Gitardaki seviyem ve klavyedeki notalar

Merhaba, ben 20 yaşındayım ve gitara bu yıl ocak ayında başladım. Öncelikle seviyemi anlatmak istiyorum. Metod kitabından ilerliyorum. Başlangıçta birkaç akor öğrendim. Majör ve minör mantığını (2 tam 1 yarım 3 tam 1 yarım ve parmak formülleri gibi) öğrendim.
Çalabildiğim bazı şarkıları yazacak olursam:
Dumanın çoğu şarkısının rifflerini bazılarının lead kısımlarını çalabiliyorum(sor bana pişman mıyım, hatun, dibine kadar) ama Yürek şarkısının ritmini normal bpmde çalamıyorum. UFO'nun Rock Bottom solosunun 2:40-3:20 arasını çalabiliyorum. Lipstick Traces şarkısının ise tamamını çalabiliyorum. Hızlı funk ritimlerini çalamıyorum. Tab kullanarak 30'a yakın şarkı öğrendim belki daha fazla veya az olabilir.

Ocak ayından beri düzenli olarak çalışıyorum, bazen birkaç gün çalmadığım oluyor tabi ki ama neredeyse elime her gün gitarı alıp egzersiz yapıyorum. Metronomla hızlanmamı ölçüyorum örneğin Mi telinden başlayıp tüm tellerde 1-2-3-4 çaldığım kromatik egzersizde 90 bpme çıkıyorum 100'e de ulaşabiliyorum ancak hata yapıyorum şimdilik 85-90 bpmde düzgün çalabiliyorum.

Nota bilgimin çok eksik olduğunun farkındayım fakat ellerimi geliştirmek istedim, metod kitabından bir süre ilerledim şimdi bir aydır tamamen el egzersizi yapıyorum. Kitapta beşli çemberinin olduğu kısımda kaldım. Klavyedeki notaları öğrenmek istiyorum ama ezberlemek zor geliyor. Herhangi bir telden başlayıp sıra sıra klavyedeki notaları sorsanız sayarım ama örnek olarak si telinde 7. perde nedir diye sorsanız yanıt veremiyorum bu da gitarda gamları öğrenmemi çok zorlaştıyor.

Sizce gelişmem yavaş mı ve yanlış bir yol mu izliyorum klavyedeki notaları öğrenmek, güzel doğaçlamalar yapmak için ne yapmalıyım? Bu düzende devam edersem iyi seviyeye(çoğu şarkının solosunu rahatça çalmak ve güzel doğaçlamalar atmak) ne kadar sürede ulaşabilirim?
 
Gelişmende bi yavaşlık yok bence. Klavye nota yerleri öğrenmen için tavsiyem oktavları anlaman. 6 telin hepsini çat diye kimse öğrenemez zaten. Oktavları bilirsen sadece nota öğrenmek için değil gitardaki tüm gelişimin çok daha ilerler.
 
Merhaba, ben 20 yaşındayım ve gitara bu yıl ocak ayında başladım. Öncelikle seviyemi anlatmak istiyorum. Metod kitabından ilerliyorum. Başlangıçta birkaç akor öğrendim. Majör ve minör mantığını (2 tam 1 yarım 3 tam 1 yarım ve parmak formülleri gibi) öğrendim.
Çalabildiğim bazı şarkıları yazacak olursam:
Dumanın çoğu şarkısının rifflerini bazılarının lead kısımlarını çalabiliyorum(sor bana pişman mıyım, hatun, dibine kadar) ama Yürek şarkısının ritmini normal bpmde çalamıyorum. UFO'nun Rock Bottom solosunun 2:40-3:20 arasını çalabiliyorum. Lipstick Traces şarkısının ise tamamını çalabiliyorum. Hızlı funk ritimlerini çalamıyorum. Tab kullanarak 30'a yakın şarkı öğrendim belki daha fazla veya az olabilir.

Ocak ayından beri düzenli olarak çalışıyorum, bazen birkaç gün çalmadığım oluyor tabi ki ama neredeyse elime her gün gitarı alıp egzersiz yapıyorum. Metronomla hızlanmamı ölçüyorum örneğin Mi telinden başlayıp tüm tellerde 1-2-3-4 çaldığım kromatik egzersizde 90 bpme çıkıyorum 100'e de ulaşabiliyorum ancak hata yapıyorum şimdilik 85-90 bpmde düzgün çalabiliyorum.

