Her aşamasını kendim yaptığım yeni şarkım"Neredeydin"

Lise grubumda vokal olarak başladığım müzik yolculuğuma tek başıma devam ediyorum. Malum ekonomi sebebiyle de kayıt sürecini de tek başıma tamamlamak zorunda kaldım. Şarkılarımın kayıdını, çalımlarını, mix-masterını elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Amacım söz ve bestelerimi rock soundunda içime sinecek şekilde son haline getirebilmek. "Neredeydin" bu sürecin en içime sinen şarkısı. İyi kötü yorumlarınızı çok merak ediyorum.

YouTube üzerinden dinlemek için

Spotify üzerinden dinlemek için
 
Son düzenleme:
Selamlar, çok profesyonel bir çalışma bence, genel soundu ve vokaliyle birlikte, elinize sağlık.

Aslında bu tarza çok yakışmayabiliyor ama tek eleştirim "bir gitar solosu olsaydı keşke" olacak, o da benim takıntım 🙂
 
Lise grubumda vokal olarak başladığım müzik yolculuğuma tek başıma devam ediyorum. Malum ekonomi sebebiyle de kayıt sürecini de tek başıma tamamlamak zorunda kaldım. Şarkılarımın kayıdını, çalımlarını, mix-masterını elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Amacım söz ve bestelerimi rock soundunda içime sinecek şekilde son haline getirebilmek. "Neredeydin" bu sürecin en içime sinen şarkısı. İyi kötü yorumlarınızı çok merak ediyorum.

YouTube üzerinden dinlemek için

Spotify üzerinden dinlemek için
Güzel iş. Tarz olarak ilgili değilim, ama şarkı kompozisyonel olarak düzgün; tek bir akustik gitar veya piano ile de icra edilebilir.
Tek tavsiyem şu olur: Bu tarzın vokalistleri çok yavan ve teknik olarak zayıf. Bunun sebebi de tarzın sürekli söz ve ifadeyi kendine dert etmesi ve bunu da hep melankolik bir ruh hali içerisinden yapması. Bu bir yerden sonra fazlasıyla sıkıyor. Hayattan baymış, depresif ve aşkına karşılık bulamamış insan hikayesi kadar çok tüketilmiş pek az şey var dünyada...
İfade de, teknik de eşit derecede önemlidir bence; o yüzden bu tarzın dışına çıkarak iyi erkek rock vokallerini dinleyin. Böyle bir tarzın içerisinde bir Paul Rodgers veya Glenn Hughes kıvraklığı ile söyleyebilen bir vokal çığır açar mesela.
Örnek: yılların klasiği Nights in White Satin... Hughes gibi bir vokal ile bakınız nerelere geliyor:
 
Son düzenleme:
Selamlar, çok profesyonel bir çalışma bence, genel soundu ve vokaliyle birlikte, elinize sağlık.

Aslında bu tarza çok yakışmayabiliyor ama tek eleştirim "bir gitar solosu olsaydı keşke" olacak, o da benim takıntım 🙂
Çok mutlu oldum 😊 Gitar solosu olmayışı tercihim değildi de çaresizlikten solosuz kaldı şarkı. Yukarıda ağladım daha fazla ağlamayayım 🥲 Katılıyorum, yeni şarkıları solosuz bırakmamak için elimden geleni yapacağım 🙏 Çok teşekkürler 😊
 
Çok mutlu oldum 😊 Gitar solosu olmayışı tercihim değildi de çaresizlikten solosuz kaldı şarkı. Yukarıda ağladım daha fazla ağlamayayım 🥲 Katılıyorum, yeni şarkıları solosuz bırakmamak için elimden geleni yapacağım 🙏 Çok teşekkürler 😊
Basit ve melodik bir solo bile olsa, ki bu tarza öylesi uyabiliyor, şarkı içindeki sürekli vokallere bir ara verme şansı doğar ve dinamizm artar. Devamını bekleriz 👏
 
Güzel iş. Tarz olarak ilgili değilim, ama şarkı kompozisyonel olarak düzgün; tek bir akustik gitar veya piano ile de icra edilebilir.
Tek tavsiyem şu olur: Bu tarzın vokalistleri çok yavan ve teknik olarak zayıf. Bunun sebebi de tarzın sürekli söz ve ifadeyi kendine dert etmesi ve bunu da hep melankolik bir ruh hali içerisinden yapması. Bu bir yerden fazlasıyla sıkıyor. Hayattan baymış, depresif ve aşkına karşılık bulamamış insan hikayesi kadar çok tüketilmiş pek az şey var dünyada...
İfade de, teknik de eşit derecede önemlidir bence; o yüzden bu tarzın dışına çıkarak iyi erkek rock vokallerini dinleyin. Böyle bir tarzın içerisinde bir Paul Rodgers veya Glenn Hughes kıvraklığı ile söyleyebilen bir vokal çığır açar mesela.
Örnek: yılların klasiği Nights in White Satin... Hughes gibi bir vokal ile bakınız nerelere geliyor:

Siteye konu açıp açmamak konusunda kararsızdım, iyi ki açmışım.

