bir yerde kalir. Su iş icin bir gitardir diyemezsiniz.
Olup bitecegiz bir tonu yoktur. Japonlar gibi soguk gitarlardir. Bence kalitesine gore pahalidir. Japon ibanez yeri Schecter tercih ederim.

Sevda değil hatta pek alakası yok ki ben stratçı biriyim. Daha çok objektiflikle ilgili. Dediklerinizin de ağaçla pek ilgili değil.

-Boyası dökülmesi ağacıyla ilgili değil, tam tersi ıhlamur düz ve gözeneksiz olduğu için en kolay boyanan ve şekil verilen ağaçtır. (Ibanez rg serilerinde boya dökülme olayı mevcut fakat bu seçtikleri boyama tekniğiyle ilgili. Fender Thin Skinlerde de boyalar gayet dökülür, ama aşınma olunca gitar tam tersi iyi diye övülür. Bunu da not edeyim.)
-Tonlar kesinlikle koyu değildir, gayet dengelidir. Hele ki maunla kıyaslandığında düze yakın bir Eq dağılımı verir. Maunlar tam tersi gayet boğuktur. Gibson bu sebeple biraz daha tiz tepkisi versin diye maple cap atar maun gövde üstüne. Ihlamurda tonu biraz gitarı taktığınız manyetik seti şekillendirir. Bu arada çok ince saplı Ibanezlerde tonun değil koyu, tam tersi tiz olduğundan bahsedilir.
-Ihlamur gövde düşük sustainli olur diye bir şey yok, gitarın genel durumu önemli, ben gayet sustain özürlü dişbudak gitarlar gördüm. Hem de Amerikan yapımıydı. Kullandığım Cort x-11 en yüksek sustainli gitarlarımdan biriydi. (Cort diyorum bir de, öyle Prestige serisi filan değil.)
-Sustain biraz da sapa da bağlı, rahatlık arttıkça sustainden yemeye başlıyor. İdda ediyorum maun gövdeli S serisi Ibanez gitarların sustaini daha da düşük olacaktır. Çünkü hem gövde küçük, hem sap ince.
-Son yoruma kesinlikle katılmıyorum. Hatta biraz tutarsız buldum. HSH superstrat bir gitarla her şey yapılır. Her yola gelir. Cayır cayır da heavy-metal tonları alınır. Karakteristik blues için saydığımız gitarların hiçbiri oturmaz, klasik özelliklerde üretilmiş bir strat en doğru seçim olur.

Fender'in kızılağacı seçmesi tamamen bölgedeki ağaç stoğunun olmasıyla ilgili. Aynı şekilde Gibson'ın maun olması kendine özel bir durum, ona göre markalaşmışlar. Bu durum, ağaçların kendilerinin daha iyi olduğunu göstermez. İyi seçilmiş bir kavak ağacı bile çok iyi tonlar verebilir. Mesele ağacın doğru özellikleri taşımasında gizli, ağacın marka-modelinde değil. Yamaha'nın kızılağacı ile Fender'in kızılağacı arasında bile ciddi fark var, çünkü farklı bölgelerden toplanıyorlar, farklı iklimlerde yetişiyorlar, bu sebeple aynı tonları vermeyecektir.
 
Son düzenleme:
* JS2410 ve JS2450 modeline kadar ekseriyetle hemen bütün JS modelleri(JS 1600 gibi başarısız istisna haricinde) basswood, şu an JS 1200'ler ki orijinal JS modellerinin tek varisi, basswood olarak satılıyor, ilk jenerasyon JEM'ler de öyle ki hala FP2 modeli Basswood ve alder modellerden (JEM7V WH) daha pahalı...Hadi biz eski kafalıyız. Tosin Abasi gibi extended range 8 tel çalan benimse dinlemeye tahammül edemediğim metalci adamın signature gitarı da ıhlamur. ABD satış fiyatı 4000 dolar. Paul Gilbert'ın son signature fireman modeli öncekilerden çok daha hesaplı ve Çin'de yapılıyor. PGM serisi hep ıhlamurdu... Suhr, Grover Jackson, Carvin, ve Music Man'den de tonla minimum 3 schecter Jeff Loomis fiyatı eden gitar sayıp dökebilirim... Schecter gitarları gerçekten seviyorum bu arada.