Nota bilgimin çok eksik olduğunun farkındayım fakat ellerimi geliştirmek istedim, metod kitabından bir süre ilerledim şimdi bir aydır tamamen el egzersizi yapıyorum. Kitapta beşli çemberinin olduğu kısımda kaldım. Klavyedeki notaları öğrenmek istiyorum ama ezberlemek zor geliyor. Herhangi bir telden başlayıp sıra sıra klavyedeki notaları sorsanız sayarım ama örnek olarak si telinde 7. perde nedir diye sorsanız yanıt veremiyorum bu da gitarda gamları öğrenmemi çok zorlaştıyor.

Sizce gelişmem yavaş mı ve yanlış bir yol mu izliyorum klavyedeki notaları öğrenmek, güzel doğaçlamalar yapmak için ne yapmalıyım? Bu düzende devam edersem iyi seviyeye(çoğu şarkının solosunu rahatça çalmak ve güzel doğaçlamalar atmak) ne kadar sürede ulaşabilirim?
Gelişmenizde bir sorun yok. Hatta gayet istekli gözüküyorsunuz ki, bu bence gayet iyi bir şey.
Tellerde notaların yerini ezberlemek güç bir iştir, pek çok insan bunu hakkıyla yapamaz ne yazık ki.
Bir miktar nota okuyarak o notaları kağıt üzerinde bir yere yerleştirebilir hale gelirseniz, zihninizde tutmanız da kolaylaşır.
Ayrıca, her gün nota yeri bulma egzersizi yapmak da (5 dk filan, gitarı ilk elinize aldığınızda...) çok işe yarar. Ama her gün yapmalısınız oturana kadar.
İlk egzersiz şu: O gün bir nota seçip (önce arızasız notalar olsun, bemol ve ya diyez olmasın...), onu ince miden kalın miye kadar her telde ardarda çalın. Bunu başlangıçta 60 metronomda deneyebilirsiniz. Metronomu sektirmeden her telde notayı bulmaya çalışın.
İkinci egzersizde aynı şeyi bu sefer dikey olarak farklı tellerde yapacaksınız. İlk 4 perdede, 5-8 arasında, 8-11 arasında, 11-14 arasında, ince miden kalın miye bütün tellerde.
4 farklı bölgede tam hakimiyet gelişmeli.
Haftanın yedi günü var; yedi notayı bu şekilde düşünebilirsiniz. Pazartesi Do, Pazar günü Si olacak şekilde notaları dağıtın. Böylece her gün hangi notayı çalışacağınızı da bilirsiniz.
Yedi notanın yeri de oturunca diyez ve bemolleri rahatlıkla bulur hale gelirsiniz zaten.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Gelişmenizde bir sorun yok. Hatta gayet istekli gözüküyorsunuz ki, bu bence gayet iyi bir şey.
Tellerde notaların yerini ezberlemek güç bir iştir, pek çok insan bunu hakkıyla yapamaz ne yazık ki.
Bir miktar nota okuyarak o notaları kağıt üzerinde bir yere yerleştirebilir hale gelirseniz, zihninizde tutmanız da kolaylaşır.
Ayrıca, her gün nota yeri bulma egzersizi yapmak da (5 dk filan, gitarı ilk elinize aldığınızda...) çok işe yarar. Ama her gün yapmalısınız oturana kadar.
İlk egzersiz şu: O gün bir nota seçip (önce arızasız notalar olsun, bemol ve ya diyez olmasın...), onu ince miden kalın miye kadar her telde ardarda çalın. Bunu başlangıçta 60 metronomda deneyebilirsiniz. Metronomu sektirmeden her telde notayı bulmaya çalışın.
İkinci egzersizde aynı şeyi bu sefer dikey olarak farklı tellerde yapacaksınız. İlk 4 perdede, 5-8 arasında, 8-11 arasında, 11-14 arasında, ince miden kalın miye bütün tellerde.
4 farklı bölgede tam hakimiyet gelişmeli.
Haftanın yedi günü var; yedi notayı bu şekilde düşünebilirsiniz. Pazartesi Do, Pazar günü Si olacak şekilde notaları dağıtın. Böylece her gün hangi notayı çalışacağınızı da bilirsiniz.
Yedi notanın yeri de oturunca diyez ve bemolleri rahatlıkla bulur hale gelirsiniz zaten.
Bunu deneyeceğim teşekkürler
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Rica ederim. Forumda ücretsiz olarak paylaştığım ve gitarda majör diziye ilişkin bir kitabım var. Onun da 44. sayfadan başlayan Ek 4 isimli bölümüne bakabilirsiniz. İşinize yarayabilir.
İndirdim dosyayı oradan da çalışacağım çok teşekkür ederim. Öznel bir soru olacak ama şuanki düzenim gibi ilerlersem Paradise City, Thunderstruck gibi zor şarkıları ne kadar sürede çalabilirim
 