Uzun uzun yazmayacağım, tek tek yazdıklarınızı kendi cümlelerimle onaylayacağım çünkü. Çok teşekkür ederim güzel bir yönlendirme, yol gösterme oldu.

Utanarak söyleyeyim paylaştığınız şarkıyı ilk defa dinliyorum ve bayıldım. Mesajı direk aldım tekrardan çok teşekkür ederim.
 
Öncelikle tebrikler, gayet güzel parça olmuş. Klasik akor yürüyüşünde olmakla birlikte, hem gitarın tonu hem de güzel sesiniz ile keyifle dinleniyor. Naçizane iki tavsiyem olabilir:

1. Bir tek ben mi bilmiyorum ama nakaratta ''ama hiç susmadı..'' gibi, bir anda pes notaya düşen kısmı beğenmedim ve her seferinde battı kulağıma. Detone değil ama ramak kalıyor gibi. Bazı yerlerde bu şekilde kalabilir ama şarkıyı sıkıcılıktan da arındırmak için diğer nakaratlarda normal yürüyüşte devam edebilir, daha üst notalara çıkılabilir. Sesinizi kullanmaktan çekinmeyin bence; çekingen söylemeyi gerektirecek düzeyin çok üzerinde ses renginiz var. Barrios hocamın da bahsettiği üzere, şarkı acıklı olsa bile sizin acıklı veya içe kapanık gibi söylemenize gerek yok, ki 2:42'den sonra sesinizin gerçek gücü ve etkisi kendini gösterince parça güzel bir progresyonla bitecek gibiyken, bitiş gene uslu çocuğa döndü 🙂

2. Ben soloyu çok gerekli gibi hissetmedim çünkü bu tür parçalarda olmayabiliyor ama bence 1:13'te alt yapı tek başına devam ettiğinden parça backing track üstünden giden vokal gibi kalıyor. Buraya birşeyler eklenebilir.

Hem sesinizi hem de parçanın genel havasını beğendiğim için bu eleştirilerimi samimiyetle yapıcı bir fikir vermek adına yapıyorum. Tekrar tebrikler.
 
Öncelikle tebrikler, gayet güzel parça olmuş. Klasik akor yürüyüşünde olmakla birlikte, hem gitarın tonu hem de güzel sesiniz ile keyifle dinleniyor. Naçizane iki tavsiyem olabilir:

1. Bir tek ben mi bilmiyorum ama nakaratta ''ama hiç susmadı..'' gibi, bir anda pes notaya düşen kısmı beğenmedim ve her seferinde battı kulağıma. Detone değil ama ramak kalıyor gibi. Bazı yerlerde bu şekilde kalabilir ama şarkıyı sıkıcılıktan da arındırmak için diğer nakaratlarda normal yürüyüşte devam edebilir, daha üst notalara çıkılabilir. Sesinizi kullanmaktan çekinmeyin bence; çekingen söylemeyi gerektirecek düzeyin çok üzerinde ses renginiz var. Barrios hocamın da bahsettiği üzere, şarkı acıklı olsa bile sizin acıklı veya içe kapanık gibi söylemenize gerek yok, ki 2:42'den sonra sesinizin gerçek gücü ve etkisi kendini gösterince parça güzel bir progresyonla bitecek gibiyken, bitiş gene uslu çocuğa döndü 🙂

2. Ben soloyu çok gerekli gibi hissetmedim çünkü bu tür parçalarda olmayabiliyor ama bence 1:13'te alt yapı tek başına devam ettiğinden parça backing track üstünden giden vokal gibi kalıyor. Buraya birşeyler eklenebilir.

Hem sesinizi hem de parçanın genel havasını beğendiğim için bu eleştirilerimi samimiyetle yapıcı bir fikir vermek adına yapıyorum. Tekrar tebrikler.
Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim 🙂

Siz diyince 2:42'den sonra parçayı nasıl bitirebilirdimi hayal ettim ve çok haklısınız, uslu çocuğa dönmeyip çok daha güzel bitirebilirmişim.
Yine siz dedikten sonra 1:13 sonrası için de kesinlikle katılıyorum. "Ama hiç susmadı" kısımlarında ne yapabilirdimi kafamda henüz canlandıramadım.

Sanırım yayınlamadan önce sizlerin değerli yorumlarını almak parçaları daha güzel bir yere taşıyacak. Yeni çalışmaları yayınlamadan muhakkak fikrinizi almak isterim, umarım müsait olursunuz 🙏
 

Geri
Üst