İbanez in PGM301wh P.gilbert kullandığı haliyle alder, sap tek parça. ancak satışa sunulan ise Basswood gövde, 5 parça sap. ve saptaki mapple farklı bir kalite. bu nası izah edilir?

aynı durum satriani için de sözkonusu, 10 dn fazla model JS serisi görüyoruz sahnede kullandığı 1-2 tane ve onlar da maun. yukardaki PGM örneginden gidersek; satıştaki ıhlamur olsa bile adamlar eğer o modeli kullanıyorsa belliki konfigrasyonu farklı. İbanez bana bu işten ekmek yemek üzere kendine tezgah kurmuş gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
İbanez in PGM301wh P.gilbert kullandığı haliyle alder, sap tek parça. ancak satışa sunulan ise Basswood gövde, 5 parça sap. ve saptaki mapple farklı bir kalite. bu nası izah edilir?

aynı durum satriani için de sözkonusu, 10 dn fazla model JS serisi görüyoruz sahnede kullandığı 1-2 tane ve onlar da maun. yukardaki PGM örneginden gidersek; satıştaki ıhlamur olsa bile adamlar eğer o modeli kullanıyorsa belliki konfigrasyonu farklı. İbanez bana bu işten ekmek yemek üzere kendine tezgah kurmuş gibi geliyor.
Buna yanit vermem kolay ama tatmin edici kisa yanit vermem cok zor uzun zamandir arastiriyorum. ibanez govde, kopru ve saplar ile ilgili cok kafa karisikligi var bana da surekli sorular geliyor burada heba etmeyelim, ayrica baslik acacagim bir turlu firsat bulamiyorum.

Satriani ile ilgili kisim icin de dedikleriniz cogunlukla dogru degil, bugun yarin uzun bir mesaj yazacagim sadece gitarlar icin degil diger ekipmanlari konusunda da yazmak farz oldu. Ama burada paylastiginiz bilgilerin yazili/sozlu/gorsel kaynaklarini sorabilir miyim? Cogu zaman neye yanit verdigimi bile bilemiyorum ve pek yorucu oluyor bana bir sey de kazandirmiyor, akil almaz bir bilgi kirliligi var.
 
Son düzenleme:
İbanez in PGM301wh P.gilbert kullandığı haliyle alder, sap tek parça. ancak satışa sunulan ise Basswood gövde, 5 parça sap. ve saptaki mapple farklı bir kalite. bu nası izah edilir?

aynı durum satriani için de sözkonusu, 10 dn fazla model JS serisi görüyoruz sahnede kullandığı 1-2 tane ve onlar da maun. yukardaki PGM örneginden gidersek; satıştaki ıhlamur olsa bile adamlar eğer o modeli kullanıyorsa belliki konfigrasyonu farklı. İbanez bana bu işten ekmek yemek üzere kendine tezgah kurmuş gibi geliyor.

Size aynen katılıyorum. Ayrıca bu gitarlarla anfi arasındaki bir sürü pedallar, prosesörler, kat kat rack sistemleri var.
Bu üç gitar dehasının hangi soundu doğal, hepsi digital ortamlardan geçe geçe digitalleşiyor.
İnsanlar Fender, Gibson veya ESP dönüyor. Çünkü üçünün de bir gitar ton karekteri var. Fender straton tonunu, Gibson lp tonunu nerden duysan, gözün kapalı tanırsın. İbanez kullananlar arada birçok efektler kullanılırlar. Buda gitarın tonu için dez avantaj yaratır.
İbanez kullananlar direkt anfiye takıp gitar çalmaktan keyif aldıklarını sanmıyorum, şahsen ben alamadım. Araya bir prosesör veya pedallar dizisi yığıyorlar.
Bir abimiz bize şöyle demişti, "gitarı anfiye bağladığında aldığın ton senin içindeki duyguları hareketlendirmeli, gitardan keyif almalısın"
Başka bir örnekte şöyle vereyim. Bir vokal mikrofonla mikser arasına ses değiştirici prosesör koyuyor ve kendi sesini yetersiz buluyor ki daha güzel bir ton yakalamaya çalışıyor. Bu vokal sizce iyi midir.

ACDC Gibson takar Marshall direkt çalarlar.
Birçok metalci ESP gitarını alır takar Mesa'ya aradığı tona ulaşır.
Fender gitarını Fender anfiye taktın mıydı, blues ve rock dünyasında birçok şarkının tonuna bulursun.
 
Geri
Üst