İndirdim dosyayı oradan da çalışacağım çok teşekkür ederim. Öznel bir soru olacak ama şuanki düzenim gibi ilerlersem Paradise City, Thunderstruck gibi zor şarkıları ne kadar sürede çalabilirim
Öncelikle, bu şarkıları çalmakla gitardaki notaların yerlerini öğrenmek arasında doğrudan bir bağ olmadığını söylemek lazım. Bu tip çalışmalar gitar klavyesinde kaybolmanıza engel olur ve uzun vadede fayda sağlar.
Bahsettiğiniz tipte parçaları "çalmak"la ne kast ettiğinize bağlı mesele. Riff kısımlarını çalmak için şimdiden uğraşmaya başlayabilirsiniz. "Thunderstruck" şarkısı büyük ölçüde parmak egzersizi gibi bir riff içeriyor zaten. Çalışabilirsiniz.
Soloları çalmaya gelince... Paradise City ileri düzey denilebilecek cümleler içeriyor ve solo zaten çok uzun, bir miktarda emprovize gibi. Başlangıç düzeyi için hiç uygun olmayan sololar var o şarkıda. Buna çok kafayı takmayın derim bu noktada.
Son olarak da şunu söyleyeyim: Bu forumda pek çok arkadaşa anlatmaya çalıştığımız bir şey var. Gitara yıllarını vermiş insanların enstrümandan çıkarttığı kendine has bir tını ("tuşe") söz konusudur. Sizin kendi tınınızı bulmak için de gitarla bol vakit geçirmeniz lazım. Bunu da sadece egzersiz yaparak veya şarkı öğrenerek yapamazsınız. Bol bol "takılmanız" ve kendinizi keşfetmeniz lazım. Ancak o zaman kendiniz gibi çalar hale gelirsiniz. Bu da yıllar alacaktır.
O hale gelmeden de şu anda çalacağınız şeyler ister istemez acemice tınlayacaktır. İstediğiniz kadar doğru notaların yerini öğrenip çalın, hatta isterseniz aynı model gitar ve amfileri alın, çaldığınız şeyler ancak sizin şu anki deneyiminizi yansıtır. Zamanla bu acemiliği aşacak ve ilerleyeceksiniz. Bu mesele herkes için böyle işler.
Kolay çalabileceğiniz şeyleri çalın, gerisi için çok acele etmeyin. Mümkünse de biraz ders alın.
Not: Eğer tarz olarak bu gitaristlere yakınsanız, minör pentatonik dizisini gitarda öğrenmeye başlamak iyi bir fikir olur.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Öncelikle, bu şarkıları çalmakla gitardaki notaların yerlerini öğrenmek arasında doğrudan bir bağ olmadığını söylemek lazım. Bu tip çalışmalar gitar klavyesinde kaybolmanıza engel olur ve uzun vadede fayda sağlar.
Bahsettiğiniz tipte parçaları "çalmak"la ne kast ettiğinize bağlı mesele. Riff kısımlarını çalmak için şimdiden uğraşmaya başlayabilirsiniz. "Thunderstruck" şarkısı büyük ölçüde parmak egzersizi gibi bir riff içeriyor zaten. Çalışabilirsiniz.
Soloları çalmaya gelince... Paradise City ileri düzey denilebilecek cümleler içeriyor ve solo zaten çok uzun, bir miktarda emprovize gibi. Başlangıç düzeyi için hiç uygun olmayan sololar var o şarkıda. Buna çok kafayı takmayın derim bu noktada.
Son olarak da şunu söyleyeyim: Bu forumda pek çok arkadaşa anlatmaya çalıştığımız bir şey var. Gitara yıllarını vermiş insanların enstrümandan çıkarttığı kendine has bir tını ("tuşe") söz konusudur. Sizin kendi tınınızı bulmak için de gitarla bol vakit geçirmeniz lazım. Bunu da sadece egzersiz yaparak veya şarkı öğrenerek yapamazsınız. Bol bol "takılmanız" ve kendinizi keşfetmeniz lazım. Ancak o zaman kendiniz gibi çalar hale gelirsiniz. Bu da yıllar alacaktır.
O hale gelmeden de şu anda çalacağınız şeyler ister istemez acemice tınlayacaktır. İstediğiniz kadar doğru notaların yerini öğrenip çalın, hatta isterseniz aynı model gitar ve amfileri alın, çaldığınız şeyler ancak sizin şu anki deneyiminizi yansıtır. Zamanla bu acemiliği aşacak ve ilerleyeceksiniz. Bu mesele herkes için böyle işler.
Kolay çalabileceğiniz şeyleri çalın, gerisi için çok acele etmeyin. Mümkünse de biraz ders alın.
Not: Eğer tarz olarak bu gitaristlere yakınsanız, minör pentatonik dizisini gitarda öğrenmeye başlamak iyi bir fikir olur.
Bahsettiğim lead kısımları çalmaktı, benim için zor bir şarkı ama gitar çalmayı çok seviyorum o yüzden o düzeye çabucak gelmek için çok sabırsızlanıyorum 😃 size aldığım birkaç kaydı atayım, sondaki hariç doğaçlama:

 
Bahsettiğim lead kısımları çalmaktı, benim için zor bir şarkı ama gitar çalmayı çok seviyorum o yüzden o düzeye çabucak gelmek için çok sabırsızlanıyorum 😃 size aldığım birkaç kaydı atayım, sondaki hariç doğaçlama:

"Doğaçlama" ile kastım burada sizin yaptığınız şey değil tam olarak. Elbette bu da bir doğaçlama, ama bu tümüyle yaratıcılığa dayalı farklı bir mesele.
Benim doğaçlama ile kast ettiğim şey, altyapıların üzerine doğaçlama solo çalabilmek. Bunu yapabilmek için pek çok farklı beceriyi kazanmak gerekiyor, ama bir yandan da denemeye başlamak lazım. Bunu zaman içerisinde daha iyi anlar hale geleceksiniz. Kulağınız ilerledikçe tonları, klavyedeki yapıları, teknikleri öğrendikçe gelişecek bir beceri bu.
Örneğin, Slash'in o şarkıdaki solosunda doğaçlama çalınmış gibi duran unsurlar var. Ama bunu tipik bir dinleyici ayıramaz, o solonun nota nota planlanıp çalındığını zanneder. Doğaçlama olabileceğini söylediğiniz zaman da "Nasıl yani, uydurmuş mu ?" diyebilir 🤣
Özetle: Uydurmak , pek bir şey bilmeyenin yapmak zorunda olduğu şeydir.
Doğaçlama ise ciddi müzik kulağı ve enstrüman becerisi gerektirir. Bu da ancak zamanla kazanılır.
Acele etmeyin, önünüzde uzun bir yol var. Bunun keyfini çıkarmaya bakın.
 
Son düzenleme:
"Doğaçlama" ile kastım burada sizin yaptığınız şey değil tam olarak. Elbette bu da bir doğaçlama, ama bu tümüyle yaratıcılığa dayalı farklı bir mesele.
Benim doğaçlama ile kast ettiğim şey, altyapıların üzerine doğaçlama solo çalabilmek. Bunu yapabilmek için pek çok farklı beceriyi kazanmak gerekiyor, ama bir yandan da denemeye başlamak lazım. Bunu zaman içerisinde daha iyi anlar hale geleceksiniz. Kulağınız ilerledikçe tonları, klavyedeki yapıları, teknikleri öğrendikçe gelişecek bir beceri bu.
Örneğin, Slash'in o şarkıdaki solosunda doğaçlama çalınmış gibi duran unsurlar var. Ama bunu tipik bir dinleyici ayıramaz, o solonun nota nota planlanıp çalındığını zanneder. Doğaçlama olabileceğini söylediğiniz zaman da "Nasıl yani, uydurmuş mu ?" diyebilir 🤣
Özetle: Uydurmak , pek bir şey bilmeyen yapmak zorunda olduğu şeydir.
Doğaçlama ise ciddi müzik kulağı ve enstrüman becerisi gerektirir. Bu da ancak zamanla kazanılır.
Acele etmeyin, önünüzde uzun bir yol var. Bunun keyfini çıkarmaya bakın.
Kendimi yanlış ifade ettim, hazır bir şarkıyı çalmadım demek istemiştim. Evet Slash o şarkıda doğaçlama devam etmiş bir yerden sonra ( 05:15 sonrası) Bu seviyeye gelmek için sıkıca çalışmam lazım, sizi de meşgul ettim çok sağolun
 
Gelişmenizde bir sorun yok. Hatta gayet istekli gözüküyorsunuz ki, bu bence gayet iyi bir şey.
Tellerde notaların yerini ezberlemek güç bir iştir, pek çok insan bunu hakkıyla yapamaz ne yazık ki.
Bir miktar nota okuyarak o notaları kağıt üzerinde bir yere yerleştirebilir hale gelirseniz, zihninizde tutmanız da kolaylaşır.
Ayrıca, her gün nota yeri bulma egzersizi yapmak da (5 dk filan, gitarı ilk elinize aldığınızda...) çok işe yarar. Ama her gün yapmalısınız oturana kadar.
İlk egzersiz şu: O gün bir nota seçip (önce arızasız notalar olsun, bemol ve ya diyez olmasın...), onu ince miden kalın miye kadar her telde ardarda çalın. Bunu başlangıçta 60 metronomda deneyebilirsiniz. Metronomu sektirmeden her telde notayı bulmaya çalışın.
İkinci egzersizde aynı şeyi bu sefer dikey olarak farklı tellerde yapacaksınız. İlk 4 perdede, 5-8 arasında, 8-11 arasında, 11-14 arasında, ince miden kalın miye bütün tellerde.
4 farklı bölgede tam hakimiyet gelişmeli.
Haftanın yedi günü var; yedi notayı bu şekilde düşünebilirsiniz. Pazartesi Do, Pazar günü Si olacak şekilde notaları dağıtın. Böylece her gün hangi notayı çalışacağınızı da bilirsiniz.
Yedi notanın yeri de oturunca diyez ve bemolleri rahatlıkla bulur hale gelirsiniz zaten.
Bu nota çalışmasını yapıyorum pazar günü si ile başladım pazartesi do'dan devam ettim ve çok işime yaradı. Zaten si'den sonra her telde bir perde atlayınca do geldiği için nota çalışmamı çok kolaylaştırdı. Eğer yeni başladıysanız ve notaları öğrenmekte zorlanıyorsanız bu egzersizi kesinlikle öneriyorum
 
Bahsettiğim lead kısımları çalmaktı, benim için zor bir şarkı ama gitar çalmayı çok seviyorum o yüzden o düzeye çabucak gelmek için çok sabırsızlanıyorum 😃 size aldığım birkaç kaydı atayım, sondaki hariç doğaçlama:


Baştan beri konuya dahil olsam mı bilemedim ama bolca doğaçlama bahsi geçince yine kendimi tutamadım. @barrios hocam bu sefer cidden olabilecek en yumuşak şekilde ifade etmiş. Buradaki örneklerde ben bolca tuşe, ritm ve çalım hataları duyuyorum.

Eğer altyapı üzerine çalmıyorsanız çaldığınız melodilerde de ritmik ve melodik olarak bir tutarlılık olması gerekiyor, yani bu örnekleri ezberden olmayan çalım örnekleri diye atmışsınız ama yine de fark etmez. Yani gitarı elinize alıp öylesine bastığınız zaman bile çıkan sesleri dinleyip onlara uygun bir ekleme hayal etmeniz gerekiyor. Bu seslere odaklandığınız zaman kendiliğinden gelişen bir süreç.

İnsanlar doğaçlama yapmayı kafadan sallamak zannediyor, kelime de bu anlamda kullanıyor, bunu her gördüğümde beni bir hüzün kaplıyor, ondan da yazmak istedim. Kendini geliştirmek isteyen bir genç olarak sizin de bunu sormanız, dikkat edeceğiniz anlamına geliyor, yani umarım gelişiminiz için bunlara da dikkat edersiniz.

İlk mesajdaki klavyedeki notalar konusunda da bir şeyler ekleyeyim. Hocalarım ya da bu işin üstatları kızacaktır ama eğer nota ile çalmayacaksanız (yani eserleri notalarından anında çalmayı kastediyorum) klavyeyi tamamen ezberlemenin pek bir faydasının olduğunu düşünmüyorum.

Klavyedeki pattern'lerin ezberlenmesi doğaçlama çalışmaları için yeterli olacaktır. Tabii ki bu sadece basılabilecek yerleri ya da genel çerçeveyi çiziyor, neyin ne olacağını seslerin arasındaki etkileşimi dinleyerek bulabilirsiniz, işin teori kısmı için yine notalar ve klavye ezberi gerekiyor olabilir ama bunlar direkt olarak birbiri ile bağlantılı şeyler değil. Biri uzmanlık alanı gibiyken diğeri kendini ifade etme, yani konuşmak gibi.

Bu aşamada da en büyük sorun zamanla oluşan kas hafızası oluyor. Bunu aşmak için tüm klavyeyi kapsayan bir pattern konusunda araştırmalarım sürüyor. 24 sene önce gitarı kendi kendine öğrenen biri için bu sürecin sürmesinin gerektiğini de düşünüyorum. Buradaki kilit nokta dinlemek, gerek birileri ile çalıyor olsanız gerek tek başınıza çalıyor olsanız ortamdaki sesleri (ve aralarındaki oranları) dinlemeniz gerekiyor. Bazıları sadece kendi kafasındaki sese odaklanıyor, bu bence yapılabilecek en büyük hata...

Tekrar vurgulayayım, uzmanlık alanı, teori geliştirme ya da eserlerin icrası için yukarda bahsettiklerim geçerli olmayabilir, ben konunun sadece doğaçlama müzik kısmıyla ilgileniyorum.
 
Baştan beri konuya dahil olsam mı bilemedim ama bolca doğaçlama bahsi geçince yine kendimi tutamadım. @barrios hocam bu sefer cidden olabilecek en yumuşak şekilde ifade etmiş. Buradaki örneklerde ben bolca tuşe, ritm ve çalım hataları duyuyorum.

Eğer altyapı üzerine çalmıyorsanız çaldığınız melodilerde de ritmik ve melodik olarak bir tutarlılık olması gerekiyor, yani bu örnekleri ezberden olmayan çalım örnekleri diye atmışsınız ama yine de fark etmez. Yani gitarı elinize alıp öylesine bastığınız zaman bile çıkan sesleri dinleyip onlara uygun bir ekleme hayal etmeniz gerekiyor. Bu seslere odaklandığınız zaman kendiliğinden gelişen bir süreç.

İnsanlar doğaçlama yapmayı kafadan sallamak zannediyor, kelime de bu anlamda kullanıyor, bunu her gördüğümde beni bir hüzün kaplıyor, ondan da yazmak istedim. Kendini geliştirmek isteyen bir genç olarak sizin de bunu sormanız, dikkat edeceğiniz anlamına geliyor, yani umarım gelişiminiz için bunlara da dikkat edersiniz.

İlk mesajdaki klavyedeki notalar konusunda da bir şeyler ekleyeyim. Hocalarım ya da bu işin üstatları kızacaktır ama eğer nota ile çalmayacaksanız (yani eserleri notalarından anında çalmayı kastediyorum) klavyeyi tamamen ezberlemenin pek bir faydasının olduğunu düşünmüyorum.

Klavyedeki pattern'lerin ezberlenmesi doğaçlama çalışmaları için yeterli olacaktır. Tabii ki bu sadece basılabilecek yerleri ya da genel çerçeveyi çiziyor, neyin ne olacağını seslerin arasındaki etkileşimi dinleyerek bulabilirsiniz, işin teori kısmı için yine notalar ve klavye ezberi gerekiyor olabilir ama bunlar direkt olarak birbiri ile bağlantılı şeyler değil. Biri uzmanlık alanı gibiyken diğeri kendini ifade etme, yani konuşmak gibi.

Bu aşamada da en büyük sorun zamanla oluşan kas hafızası oluyor. Bunu aşmak için tüm klavyeyi kapsayan bir pattern konusunda araştırmalarım sürüyor. 24 sene önce gitarı kendi kendine öğrenen biri için bu sürecin sürmesinin gerektiğini de düşünüyorum. Buradaki kilit nokta dinlemek, gerek birileri ile çalıyor olsanız gerek tek başınıza çalıyor olsanız ortamdaki sesleri (ve aralarındaki oranları) dinlemeniz gerekiyor. Bazıları sadece kendi kafasındaki sese odaklanıyor, bu bence yapılabilecek en büyük hata...

Tekrar vurgulayayım, uzmanlık alanı, teori geliştirme ya da eserlerin icrası için yukarda bahsettiklerim geçerli olmayabilir, ben konunun sadece doğaçlama müzik kısmıyla ilgileniyorum.
Tuşe, ritim hatalarım tabi ki bolca bulunuyor ama ben Ocak ayından beri gitar çalıyorum elimden bu kadar geliyor şuan, onu aşmak için de pratik yapıyorum. Notaları öğrenmek için gün belirlediğimden o notaların bir de gamlarını ekleyeceğim çalışmama. Örneğin la günündeysem la minörün pozisyonlarını çalışacağım o gün. Bu sayede klavyede hakimiyet kuracağımı düşünüyorum 1-1.5 yılda ama mekanik gelişim belirediğim bazı şarkılar için (paradise city solosu gibi) hemen oturmaz tabi.

Ayrıca ek bir konudan bahsedeyim ben açıkçası disiplinsiz biriydim ama gitar bana disiplin sağlamayı öğretti bu sayede saatlerce ders çalışabiliyorum çok faydası dokunuyor bana
 
Tuşe, ritim hatalarım tabi ki bolca bulunuyor ama ben Ocak ayından beri gitar çalıyorum elimden bu kadar geliyor şuan, onu aşmak için de pratik yapıyorum. Notaları öğrenmek için gün belirlediğimden o notaların bir de gamlarını ekleyeceğim çalışmama. Örneğin la günündeysem la minörün pozisyonlarını çalışacağım o gün. Bu sayede klavyede hakimiyet kuracağımı düşünüyorum 1-1.5 yılda ama mekanik gelişim belirediğim bazı şarkılar için (paradise city solosu gibi) hemen oturmaz tabi.

Ayrıca ek bir konudan bahsedeyim ben açıkçası disiplinsiz biriydim ama gitar bana disiplin sağlamayı öğretti bu sayede saatlerce ders çalışabiliyorum çok faydası dokunuyor bana

Elbette hemen oturmaz ama özellikle bahsettiğim şey yani "dinlemek" çalarken seslere odaklanmak, yolladığınız örneklerde bence yoktu (varsa ben duyamadım), o yüzden özellikle vurgulamak istemiştim. Yani oturmasa dahi çaldıklarınızı sadece egzersiz olarak çalmayın derim. Evet parmak egzersizleri ilk başlarda belki yararlı oluyor ama kayıt aldığınız, bir parça olayı melodilere döktüğünüz zaman bunun içine girmeniz gerekiyor, burada olay yapabildiğiniz kadar bunu yapmaktan geçiyor, teknik geliştikçe elbette çok daha iyi olacak ama eğer kulağınızı bu şekilde alıştırırsanız bu şekilde normal gelmeye başlar.

Disiplinli çalışma her türlü meyvesini verir ona şüphe yok, bu çok iyi bir şey. Benim vurguladığım nokta olayın biraz daha ruhani boyutuna denk geliyor, denebilir bu her seviye için mümkün bir şey, o yüzden tekrar açıklamak istedim.
 
Geri
Üst